IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

turatii recomandate pentru TDI

This topic is about turatii recomandate pentru TDI, the author, marius44031, wrote about: Am un passat tdi,101CP,2002.Pana acum am fost benzinar si cer un sfat in ceea ce priveste turatiile recomandate pentru a aschimba vitezele la aceasta ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> turatii recomandate pentru TDI
marius44031
post Jun 14 2005, 03:02 PM
Post #1


sofer
***

Group: Membri
Posts: 68
Joined: 5-April 05
From: Iasi
Member No.: 44.024



Am un passat tdi,101CP,2002.Pana acum am fost benzinar si cer un sfat in ceea ce priveste turatiile recomandate pentru a aschimba vitezele la aceasta masina.Mai turat sau nu conteaza?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 14 2005, 03:45 PM
Post #2


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



3000 rpm este turatia optima de a schimba la un diesel .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucian48759
post Jun 14 2005, 09:44 PM
Post #3


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 8-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.752



George ,prea suna sententios recomandarea ta. Regula este ca poti schimba de la turatia la care cuplul trece de 60-70% din cuplul maxim. Ori la masina asta la 1800 de ture esti in regula. Eu de exemplu merg iarna cu un diesel FIAT de 2500 si la 1300-1500 de ture imi fac toata treaba. Vara merg cu acelasi 2.5 dar TD, tot FIAT, si la 2000 de ture e numai bine ,necazul este ca ies din media traficului (ma lipesc prea repede de cel din fata) si mai mult merg la 1500 de ture. Deci ,dieseluri si dieseluri.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 14 2005, 10:01 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Desi viteza creste odata cu schimbarea treptelor de viteza (senzatia ca "te lipesti" de aia din trafic)... puterea pe care o ai la asemenea turatii e nesemnificativa... de aceea se merge cu 2500-2000 de ture si se schimba la 3000... acum ca nu e 3000 ci 2800... sau ca atunci cand mergi "bara la bara" atunci nu e chiar asa... (desi nu are rost sa folosesti a 2-a in mersul bara-la-bara in cazul dieselurilor... (depinde si de cutie totusi))... Mersul subturat NU e recomandabil pt dieseluri


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan40526
post Jun 14 2005, 10:11 PM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 15-February 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 40.519



Sunt sofer incepator - Clio Symbol dCi, 80 CP, ma intereseaza daca poate spune cineva care ar fi conduita optima (turatii) la acesta masina. Personal mi si pare prea sus palierul de 3000, cel putin pentru primele 2 trepte. Ce ar insemna "subturat"? Alte linkuri pentru dieseluri?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 15 2005, 10:21 AM
Post #6


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



hai ca esti culmea laugh.gif e prea mult pt I si II dar prea putin pt III IV si V

auziti , daca e tot asa cum ziceti voi , ia schimbi a V -a la 2000 rpm cum faceti de obicei . si doamne fereste sa accelerati , cine stie ce se poate intampla .laugh.gif

3000 rpm este turatia recomandata pentru dieselare ! ! !

de ce ?multe motive, mentinerea turbinei in conditii bune de exploatare, injectoarelor ....

dupa ce mergeti doar la 2000 rpm timp de cateva mii de km incercati un drum inafara . la pariu ca nu o sa depasiti 140-150 km/h !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 15 2005, 11:08 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Ok, hai ca va spun si eu cateva sfaturi din experienta proprie si nu numai in legatura cu condusul turbodieselurilor... Unele nu se aplica la dieseluri normal aspirate... altele da:

1. Dieselul are un cuplu mai mare decat majoritatea motoarelor pe benzina, asta inseamna ca SE POATE merge si mai subturat fara ca motorul sa moara... DAR nu tot ce SE POATE e recomandat ! Doar pt ca nu moare motorul nu inseamna ca faceti un lucru bun... Eu recomand sa mergeti cu o turatie constanta de 2000-2400 si cand accelerati sa schimbati la 2800-3000 (chiar mai sus in cazul in care aveti nevoie de putere (ex: depasiri)) de ce credeti ca scrie la majoritatea dieselurilor ceva de genul: 100 cp/4000 rpm ? - chestia cu "sa nu ajunga niciodata mai sus de 3000 rpm" e un MIT... FALS... GRESIT... uneori chiar e recomandat sa ii dati cate o tura de "forja" cu turatii pana la 4000)
NU SE INTAMPLA NIMIC RAU daca schimbati la 3000 !!! NU SE DISTRUGE TURBINA !!!

