IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

De ce ne place sa conducem?

This topic is about De ce ne place sa conducem?, the author, Davidinho, wrote about: 1. Placerea de a o "calca"!...Pentru mine asta cred ca este cea mai mare placere atunci cand sunt la volan. Nimic nu se compara cu acel moment magic c ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> De ce ne place sa conducem?
Davidinho
post Nov 10 2005, 01:47 AM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 261
Joined: 19-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.162



1. Placerea de a o "calca"!...Pentru mine asta cred ca este cea mai mare placere atunci cand sunt la volan. Nimic nu se compara cu acel moment magic cand simti cum se cufunda corpul in scaun, cand uiti pt cateva momente de consum si cand fiecare se imagineaza pe o pista de curse. biggrin.gif De aceea ne luam masini cu cat mai multi cai...cu cat sunt mai multi cu atat sentimentul este mai extrem.

2. Placerea de a asculta motorului...este cel de-al doilea motiv care este strans legat de primul. Aici, se preteaza mai bine la dieseluri care, pt multi admiratori, au ceva aparte.


--------------------

Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Nov 10 2005, 07:56 AM
Post #2


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Mie mi-ar place sa conduc un BMW dar cum nu imi pot permite o masina scumpa...si buna...mi-am luat una comuna, de om sarac, inceata care se conduce ca o carutza...Nu mi-am putut permite nici macar o Mazda 6... Are un handling...ca de carutza pe un drum cu hirtoape de tzara...

Ce motor bre...la mine nu se aude decit un huruit...ceva cam ca la Trabant...nitzel mai tare si mai enervant...cu un ton de Wartburg cu tuning,,..

Geamurile care io le ridic cu degetu' si le proptesc cu o sipca de lemn, si am dat cu chit pe la rama (care rama la usa...nici nu are de saracacioasa ce este jaful) ca sa se auda mai putzin zgomot. Am si un cos de gunoi cu niste cocoloase de hirtie de ziar sa mi le bag in ureki...ca cite odata e cam tare...Si simt cum ma scufund in taburetul de bucatarie din lemn pe care l-am prins de podea cu un lantz de bicicleta...

Placerea de a o "calca"...Ce sa calci bre...ca tot timpul imi zic..."Ba ce 'tui mama masii ...nu pot si io sa string si dau un ban (ca nu il am) si sa iau si io o masina d'aia nemtzeasca buna...cum au totzi copii bengosi ca daca aia au...inseamna ca e desteptzi si stie iei de ce merge cu Mertzanu sau Bemveul..." Ce sa calci bre...io imi calc destinele...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VECTOR
post Nov 10 2005, 08:34 AM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 4-February 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 39.800



fanatic,sincer acum dar cred ca exagwrezi.nu mi se pare o idee buna sa continui disputele incepute pe alt topic ,aruncand pastile pe un topic nou nout in care nimeni nu a facut nici o remarca referitoare la masina ta.
aici era vorba despre cu totul alt ceva;era vorba despre "feeling" si nu despre mandria fiecaruia.
on topic: mi-e imi place sa conduc pentru ca mi se pare ceva natural sa fac asta...mi se pare natural sa fiu la volan si sa simt masina ascultand ,cuminte sau nu,"indicatiile mele.nu cred ca placerea condusului poate fi exprimata deplin in cuvinte asa cum nu poti sa exprimi in cuvinte dragostea(cam siropos exemplu,bre smile.gif ).oricum nu m-as putea vedea iar abonat la RATB sau pieton.poate doar pieton pe carari de munte...


--------------------
masini.ro Team Hard To Beat :coolspeak:

matiz E
renault sedan II 1.6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Nov 10 2005, 10:26 AM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Sincer condusul "urban" imi ofera rareori satisfactii... nu imi displace, il privesc ca un lucru normal dar putine sunt momentele in care imi place sa conduc in oras. Sa zicem 2: putinele momente cand ma grabesc iar traficul imi permite sa "ma duc mai repede decat ceilalti" (deobicei drumurile pe care le fac in oradea sunt pe stradute inguste cu sens unic unde nu prea ai ce sa faci), nu inseamna ca ma duc cu 120 prin oras doar ca schimb banda de 16 ori, cateva accelerari mai agresive la semafoare... faptul ca trebuie sa ma concentrez pentru "a tine masina in miscare" imi creaza un feeling placut... chestia asta o pot face insa destul de rar. A doua chestie care imi place cand merg in oras este seara cand nu e trafic foarte mare, am o melodie tare pe CD, subwooferul imi maseaza spatele, conduc cu scaunul dat pe spate... defapt e mai mult o placere "muzicala", dar e la volan... nu prea mai conteaza viteza cu care ma duc.

