Help - Search - Members - Calendar
Full Version: CU sau FARA ABS? Ce ziceti? Argumente pro sau contra...
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Marian3
ABS-ul (Antilock Braking System ), din cate am citit eu, a parut inca de pe la sfarsitul anilor 80, dar se pare ca abia acum a inceput sa fie apreciat...

de asemenea, multi sustin ca la masinile cu capacitate redusa nu are nici un sens sa iti pui ABS, apoi ca experienta poate inlocui cu succes un ABS...

altii spun ca, intr-o situatie neprevazuta cand cu disperare infigi piciorul in pedala, nimic nu se compara cu controlul si precizia unor senzori sau calculator...

nu in ultimul rand ABS-ul este de mai multe feluri: cu 2, 3 sau 4 canale, dar numai ultimul, se pare, este cu adevarat eficient...

voi ce ziceti?

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-06 14:44 ]
OMEGA
ABS-ul impreuna cu ESP-ul daca se poate fac echipa de neinvins
ABS-ul este un sistem foarte eficient de franare, dar cei cu experienta pe masini cu abs pot spune ca el nu intra in actiune la viteze mai mici de 40 kmph si daca nu apesi cu o anumita putere pe pedala de frana
Dragos4
ce e ESP, ABC, si restul alfabetului?
Cristian2
Pt. Dragos, ESP (Electronic Stability Program), iar ABS nu ABC (Anti Bloking System) esti cam in urma la categoria: MASINI :smile.gif)
Marian3
multumesc pt raspunsuri

nu am auzit inca pareri contra... inseamna ca nu sunt? sau nu sunt printre membrii acestui forum...

cu toate astea am intalnit sceptici.

de fapt chiar un dealer care vrea sa imi vanda o masina imi spune ca la masini de capacitate mica nu ar fi cazul sa-i mai pun si un ABS...

sa il cred? are un gand ascuns? ce ziceti/
Paul2
Marian sa sti ca si franele dotate cu ABS si sistem de franare de urgenta iti blocheaza rotile. Asta am vazut-o la foarte multe masini noi(dupa '99).
Am facut un test cu un VW Polo (1,4TDI) si intr-un viraj a fugit spatele...am contrat-o finut din volan si am calcat finut frana(ceea ce nu se face niciodata) si am simtit cum "bate" ABS-ul in pedala si nu a blocat rotile. Daca masina nu avea ABS rotile s-ar fi blocat si ar masina nu ar mai fi luat-o razna. In acelasi loc am facut aceasi manevra dar m-am infipt in frana ... rezultatul fiind ca si la o masina fara ABS (s-au blocat rotile si s-a tot dus masina)
Concluzia ii ca daca ai picior greu la frana poti sa ai tu ABS ca tot se blocheaza rotile.
Marian3
da Paul, mi-a mai spus asta cineva despre un vw passat...

asa ca m-am interesat ce inseamna ABS si am aflat ca sunt de mai multe tipuri: cu 2, cu 3 sau cu 4 canale... nu stiu prea multe detalii tehnice, dar am inteles ca acest lucru tine de anumiti senzori pe roata si ca eficient cu adevarat ar fi numai cel pe 4 canale...

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-07 10:16 ]

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-07 10:17 ]
Laurentiu_007
In ce ati spus s-a strecurat o greseala:ABS-ul a aparut in anii '50-'60 la americani.Ei l-au inventat.Nu stiu cati ati auzit de cele 3 prototipuri Firebird constuite de GM in acei ani, care erau echipate cu ABS.El insa nu a intrat in dotare pt. ca nimeni nu-l vroia atunci.

NU stiu sigur, dar cred ca ABS-ul cu mai multe canale se intalneste la modelele super- spot.
Paul2
ABS-ul a fost facut initial pentru avioane.
Prin 80 japonezi au facut ALB (Anti Lock Break - System) asemanator cu ABS-ul dar nu asa performant.
Din cate stiu eu Mercedes-ul a fost prima firma care a introdus ABS-ul ca dotare standard la masinile de lux(Clasa S).

