Incalzirea motorului |
This topic is about Incalzirea motorului, the author, Marius43202, wrote about: Salutare! Eu am un Opel Corsa 1.3 CDTI - 2004, iar in cartea de "Deservire, securitate, intretinere", mai exact la pg. 128, la "Incalzirea motorului" ... To read more just scroll down
Incalzirea motorului |
Oct 6 2005, 07:25 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 26-March 05 From: Bucuresti Member No.: 43.195 |
Eu am un Opel Corsa 1.3 CDTI - 2004, iar in cartea de "Deservire, securitate, intretinere", mai exact la pg. 128, la "Incalzirea motorului" se spune: " Acceleratia maxima sau incalzirea in ralanti maresc uzura si consumul de combustibil..." "Dupa pornire se va pleca imediat. Se va incalzi motorul la turatii medii". In urma a ceea ce am citit, i-am intrebat pe cei de la service (GTT), daca este bine sa fac asa cum se recomanda in aceasta carticica, iar raspunsul lor a fost ca ar mai bine sa astept cca. 1 min sa se incalzeasca motorul, si apoi sa plec, iar la oprire, sa astept cca. 30 de sec. la ralanti, inainte de a scoate cheia din contact. Acum, eu ma intreb: aia care au scris acest "manual", adica cei de la Opel, chiar asa de prosti sa fie, incat sa nu stie ca este mai bine sa incalzesti un pic motorul la ralanti, inainte de a pleca, sau noi sunt cei care habar nu au de acest aspect ? - "incalzirea motorului" - precizez ca am insistat asupra faptului ca motorul este CDTI, atunci cand am vb. cu cei "autorizati" sa dea sfaturi. |
|
|
Oct 7 2005, 08:00 AM
Post
#2
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 6-October 05 From: Bucuresti Member No.: 57.391 |
Sa stii ca nici, nici ! In toate manualele germane, de la BMW, VW la Trabant si Renault (cate am citit si eu) scrie ca motorul nu trebuie incalzit pe loc, ci in mers moderat (maessig fahren). Dar daca incalzesti motorul la ralanti 30 sec si il mai lasi inca 30 la oprire, asta e si mai bine pt. temp. apei.
|
|
|
Oct 7 2005, 12:35 PM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 6-October 05 From: Buzau (Buzau) Member No.: 57.749 |
salutare
Din cate am auzit de la mecanici auto partea cu incalzirea 30 sec - 1 minut la relanti are legatura cu ridicarea uleiului din baie ... pana cand uleiul ajunge la nivelul optim nu e bine sa o turezi pentru ca fortzezi motorul sa mearga fara ungere suficienta - de aici uzura mai ridicata decat la mers normal. |
|
|
Oct 7 2005, 01:24 PM
Post
#4
|
|
pilot Group: Membri Posts: 354 Joined: 22-August 05 From: Cluj-Napoca Member No.: 53.889 |
Eu am condus benzina ani de zile si nu ma vad asteptand in vehicul. -------------------- Renault Megane 1,6 16v
|
|
|
Oct 7 2005, 01:57 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
-------------------- ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv
opel astra 1.7 cdti-101CP 2006 opelul si pejeul vandute |
|
|
Oct 7 2005, 05:19 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 877 Joined: 10-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.032 |
La oprire este bine sa lasati motorul 30 sec la relanti numai daca este motor turbo.Asa se raceste turbina.
-------------------- |
|
|
Oct 7 2005, 06:19 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 720 Joined: 5-February 05 From: Bucuresti Member No.: 39.904 |
Eu am vazut oameni care stau sa se raceasca/incalzeasca. Trebuie sa stie de ce fac asta mai ales la racire ca altfel nu o fac. Eu las masina mereu sa mearga un minut sau 30 de sec. la fiecare oprire. Nu mai zic ca dupa fiecare forja stau cel putin 2 min. La incalzire la diesel e bine de stat cam 1 min iarna si 30 de sec cand e mai cald
-------------------- |
|
|
Oct 9 2005, 10:13 PM
Post
#8
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 3-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.515 |
Am si eu o intrebare: La o Astra 2.0 DTI radiatorul de la turbina nu are ventilator si este situat lateral fata de ventilatorul radiatorul de la motor. Deci cum se poate face racirea mai bine cu motorul pornit decat cu el oprit, tinand cont ca masina stationeaza?