2. La drumuri lungi recomand mentinerea unei turatii un pic mai ridicate pentru a avea o rezerva de putere mai mare in cazul depasirilor.
2'1: Legat de sfatul precedent: e foarte DAUNATOR sa mergeti in spatele camionului cu a 5-a, 80 la ora... 1800 de ture si apoi in depasire sa ii dati talpa... e cea mai daunatoare practica pe care o puteti face... doar pentru ca unele motoare POT sa faca asta fara probleme nu inseamna ca le si place... cand stati in spatele unui camion, sau asteptati sa depasiti, faceti bine si puneti intr-o viteza in care turatia sa fie MACAR 2500-2800... depasirea va fi mai sigura iar turbina nu va fi atat de afectata fiind turata progresiv. NICIODATA sa nu ii dati o talpa brusca daca motorul se afla sub 2000 de ture... repet... NICIODATA... e modul cel mai rapid de a distruge turbina.

3. Daca ati avut cateva reprize de turatii mari (peste 3000) - se intampla in cazul depasirilor succesive... liniutze... sau pur si simplu mers sportiv... NU opriti motorul brusc... lasati-l sa mearga o vreme la turatii mai mici (2000-2500) sau chiar la relanti (in cazul in care parcati)...

4. Schimbati la timp uleiul, filtrul de ulei, filtrul de motorina si filtrul de aer !!! Astfel puteti economisi combustibil (stiti vorba aia cu zgarcitul mai mult pierde)... un motor care respira prea putin aer va avea arderi incomplete si veti scoate fum negru + veti consuma mai mult, acelasi lucru il pot cauza multe alte chestii... deci nu evitati service-urile.

5. Nu uitati cat de mizera e motorina din Romania... sa nu puneti NICIODATA motorina de la benzinarii no-name... Nu uitati ca turbo-dieselurile sunt mai pretentioase decat benzinarele... e motivul pt care eu vreau sa trec de la diesel la benzina...

6. Schimband la 3000 de ture veti consuma doar cu putin mai mult combustibil, dar veti prelungi mult durata de viata a motorului...

7. Daca vi se pare ca motorina pe care ati bagat-o e de proasta calitate (dupa ce plecati din benzinarie masina "nu mai trage") aveti 2 variante: 1. curatat injectoare 2: dupa ce consumati motorina care a-ti pus-o treceti des pe la benzinarii unde stiti ca au motorina de calitate si puneti cate 5 litri de fiecare data... nu faceti plinul... astfel veti reusi sa eliminati total motorina "agricola" din rezervor... puteti folosi si aditivi pt diesel... nu strica.

8. Nu in ultimul rand, dar asta presupun ca stiti cu totii, iarna asteptati sa se incalzeasca bujiile inainte de a porni (chestia cu beculetul care se stinge, respectiv arata OK, depinde de masina)

9. Ah, si inca ceva: la ITP (Inspectia Tehnica Periodica) dieselurile trebuie sa dea proba de fum atat la relanti cat si la turatia maxima... asta nu ar fi o problema foarte mare, problema e ca acea turatie maxima trebuie atinsa intr-un timp foarte scurt (aproximativ 2 secunde or something)... si daca ala de la ITP nu se pricepe trebuie sa ii dea mai multe "talpe" pana ii iese... Chestia asta nu face bine deloc motorului (v-am mai zis ca nu e bine sa ii dai talpa cand motorul e la turatie mica)... exista statii ITP unde "se evita" aceasta manevra... acum eu nu va instig sa faceti un lucru ilegal... doar va zic ca exista aceasta posibilitate... de care unii oameni care nu au pic de respect pt lege abuzeaza... eu zic ca o data la 2 ani cand trebuie facut ITP-ul... nu strica biggrin.gif

10. Poate nu tot ce am zis eu e adevarat... Dar faptul ca opelul meu vectra de 82 de cai putere (dar bine intretinut) "a facut" un Audi A4 de 100 cp ar trebuii sa va dea de gandit... (proprietarul audi-ului nu a respectat majoritatea chestiilor care le-am zis eu, mai ales cu schimbatul consumabilelor la timp).


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucian48759
post Jun 16 2005, 07:53 PM
Post #8


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 8-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.752



Mda, pareri si pareri tot asa cum sunt dieseluri si dieseluri. E bine de retinut regula cu turatia la care se atinge 60-70% din cuplul maxim. E aiurea ca atunci cind ai un motor cu cuplu maxim240 Nm, sa nu schimbi la 150Nm numai de dragul de a schimba la 3000 de ture (cind ai chiar 240Nm). Motoare si motoare cuplate cu cutii si cutii. Cum ziceam mai sus, la un TD de 2,5 ,eu de exemplu la 3ooo de ture in treapta a doua am cam 70-80 km/h. Absurd sa schimb aci. Dar ma rog, trebuie sa manince si mecanici o piine. He-he!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post Jun 17 2005, 08:57 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



pai eu am cuplul maxim la 2000, dupa care incepe sa scada usor. atunci ce fac? schimb la 1,700? sau la 3500 cand cuplul e 80% din maxim, dar am putere 100%?

parerea mea: greu sa-mi schimb stilul de condus, mai ales dupa doua benzinare. In oras o iau mai usor (2,000 ture schimbata viteza in mod normal, 3000-3500 pastrati pentru o liniutza ceva..), ca si-asa merg doi metri si ma opresc. In afara (merg des pe A1) 150 la ora frate, cu 3000 de ture in cap. noroc ca dupa ce ies de pe autostrada merg suficienti km pe drum normal ca sa racesc turbina.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 17 2005, 09:30 AM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Exact, asta ziceam si eu, faptul ca dieselul are cuplu la turatii mici nu inseamna ca are si putere... faptul ca un diesel "nu moare" la 1500 de ture nu inseamna ca e benefic...