Imi place in schimb muuuult condusul extra-urban... pe drumuri nu foarte circulate... virajate... imi place sa abordez curbele cu viteza (frana de motor puternica inainte de curba, iesire cu motorul turat... racing style... biggrin.gif ). Poate de aceea la mine consumul extraurban nu e cu mult mai mic decat cel urban...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai58026
post Nov 10 2005, 10:29 AM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 284
Joined: 11-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 58.019



la mine e un pic altfel.. eu sunt mandru conducator de masina nemteasca, cu tractiune spate, s.a.m.d.....
masina ma calmeaza cand sunt nervos chiar daca am numa' saijdecalutzi.. si nici aia totzi... la mine e prima mea masina RWD ceea ce redefineste "condusul".. inca intalnesc situatii noi fata de cealalta care era FWD, si chestia asta creste nivelul adrenalinei instantaneu...oricum, nu stiu sa explic de ce imi plae sa conduc, dar imi place ... e cum a spus Davidinho, dar nu numai atat....
in masina esti un mic dumnezeu.. dai viata (unor calutzi mici si inchisi intr-un motor, si-i lasi sa zburde liberi sau mai putin liberi) si iei viat(din viata!!). esti la fel de "rau" si puternic ca cel de langa tine , chiar daca ai cu 2-300 de cai mai putin.....
eu nu cred ca am fost nascut sa fiu scriitor, pt ca nu vad dece darcu nu pot raspunde simplu la o intrebare pusa simplu... blush.gif


--------------------
i chose not to choose life
i chose something else...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Nov 10 2005, 10:33 AM
Post #6


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



ar trebui sa organizam un VTM intre noi biggrin.gif
ce spuneti? pe valea prahovei, cu organizare totul ca la carte.
asa cum altii fac liniute (care pe mine nu ma incanta deloc) noi sa facem concurs pe drumuri virajate.
se combina careva?

si la mine consumul extra nu e cu mult mai scazut decat cel urban.
mai ales cand ma duc la munte blush.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Nov 10 2005, 10:46 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Pai si de unde masini la fel ? sau macar apropiate ? biggrin.gif
Eventual daca tot facem organizare ca la carte facem rost de o sponsorizare din partea Dacia-renault si ne dau la toti logan-uri diesel sa le ducem pe circuit... logan diesel... No ABS... just sheer driving pleasure... biggrin.gif ia sa vedem, pe care-l tine ? biggrin.gif


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai58026
post Nov 10 2005, 10:55 AM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 284
Joined: 11-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 58.019



halba, daca nu te inecai in bere, erai sortit sa devii urmatorul Ecclestone...
biggrin.gif
oricum, ideea e meritorie, dar vin si eu cu o completare sa vedem cine poate sa faca cel mai mult pe "speciala", fara sa opreasca motorul
smile.gif)
no ABS.. sheer driving pleasure...no brakes or control over the steering eve sheerer driving pleasure......no clue whatsoever as to why the F.. they call it a car... LOGAN!!!
smile.gif
nu m-am putut abtine
waaaaaaay off topic, imi cer scuze


--------------------
i chose not to choose life
i chose something else...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 10 2005, 11:25 AM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu cred ca cele mai importante motive pentru care ne place sa conducem sunte cele scrise de Mihai... Ne simtim mai mari si mai importanti, si e deconectant. Eu cand sunt la volan uit de stress, de serviciu, de sefu', noroc ca nu am copiii ca ar face foamea biggrin.gif Macar cateva minute, sau ore, am mintea la altceva decat la frecusurile zilnice.
In plus de asta, mie imi place sa calatoresc, si ideea asta e de multe ori asociata cu condusul. Imi place sa "ma duc undeva" indiferent ca sunt la volanul unei Dacii, al unui tren sau avion, sau intr-o limuzina Daewoo biggrin.gif