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-07 11:52 ]
Marian3
cred ca nu e atat de relevant unde si cand a aparut ABS -ul mai ales ca sursele pe care le consultam pot fi gresite sau subiective...

spre exemplu din cate stiu eu, masinile sport nu prea au ABS

in schimb eu tot nu m-am lamurit: experienta sau ABS-ul ? merita sa platesc 600 de euro in plus pentur asta?
Paul2
Marian merita sa platesti acei 600 de euro in plus pt ABS pentru simplu motiv ca atunci cand iti vei vinde masini peste cativa ani cumparatorul va vrea sa aiba ceva dotari si la ABS se va uita sigur.
(Merita ca investitie)
Sorin7
Masinile sport nu prea au nici ABS si nici ESP pentru ca sistemele astea taia din feelingul masinii, adica aleluia cu derapaje controlate, roti fumegande etc. ....
Din testele efectuate de cei care au montat prima data ABS pe masini (Mercedes) a reiesit urmatorul lucru: daca pe un carosabil uscat (aderenta buna) un sofer experimentat putea sa opreasca masina aproximativ in aceeasi distanta ca si ABS-ul, pe carosabil ud sau pe gheata, nici cel mai experimentat sofer nu putea oppri masina la fel de eficient ca ABS-ul. Explicatia este simpla: omul nu poate doza eficient forta de apasare a pedalei de frana astfel incat rotile sa nu se blocheze, mai mult, sa sincronizeze forta de apasare cu scaderea vitezei de deplasare (scade inertia masinii).
Dupa parerea mea nici un dispozitiv electronic care face treaba asta nu poate fi inlocuit de experienta ...
OMEGA
Logic ca a fugit fundul acelei masini in curba deoarece nu avea ESP care se ocupa de asa ceva
Masinile sport au ABS impreuna cu ESP si altele!
Exemplu: Peugot 206 RC
Marian3
banuiesc ca nelamurirea vine din faptul ca nu ati stabilit un numitor comun:

depinde la ce fel de masini "sport" va referiti.... la cele model sport sau la cele cu care se face sport...

inclin sa cred ca cele cu care se face sport nu au ABS...


Paul2
Omega ... nu aia era idee cu ESP-u... ideea era ca am calcat frana in timp ce masina derapa si totusi am avut directie.
la_coste
Am o chestie in minus pentru ABS:
Eram cu o masina dotata cu ABS pe o portiune de drum unde gheata alterna cu asfalt uscat (cam 5 m gheata, 5 m asfalt uscat). Din experienta mea de sofer pe masina fara ABS, am calcat frana tare, in ideea ca pe gheata voi merge ca pe sanie dar cand voi ajunge cu rotile din fata la asfalt uscat, masina se va opri instantaneu (asta la 40 km/h)
Deci, cum spuneam am calcat frana brusc, fiind pe gheata a intrat ABS-ul, dar cand am ajuns cu rotile din fata la asfalt uscat, forta de franare a inceput sa creasca foarte incet pentru nevoile mele de a opri. (eu ma asteptam la o forta care sa ma impinga instantaneu cu capul in parbriz, asa cum stiam eu ca trebuie sa fie la masinile fara ABS).
Asa ca in loc sa profit la maxim de cei cativa metri de drum uscat, senzorului i-a luat mai mult de jumatate din ei ca sa-si dea seama de schimbari.
In schimb trecerea de pe drum uscat pe gheata e mult mai rapida, iar ABS-ul intra mult mai repede in functiune.

Totusi, cred ca ABS-ul e OK la o masina, dar ideea e ca nu poate face minuni.
Iulian8
ABS-ul este extrem de util la autoturismele de serie si de aceea si toti producatorii il introduc deja ca si dotare standard. Se fac multe teste in paralel cu 2 masini , una cu ABS si cealalta fara, pe diferite suprafete , asfalt, asfalt umed, iarba, pamant, noroi, zapada...si in toate testele, masina cu ABS a reusit sa iasa invingatoare, adica sa opreasca in distanta mai mica decat cea fara ABS in plus a reusit sa ocoleasca si obstacole deoarece rotile nu se opresc complet ci ele mai ruleaza, lasand masina sa vireze in limita vitezei pe care o are, pe cand la masinile fara ABS, stim ce se intampla daca franam violent si blocam rotile, putem invarti de volan oricat ca masina urmeaza traiectoria avuta inainte de franare si deci nu poate ocoli un obiect aflat in fata ei. De asemenea ABS-ul poate actiona si la viteze mici, sub 40 km/h , el intrand in funtciune atunci cand efectiv se blocheaza rotile de exemplu pe zapada, in afara de momentul cand e oprita masina si confera o oprire sau franare f buna pe gheata sau zapada.
la masinile sport ( ma refer la cele care concureaza in WRC sau CNR...nu la versiunile sport a masinilor de serie) in general ABS-ul este scos tocmai pt a nu taia din feelingul pilotajului cu derapaje controlate, sunt de acord cu sorin.
nu cred ca este cineva impotriva ABS-ului, dar nu prea am citit pareri despre ESP sau ASR care contribuie si ele la stabilitatea si siguranta unei masini.
Dragos4
"Pt. Dragos, ESP (Electronic Stability Program), iar ABS nu ABC (Anti Bloking System) esti cam in urma la categoria: MASINI :smile.gif)"

