Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dacia Nova-carburator
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
leucuta35212
Salutare ! Am o Nova din '98 ... merge destul de bine,dar ma omoara carburatorul ... E dublu corp , cu soc manual si are si ceva valve electrice care habar nu am ce rol au . Nu stiu ce se intampla , dar sunt zile cand pur si simplu nu merge decat daca trag socul aproape la maxim si asta nu doar la pornire . Trebuie sa merg toata ziua cu socul tras altfel nu am nici un pic de putere in motor . Asta dureaza vreo 2-3 zile , dupa care pur si simplu isi da drumul si totul e ok !!! Habar nu am ce se intampla si care ar fi cauzele ... As vrea sa schimb carburatorul ; gasesc vreunul compatibil de la un alt tip de masina care sa se potriveasca fara sa fac o alta modificare ??? S-au pot sa fac ceva cu asta pe care il am ???
malin34426
Stii ce misto merge cu injectie monopunct ? cauta una de fiat sau de vw , chiar si de dacia , si monteaz-o , scapi de toate problemele. Am facut-o la doi prieteni posesori de dacia (desi nu ating dacii !!!!) si sunt extrem de multumiti. Daca vei gasii de renault , desi ma indoiesc, ai scapat de multe modificari marunte.
Andrei Suzuki
Malin pot sa te intreb si eu de ce nu te atingi de Dacii?De curiozitate...
leucuta35212
Merci mult , Maline , dar lamureste-ma : monopunct inseamna ca e un carburator normal , fara sa fie dublu corp ???Nu de alta , dar eu sunt habarnist in chestiile astea ....
Nazareno Gabrielli
Exista mai multe tipuri de injectie.

Injectie monopunct este un tip simplu de injectie.
Mai exista injectie multipunct, care este un tip mai modernizat.

Oricum ar fi cu injectie scapi de carburator.
Injectia face un amestec optim de aer cu carburant, "cu ceea ce se hraneste orice motor termic". Astfel, scade si consumul printre alte avantaje.
leucuta35212
Sunt de acord cu tine , Mircea dar din cate am auzit eu injectiile , in special cele de Dacii , nu sunt prea viabile . Apar tot felul de probleme chiar daca masina e noua , dar daca imi voi lua una(injectie) second ?!!! Si , pe deasupra cred ca , costul e mult mai piperat...Eu speram sa gasesc o varianta mai buna decat carburatorul original .... Tot un carburator fiindca pe asta il mai "mesteresc" si eu daca e vreo problema , pe cand cu injectia ......
Laur007
Am citit treaba cu injectia. As putea pune un monopunct pe un Uno cu carburator? Trebuie mari modificari? Creste puterea motorului in cazul asta? Voi avea o reducere de carburant?
Malin ajuta-ma te rog!
Nazareno Gabrielli
Daca tot ai intrat pe forum si ai cerut o solutie asculta-ne. Injectia te va scapa de multa bataie de cap.

Dar daca tot esti indragostit de carburatoare pune-i un Solex normal de Dacie. Insa injectia e mai indicata. Chiar si aia de Dacie.



QUOTE(leucuta35212)
Sunt de acord cu tine , Mircea dar din cate am auzit eu injectiile , in special cele de Dacii , nu sunt prea viabile . Apar tot felul de probleme chiar daca masina e noua , dar daca imi voi lua una(injectie) second ?!!! Si , pe deasupra cred ca , costul e mult mai piperat...Eu speram sa gasesc o varianta mai buna decat carburatorul original .... Tot un carburator fiindca pe asta il mai "mesteresc" si eu daca e vreo problema , pe cand cu injectia ......
Laur007
Ce modificari apar la motor, e ceva complicat pentru injectie?
Watcher
QUOTE(leucuta35212)
din cate am auzit eu injectiile , in special cele de Dacii , nu sunt prea viabile . Apar tot felul de probleme chiar daca masina e noua

