IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

CU sau FARA ABS? Ce ziceti? Argumente pro sau contra...

This topic is about CU sau FARA ABS? Ce ziceti? Argumente pro sau contra..., the author, Marian3, wrote about: ABS-ul (Antilock Braking System ), din cate am citit eu, a parut inca de pe la sfarsitul anilor 80, dar se pare ca abia acum a inceput sa fie apreciat ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> CU sau FARA ABS? Ce ziceti? Argumente pro sau contra...
Marian3
post Oct 6 2003, 08:33 PM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 30
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.396



ABS-ul (Antilock Braking System ), din cate am citit eu, a parut inca de pe la sfarsitul anilor 80, dar se pare ca abia acum a inceput sa fie apreciat...

de asemenea, multi sustin ca la masinile cu capacitate redusa nu are nici un sens sa iti pui ABS, apoi ca experienta poate inlocui cu succes un ABS...

altii spun ca, intr-o situatie neprevazuta cand cu disperare infigi piciorul in pedala, nimic nu se compara cu controlul si precizia unor senzori sau calculator...

nu in ultimul rand ABS-ul este de mai multe feluri: cu 2, 3 sau 4 canale, dar numai ultimul, se pare, este cu adevarat eficient...

voi ce ziceti?

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-06 14:44 ]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OMEGA
post Oct 6 2003, 08:52 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 438
Joined: 29-March 03
From: Constanta
Member No.: 10.894



ABS-ul impreuna cu ESP-ul daca se poate fac echipa de neinvins
ABS-ul este un sistem foarte eficient de franare, dar cei cu experienta pe masini cu abs pot spune ca el nu intra in actiune la viteze mai mici de 40 kmph si daca nu apesi cu o anumita putere pe pedala de frana


--------------------
Just Me & MySelf! (Cont scos din functiune)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos4
post Oct 7 2003, 04:33 AM
Post #3


sofer
***

Group: Membri
Posts: 65
Joined: 13-April 03
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 11.479



ce e ESP, ABC, si restul alfabetului?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cristian2
post Oct 7 2003, 03:06 PM
Post #4


sofer
***

Group: Membri
Posts: 77
Joined: 15-July 02
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 5.255



Pt. Dragos, ESP (Electronic Stability Program), iar ABS nu ABC (Anti Bloking System) esti cam in urma la categoria: MASINI :smile.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marian3
post Oct 7 2003, 03:39 PM
Post #5


novice
**

Group: Membri
Posts: 30
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.396



multumesc pt raspunsuri

nu am auzit inca pareri contra... inseamna ca nu sunt? sau nu sunt printre membrii acestui forum...

cu toate astea am intalnit sceptici.

de fapt chiar un dealer care vrea sa imi vanda o masina imi spune ca la masini de capacitate mica nu ar fi cazul sa-i mai pun si un ABS...

sa il cred? are un gand ascuns? ce ziceti/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul2
post Oct 7 2003, 03:41 PM
Post #6


sofer
***

Group: Membri
Posts: 59
Joined: 14-August 03
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 15.145



Marian sa sti ca si franele dotate cu ABS si sistem de franare de urgenta iti blocheaza rotile. Asta am vazut-o la foarte multe masini noi(dupa '99).
Am facut un test cu un VW Polo (1,4TDI) si intr-un viraj a fugit spatele...am contrat-o finut din volan si am calcat finut frana(ceea ce nu se face niciodata) si am simtit cum "bate" ABS-ul in pedala si nu a blocat rotile. Daca masina nu avea ABS rotile s-ar fi blocat si ar masina nu ar mai fi luat-o razna. In acelasi loc am facut aceasi manevra dar m-am infipt in frana ... rezultatul fiind ca si la o masina fara ABS (s-au blocat rotile si s-a tot dus masina)
Concluzia ii ca daca ai picior greu la frana poti sa ai tu ABS ca tot se blocheaza rotile.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marian3
post Oct 7 2003, 04:12 PM
Post #7


novice
**

Group: Membri
Posts: 30
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.396



da Paul, mi-a mai spus asta cineva despre un vw passat...

asa ca m-am interesat ce inseamna ABS si am aflat ca sunt de mai multe tipuri: cu 2, cu 3 sau cu 4 canale... nu stiu prea multe detalii tehnice, dar am inteles ca acest lucru tine de anumiti senzori pe roata si ca eficient cu adevarat ar fi numai cel pe 4 canale...