Cand ma refer la schimbat ma refer la cum sa schimbi cand ai drum liber in fata ta... si mergi... normal ca in trafic bara la bara nu o sa mergi cu 3000 de ture... ce naiba... nici nu apuci sa schimbi ca deja trebuie sa te opresti...

La 3000 de ture deobicei turbina e racita destul de eficient (turbina se raceste in acelasi mod ca si motorul... cu cat turatia e mai mare cu atat si racirea e mai rapida... problema e ca peste anumite turatii (peste 3000) racirea nu mai face fata....


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucian48759
post Jun 17 2005, 09:20 PM
Post #11


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 8-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.752



Care-i problema cu racitul turbinei? La miile de litri de aer care trec pe minut prin ea e racita bine in partea traseului de admisie. Iar debitul de ulei pentru lagarul hidrostatic al turbinei e suficient pentru a evacua caldura din partea traseului de evacuare. E chiar bine sa stea partea calda la limita incandescentei pentru a impiedica formarea de depozite, asa e si gindita.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 18 2005, 09:14 AM
Post #12


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



trebuie racit uleiul smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 21 2005, 02:55 AM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



daca opresti motorul cand turbina e incandescenta, uleiul (de data aceasta "static") se va "praji" pe turbina... not a good thing... mergand la turatii mai mici o vreme se raceste atat turbina cat si uleiul... iar miile de litri de aer nu racesc foarte tare turbina (d'aia se face incandescenta) ...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos45550
post Jun 21 2005, 03:25 PM
Post #14


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 239
Joined: 26-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.543



nu stiu cum este mai bine sau nu ,dar stiu ca am fost la reprezentanta opel(am astra 1.7dti) si mi s a spus o chestie care sincer si mie mi s a parut cea mai logica si probabila: pentru un regim normal de condus( nu nevoie de putere prea mare sau cine stie ce alte chesti) care sa nu solicite nici motorul si nici subturat,e bine ca sa schimbul vitezelor sa se faca la turatia la care intra turbina....care de ex la astra 1.7 dti ,acest punct e undeva in jurul a 2000 de ture...deci la diesel eu schimb undeva intre 2000 si 2500 ture.A si inca ceva...am avut si eu masina inainte pe benzina si la aia schimbam intr adevar undeva in jur de 3000 de ture.Treaba asta cu schimbul vitezelor e o treaba pe care ajunge sa o faca fiecare asa cum simte ca e bine...pentru masina,sa nu o forteze, pentru buzunar,pentru cerintele pe care le vrea-condus mai alert sau "batraneste " smile.gif
eu stiu ca,asa cum a mai spus cineva,daca schimb 1 2 3 la 3000 pai am toate sansele sa ajung pe la 80 90 asa smile.gif. si in plus,se simte ca masina merge intr un ritm..mai turat,mai de viteza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Virgil47474
post Jun 23 2005, 05:19 PM
Post #15


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 155
Joined: 22-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 47.467



imi dau si eu cu parerea....
cum sa fie incandescenta turbina????
ce treaba are cu incalzirea?
prin turbina circula aer rece de afara si gaze de la motor.
recomandabil este sa nu turezi motorul imediat dupa pornire si sa nu il opresti imediat dupa ce ai stationat. asta se face pentru a asigura ungerea turbinei, tinand cont ca, atunci cand funcioneaza, se invarte cam cu 14 mii de ture... sau mai mult... uleiul care ajunge la turbina este folosit exclusiv la ungere, nu la racire...


--------------------
Astra G 1.7 dti/Grande Punto 1.3 Mj - 90cp
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 23 2005, 06:42 PM
Post #16


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



nenea .... se raceste ULEIUL !

sau oloiul , sau cum vrei sa ii spui , si asta se raceste activ, adica in miscare si nu pasiv adica stand. tu opresti motorul si oha racire.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan49592
post Jun 23 2005, 08:21 PM
Post #17


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 22-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.585



Salut,

ce vreau sa spun este ca ma indoiesc puternic ca exista o turatie fixa recomandata pentru toate "dieselarele".

