IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Paradoxul Fiat Albeea

This topic is about Paradoxul Fiat Albeea, the author, adi.mitrea, wrote about: Uitandu-ma pe situl de la fiat.com.ro am observat o diferenta foarte mare de consum intre Fiat Albeea si Fiat Punto; ambele avand motorizari identice. ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Paradoxul Fiat Albeea
adi.mitrea
post Dec 15 2005, 12:08 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



Uitandu-ma pe situl de la fiat.com.ro am observat o diferenta foarte mare de consum intre Fiat Albeea si Fiat Punto; ambele avand motorizari identice.

Punto: urban 7,6
mixt 5,8
extra 4,8
vit. max. 172 km/h

Albeea: urban 9,4
mixt 7,0
extra 5,7
vit max. 162 km/h

Merita mentionat ca Albeea are 80 kg in plus si cauciucuri mai late ( de 175, in comparatie cu 165 ale lui Punto). De asemenea merita mentionat ca demarajul la Punto este de 11,4 sec pana la 100 km/h iar al Albeei de 13,5 sec pana la 100 km/h.
Oare de unde vine diferenta asta asa mare?

As mai putea adauga ca Fiat Stilo cu 1.4 16V (deci motor mai mare) mai greu decat Albeea cu 75 de kilograme are un consum dat de 8,2 urban, 6,5 mixt si 5,5 extraurban.

De ce oare consuma Albeea asa mult?


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Dec 15 2005, 03:38 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



partial se justifica consumul prin cauciucuri mai late si greutate in plus, doar partial...
dar oare cutia de viteze si raportul grupului conic e acelasi la punto si la Albea?


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
C Z R
post Dec 15 2005, 08:06 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 697
Joined: 1-August 05
Member No.: 52.386



si eu m-am intrebat lucrul asta??? diferentele spuse mai-sus legate de masa si nvelope nu sunt o explicatiedar ia uite acelasi motor pus si pe fiat idea: iata diferenta:
Fiat Idea Fiat Albea
1.2 80 CP Active 1.2 MPI 16v Star

1242 cc 1242 cc
Putere max 80 Cp 80 Cp
Cuplu max 114 Nm 114 Nm
Combustibil benzină fără plumb benzină fără plumb
Transmisie 5 viteze manuala
Tracțiune fata fata
Greutate 1152 kg 1015 kg
PERFORMANTE
Accelerație
0-100km/h 13.5 s 13.5 s
Viteza maximă 163 km/h 162 km/h
CONSUM
Consum urban 8.4 l/100km 9.4 l/100km
Consum mixt 6.5 l/100km 7.0 l/100km
Consum extra
urban 5.4 l/100km 5.7 l/100km

ce spuneti de diferentele astea???
e clar de neinteles, nu am mers cu punto sau idea cu acelasi motor dar albea e destul de rapida, totusi poate fi garda de sol mai ridicata a albeei o explicatie a slabelor ei performante?sau poate doar legate de consum???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
valentin61512
post Dec 15 2005, 09:22 PM
Post #4


novice
**

Group: Membri
Posts: 24
Joined: 20-November 05
From: Targoviste (Dambovita)
Member No.: 61.505



Da, sunt diferente intre cifrele aratate ,dar vorbeste si de stilul de conducere.ai sa-mi spui ca acesti parametri sunt ai fabricii si nu ai cum sa scoti mai putin.perfect Vorbiti de costurile de intretinere care sunt mai mici decit la altele,si o sa vedeti atunci paradoxuri.Parerea mea referitor la consum:_stil de conducere.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi.mitrea
post Dec 16 2005, 07:16 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



Nu e vorba de stil de conducere in cazul de fata pentru ca e vorba de date oficiale, iar testele se fac standard. Aceeasi parametri, aceeasi sosea, aceleasi conditii atmosferice.
Alte pareri?


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul46623
post Dec 16 2005, 08:30 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 11-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.616



Cred ca e faza aia cu coeficient aerodinamic mai slab la Albea, de unde rezulta un consum mai mare la aceeasi putere a motorului.


--------------------
Conducator de Pejos momentan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi.mitrea
post Dec 17 2005, 08:58 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



Sa presupunem ca ar fi asa... Nu stiu care e coeficientul aerodinamic al Albeei, dar la Dacia Logan este 0,36 (sper ca nu gresesc) iar la Opel Calibra este 0,26. O valoare mai mica inseamna o aerodinamica mai buna.
Nu o avea Albeea coeficientul Calibrei, insa mi se pare ca e mai aerodinamica decat Loganul. Ori acesta din urma consuma 9 l% pe un motor de 1.4 si cu mai putine valve, si de generatie mai veche.

Daca ne referim strict la acest motor de 1.2 16V de la Fiat... nu cred eu ca diferentele pot fi de 2 litri la suta de kilometri, pentru caroserii diferite, oricat de non-aerodinamice ar fi.

Alte pareri? Poate si vre-un mecanic?


