IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Incalzire motor iarna

This topic is about Incalzire motor iarna, the author, Ghita A., wrote about: Stiu ca s-a mai atins subiectul asta intr-un alt topic, paremi-se cel cu uleiurile, dar pe mine ma intereseaza alt aspect. Deocamdata ma tin de recoma ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Incalzire motor iarna
Ghita A.
post Dec 23 2005, 11:33 AM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 188
Joined: 9-July 05
From: Alba Iulia
Member No.: 50.831



Stiu ca s-a mai atins subiectul asta intr-un alt topic, paremi-se cel cu uleiurile, dar pe mine ma intereseaza alt aspect. Deocamdata ma tin de recomandarile producatorului, si atunci cand pornesc motorul rece si pornesc la drum, adica nu il las sa se incalzeasca. Intrebarea mea este: in ce masura este similara punerea motorului in sarcina prin pornirea la drum, cu alta varianta, de ex incalzirea motorului pe loc prin mentinerea unei turatii de 1500 - 2000 rpm?
Concret: producatorul recomanda cand pornesti motorul rece sa si pornesti la drum sa nu astepti incalzirea lui, cu masina pe loc, pt o mai buna ungere, uleiul fiind rece. Dar in conditiile in care sunt in deplasare si nu am garaj sa tin masina, iar peste noapte ingheata parbrizul, tot va dura 2-3 minute pana va avea efect incalzirea parbrizului (sau degivrarea, cum ii zice - ca am si din aia, si daca tot o am imi place sa o folosesc si sa nu rad geamul cu diverse unelte).
In situatia asta, care chestie e mai recomandata: sa imi curat parbrizul, si cand pornesc motorul sa si plec de pe loc, sau se poate astepta incalzirea parbrizului 2-3 min cu motorul tinut la 1500 - 2000 de ture?


--------------------
Ford Mondeo Ghia Duratorq DI 115cp 2001
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 23 2005, 11:40 AM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu cred ca tocmai ai spus cea mai buna varianta.
La mine in carte scrie sa stau cel putin 30 secunde dupa pornire in cazul in care temperatura e scazuta, si sa n-o forjez pana nu se incalzeste ca lumea.
Probabil ca astia care scriu sa pleci imediat se gandesc la poluare, sau se tem sa nu apara blondele cu jalba in protap ca le consuma mult in oras, si nu neaparat la fiabilitate. Daca crapi motorul din cauza uleiului rece si te duci la ei iti vor raspunde probabil ca e vina ta.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 23 2005, 02:16 PM
Post #3


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Eu unul l-as incalzi citeva minute. Dupa care as merge potolit pina ajunge totul la temperatura.

Uite spre exemplu la mine la Subrabla masina nici nu se gindeste sa intre in treapta 1-a pina nu s-a incalzit corespunzator. Deci o incalzesc 3-4 minute pe loc - timp in care "mestec" cu paru'n uleiul de transmisie si incerc sa misc angrenajele alea (Si sint convins ca are o rezistentza care incalzeste uleiul). Dupa care ma pun in miscare dar vreo 10 minute...masina nici nu vrea sa auda ca eu sa retrogradez din mers in treapta 1-a. Ori ma opresc si pe urma intra greu...ori NU. Dupa ce s-a incalzit (3 diferentziale, transmisia) intra si merge frumos.

Si in plus depinde si ce ulei ai. Eu am sintetic, super gros, cu aplicatzii de curse 15 w 50 (da, chiar si iarna). Dar eu am si tuning la motor, vezi tu, presiuni mai mari, ardere mai violenta, se cere o ungere mai buna sau cel putzin mai constanta. Prefer sa sufar la economia la benzina - ard gazul degeaba pe loc incalzind motorul, decit sa urlu linga el peste 1 an.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
petre 1
post Dec 23 2005, 03:38 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 531
Joined: 11-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 42.067



Pai vezi, sti foarte bine ce ai de facut te duci frumos pornesti motorul si dupa aia te ocupi de geamuri si alte alea.Cu siguranta se vor gasi cunoscatori care sa iti spuna ca nu trebuie lasata sa mearga 2-3 min ca face condens sau mai stiu eu ca minune se intampla ,ce doar nu mai e cum era Dacia lui bunicu.Asa ca incalzeste-ti masina inainte si nu vei avea nici o problema ci dimpotriva.


