IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Incalzirea motorului

This topic is about Incalzirea motorului, the author, Marius43202, wrote about: Salutare! Eu am un Opel Corsa 1.3 CDTI - 2004, iar in cartea de "Deservire, securitate, intretinere", mai exact la pg. 128, la "Incalzirea motorului" ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Incalzirea motorului
Marius43202
post Oct 6 2005, 07:25 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 26-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 43.195



Salutare!

Eu am un Opel Corsa 1.3 CDTI - 2004, iar in cartea de "Deservire, securitate, intretinere", mai exact la pg. 128, la "Incalzirea motorului" se spune: " Acceleratia maxima sau incalzirea in ralanti maresc uzura si consumul de combustibil..." "Dupa pornire se va pleca imediat. Se va incalzi motorul la turatii medii".
In urma a ceea ce am citit, i-am intrebat pe cei de la service (GTT), daca este bine sa fac asa cum se recomanda in aceasta carticica, iar raspunsul lor a fost ca ar mai bine sa astept cca. 1 min sa se incalzeasca motorul, si apoi sa plec, iar la oprire, sa astept cca. 30 de sec. la ralanti, inainte de a scoate cheia din contact.
Acum, eu ma intreb: aia care au scris acest "manual", adica cei de la Opel, chiar asa de prosti sa fie, incat sa nu stie ca este mai bine sa incalzesti un pic motorul la ralanti, inainte de a pleca, sau noi sunt cei care habar nu au de acest aspect ? - "incalzirea motorului" - precizez ca am insistat asupra faptului ca motorul este CDTI, atunci cand am vb. cu cei "autorizati" sa dea sfaturi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Camil57398
post Oct 7 2005, 08:00 AM
Post #2


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 6-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 57.391



Sa stii ca nici, nici ! In toate manualele germane, de la BMW, VW la Trabant si Renault (cate am citit si eu) scrie ca motorul nu trebuie incalzit pe loc, ci in mers moderat (maessig fahren). Dar daca incalzesti motorul la ralanti 30 sec si il mai lasi inca 30 la oprire, asta e si mai bine pt. temp. apei.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex57756
post Oct 7 2005, 12:35 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 6-October 05
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 57.749



salutare

Din cate am auzit de la mecanici auto partea cu incalzirea 30 sec - 1 minut la relanti are legatura cu ridicarea uleiului din baie ... pana cand uleiul ajunge la nivelul optim nu e bine sa o turezi pentru ca fortzezi motorul sa mearga fara ungere suficienta - de aici uzura mai ridicata decat la mers normal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Oct 7 2005, 01:24 PM
Post #4


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 354
Joined: 22-August 05
From: Cluj-Napoca
Member No.: 53.889



Voi ati vazut pe cineva asteptand in masina 30 de secunde odata ce s-a urcat ? Sau pe cineva ajuns acasa care mai zaboveste un minut inainte sa ajunga la nevasta ? Adevarul e ca nimeni nu face asta si intrebarea care se pune e: este aceasta procedura doar un moft,sau e o necesitate reala ?

Eu am condus benzina ani de zile si nu ma vad asteptand in vehicul.


--------------------
Renault Megane 1,6 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Oct 7 2005, 01:57 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



din cate mi-au spus mecanicii trebuie sa stepti catava secunde pana uleiul se ridica din baie pe peretii motorului. la benzina mi-au spus ca vara nu e necesar, dar iarna da. la diesel in schimb mai ales iarna e foarte indicat. asta iarna eram cu golful sa ii schimb amortizoarele spate si a venit unul cu viblochenul nenorocit(nu stiu daca am scris corect) iar mecanicii de acolo i-au spus ca a patit chestia asta tocmai din cauza plecarii de pe loc dupa nopti geroase. era un leon 1.9 tdi


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DragosS
post Oct 7 2005, 05:19 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 877
Joined: 10-December 04
From: Bucuresti
Member No.: 37.032



La oprire este bine sa lasati motorul 30 sec la relanti numai daca este motor turbo.Asa se raceste turbina.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DragosV
post Oct 7 2005, 06:19 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 720
Joined: 5-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 39.904



Eu am vazut oameni care stau sa se raceasca/incalzeasca. Trebuie sa stie de ce fac asta mai ales la racire ca altfel nu o fac. Eu las masina mereu sa mearga un minut sau 30 de sec. la fiecare oprire. Nu mai zic ca dupa fiecare forja stau cel putin 2 min. La incalzire la diesel e bine de stat cam 1 min iarna si 30 de sec cand e mai cald


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai52522
post Oct 9 2005, 10:13 PM
Post #8


novice
**

Group: Membri
Posts: 37
Joined: 3-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.515



Am si eu o intrebare: La o Astra 2.0 DTI radiatorul de la turbina nu are ventilator si este situat lateral fata de ventilatorul radiatorul de la motor. Deci cum se poate face racirea mai bine cu motorul pornit decat cu el oprit, tinand cont ca masina stationeaza?