Da, mersul turat permite injectoarelor sa ramana curate dar DAUNEAZA turbosuflantei (sper ca imi permiteti sa folosesc termenul romanesc corect, vezi turbolader, turbocharger, etc). De ex mersul constant la 3000 pe un motor diesel de 2.5 (in 4 cilindri) mi se pare cam overkill.

De asemenea turatia ce permite uzuri minime ale motorului / turbosuflantei difera in fc de masina (masa), motor (cuplu, dimensiuni ale pistoanelor.. de fapt.. masa lor inertiala), turbosuflanta (mica.. se tureaza repede dar are flux mai mic de aer, mare.. se tureaza mai greu dar are flux mai mare de aer). Daca vrei niste sugestii reale, da mail la VW in Germania, la dept tehnic, spune-le ce masina ai, ce motor si ce turbosuflanta montata pe el. Roaga-i sa-tzi dea si un atasament cu curba motorului tau pe dif trepte de viteze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucian48759
post Jun 23 2005, 09:30 PM
Post #18


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 8-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.752



He-he parca-i topic de turbine!
Virgile , prin partea calda a turbine circula efectiv foc, daca ai da jos galeria de evacuare si ai tura motorul flacara ajunge la o juma' de metru.
Uleiul care realizeaza lagarul hidrostatic este in debit suficient ca sa evacuaze caldura din axul turbinei, iar turele ajung la 100000.
Cit despre ipoteza formarii de lacuri prin arderea uleiului pe ax dupa oprirea motorului, greu de crezut, la interior lagarul este butoi, ramine destul ulei care prin convectie sa disipe caldura axului la corpul turbinei.
Care oricum nu-i prea mare(caldura), aliajul din care este facuta turbina calda e atit de prost conductor termic ca poti sa-l ti in mina dupa 2 minute.
Iar Dan zice ca mersul turat face bine injectoarelor, pai cum asa, durabilitatea lor e gindita pentru un numar de cicluri inchis-deschis, citeva zeci de milioane, daca tu le freci la 3-4ooo de ture, intr-o 100 000 de kilometri le termini!
Basca ca, ce le termina sunt particulele care se imprima in timpul inchiderii acului injectorului pe scaunul sau, particule care sunt transportate de motorina, ori multe ture = multa motorina deci multe sanse ca sa am particule in tranzit in timpul inchiderii injectorului.De unde particule? tot ce trece prin finetea filtrului si ce rezulta din pittingul pieselor in contact si miscare relativa din pompa de injectie, tevi si injectoare, vorbesc de particule metalice de ordinul fractiunii de micron.
Consider ca discutia degenereaza in subtilitati tehnice care sunt neimportante pentru cel de la volan si care calca pedala de gaze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 23 2005, 09:34 PM
Post #19


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



dan e vorba sa se schimbe vitezele la 3000 rpm biggrin.gif asta inseamna un mers drept la cat am mai zis intr-un topic , vezi ce turatie ai la 90km/h in treapta a V-a si pe acolo trebuie sa mergi cu masina DREPT ! biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos45550
post Jun 26 2005, 05:37 PM
Post #20


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 239
Joined: 26-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.543



pot sa va spun de exemplu ca ,la masina mea,un astra g 1.7 dti ,masina are 100 000 km,am cumparat o chiar eu din germania cand avea 65 000 km.Acum am fost nevoit sa dau jos chiuloasa pentru ca mi s a rupt o bujie in motor si am vrut sa o fac...s a constatat ca uzura motorului ...practic nu exista,si ca multe alte chestii sunt perfect in regula pe la ea,daca tot s a desfacut cam tot... smile.gif Mai zic ca si despre distributie,nu am facut o niciodata,si probabil o sa imi schimb doar cureaua pentru ca ,in primul rand,in cartea de service spune ca se inlocuieste kitul de distributie la 150 000 abia(carge originala opel din germania) ,indiferent de ude/cum mergi,si mai ales pt ca la role nu am nici o problema.In fine .Ideea pentru care scriu este ca la mine schimb vitzele undeva in jur de 2000-2500 si sunt super multumit de regimul de mers.M am interesat si pe la diverse reprezentante si mi s a spus ca e bine sa se schimbe cam atunci cand se simte ca turbina incepe sa lucreze...acuma ca o lucra sau nu tot timpul nu stiu nu ma pricep,dar se aude acel suierat si se simte ca trage mai tare ..pe aici..pe la 2000..repet cel putin la astra 1.7 dti.Acuma cum ziceam,la alea pe benzina stiu eu ca se schimba pe la 3000 dar la dieseluri..ai da o incolo cu totii stim ca dieselurile sunt masini de turatii mai mici.... de ce naiba la diesel pe bord am maxim 6000 ture si la benzina vreo 7...parca? smile.gif in fine
Va salut
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 12th May 2024 - 10:40 PM