La plecare este bine de facut o incalzire, deoarece uleiul are anumiti parametrii de vascozitate ce depind de temperatura. Si 30 de secunde nu e mult daca primul lucru pe care il faci cand te urci in masina este sa pornesti motorul si abia apoi sa iti aranjezi oglinda, scaunul, radioul, poate rujul, machiajul, nodul la cravata si alte chestii ce se mai fac la plecare... -------------------- Opel Astra Caravan 2.0 DTI
|
|
|
Oct 10 2005, 03:08 PM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 155 Joined: 22-May 05 From: Bucuresti Member No.: 47.467 |
ala nu este "radiator de la turbina", ci este "intercooler" si are rolul de a raci aerul care vine de la turbo. nu are ventilator pe el pentru ca nu este nevoie. turbina functioneaza la turatii optime in timpul mersului si atunci racirea se face natural.
racirea de care se vorbeste aici este, de fapt, timpul acordat turbinei pentru a se opri de la cele cateva zeci de mii de turatii.... (daca s-ar opri motorul imediat dupa oprirea masinii, ar fi taiata ungerea si implicit turbina ar functiona fara ulei). -------------------- Astra G 1.7 dti/Grande Punto 1.3 Mj - 90cp
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!" |
|
|
Oct 10 2005, 06:14 PM
Post
#10
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
A lasa motorul sa mearga la relanti chiar si ore intregi nu dauneaza absolut cu nimic masinii, asa ca mai ales atunci cand motorul e rece, e chiar recomandabil sa fie lasat sa se incalzeasca cat de cat, cel putin la diesel! La mine personal timpul de incalzire a motorului variaza proportional cu temperatura de afara, adica sa zicem dimineata dupa cele mai calde nopti de vara il las cam 1 min inainte de a porni de pe loc, iar dupa cele mai reci nopti de iarna il las chiar si 10 min! La oprire (parcare) io unu recunosc ca opresc si motorul aproape imediat sau dupa max. 10-20 de secunde, dar nu mai mult! .....nu stiam faza de care zicea Virgil cu timpul acordat turbinei pentru a se opri de la cele cateva zeci de mii de turatii.....asa o fi? Turbina merge tot timpul (la relanti) cu turatie constanta, iar la accelerare ii creste si ei turatia, nu-i asa? Atunci de ce trebuie sa mai stea turbina la oprirea masinii, inainte de a opri motorul? O data ce motorul e la relanti, nu e si turbina la turatia ei minima? Doar nu se detureaza asa greu turbina aia sau?
Vorbeamos... ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Oct 10 2005, 08:25 PM
Post
#11
|
|
sofer Group: Membri Posts: 70 Joined: 5-October 05 From: Bacau (Bacau) Member No.: 57.710 |
din cate stiu eu, turbina intra la o anumita turatie (ex. 2000 ture), si nu merge tot timpu.
poate ma insel, dar asta auzisem :wave: |
|
|
Oct 10 2005, 09:14 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 720 Joined: 5-February 05 From: Bucuresti Member No.: 39.904 |
Turbina merge tot timpul. In jur de 2000 da tot ce poate. Dupa mers nu se recomanda oprirea motorului pentru ca in turbina ramane ulei incins. Daca masina sta la relanti atunci uleiul se raceste si nu ramane incins in turbina astfel existand riscul de a se forma depuneri din cauza racirii bruste.
-------------------- |
|
|
Oct 10 2005, 09:27 PM
Post
#13
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Da, mai demult si io stiam ca turbina intra in actiune doar peste o anumita turatie a motorului si oricum nu e gresita afirmatia asta, fiindca mai sunt motoare de astea si in prezent, dar e adevarat ca la motorul meu turbina merge tot timpul (asa o zis si mecanicul meu)! Hai ca mai vorbim!
Hai pa ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Oct 12 2005, 04:24 PM
Post
#14
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 155 Joined: 22-May 05 From: Bucuresti Member No.: 47.467 |
uitati aici o descriere a turbocompresoarelor :
http://www.merkurencyclopedia.com/Motor/turbo.html acum va spun ce am citit despre masina mea: turbina incepe sa se invarta odata cu pornirea motorului (este angrenata de gazele emise). turatia turbinei creste in functie de turatia motorului si ajunge (la motorul meu) pana la 120.000 de ture la 4400 rot/min (puterea maxima) "intra" la 2000 de ture este de fapt efectul care se observa, fiind in jurul cuplului maxim. cu oprirea motorului: mergi cu 2500 ture (aprox 80- 100 mii de rot la turbina), franezi si opresti motorul. credeti ca ii este bine -------------------- Astra G 1.7 dti/Grande Punto 1.3 Mj - 90cp
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 12:17 PM |