Exista ABC si inseamna "Active Body Control". Stiam ce este, insa nu stiam de la ce vine... ABC, ABS, ESP, ASR, SBC, si sunt multe alte inventii de ultima ora, imbunatatiri la masina... deci stiam eu ce stiam despre ABC... insa a trebuit sa ma interesez in alta parte, daca aici pe forum Cristian in loc sa se gandeasca ca poate exista si ABC pe langa ABS, si nu ca am confundat eu literele, vazand ieri prima data o masina.
...mersi frate.

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-07 21:51 ]
Marian3
cate ceva despre prescurtari puteti afla de la aceasta pagina: ww.acronymfinder.com
Paul2
Pt "la_coste" imi pare rau sa aud ca tu faci asa ceva ... pe gheata; gandeste-te atunci cand roitle din fata vor ajunge pe uscat si nu vor mai fi blocate si cele din spate vor ramane blocate pe gheta ce derapaj frumos poti sa faci si gandeste-te ce solicitare au toate elementele de directie in momentul in care intri pe uscat.
la_coste
Cand ai nevoie de frana nu cred ca te gandesti ca se va strica directia ...
Iar masina nu mi-a derapat niciodata (e vorba de un cielo)
violeta
Tot citind discutiile voastre nu m-am lamurit.Explicati-mi si mie ,va rog,daca doriti si fara alte comentarii"dragute"la adresa femeilor de la volan, cum se manifesta PRACTIC acest ABS in pedale si in ce constau diferentele de raspuns a masinii la franare fata de o masina fara ABS.Eu am condus pana acum numai masini fara ABS si tocmai am contractat o masina cu ABS siAFU si as dori sa stiu cam la ce schimbari sa ma astept cand va veni.Multumesc anticipat.
G e o r g e
diferenta este ca atunci cand rotile s-ar bloca (gheata , apa din abundenta, franare brusca ...) aceastea sunt "desfacute" de sistemul ABS. in pedala se vor simtii niste lovituri ritmice . ce se intampla este ca ABS functioneaza asupra sistemului de franare si deschide/inchide valva de presiune a lichidului de frana ... este de fapt mai complicat dar in principiu cam asa functioneaza . pt mai multe detalii : http://auto.howstuffworks.com/anti-lock-brake.htm
Paul2
Viloeta ..citeste aici:
http://news.softnews.ro/news/1/2003/August/4228.shtml
Aici este si cum / cand a aparut ABS-ul si la ce s-a folosit.

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-09 09:52 ]
Anubis
Poate mi se permite sa adaug cateva lamuriri suplimentare (mai ales tinand cont de intrebarea Violetei)

La ora actuala masinile incorporeaza din ce in ce mai multe sisteme electronice; un adevarat boom s-a evidentiat in ultimii ani odata cu cresterea accentului pe siguranta. In cadrul acestor sisteme mentionez cateva din cele mai intalnite:

ABS - Anti Blocking System - probabil cel mai cunoscut si cel mai devreme sistem implementat la autoturisme; previne blocarea rotilor in timpul franarii permitand franarea intr-o distanta mai redusa fata de o masina fara ABS. Se simte in pedala sub forma unor mici "contre" si este deosebit de util mai ales in conditii de aderenta slaba. Din cate stiu provine din domeniul aeronautic.

EBD - Emergency Brake Distribution - este unul din sistemele ce lucreaza impreuna cu ABS-ul si se ocupa cu distributia fortei de franare in cazul franarii bruste - mai ales la viteze de peste 60Km/h. Ideea este ca masina sa franeze uniform indiferent de conditiile de aderenta ale fiecarei roti in parte.