La plecare este bine de facut o incalzire, deoarece uleiul are anumiti parametrii de vascozitate ce depind de temperatura. Si 30 de secunde nu e mult daca primul lucru pe care il faci cand te urci in masina este sa pornesti motorul si abia apoi sa iti aranjezi oglinda, scaunul, radioul, poate rujul, machiajul, nodul la cravata si alte chestii ce se mai fac la plecare...


--------------------
Opel Astra Caravan 2.0 DTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Virgil47474
post Oct 10 2005, 03:08 PM
Post #9


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 155
Joined: 22-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 47.467



ala nu este "radiator de la turbina", ci este "intercooler" si are rolul de a raci aerul care vine de la turbo. nu are ventilator pe el pentru ca nu este nevoie. turbina functioneaza la turatii optime in timpul mersului si atunci racirea se face natural.

racirea de care se vorbeste aici este, de fapt, timpul acordat turbinei pentru a se opri de la cele cateva zeci de mii de turatii.... (daca s-ar opri motorul imediat dupa oprirea masinii, ar fi taiata ungerea si implicit turbina ar functiona fara ulei).


--------------------
Astra G 1.7 dti/Grande Punto 1.3 Mj - 90cp
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Oct 10 2005, 06:14 PM
Post #10


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



A lasa motorul sa mearga la relanti chiar si ore intregi nu dauneaza absolut cu nimic masinii, asa ca mai ales atunci cand motorul e rece, e chiar recomandabil sa fie lasat sa se incalzeasca cat de cat, cel putin la diesel! La mine personal timpul de incalzire a motorului variaza proportional cu temperatura de afara, adica sa zicem dimineata dupa cele mai calde nopti de vara il las cam 1 min inainte de a porni de pe loc, iar dupa cele mai reci nopti de iarna il las chiar si 10 min! La oprire (parcare) io unu recunosc ca opresc si motorul aproape imediat sau dupa max. 10-20 de secunde, dar nu mai mult! .....nu stiam faza de care zicea Virgil cu timpul acordat turbinei pentru a se opri de la cele cateva zeci de mii de turatii.....asa o fi? blush.gif Turbina merge tot timpul (la relanti) cu turatie constanta, iar la accelerare ii creste si ei turatia, nu-i asa? Atunci de ce trebuie sa mai stea turbina la oprirea masinii, inainte de a opri motorul? O data ce motorul e la relanti, nu e si turbina la turatia ei minima? Doar nu se detureaza asa greu turbina aia sau? blink.gif

Vorbeamos...
ALEX


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cristyyy
post Oct 10 2005, 08:25 PM
Post #11


sofer
***

Group: Membri
Posts: 70
Joined: 5-October 05
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 57.710



din cate stiu eu, turbina intra la o anumita turatie (ex. 2000 ture), si nu merge tot timpu.
poate ma insel, dar asta auzisem :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DragosV
post Oct 10 2005, 09:14 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 720
Joined: 5-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 39.904



Turbina merge tot timpul. In jur de 2000 da tot ce poate. Dupa mers nu se recomanda oprirea motorului pentru ca in turbina ramane ulei incins. Daca masina sta la relanti atunci uleiul se raceste si nu ramane incins in turbina astfel existand riscul de a se forma depuneri din cauza racirii bruste.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Oct 10 2005, 09:27 PM
Post #13


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Da, mai demult si io stiam ca turbina intra in actiune doar peste o anumita turatie a motorului si oricum nu e gresita afirmatia asta, fiindca mai sunt motoare de astea si in prezent, dar e adevarat ca la motorul meu turbina merge tot timpul (asa o zis si mecanicul meu)! arigato.gif Hai ca mai vorbim!

Hai pa
ALEX


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Virgil47474
post Oct 12 2005, 04:24 PM
Post #14


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 155
Joined: 22-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 47.467



uitati aici o descriere a turbocompresoarelor :
http://www.merkurencyclopedia.com/Motor/turbo.html

acum va spun ce am citit despre masina mea:
turbina incepe sa se invarta odata cu pornirea motorului (este angrenata de gazele emise).
turatia turbinei creste in functie de turatia motorului si ajunge (la motorul meu) pana la 120.000 de ture la 4400 rot/min (puterea maxima)

"intra" la 2000 de ture este de fapt efectul care se observa, fiind in jurul cuplului maxim.

cu oprirea motorului: mergi cu 2500 ture (aprox 80- 100 mii de rot la turbina), franezi si opresti motorul. credeti ca ii este bine biggrin.gif


--------------------
Astra G 1.7 dti/Grande Punto 1.3 Mj - 90cp
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 6th May 2024 - 12:17 PM