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-07 10:16 ]

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-07 10:17 ]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Laurentiu_007
post Oct 7 2003, 05:21 PM
Post #8


Lau
******

Group: Membri
Posts: 586
Joined: 14-January 03
From: Timisoara
Member No.: 9.065



In ce ati spus s-a strecurat o greseala:ABS-ul a aparut in anii '50-'60 la americani.Ei l-au inventat.Nu stiu cati ati auzit de cele 3 prototipuri Firebird constuite de GM in acei ani, care erau echipate cu ABS.El insa nu a intrat in dotare pt. ca nimeni nu-l vroia atunci.

NU stiu sigur, dar cred ca ABS-ul cu mai multe canale se intalneste la modelele super- spot.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul2
post Oct 7 2003, 05:49 PM
Post #9


sofer
***

Group: Membri
Posts: 59
Joined: 14-August 03
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 15.145



ABS-ul a fost facut initial pentru avioane.
Prin 80 japonezi au facut ALB (Anti Lock Break - System) asemanator cu ABS-ul dar nu asa performant.
Din cate stiu eu Mercedes-ul a fost prima firma care a introdus ABS-ul ca dotare standard la masinile de lux(Clasa S).

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-07 11:52 ]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marian3
post Oct 7 2003, 06:08 PM
Post #10


novice
**

Group: Membri
Posts: 30
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.396



cred ca nu e atat de relevant unde si cand a aparut ABS -ul mai ales ca sursele pe care le consultam pot fi gresite sau subiective...

spre exemplu din cate stiu eu, masinile sport nu prea au ABS

in schimb eu tot nu m-am lamurit: experienta sau ABS-ul ? merita sa platesc 600 de euro in plus pentur asta?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul2
post Oct 7 2003, 06:12 PM
Post #11


sofer
***

Group: Membri
Posts: 59
Joined: 14-August 03
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 15.145



Marian merita sa platesti acei 600 de euro in plus pt ABS pentru simplu motiv ca atunci cand iti vei vinde masini peste cativa ani cumparatorul va vrea sa aiba ceva dotari si la ABS se va uita sigur.
(Merita ca investitie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin7
post Oct 7 2003, 08:55 PM
Post #12


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 29-September 03
From: Tecuci (Galati)
Member No.: 16.656



Masinile sport nu prea au nici ABS si nici ESP pentru ca sistemele astea taia din feelingul masinii, adica aleluia cu derapaje controlate, roti fumegande etc. ....
Din testele efectuate de cei care au montat prima data ABS pe masini (Mercedes) a reiesit urmatorul lucru: daca pe un carosabil uscat (aderenta buna) un sofer experimentat putea sa opreasca masina aproximativ in aceeasi distanta ca si ABS-ul, pe carosabil ud sau pe gheata, nici cel mai experimentat sofer nu putea oppri masina la fel de eficient ca ABS-ul. Explicatia este simpla: omul nu poate doza eficient forta de apasare a pedalei de frana astfel incat rotile sa nu se blocheze, mai mult, sa sincronizeze forta de apasare cu scaderea vitezei de deplasare (scade inertia masinii).
Dupa parerea mea nici un dispozitiv electronic care face treaba asta nu poate fi inlocuit de experienta ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OMEGA
post Oct 7 2003, 09:39 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 438
Joined: 29-March 03
From: Constanta
Member No.: 10.894



Logic ca a fugit fundul acelei masini in curba deoarece nu avea ESP care se ocupa de asa ceva
Masinile sport au ABS impreuna cu ESP si altele!
Exemplu: Peugot 206 RC


--------------------
Just Me & MySelf! (Cont scos din functiune)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marian3
post Oct 7 2003, 10:08 PM
Post #14


novice
**

Group: Membri
Posts: 30
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.396



banuiesc ca nelamurirea vine din faptul ca nu ati stabilit un numitor comun:

depinde la ce fel de masini "sport" va referiti.... la cele model sport sau la cele cu care se face sport...

inclin sa cred ca cele cu care se face sport nu au ABS...