EBA - Emergency Brake Asistance - cunoscuta si prin acronimele din romana AFU - Asistenta la Franarea de Urgenta - este un dispozitiv ce lucreaza cu ABS-ul si EBD-ul gestionand electronic o functionare cat mai buna impreuna a celor 2 sisteme.

TC - Traction Control sau controlul tractiunii - se intalneste in general la motoarele de peste 2,0 L pe masini cu tractiune (nota: tractiunea fata se numeste corect tractiune; tractiunea spate se numeste corect propulsie). Din cauza limitarii fizice a tractiunii la motoarele puternice se pune problema controlului tractiunii. Cu alte cuvinte cati mai multi cai putere trebuie sa ajunga EFECTIV sa traga masina fara a-i pierde in rotirea in gol a rotilor. Din cate stiu nu am auzit de acest sistem la masinile cu propulsie...dar asta nu inseamna ca nu ar putea exista.

CBC - Corner Brake Control - sau controlul franarii in curbe - este un sistem ce suplimenteaza ABS+EBD mentinand masina pe traiectorie chiar in cazul unor franari la viteze mari in curbe stranse

ESP - Electronic Stability Program - sau program electronic de stabilitate - denumirile lui variaza in functie de marca masinii. ESP provine de la Mercedes si este poate cea mai cunoscuta denumire a lui. In esenta este un dispozitiv electronic ce gestioneaza comportamentul masinii (incluzand tractiune / propulsie, frane, etc...) in conditii de derapaj. Folosind un software deosebit de avansat corecteaza aproape instantaneu orice tendinta a masinii de a derapa (mai controleaza si demarajele - asa ca adio scrasnet maiestru de roti cu ESP

Observatie:

Toate aceste sisteme nu fac doi bani daca din start trenul de rulare al masinii nu este proiectat sa dea o tinuta de drum cat mai adecvata chiar si in situatii de criza. Cu alte cuvinte chiar daca s-ar putea implementa aceste sisteme pe masini de conceptie veche acestea nu te-ar ajuta prea mult...

Numai bine
violeta
Mii de multumiri George,Paul si Anubis pentru timpul acordat intrebarii mele si lamuriri.Sunteti deosebit de amabili.Cred ca m-am cam edificat, dar trebuie sa-mi fac timp sa consult siite-urile recomandate si apoi sa astept sa vad concret cand voi conduce masina cum se manifesta.Promit ca va voi scrie impresiile mele de novice in materie de ABS.Inca o data va multumesc pentru explicatiile atat de bine documentate.
violeta
Am avut timp sa citesc ce scrie la adresele indicate de voi.Deduc ca :
1.Trebuie sa ma rog la Dumnezeu sa nu ninga sau sa fie gheata cand trebuie sa iau masina;
2.Cand va ninge prima data anul acesta sa ma duc intr-un loc necirculat ca sa vad eu PRACTIC cum sta treaba pe gheata si zapada, deoarece teoretic am inteles cum e dar pana nu vezi practic...
3.Trebuie sa nu mai calc frana brusc si apasat si sa urmaresc traiectoria masinii mult mai atent la franare si modul in care ocoleste obstacolele cand franez;
sau:
sa las masina in fata blocului cand incepe ninsoarea, dar chestia asta nu imi sta in caracter, asa ca sper sa ma descurc si sa nu-mi para rau de ratele la banca pe care le platesc.
Va rog, daca aveti timp spuneti-mi daca am inteles gresit.
.....................................................

"din gandurile si problemele unei femei la un volan nou".
OMEGA
Violeta deoarece te vad foarte hotarata si "pusa pe treaba" (scuze dar alta expresie n-am gasit ) te sfatuiesc ca odata cu venirea iernii sa iti achizitionezi si un set de cauciucuri de iarna, goodyear, nokian etc depinde de oferta!

Vei simti diferenta
Paul2
intrebare off-topic : Violeta de unde esti ?
(sper ca nu am intrecut limitele bunului simt cu aceasta intrebare .. daca da va rog sa ma scuzati)
violeta
Pentru Paul:
-din Bucuresti
-maritata
pasionata de masini
- nu, nu ai intrecut limitele bunului simt cu intrebarea,dar e cazul sa te opresti aici cu intrebarile de acest gen
-e un site pentru pareri, impresii si sfaturi despre masini,nu de alt fel de discutii...
Pentru OMEGA:multumesc pentru sfatul cu anvelopele de iarna,il voi avea in vedere.
violeta
OMEGA, daca nu voi avea bani de cauciucuri de iarna sa stii ca tot plec pe gheata si zapada cu masina, cu tot ABS-ul, AFU-ul,servodirectia si geamurile electrice care vor fi inghetate.Trebuie sa ma descurc,chiar daca voi merge ca melcul pe drumul de dus.Pe drumul de intors acasa cred ca voi fi deja obisnuita cu acest ABS.Ma bazez si pe experienta.