Am la firma o Dacia Berlina din 2000. Am mers si eu cu ea vreo doi ani. Nu am avut niciodata probleme cu injectia, cauzate de injectie, etc...
Nici pe 3 DSNuri si 1 Solenza...
Laur007
Nimic despre modificarea de la carburatie la injectie ?( in cazul Fiat Uno)
leucuta35212
Merci mult baieti !!! Am sa mai intreb si eu in stanga dreapta pe la mecanicii pe care ii cunosc , sa vad cam cat m-ar costa treaba si daca merita nu mai stau pe ganduri ... Daca o sa mai am ceva nelamuriri o sa mai apelez la voi , ok ???
leucuta35212
Salut din nou ! Am renuntat pana la urma la injectie si mi-am pus un carburator Solex de Dacie 1300. Va spun eu , fratilor ca merge de zbarnaie !!! Porneste la sfert , are sprint excelent si motorul toarce ca o pisica !!! Nu am facut inca consumul , dar cred ca o sa sa fie mai mic , oricum . Nu stiu de ce nu le-au prevazut de la inceput cu genul asta de carburatoare ... Asa-i romanul !!! Deci , in principiu am rezolvat problema ieftin si extrem de convenabil . Asa ca , baieti care aveti Nova , schimbati -va carburatoarele si nu aveti decat de castigat !!! Hai pa !!!
Echo
Ce carburatoare Solex de Dacie vorbiti voi? Eu stiam ca pe Dacii se pun Carfil patent Weber IRM 32. Alea de pe Oltcit sunt Solex dublu-corp. Cred ca s-au montat de alea pe motorul de 1,6 de Dacie Iar cu injectia monopunct de la Dacia nu stiu ce model de Bosch este dar oricum face motorul sa mearga infinit mai bine decat un carburator obisnuit.
James Kilowatt
Pe primele dacii 1300 aparute erau carburatoare solex. Sunt mult mai nervoase decat cu cele weber insa si mult mai gurmande.
Solutia lui Malin e buna. Se poate pune injectie monopunct....
Echo
Corect MR, ai dreptate, si pe R12 parca erau Solex - nu sunt 100% sigur, oricum poti pune orice carburator doresti pe masina, atata timp cat e potrivit ca si capacitate si se poate prinde pe galerie. A experimentat cineva cu alte modele/configuratii? Stiu ca pe R12 Gordini (care avea motorul de 1,6 l lui R16) se montau 2 Weber dublu corp 45 DCOE.
leucuta35212
Salut din nou , baieti! Vad ca au aparut ceva "specialisti" in carburatoare pe aici , asa ca va cer din nou sfatul . Cum va spuneam , mi-am schimbat carburatorul la Nova punandu-mi unul de Dacia 1300 nou-nout ...Am observat , insa , ca nu apar modificari prea mari in ce priveste consumul . Nu ar fi normal sa-mi consume mai putin ? Ce as putea face in privinta asta ? Astept indicatiile voastre ... Merci !!!
James Kilowatt
Daca ai pus weber, monocorp de dacie, ar fi posibil sa scada putin consumul in oras. Eu cu rabla mea ruseasca asa am patit. Insa afara diferenta la viteze civilizate nu e foarte sensibila, iar la viteze mari ar putea chiar sa consume mai mult decat cu carburatorul dublu corp original.
leucuta35212
Da, weber monocorp de dacie e si chiar azi am schimbat si jiclorul . Era de 140 si am pus unul de 135 .Astept sa vad rezultatul cu consumul . Filtrul de aer influenteaza cu ceva consumul ??
malin34426
Fratilor ,iertare, am sarit mereu de topicul asta fara sa vreau.
Este foarte usor de montat injectie monopunct. Daca este cu aprinderea incorporata (gestiune de motor) si o demontezi de pe cealalta masina cu releele de sistem cu tot, ai practic de legat doar trei fire la instalatia electrica (plus direct, plus de contact si masa). Sfatul meu e sa gasiti
injectia pe generatia de motor cea mai apropiata de motorul vostru
adica mecanica motor sa fie f. apropiata (eventual sa schimbi galeria de admisie si axa cu came daca motorul are altfel montat delcoul,sau nu are)
daca vreti lamuriri la obiect scrieti doar codurile voastre de motor si va trimit varianta cea mai apropiata de motor cu injectie mono sau multi.
Pentru dacie cauta injectia de pe motorul de 1100 sau 1400 de renault 5,9,11,clio 1, sau 19 . iei tot inclusiv delco , aprinderea,senzor depresiune,
adica demontezi tot ce tine de inj si aprindere (e gestiune de motor).
Existã posibilitatea sa montezi monojetronic chiar cu aprinderea cu platina (semnalul de inj se ia de pe minus bobina) dar randamentul scade .
rudolf1
Avand in vedere ca la Dacia 1300 motorul este amplasat longitudinal iar la Nova este transversal nu-i totuna cum se monteaza carburatorul! Si pe langa asta motorul de nova este de 1600 cc, ca atare cu duza de 135 se limiteaza performantele motorului spre sarcina maxima si asta nu inseamna ca va scade consumul. Dar vorba " merge si asa " !!! :!:
leucuta35212
QUOTE(rudolf1)
Avand in vedere ca la Dacia 1300 motorul este amplasat longitudinal iar la Nova este transversal nu-i totuna cum se monteaza carburatorul! Si pe langa asta motorul de nova este de 1600 cc, ca atare cu duza de 135 se limiteaza performantele motorului spre sarcina maxima si asta nu inseamna ca va scade consumul. Dar vorba " merge si asa " !!! :!:

Sa stii ca ai dreptate , rudolf ! Dupa ce am schimbat duzele , s-a redus simtitor performantele motorului . Merge si asa , dar daca esti la drum si ai de facut ceva depasiri "la limita" , tre' sa ai mare grija ! Ii trebuie ceva timp sa-si ia demarajul necesar . Asa ca am revenit la cea veche de 140 ...
rudolf1
:- Mai persista inca o problema si anume: pozitia camerei de nivel constant nu este in directia de mers a masinii ci intr_o parte, ca atare puterea motorului va depinde foarte mult de sensul virajului ( stanga sau la dreapta ) si anume: intr_o directie are o putere marita iar in cealalta "moare". Bineinteles conteaza viteza cu care se ia virajul, cu cat rste mai mare cu atat efectele sant mai pronuntate.
James Kilowatt
Nu prea conteaza... camera aia e aproape patrata si nu cred ca e foarte important cum e orientata iar plutitorul e departe de a fi liniar. Daca ar fi atat de sensibila fie ar ineca motorul fie ar ramane fara putere in prima panta mai serioasa, fiind montata normal
rudolf1
QUOTE(MR28673)
Nu prea conteaza... camera aia e aproape patrata si nu cred ca e foarte important cum e orientata iar plutitorul e departe de a fi liniar. Daca ar fi atat de sensibila fie ar ineca motorul fie ar ramane fara putere in prima panta mai serioasa, fiind montata normal


Ba da, o diferenta de nivel de 2mm in camera de nivel constant scade viteza max. cu 10% si asta din practica. Cel mai elocvent mod de a vedea, este o masurare cu un analizor de gaze. Hai sa analizam carburatorul de Dacie clasic: camera de nivel ct. este spre fata masinii ,pentru ca atunci cand masina urca o panta amestecul de combustibil sa se imbogateasca sensibil (spor de putere), iar la cobararea ei sa scada si in curbe este neutru!!!. La Dacia Nova acelasi lucru: camerele de nivel ct. sant spre directia de mers. De fapt acest lucru este specificat si in documentatiile de specialitate.
Adrian28896
Mai fratilor, hai sa incercam sa ajutam, nu sa-l bagam in ceata pe cel care a lansat tema! Cine spune ca e usor sa treci de la carburator la injectie,fie ea si mono-punct, ca cea de pe Dacia, nici nu are idee despre ce vorbeste! Numai costul pieselor ar fi de circa 800 de euro! Sa nu mai vorbim de montaj si de multe altele pe care cei din breasla le stiu prea bine!
Cumpara un carburator original de dacia nou ,investeste ceva mai mult in sistemul de filtrare al combustibilului si fi atent de unde bagi benzina!
rudolf1
Da!, asa este- sa ajutam omul. Solutia cu un carburator nou ar fi necesara daca carburatorul este distrus, ca sa nu mai vorbim de pretul ei. Am avut cazuri ( rar! ) cand carburatorul nou era dereglat.

O modalitate de rezolvare a problemei: cauti un manual de reparatii auto pentru Oltcit, la capitolul carburatoare Oltcit Club vezi amplasarea duzelor, cum se verifica plutitorul etc. La Dacie sant cateva mici diferente la valoarea lor, dar constructiv este 99% identic. Dupa care se verifica neaparat!!! avansul aprinderii cu lampa stroboscopica- atat avansul centrifugal cat si cel vacuumatic. Daca valorile nu sant bune degeaba te chinui cu carburatorul.Abia dupa aceea se face adaptarea dintre carburator si motor, cu scule si aparatura adecvata toata reparatia daca dureaza 4-5 ore. :wave:
Adrian28896
Am ales solutia cu un carburator nou pt ca probabilitatea de a fi defect este cea mai mica,dar in srarsit,de acord cu tine in ceea ce priveste rigurozitatea punerii la punct a motorului.Sa stii ca si dacia are un manual de reparatii destul de bun si se refera la carburatorul C.I.C 4 ,cel care doteaza dacia,iar ca diferente intre oltcit si dacie in privinta carburatorului tousi....sa mai scadem din cei 99%!Apropo ultima varianta de la dacia avea jiclorul de ralanti afara,nemaifiind nevoie sa demontezi capacul ca sa-l cureti! Stiai?
eddie
Apropo de carburatoare, nu pot sa nu va spun un banc: un doctor ginecolog vrea sa se faca mecanic auto pentru ca a auzit el ca se castiga mai bine in mecanica. La test i se da un carburator, sa-l demonteze, sa-l monteze la loc si sa scrie tot ce stie despre el. Punctajul final a fost 15 din 10. Surprins intreaba cum de a reusit sa ia 15 puncte din 10 posibile. I s-a spus ca la teorie i s-au dat 5 puncte, pentru practica 5 puncte si i s-au mai dat 5 puncte fiindca a facut totul prin teava de esapament !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.