--------------------
Renault Megane Sedan Privilege 1.5 dCi
Hyundai Tucson 2.0 Crdi 4WD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post Dec 23 2005, 04:50 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



1-2 minute pe loc la ralanti, misc si eu din maciuca, cu frana de mana trasa, ca sa rup valvolina. in timpul asta, uleiul are timp sa fie preluat din baie si sa inceapa sa unga. dupa aia, mers usor (maxim 1700 de ture) pana ajunge la temperatura de lucru..


am la mine la bloc un sofer foarte brav, care o ambaleaza imediat ce o porneste... omfg


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Jan 7 2006, 01:00 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



Si eu o tin la ralanti dar foarte putin. De fapt avand garaj am plecat de la premiza ca este la o temperatura usor(sau uneori mult) mai ridicata decat cele tinute afara. A mea e o Skoda Octavia 19 TDI. Acuma 1-2 minute se pierd cu scoaterea din garaj, inchiderea garajului, etc. Recunosc nu am problema cu gemaurile deci nu pierd timp aici. Compensez insa cu inca 1-2 minute pana coboara si nevasta-mea. In concluzie, in general sta cca 3 minute la relanti. Nu o turez in intervalul asta. In plus intra normal in viteza si la minus 15, astfel incat nu consider necesar 'sa mestec in oala"(chestie altfel utila de la caz la caz). Producatorii recomanda plecarea imediata de pe loc. Este totusi foarte putin probabila cu exceptia situatiilor in care o tii in strada si nici atunci din cauza aburirii/inghetarii geamurilor. Decat un accident "aburit" mai bine stai cateva minute nu se intampla nimic. Nu cred ca este recomandata turarea pe loc , desi am cativa vecini care-mi dau tezirea pe chestia asta zilnic pe la 6,45 dimineata. Cred ca daca totul este reglat si intretinut asa cum trebuie turarea nu se impune, ba chiar dauneaza.
Ungerea se face oricum intr-o anumita masura fie ca-i turata fie ca nu. Problema este ca in situatia unui ulei mai vascos, in momentul in care o turezi apare o frecare mult amplificata fata de cea de la relanti. In schimb uleiul nu se incalzeste sau subtiaza in cele 15-30 secunde cand tu o turezi. Creda ca varianta asteptarii la relanti timp de 2-3 minute este cea mai buna. Urmata evident de o conducerea non-agresiva fata de motor pana la apropierea de temperatura normala(acuma nu poti chiar sa mergi ca pensionarii pt ca apa are doar 70-75 garade si nu 90 cat este normal).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai63349
post Jan 7 2006, 11:02 AM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 476
Joined: 12-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.342



Cred ca producatorul a vrut sa-ti spuna ca POTI pleca imediat, nu ca-i MUSAI. Asta ca sa-ti arate ca ce grozavenie de masina a facut el si, cumparand-o, nu mai trebuie sa procedezi ca tatal tau.
Indiferent de generatia masinii, este recomandabil sa o lasi 2-3 min. la relanti. In nici un caz, nu o ambala (inteleg ca-i turbo-diesel) pe loc, imediat dupa pornire.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
romb
post Jan 9 2006, 01:46 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 688
Joined: 1-December 05
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 62.481



eu o las intotdeauna 2-3 minute la relanti iarna si niciodata nu depasesc 3k rpm pana nu am motorul cald de ceva vreme.


--------------------

_/_ C4 2006
_/_ VTR 1.6i 110cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Jan 9 2006, 08:09 AM
Post #9


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



asa procedez si eu. il lasa sa se incalzeasca, in timp ce eu curat geamurile daca e cazul, scot toate alea de prin buzunare(sunt multe), imi aprind o tigara. apoi plec. oricum daca este motorul rece, pe la 1800 ture scoate un sunet urat tare, se aude o bataie in motor.

plecarea de pe loc cu motorul rece cred ca este o mare greseala. la fel si cu turarea lui, pe loc sau in mers.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghita A.
post Jan 14 2006, 10:14 AM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 188
Joined: 9-July 05
From: Alba Iulia
Member No.: 50.831



Bun, dar atunci am alta problema: daca las masina pornita dimineatza sa se incalzeasca, dupa vreo 15 minute de-abia daca incepe sa bage caldura in masina, nicidecum sa se ridice apa la temp de functionare normala. De fapt acul de la apa nici nu se vede sa se ridice putin, e tot acolo. Pe cand daca plec de pe loc fara sa astept incalzirea in max 5 min de mers (merg usor cu ea rece, nu o turez peste 2500), se incalzeste bine masina, iar in max 10 minute temp e la nivelul normal de functionare. Care e atunci solutia?
Sau am eu vreo problema cu incalzitul apei?