Si ce daca va fi gheata si zapada pe jos?Doar acum vreo 10 ani mi s-au blocat rotile la masina (pe o zapada de 1 m) in mijlocul intersectiei si tot m-am descurcat.Cum?Alta data.........
guerilla
gume de iarna mi se par o risipa pentru bugetul multora dintre noi. e suficient sa-ti cumperi anvelope "four seasons" care merg deci in toate conditiile. au raportul pret/randament optim.
doar in cazul in care conduci sportiv, conduci mult iarna, vrei siguranta suplimentara, ai bani si pentru asta, e recomandat sa iti pui gume de iarna si gume de vara
parerea mea ™
G e o r g e
parerea ta este cat se poate de gresita . poate ca din cauza asta tot din dacie te dai jos . ideea este ca fiecare cauciuc este facut sa functioneze optim in anumite conditii de mediu . acum uite un exemplu: cineva are sa spunem un audi sau un VW sau mazda sau orice masina peste 15000 euro cip. si omul conduce normal in orice condutii , fie vara fie iarna. iarna o masina cu cauciucuri 4 seson si vreo 150 cp sub capota va cere super indemanare sa o conduci de fapt super grija si atentie . apropo ai condus vreo masina cu cauciucuri de iarna prin zapada dupa ce te-ai dat jos din una identica cu cauciucuri normale ???
Paul2
Daca tot sunteti asa "maiestri" in alegerea cauciucurilor ... pot sa va intreb si eu cam ce calitati ar trebui sa aiba un cauciuc de iarna si ce calitati ar trebui sa aiba unu de vara?
OMEGA
E simplu Paul!
Pneurile de vara prin profilul lor NU au aderenta absolut deloc pe zapada! (am vazut cu ochii mei )
Pneurile de iarna au un profil mult mai aderent si sunt construite special pt a rula la temperaturi negative! astfel este FOARTE periculos sa circuli vara cu cauciucuri de iarna
Pe scurt, ori iti iei 4 season ori iti iei doua randuri
Mi-aduc aminte ca acum un an renault dadea pt orice model inca un set de jenti+cauciucuri(de iarna) gratis
Paul2
Omega ... astept un raspuns mai complex .. nu 3 vorbe despre profil si ca ii periculos sa umbli cu cauciucuri de iarna vara... vreau mai mult .
Give it to my baby !
guerilla
Salutare George,
nu trebuie sa fii asa acid sa stii.
am in familie si un golfIV si o skoda octavia, ambele avand doua seturi de pneuri vara/iarna, deci stiu cum sta situatia. eu vorbeam doar de cazul in care bugetul nu iti permite cheltuieli suplimentare
violeta
O intrebare:masinile noi sunt dotate cu cauciucuri "four seasons", sau normale?Aveti idee? Cauciucurile Goodyear ce productie sunt?Am posibilitatea sa-mi iau in cate rate vreau eu 4 bucati.Merita?Eu nu am avut pe masinile mele pana acum decat Michelin si Pirelli si am fost ff.multumita de ele.
Obs:incercati sa fiti mai politicosi intre voi.Ce sens are sa va jigniti daca parerile nu sunt aceleasi In definitiv aici se scriu pareri PRO si CONTRA,din care fiecare cititor decanteaza si trece prin prisma gandirii lui/ei si a exeperientei ce a aflat.
Marian3
in general masinile noi sunt echipate cu cauciucuri pt toate anotimpurile, lucru confirmat de 3 -4 dealeri diferiti, pt 3-4 masini diferite...
Razvan24588
Cauciucurile de iarna sunt bune, nu sunt numai un moft. Mai ales daca masina are tractiune spate, si mai ales daca e usoara. Eu n-am putut sa dau asta iarna masina jos de pe trotuar (aveam caciucuri de vara Yokohama). Cat despre marca de cauciuc care se potriveste cel mai bine la o masina, cel mai bine e sa cauti pe internet un Owner's Club sau ceva de genul asta si sa te uiti la topic-urile referitoare la cauciucuri.