La speciala as veni cu Ibiza, daca ar avea mai multi caluti (dublu macar biggrin.gif).... nu de alta, dar are o distributie de mase (52/48) care ar baga in boale pana si pe baietii cu Subaru biggrin.gif. Daca ii scot roata de rezerva, care e sub capota probabil ca ajunge la 50/50 si numai M3 mi-ar mai sta in cale biggrin.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Nov 10 2005, 12:26 PM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Da, dar e FWD... ceea ce nu te-ar avantaja pe un circuit virajat unde tendinta de subvirare ar fi evidenta (mai ales cu multi caluti)... si te-ar face si baietii cu subaru si baietii cu bmw-uri.... dar le-ai da fum la majoritatea masinilor FWD (in afara de opelul meu care are suspensii bilstein si gume Michelin Pilot... si are si un subwoofer in portbagaj care echilibreaza distributia de mase fata/spate biggrin.gif )


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Nov 10 2005, 12:44 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Ca sa fiu si eu offtopic, hai macar la o cursa de karturi.Acolo suntem egali biggrin.gif
De ce-mi place sa conduc??.... Probabil senzatia de libertate e cea mai importanta.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad6
post Nov 10 2005, 12:51 PM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 472
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.369



Cred ca cel mai important "element" al placerii de a conduce pentru mine este faptul ca atunci cand sunt in masina ma separ de toate celelalte probleme. De multe ori mi sa intamplat sa parchez in fata blocului si vreau sa plec din nou cu masina undeva, oriunde,dar din pacate trebuie sa ma dau jos din masina si sa revin la problemele cotidiene.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei55037
post Nov 10 2005, 01:02 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 5-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.030



De ce imi place sa conduc? Nu cred ca as putea gasi un raspuns, pur si simplu imi place. Cand ma urc la volan si trebuie sa plec mai ales prin tara sunt bucuros si chiar daca nu m-as fii simtit prea bine pana in acel moment dupa ce merg 10-15 min sunt mai vesel.
De preferat prefer in general drumurile virajate in care nu numai masina isi arata calitatile, spre deosebire de autostada unde pot spune ca ma plictisesc. Probabil din aceasta cauza si merga f repede, ca sa se termine mai repede.


--------------------
Octavia 1.8T
Avensis 2.2 D-4D
Octavia II 2.0 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Nov 10 2005, 01:02 PM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



QUOTE(guerilla)
ar trebui sa organizam un VTM intre noi biggrin.gif
ce spuneti? pe valea prahovei, cu organizare totul ca la carte.
asa cum altii fac liniute (care pe mine nu ma incanta deloc) noi sa facem concurs pe drumuri virajate.
se combina careva?

si la mine consumul extra nu e cu mult mai scazut decat cel urban.
mai ales cand ma duc la munte blush.gif


Mai nu suna rau! Pacat ca n-am unde ma antrena biggrin.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Nov 10 2005, 04:17 PM
Post #15


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Da VECTOR. Ai dreptate. Scuzele mele.

Imi place sa conduc...si masina-condusul ma destinde. Am traseul meu favorit de-alungl lacului...sinuos, cu schimbari de nivel. Dar ajung rar pt ca nu am timp si in rest condusul este ceva agravant. Nu ai unde sa conduci...(lasam performantzele masinii). in viatza de zi cu zi, totul se rezuma la obtzinerea unei armonii interioare ca oricum ai conduce, orice masina ai avea...tot vei intirzia, ca trebuie sa evitzi bara din fatza si sa fii atent la namila de SUV din spate.

Si apoi, am impresia ca conduc mai linistit ca multzi dintre voi. E o parere personala...dar la curse nu ma duc (decit la F1), liniutze NU prea fac (in nici un caz organizate - se mai intimpla sa imi doresc un loc pe sosea si sa se puna vreunul contra). De fapt cind ies la drum lung...imi trebuie 15min-30 min pina ating aceasta armonie...in arta condusului...care dispare imediat ce pun cruise control. Chicago e in general in cimpie si nu prea ai unde sa te duci aici aproape ca sa dai de vai si dealuri, curbe si viraje...sa te simtzi mic pilot de raliuri.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Nov 10 2005, 04:41 PM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Si apoi, am impresia ca conduc mai linistit ca multzi dintre voi.


