Dacia Nova-carburator |
This topic is about Dacia Nova-carburator, the author, rudolf1, wrote about: Avand in vedere ca la Dacia 1300 motorul este amplasat longitudinal iar la Nova este transversal nu-i totuna cum se monteaza carburatorul! Si pe langa ... To read more just scroll down
Dacia Nova-carburator |
Feb 13 2005, 09:17 PM
Post
#21
|
|
novice Group: Membri Posts: 47 Joined: 17-August 03 From: Carei (Satu Mare) Member No.: 15.227 |
|
|
|
Feb 15 2005, 01:12 PM
Post
#22
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 8 Joined: 2-November 04 From: Arad (Arad) Member No.: 35.205 |
QUOTE(rudolf1) Avand in vedere ca la Dacia 1300 motorul este amplasat longitudinal iar la Nova este transversal nu-i totuna cum se monteaza carburatorul! Si pe langa asta motorul de nova este de 1600 cc, ca atare cu duza de 135 se limiteaza performantele motorului spre sarcina maxima si asta nu inseamna ca va scade consumul. Dar vorba " merge si asa " !!! :!:
Sa stii ca ai dreptate , rudolf ! Dupa ce am schimbat duzele , s-a redus simtitor performantele motorului . Merge si asa , dar daca esti la drum si ai de facut ceva depasiri "la limita" , tre' sa ai mare grija ! Ii trebuie ceva timp sa-si ia demarajul necesar . Asa ca am revenit la cea veche de 140 ... |
|
|
Feb 16 2005, 04:09 AM
Post
#23
|
|
novice Group: Membri Posts: 47 Joined: 17-August 03 From: Carei (Satu Mare) Member No.: 15.227 |
:- Mai persista inca o problema si anume: pozitia camerei de nivel constant nu este in directia de mers a masinii ci intr_o parte, ca atare puterea motorului va depinde foarte mult de sensul virajului ( stanga sau la dreapta ) si anume: intr_o directie are o putere marita iar in cealalta "moare". Bineinteles conteaza viteza cu care se ia virajul, cu cat rste mai mare cu atat efectele sant mai pronuntate.
|
|
|
Feb 16 2005, 11:16 AM
Post
#24
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
|
|
|
Feb 16 2005, 10:19 PM
Post
#25
|
|
novice Group: Membri Posts: 47 Joined: 17-August 03 From: Carei (Satu Mare) Member No.: 15.227 |
QUOTE(MR28673) Nu prea conteaza... camera aia e aproape patrata si nu cred ca e foarte important cum e orientata iar plutitorul e departe de a fi liniar. Daca ar fi atat de sensibila fie ar ineca motorul fie ar ramane fara putere in prima panta mai serioasa, fiind montata normal
Ba da, o diferenta de nivel de 2mm in camera de nivel constant scade viteza max. cu 10% si asta din practica. Cel mai elocvent mod de a vedea, este o masurare cu un analizor de gaze. Hai sa analizam carburatorul de Dacie clasic: camera de nivel ct. este spre fata masinii ,pentru ca atunci cand masina urca o panta amestecul de combustibil sa se imbogateasca sensibil (spor de putere), iar la cobararea ei sa scada si in curbe este neutru!!!. La Dacia Nova acelasi lucru: camerele de nivel ct. sant spre directia de mers. De fapt acest lucru este specificat si in documentatiile de specialitate. |
|
|
Feb 27 2005, 07:34 PM
Post
#26
|
|
novice Group: Membri Posts: 20 Joined: 5-July 04 From: Pitesti (Arges) Member No.: 28.889 |
Mai fratilor, hai sa incercam sa ajutam, nu sa-l bagam in ceata pe cel care a lansat tema! Cine spune ca e usor sa treci de la carburator la injectie,fie ea si mono-punct, ca cea de pe Dacia, nici nu are idee despre ce vorbeste! Numai costul pieselor ar fi de circa 800 de euro! Sa nu mai vorbim de montaj si de multe altele pe care cei din breasla le stiu prea bine!
Cumpara un carburator original de dacia nou ,investeste ceva mai mult in sistemul de filtrare al combustibilului si fi atent de unde bagi benzina! |
|
|
Feb 27 2005, 10:46 PM
Post
#27
|
|
novice Group: Membri Posts: 47 Joined: 17-August 03 From: Carei (Satu Mare) Member No.: 15.227 |
Da!, asa este- sa ajutam omul. Solutia cu un carburator nou ar fi necesara daca carburatorul este distrus, ca sa nu mai vorbim de pretul ei. Am avut cazuri ( rar! ) cand carburatorul nou era dereglat.
O modalitate de rezolvare a problemei: cauti un manual de reparatii auto pentru Oltcit, la capitolul carburatoare Oltcit Club vezi amplasarea duzelor, cum se verifica plutitorul etc. La Dacie sant cateva mici diferente la valoarea lor, dar constructiv este 99% identic. Dupa care se verifica neaparat!!! avansul aprinderii cu lampa stroboscopica- atat avansul centrifugal cat si cel vacuumatic. Daca valorile nu sant bune degeaba te chinui cu carburatorul.Abia dupa aceea se face adaptarea dintre carburator si motor, cu scule si aparatura adecvata toata reparatia daca dureaza 4-5 ore. :wave: |
|
|
Feb 28 2005, 07:36 PM
Post
#28
|
|
novice Group: Membri Posts: 20 Joined: 5-July 04 From: Pitesti (Arges) Member No.: 28.889 |
Am ales solutia cu un carburator nou pt ca probabilitatea de a fi defect este cea mai mica,dar in srarsit,de acord cu tine in ceea ce priveste rigurozitatea punerii la punct a motorului.Sa stii ca si dacia are un manual de reparatii destul de bun si se refera la carburatorul C.I.C 4 ,cel care doteaza dacia,iar ca diferente intre oltcit si dacie in privinta carburatorului tousi....sa mai scadem din cei 99%!Apropo ultima varianta de la dacia avea jiclorul de ralanti afara,nemaifiind nevoie sa demontezi capacul ca sa-l cureti! Stiai?
|
|
|
Mar 4 2005, 12:12 PM
Post
#29
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
Apropo de carburatoare, nu pot sa nu va spun un banc: un doctor ginecolog vrea sa se faca mecanic auto pentru ca a auzit el ca se castiga mai bine in mecanica. La test i se da un carburator, sa-l demonteze, sa-l monteze la loc si sa scrie tot ce stie despre el. Punctajul final a fost 15 din 10. Surprins intreaba cum de a reusit sa ia 15 puncte din 10 posibile. I s-a spus ca la teorie i s-au dat 5 puncte, pentru practica 5 puncte si i s-au mai dat 5 puncte fiindca a facut totul prin teava de esapament !!!
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 2nd May 2024 - 11:30 PM |