Eu asa am facut si am cumparat GoodYear Eagle F1, sunt super de vara si merg bine si cand e ud.
Cristi95283
QUOTE(Cristian2)
Pt. Dragos, ESP (Electronic Stability Program), iar ABS nu ABC (Anti Bloking System) esti cam in urma la categoria: MASINI :smile.gif)


ABS= Antilock Braking System
Lucian55
Multi spuneti ca nu are rost sa iti iei un set de gume de iarna. Gresit.
Si eu ziceam la fel pana m-am indurat si am mai mult un set de roti echipate cu gume de iarna. E cu totul alt feeling, mai de siguranta.
Eu am gume de iarna pe toate masinile, chiar si pe Fiesta care nu are decat 75 de cai si tractiune fata.
Partea buna la cauciucurile de iarna e ca nu se uzeaza asa usor ca cele de vara si le poti folosi mai multi ani.
Cso96419
atat va spun: a sa va aduceti aminte de ABS atunci cand veti avea nevoie mare de el, in situatii de urgente. cei care poseda de el vor fi relexati, cei fara ghinion.....
pt cei care sustin ca ABS-ul poate fi inlocuit cu experienta..........,nu cred ca cineva se agla in forma maxima de condus in totdeauna cand conduce. poti fi obosit de multe ori, shi situatiile de urgenta tot pot sa apara. e adevarat poti sa fii super fresh shi alert in reactii, dar dupa ce conduci 10-12 ore nu cred ca mai ai reflexele la tine.
in legatura cu masinile mici-acelea au nevoie si mai mare de ABS, deoarece au o greutate mai mica deci implicit forta de apasare a rotii mai mica=sanse mai mari sa blocheze roate
cat despre franarea pe zapada/gheata. oricum cu sau fara ABS cam tot asa aluneci ca si cu sania daca ai blocat roata. e adevarat primele generatii de ABS nu sunt atat de performante dar sunt mult mai bune de cat daca nu ar fi. Am avut un Mondeo din '96 si pe zapada batatorita roata se bloca pt ca aderenta era foarte scazuta, dar am incervat si un vento fara ABS in aceleasi conditii si acela a blocat toate rotile pe cand al meu doar cele din fata.
cele de generatie noua au si EBD electonic brake distribution care distibuie forta de franare la roata cu maxima aderenta si asha tot te opresti.
ABS ul e foarte bun si folositor, in decus de aproximatic 1000 de km, am avut nevoie de el in 3 situatii:
1 cu fordu' a sarit unu in fata mea cu mashina, am virat dreapta si frana, abs-ul isi face adatoria pt ca roata din dreapta era pe criblura
2 tot cu fordu, eu neatent, seara, pe sosea noroi de la un santier+apa=mazga, nu m-am bagat in cel din fata
3.golf IV un caine mi-a sarit in fata. abs-scapat, speriat, mers acasa
James Kilowatt
Subiectul a fost dezbatut si aici:
http://masini.ro/forum/viewtopic.php?t=5246
Si s-au citat inclusiv cate studii statistice.
De fapt, cele doua topicuri ar putea fi unite.
Ideea e ca desi ABS-ul (sau alte sisteme ajutatoare) sporesc performantele masinii, elementul cheie de siguranta ramane soferul, iar studiile statistice o cam confirma. Orice masina are o limita, si numai soferul poate decide daca o depaseste sau nu... cel putin deocamdata. Din motivul asta unii au facut turul lumii cu beetle cu frane doar pe 2 roti si altii au ajuns la spital cu M3.

QUOTE(Cso96419)
pt cei care sustin ca ABS-ul poate fi inlocuit cu experienta..........,nu cred ca cineva se agla in forma maxima de condus in totdeauna cand conduce. poti fi obosit de multe ori, shi situatiile de urgenta tot pot sa apara. e adevarat poti sa fii super fresh shi alert in reactii, dar dupa ce conduci 10-12 ore nu cred ca mai ai reflexele la tine.


Cand se intampla asta, cauti un motel si te opresti, iar asta inseamna "experienta"... sa-ti dai seama care sunt limitele, si ale tale si ale masinii si sa nu le depasesti.
Oricat ai fi de expert, nu poti inlocui ebd-ul cu experienta. Insa oricate sisteme ai avea, trebuie sa fii in stare sa le si folosesti...
In exemplele date de tin nu ABS-ul te-a salvat... ci combinatia ABS+reactia corecta. Puteai ingheta ca blondele cu volanul in mana si piciorul pe frana si nu te mai scapa nici mama abs-ului...
Sau puteai sa nu mai fii "neatent" si sa n-ai nevoie de el.... insa asta e alta discutie.