S-ar putea sa ai dreptate... in linii mari exista 2 stiluri de condus (la drum lung ma refer)... primul e cel "crestinesc" adica mergi cu o viteza x, din care nu prea iesi decat rar... nu depasesti decat daca este necesar iar daca cineva merge in fata ta cu doar 10 km/h mai incet decat ritmul tau preferi sa nu-l depasesti... asa conduce sotia mea.
Al doilea stil de condus (care e adoptat de 90% din cunostintele mele de sex masculin... inclusiv de mine) este urmatorul: merg cu viteza cu care se poate merge in siguranta pe un drum in anumite conditii... daca e ploaie sau ceata merg si cu 50 daca trebue daca e uscat, vizibilitate buna, etc... 170 sau ma rog cat se poate... daca o masina merge mai incet o depasesc, si in principiu daca o masina este in fata mea, atunci vreau sa fiu in locul ei... daca nu poate masina sau nu pot eu atunci asta e... dar daca pot si eu si masina atunci o voi depasi... nu inseamna ca vreau sa concurez cu ceilalti... daca cineva vine din spatele meu si e mai rapid (indiferent de masina pe care o are) il las sa treaca si sa se duca...

Varianta "intermediara" este cand conduc eu si in dreapta sta nevasta-mea, stilul meu de condus ar fi acelasi, dar sotia actioneaza eficient ca un "limitator din dreapta" care nu se poate dezactiva si care penalizeaza orice depasire a unei anumite viteze. biggrin.gif

P.S: desigur acest stil se aplica soselelor cu o banda de mers pe sens... pe autostrada e cu totul altceva... acolo incerc sa mentin o viteza medie, nu neaparat sa depasesc pe toata lumea... defapt pe autostrada singurul motiv pt care depasesc viteza legala (130 km/h) este ca sa nu ma plictisesc... blush.gif pe drumuri virajate de munte pot sa ma simt extrem de "important" la volan si la 40 km/h... pe autostrada intervine inevitabil plictiseala si atunci o mai calci un pic...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Nov 10 2005, 04:50 PM
Post #17


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



eu unul urasc autostrada. nu e nici un fun sa conduci.

ai mai uitat insa un alt stil - cei care nici nu depasesc dar nici nu se lasa depasiti si care ocupa cu mandrie benzi pe care n-au ce cauta.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai58026
post Nov 10 2005, 05:17 PM
Post #18


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 284
Joined: 11-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 58.019



word Guerilla!!

desi as vrea, nu-l mai laud pe Halba ca si-o ia in cap biggrin.gif
oricum, in 98% din cazuri conduc ca si el.. nu pot comapara nivelul de "maiestrie" atins de fiecare dintre noi, dar "teoria" este aceeasi...
autostrada e fun in primele 20 de minute....te duci pana acolo unde scrie "viteza maxima constructiva".. dupa care mai tii pedala apasata cateva minuet, doar asa ca sa te asiguri tu ca neamtul/francezul/italianul/etc stie ce zice...capeti un km in plus si te bucuri...uitand de abaterile vitezometrului, indici de calibrare si asa mai departe ...dupa care devine monotona...
abia astep sa-mi iau cauciucuri noi pt jantele de 16' la masina mea...voi pune rotile astea cu cauciucuri de 14'(danubiana slick parac sunt marca) in portbagaj si ma voi duce sa caut un traseu virajat si cat mai gol.. sa vad eu ce face RWD pe curbe, in urcare si in coborare.....
smile.gif) deja tremur de bucurie numai cat ma gandesc...


--------------------
i chose not to choose life
i chose something else...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Davidinho
post Nov 10 2005, 06:11 PM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 261
Joined: 19-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.162



QUOTE(HalbaSus)
Varianta "intermediara" este cand conduc eu si in dreapta sta nevasta-mea, stilul meu de condus ar fi acelasi, dar sotia actioneaza eficient ca un "limitator din dreapta" care nu se poate dezactiva si care penalizeaza orice depasire a unei anumite viteze. biggrin.gif


laugh.gif Asa este sa stii, factorul "ocupantul scaunului din dreapta" este f influentabil in cazul vitezei


--------------------

Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Nov 10 2005, 07:16 PM
Post #20


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Halba, ai grait ca un intelept... Nu am nimic de adaugat la ce ai spus tu! Se simt la tine, ca si in oricare dintre noi (cei insurati) atat navalnicia mustangului neimblanzit cat si ... :evil: ..zabala calaretului din dreapta... biggrin.gif

Oricum, ce ai spus tu defineste filosofia a cel putin 90% din acest forum, adica a celor indragostiti de masini. Brava!


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 7th May 2024 - 04:06 PM