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaduZRP
post Jan 13 2006, 12:59 AM
Post #8


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 13-January 06
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 65.277



Eu cred ca problema Albeei este ca nu exista o corelatie (o armonie) intre motor si sasiu la fel de buna ca la Punto sau Stilo de exemplu. De aici si consumul mai mare. Celelalte modele sunt mai cizelate, mai studiate, mai testate - vorba aia, sunt pentru piata vest europeana inclusiv, spre deosebire de Albeea. Dar oricum, Albeea se incadreaza in limitele bunului simt, iar daca mai tinem cont si de cat costa la ce conditii de confort ofera, eu zic sa o acceptam asa cum este.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Jan 19 2006, 10:45 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



cx 0,31 (dar mai caut inca o sursa)
difera managementul injectiei, cutia, masa, cauciucuri, amortizoare... daca le aduni poti sa iesi la consum diferit cu acelasi motor.
logan 1.4 are 975kg, e mai usor decit albea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
C Z R
post Jan 20 2006, 02:37 AM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 697
Joined: 1-August 05
Member No.: 52.386



nu stiu ce coeficient are dar am intrebare : ce viteza si ce demaraj scrie la tine in carte si ce masa are masina ta? si are asemanari cu albeea, ma refer la motor, cutie s.a.m.d.?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Doru65791
post Mar 3 2006, 02:23 PM
Post #11


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 19-January 06
From: Constanta
Member No.: 65.784



Mare incurcatura si cu consumurile astea. M-am tot intrebat in ce fel se stabilesc si am incercat sa gasesc cate ceva. Nu stiu daca mai sunt de actualitate datele astea (cand intrii in hartii prafuite...) :

Stabilirea consumului de carburant s-a facut conform normei 1999/100/CEE care incepe sa te plimbe prin 80/1268/CEE, 70/156/CEE si in sfarsit ajungi la 70/220/CEE ( www.europa.eu in lex) unde se gaseste detaliat chinul la care este supusa masina pentru determinarea consumului. Este scris pe acolo ca masina nu trebuie sa aiba mai putin de 3000 Km rulati, ca la efectuarea probei motorul sa fie rece (lichidul de racire si uleiul) sa aiba temperatura intre 20 si 30 de grade, etc.
Probele se fac pe banc cu franele de la role reglate dupa o alta metoda destul de alambicata (simularea rezistentelor la inaintare - probabil aici se tine cont si de coeficientul aerodinamic, etc)

Descompunerea ciclului de functionare utilizat la proba de tip I

Descompunere secvente:
Motor la minim 60 sec - 30,8% (se pare ca acest timp a fost modificat la 40 secunde ulterior)
Motor la minim intr-o viteza 9 sec - 4,6%
Schimb de viteza 8 sec - 4,1%
Accelerari 36 sec - 18.5%
Viteza constanta 57 sec - 29,2%
Decelerari 25 sec - 12,8%
Total 195 sec - 100%

Descompunere secvente in functie de utilizarea schimbatorului de viteze:
Motor la minim 60 sec - 30,8% (se pare ca si acest timp a fost modificat la 40 secunde ulterior)
Motor la minim intr-o viteza 9 sec - 4,6%
Schimb de viteza 8 sec - 4,1%
-Viteza I 24sec 12,3%
-Viteza II 53 sec - 27,2%
-Viteza III 41 sec - 21%
Total 195 sec - 100%

Viteza medie pe durata probei: 19 Km/h
Timp efectiv de functionare: 195 sec
Distanta teoretica parcursa per ciclu: 1,013 Km
Distanta echivalenta pentru proba (4 cicluri): 4.052 Km

Paradoxul Punto-Albea se mentine din punctul de vedere al coeficientului aerodinamic. Viteza medie este de 19 Km/h si nu poate sa apara o diferenta de doi litri in ciclu urban chiar daca Albea este autobuz iar Punto masina de formula 1. O oarecare diferenta poate sa apara datorita rapoartelor din cutia de viteze. Nu am gasit rapoartele de la Punto pentru a face o comparatie (nici nu prea am cautat).

Sa nu fie si o greseala de redactare pe undeva. La teste se obtine consumul in Kg si nu in litri. Daca inmultim consumul de la Albea cu densitatea benzinei, dam paradoxal peste consumul de la Punto (plus sau minus).
A uitat oare cineva sa faca socoteala si a comunicat pentru Punto consumul in Kg dar a scris litri?
Cei care au Fiat Punto 1.2 16v (adica motor 188A5000) pot sa confirme consumul (cinstit)?


--------------------
Fiat Albea Star 1.2 16V Grigio Steel 16000Km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Razvan63327
post May 11 2006, 03:51 PM
Post #12


novice
**

Group: Membri
Posts: 23
Joined: 11-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.320



Performantele din carte ale Albei sunt doar legate de consum, motorul e identic cu punto. Albea fuge de rupe dar trebuie sa sti sa o conduci, e un motor italienesc, deci turatie ! bineinteles consum pe masura
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th May 2024 - 12:39 AM