Ideal ar fi sa nu intre niciodata.... cand intra ABS-ul merita sa-si dau una singur, inseamna ca s-a apropiat cam prea tare de limita. De data asta a mers, si daca nu e constient ca a avut noroc si ca fost la limita nu baga nimic la cap, data viitoare face aceeasi greseala si ajunge in statisticile alea care arata ca si cu si fara ABS tot atatea accidente se produc.
Asa se intampla si cu cei fara ABS... pun o frana de lasa pneul pe asfalt, data viitoare merg la fel si nu mai au norocul sa scape la mustata...

Eu nu m-as urca intr-o masina condusa de unul care la fiecare doua zile intra ABS-ul sau lasa o frana cum fum de pneuri. Astia carora intotdeauna "le sare ceva in fata" fie n-au invatat nimic din experientele anterioare fie i-o fi deocheat careva biggrin.gif
Lucian55
Poti sa mai ai si ghinion, eu am patit-o cand eram la volan in mondeo si un berbec ( adica animal, nu insusirea unei persoane) credea ca e la rodeo si ca el e taurul si eu toreadorul.
florin55503
pt o iarna cum a fost asta si pentru mers doar in localitate probabil multi zic ca nu e tocmai o investitie rentabila. dar va asigur ca e pentru sa seara soselele (chiar daca nu ingheata) devin foarte alunecoase si cu gumele de vara te duci sanie. sub o temperatura de 7-10 grade celsius gumele de iarna sunt cele mai indicate. cele de vara la temperaturi mai mici decat cele scrise mai sus avand proflul din sarma ingheata si nu ofera aderenta.
cel mai bun exemplu in sensul asta: urcam pe 2 sau pe 3 la cota 1400 sinaia. pe jos o combinatie de zapada cu noroi temperatura fiind intre 0 si 2 grade. desi cei care urca ar trebui sa aiba prioritate acum se intampla invers. se opereau dadeau prioritate celor care coborau si apoi incercau sa plece. cei care aveau cauciucuri de vara efectiv o luau la vale cu spate pentru ca nu aveau aderenta. masini cu pretentii erau impinse. eu am ridicat piciorul de pe ambreiaj si masina a plecat fara nici o pierdere de aderenta.

cauciucurile de iarna si abs-ul te scot din situatii destul de complicate, iarna, daca manevrezi corect masina. sunt cazuri in care (gheata sau zapada) ai opri mai repede fara abs decat cu abs dar nu mai ai pic de control asura masinii, mai ales ca foarte putine masini au o distributie a maselor de 50%-50%
Baby Blues
Si eu am condus dacii fara ABS si acum am ABS. Mi-ar fi foarte greu , personal, sa -mi dau cu parerea despre acest "versus". Problema tine de piesa dintre volan si scaun. Fara ABS am scapat datorita experientei din multe situatii periculuase dar am patit si mici "incidente" datorita multor lucruri produse cu sau fara culpa mea. La o intersectie in treapta a doua in frana de motor iarna nu am putut sa franez si datorita poleiului m-am dus taras chiar dupa ce am bagata si in a-I-a si am incercat sa franez progresiv. Am incercat sa intorc masina cu frana de mana si nu am reusit deoarece aveam cablul inghetat biggrin.gif .Daca aveam ABS poate nu loveam masina din fata (nimic grav oricum-semnalizarea sparta la mine).
Cso96419
deci in concluzie e bine sa ai ABS, dar sa nu-l folosesti nici odata da case poate. aceasta este varianta optama, ca daca cumva apare inevitabilul sa fie cava sa te ajute catusi de putin.
James Kilowatt
Exact la fel e si cu airbagul.... celor care au au le doresc sa fi aruncat banii pe fereastra cand l-au pus in lista de optiuni smile.gif

Shit happens.... si atunci e bine sa ai o sansa in plus. Insa daca ti se intampla numai tie, si la fiecare polei indoi o tabla, toti sunt pe contrasens pe banda ta sau in continuu iti sar in fata copiii/caini/varcolaci inseamna ca problema nu mai are legatura cu ghinionul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.