--------------------
Ford Mondeo Ghia Duratorq DI 115cp 2001
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adin.C
post Jan 15 2006, 06:10 PM
Post #11


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 105
Joined: 16-September 05
From: Tg. Mures
Member No.: 55.826



QUOTE
atunci am alta problema: daca las masina pornita dimineatza sa se incalzeasca, dupa vreo 15 minute de-abia daca incepe sa bage caldura in masina, nicidecum sa se ridice apa la temp de functionare normala
....15 min e o viata :wave: obisnuit cu fostele mele masini ( aveam un Nissan Stanza in urma cu ceva ani iar orele lui de trezire coincideau cu temp de -25...), imi las Fordul sa se incalzeasca cateva min, timp in care isi face treaba si rezistenta din parbriz si sor'sa din luneta, dar nu dureaza mai mult de 5-6 min pana sa fie caldut in interior - cu toate ca temp aratata de indicatorul din bord nu a facut salturi marete. In schimb, daca e sa plec imediat de pe loc, se incalzeste mult mai repede. Am avut o singura experienta anul trecut, la Blaj pe -26 cand a stat binisor ( peste 15 min) pornita si tot frig era in masina.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Jan 15 2006, 07:49 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



Producatorii recomanda pornirea imediata a masinii dintr-un motiv foarte simplu: 80-90% din uzura unei masini se datoreaza functionarii la rece. La rece uleiul nu are performantele maxime de functionare si piesele componente ale motorului nu sunt la cotele perfecte de functionare.
Daca iarna este in toi, cu cat stai mai mult pe loc cu atat trece mai mult timp pana se incalzeste motorul => uzura mai mare. Mie acest rationament mi se pare corect...

In sitauatia in care am parbrizul inghetat, pornesc motorul impreuna cu toti consumatorii importanti ai masinii si ma apuc de raschetat ajutat fiind de o multime de spray-uri de dezghet (unele fac o treaba excelenta in a-ti ingheta geamul si mai bine).
Daca as sta sa mi se incalzeasca motorul as intarzia in fiecare zi la serviciu, plus ca sunt convins ca i-as face mai mult rau motorului. Mie, la ralanti, mi se incalzeste motorul (pana la temp normala) in vreo 30', daca nu mai mult.


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Jan 16 2006, 08:04 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



Nu stiu daca are legatura neaparat cu subiectul (mai mult e pe langa) dar am sa va spun ca ma fost in week-end pe munte. Am parcat la baza teleskiului (telescaunului) si am lasat-o acolo 2 zile. Aveam antigel pentru minus 35 de grade asa ca nu-mi faceam probleme. Revin la telescaun (pe Muntele Mic in Caras -Severin e cel mai lung traseu din tara, sau Europa spun unii, faci cca 40 minute supendat pana ajungi la capat-daca nu sunt pene de curent).
Cert este ca nu stiu cate grade au fost noaptea dar dimineata la plecare era toata alba (fara sa ninga) inghetase bocna.
Am pornit-o si am lasat-o cca 7 minute sa mearga pana am curatat geamurile.
Vreau sa va spun ca dupa plecare pana la intrarea in Caransebes (aprox 15 Km) apa nu a urcat la temperatura normala de 90 grade Celsius.Am ramas traznit cand am vazut cat a durat sa se incalzeasca motorul.
Drept e ca dupa ce am trecut de portiunea de drum inzapezit si gheata am mers destul de tare iar afara era un frig de crapau pietrele.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
C Z R
post Jan 16 2006, 08:21 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 697
Joined: 1-August 05
Member No.: 52.386



pai cred ca e simplu sa se respecte urmatoarele pentru o buna functionare a motorului si a celorlalte piese din asamblul numit masina:

1. se da dreptul la motor fara a se apasa pe acceleratie, la masinile pe injectie, la cele fara se da inainte de a porni motorl 2-3 sprituri si se trage socuul si se lasa 5-10 minute iarna, vara nu, dar sa revenim la cele pe injectie;

2. se observa nr de turatii in momentul pornirii motorului este de peste 1000 de turatii undeva la 1400 turatii, se asteapta ca acesta sa scada 1000 de turatii chiar sub aceasta valoare;

3. se merge cu masina usor, fara acceleratii si frane bruste si nu se depaseste val. de 3000 de turatii pana la ridicare si indicarea nivelului apei la temperatura optima;

4. se merge cu masina astfel fara a se uza sau a se cauza vreo invechire sau alterare a pieselor, motorului, sistemului de franare s.a. precoce si extrem de nedorita.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DragosV
post Jan 16 2006, 08:55 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 720
Joined: 5-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 39.904



Pai da dar la unii nu se aplica smile.gif . La mine turatia este mereu aceiasi indiferent de cat de rece e afara/motor.

Sunt de acord cu ce a zis Valentin. Eu pornesc si am plecat. La mine in max 1 min pana ies de pe straduta apa are 15-20 de grade. Merg pana in 2500 rpm pana ajung la 50 de grade si apoi merg normal.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai63349
post Jan 17 2006, 12:42 PM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 476
Joined: 12-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.342



Alex, nu-nteleg ce-i cu "indicarea nivelului uleiului la temperatura optima" blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marius60959
post Jan 17 2006, 02:24 PM
Post #17


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 144
Joined: 14-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 60.952



la mine motorul se incalzeste f greu - dupa vreo 20-35min. timp in care nu turez peste 2500. insa am inteles ca nu e chiar anormal ptr Corsa.
am auzit atat de multe pareri despre incalzirea motorului diesel...
producatorul recomanda plecarea fara a astepta, insa marea majoritate spun ca e bine sa lasi cateva minute dieselul sa mearga, am auzit persoane care tin motorul pornit pana la 10-15 min inainte de a pleca.
eu folosesc o cale de mijloc, stau 2-3 min, timp in care curat parbrizul, montez cas-ul, spun rugaciuni biggrin.gif ...ultima a fost o gluma biggrin.gif
serios acum tare as vrea sa stiu care e varianta optima/adevarata.


--------------------
Opel Corsa 1.3CDTI
ocazional Renault Megane 1.9DTI 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stefan44650
post Jan 18 2006, 09:15 AM
Post #18


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 14-April 05
From: Satu Mare (Satu Mare)
Member No.: 44.643



Dupa parerea voastra ce inseamna sa "tragi socul"?

Problema este ca eu nu am asa ceva. Precizez ca am un Mercedes cobra, si ar trebui sa am dar imi lipseste cablul si pana acuma nu am putut sa fac rost de ea.

Cum ar trebui sa procedez can pornesc? sa apas putin de acceleratie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai63349
post Jan 19 2006, 04:12 PM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 476
Joined: 12-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.342



QUOTE(Stefan44650)
Dupa parerea voastra ce inseamna sa "tragi socul"?

Problema este ca eu nu am asa ceva. Precizez ca am un Mercedes cobra, si ar trebui sa am dar imi lipseste cablul si pana acuma nu am putut sa fac rost de ea.

Cum ar trebui sa procedez can pornesc? sa apas putin de acceleratie?

"A trage socul" inseamna in primul rand ca ai o masina cu alimentare pe benzina, cu carburator.
Tu ai Cobra, deci, probabil, diesel. Sunt Cobra si pe carburator, cred, dar alea erau cu soc automat, daca nu ma insel.
S-ar putea sa ai o Cobra diesel, dar la ala este o maneta care actioneaza incalzirea bujiei incandescente.
De fapt, ce masina ai? Diesel sau benzina?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Feb 1 2006, 03:23 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



O sa pun o poza de la funny pictures . Asta doar ca sa mai dezmortim atmosfera, mai ales ca "postatorul" cautase topicul privin dezaburirea si nu l-a gasit.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 04:41 AM