Injectoare |
This topic is about Injectoare, the author, stefan_ieu, wrote about: La ce motor de Clio Simbol erau probleme cu injectoarele? Intrebare pentru posesorii de Simbol : s-a descoperit o solutie pentru bubuta asta? ... To read more just scroll down
Injectoare |
Feb 22 2005, 04:31 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
Intrebare pentru posesorii de Simbol : s-a descoperit o solutie pentru bubuta asta? |
|
|
Feb 22 2005, 04:47 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.880 Joined: 21-November 04 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 36.169 |
Motorul de 1.5 65cp a avut probleme dar nu la injectoare ci la pompa lucas-delphi care se belea si abia dupa aia se duceau injectoarele.
Iata aici un rezumat al motoarelor renault diesel luata de pe un alt forum de la un tip informat (ceea ce nu prea gasesi pe acest site cu mici exceptii): QUOTE Motorul 1.5 dCi(K9K) a fost dezvoltat pentru a inlocui in oferta de motorizari, dieselul aspirat de 1.9, cu precamera si 64cp (au fost si versiuni de 54) de pe CLio/Kangoo.(F8Q)
Prima versiune a motorului a insemnat si primul motor common-rail cu sistem Lucas-Delphi, cu rampa sferica si a avut 65 cp si a fost lansat in iunie 2001.Are turbina cu geometrie fixa si nu are intercooler. Cu toate ca a avut unele probleme de proiectare la pompa de inalta presiune Lucas, motorul a constituit un adevarat succes pentru Renault si a inlcouit pe gama ClioKangoo si 1.9dti 80cp(F9Q). Astfel a aparut si varianta de 80cp. Presiunea de injectie a ramas la 1450 bar dar in plus a primit un intercooler si injectoare recalibrate. Succesul a continuat cu motorul de 100cp care are presiunea de injectie de 1600 bar (generatia a 2 a) turbina cu geometrie variabila KKK, ambreiaj cu diametru marit. Acets motor a inlocuit vechiul 1.9dCi 102cp pe Megane II. In viitor, motorul K9K se apre ca o sa dezvolte 120cp pe Laguna II phase II, si Megane II phase II, iar la motorul de 1.9 dCi 120cp se va renunta Pana la 120cp, da... o sa ramana K9K, adica cel de 1.5dCi. Asta treptat, dupa facelift-uri succesive si schimbari de generatii la modele. De la ~140-150cp pana la 180 cp o sa fie noul 2.0 dCi. Si peste 200cp o sa fie 3 .0 si/sau 3.5 dCi. Cel de 1.9 dCi o sa ne parvina noua, pe Logan. Solutia este ca-ti schimba pompa iar daca s-au belit si injectoarele atunci si pe ele... |
|
|
Feb 22 2005, 05:16 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
Merci pentru raspuns.
Din cate inteleg eu solutia e ca nu s-a gasit solutie. Nu ma intereseaza ca o schimba. Ce fac posesorii daca apare problema dupa garantie? O platesc? O solutie era daca o schimbau cu una care nu are bubute. |
|
|
Feb 22 2005, 05:29 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.880 Joined: 21-November 04 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 36.169 |
La clio symbo, nu au mai fost probleme la motorul de 1.5 de cat unele minore la 1.5 80cp la computerul de motor, care oricum il schimba integral fiind o problema care apare in primii zeci de kM (nu-l repara cu toate ca putea fi rescris usor softul)... Treburile astea le stiu de la un amic din service care-mi ofera informatii insa nu bag mana in foc pt nimic...in schimb iti recomand 1.4 8v sau 1.4 16v benzina care este super fiabil (am si eu o asemenea masina). Acum merge taica-miu cu ea si se apropie de 43 mii kM si inca nu i-a schimbat nimic si merge exact ca atunci cand am cumparat-o...fara sa scartaie, sa fasaie etc...si servisul este mai ieftin de cat la alte masini... Masina e super OK, pacat problemele la motorul de 1.5dci... |
|
|
Feb 22 2005, 06:55 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
Btw, in ce sens s-a rezolvat? Au schimbat aia pompele pe care le pun din fabrica? Daca da, de cand? |
|
|
Feb 22 2005, 07:16 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.880 Joined: 21-November 04 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 36.169 |
Remedierea consta in inlocuirea pompelor Lucas-Delphi (americane) cu pompe Bosh si Magneti-Marelli (parteneri traditionali renalult-daca o sa-si ia pe benzina o sa vada o multime de pieste Bosh, Valeo etc)...
Motorul de 1.4 8v (pe care-l am eu)-insa eu i-ti recomand 1.4 16v- este ff economic pana la 90-100kM si ff gurmand dupa 120 kM/h insa este ff fiabil (poti intreba taximetristi cu solente si nove daca nu ma crezi)... Eu am vazut nova cu aproape 300 mii kM si nu-i facuse nimic la motor si cutie care sunt aceleasi ca la clio... Inainte sa primeasca cheile masinii sa verifice imbinarile chederului de la parbrizul fata. (Este o piesa de imbinare care uneori sare si nu mai gasesti inlocuitor-asta a fost sg problema pe care am avut-o de fapt cu masina insa am avut noroc ca am observat si mi-au remediat-o in servis) In rest numai de bine... |
|
|
Feb 23 2005, 01:40 PM
Post
#7
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 21-February 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 40.877 |
QUOTE(stefan_ieu) Socrul meu vrea sa isi ia un Clio si cred ca o sa il sfatuiesc sa merarga pe benzina (vesnicul motiv pro-motorina : e mai ieftin). Vroiam sa stiu daca pe langa explicatia pe larg despre cum e cu costul combustibilului, amortizare, etc, sa ii mai spun si de asta.
Btw, in ce sens s-a rezolvat? Au schimbat aia pompele pe care le pun din fabrica? Daca da, de cand? Din instinct, fara a socoti, toata lumea spune ca dieselul e mai ieftin. Dar cred ca trebuie sa socotesti exact pornind de la o diferenta de peste 1000de euro la pret, verificarile costa aproape dublu la diesel..... Nu stiu daca mai ramai cu ceva avantaj cu motorina. Poate daca mergi foarte mult sa se simta ceva bani. Adica 100.000 km pe an probabil . |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 01:45 AM |