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul2
post Oct 7 2003, 10:40 PM
Post #15


sofer
***

Group: Membri
Posts: 59
Joined: 14-August 03
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 15.145



Omega ... nu aia era idee cu ESP-u... ideea era ca am calcat frana in timp ce masina derapa si totusi am avut directie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
la_coste
post Oct 8 2003, 02:53 AM
Post #16


novice
**

Group: Membri
Posts: 27
Joined: 29-July 03
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 14.665



Am o chestie in minus pentru ABS:
Eram cu o masina dotata cu ABS pe o portiune de drum unde gheata alterna cu asfalt uscat (cam 5 m gheata, 5 m asfalt uscat). Din experienta mea de sofer pe masina fara ABS, am calcat frana tare, in ideea ca pe gheata voi merge ca pe sanie dar cand voi ajunge cu rotile din fata la asfalt uscat, masina se va opri instantaneu (asta la 40 km/h)
Deci, cum spuneam am calcat frana brusc, fiind pe gheata a intrat ABS-ul, dar cand am ajuns cu rotile din fata la asfalt uscat, forta de franare a inceput sa creasca foarte incet pentru nevoile mele de a opri. (eu ma asteptam la o forta care sa ma impinga instantaneu cu capul in parbriz, asa cum stiam eu ca trebuie sa fie la masinile fara ABS).
Asa ca in loc sa profit la maxim de cei cativa metri de drum uscat, senzorului i-a luat mai mult de jumatate din ei ca sa-si dea seama de schimbari.
In schimb trecerea de pe drum uscat pe gheata e mult mai rapida, iar ABS-ul intra mult mai repede in functiune.

Totusi, cred ca ABS-ul e OK la o masina, dar ideea e ca nu poate face minuni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian8
post Oct 8 2003, 03:20 AM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 264
Joined: 21-September 03
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 16.356



ABS-ul este extrem de util la autoturismele de serie si de aceea si toti producatorii il introduc deja ca si dotare standard. Se fac multe teste in paralel cu 2 masini , una cu ABS si cealalta fara, pe diferite suprafete , asfalt, asfalt umed, iarba, pamant, noroi, zapada...si in toate testele, masina cu ABS a reusit sa iasa invingatoare, adica sa opreasca in distanta mai mica decat cea fara ABS in plus a reusit sa ocoleasca si obstacole deoarece rotile nu se opresc complet ci ele mai ruleaza, lasand masina sa vireze in limita vitezei pe care o are, pe cand la masinile fara ABS, stim ce se intampla daca franam violent si blocam rotile, putem invarti de volan oricat ca masina urmeaza traiectoria avuta inainte de franare si deci nu poate ocoli un obiect aflat in fata ei. De asemenea ABS-ul poate actiona si la viteze mici, sub 40 km/h , el intrand in funtciune atunci cand efectiv se blocheaza rotile de exemplu pe zapada, in afara de momentul cand e oprita masina si confera o oprire sau franare f buna pe gheata sau zapada.
la masinile sport ( ma refer la cele care concureaza in WRC sau CNR...nu la versiunile sport a masinilor de serie) in general ABS-ul este scos tocmai pt a nu taia din feelingul pilotajului cu derapaje controlate, sunt de acord cu sorin.
nu cred ca este cineva impotriva ABS-ului, dar nu prea am citit pareri despre ESP sau ASR care contribuie si ele la stabilitatea si siguranta unei masini.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos4
post Oct 8 2003, 03:47 AM
Post #18


sofer
***

Group: Membri
Posts: 65
Joined: 13-April 03
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 11.479



"Pt. Dragos, ESP (Electronic Stability Program), iar ABS nu ABC (Anti Bloking System) esti cam in urma la categoria: MASINI :smile.gif)"

Exista ABC si inseamna "Active Body Control". Stiam ce este, insa nu stiam de la ce vine... ABC, ABS, ESP, ASR, SBC, si sunt multe alte inventii de ultima ora, imbunatatiri la masina... deci stiam eu ce stiam despre ABC... insa a trebuit sa ma interesez in alta parte, daca aici pe forum Cristian in loc sa se gandeasca ca poate exista si ABC pe langa ABS, si nu ca am confundat eu literele, vazand ieri prima data o masina.
...mersi frate.

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-07 21:51 ]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marian3
post Oct 8 2003, 02:41 PM
Post #19


novice
**

Group: Membri
Posts: 30
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.396



cate ceva despre prescurtari puteti afla de la aceasta pagina: ww.acronymfinder.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul2
post Oct 8 2003, 09:27 PM
Post #20


sofer
***

Group: Membri
Posts: 59
Joined: 14-August 03
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 15.145



Pt "la_coste" imi pare rau sa aud ca tu faci asa ceva ... pe gheata; gandeste-te atunci cand roitle din fata vor ajunge pe uscat si nu vor mai fi blocate si cele din spate vor ramane blocate pe gheta ce derapaj frumos poti sa faci si gandeste-te ce solicitare au toate elementele de directie in momentul in care intri pe uscat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 4th May 2024 - 12:07 AM