IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

E5 ---> E10

This topic is about E5 ---> E10, the author, pmhoria, wrote about: Începând cu 1 ianuarie 2011 Directiva Europeană 2009/30/EC privind calitatea combustibilior intră în aplicare în toate cele 27 de state membre ale Uni ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> E5 ---> E10
pmhoria
post Nov 11 2010, 11:53 AM
Post #1


Around
******

Group: Membri
Posts: 1.476
Joined: 6-November 07
From: Timisoara
Member No.: 115.360



Începând cu 1 ianuarie 2011 Directiva Europeană 2009/30/EC privind calitatea combustibilior intră în aplicare în toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene. Astfel de la începutul anului viitor, șoferii vor descoperi la pompă un nou tip de benzină și unul de motorină.

Mai exact, în compoziția noii benzine „E10” va fi obligatorie utilizarea de etanol în proporție de 10%, iar în compoziția motorinei „B7” va exista 7% FAME (Fatty Acid Methyl Ester).

În acest moment, la stațiile de alimentare este disponibilă în special benzina fără plumb denumită „E5” care conține numai 5% etanol. Conform Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Directiva privind calitatea combustibilului impune producătorilor și comercianților obligativitatea de a comercializa în paralel cu viitoarele produse și pe cele utilizate în prezent până în 2013 și chiar după, în funcție de parcul auto existent în țara respectivă.

Comercianții vor avea și obligativitatea de a afișa la vedere și foarte clar noile caracteristici ale combustibilior astfel încât clienții să poată alege fără dificultate produsul dorit.

ACEA menționează însă că, în timp ce motorina „B7” este compatibilă cu toate tipurile de motoare diesel existente pe piață, în privința benzinei „E10” există temeri de necompatibilitate cu unele propulsoare. Deși se așteaptă ca guvernele fiecărui stat al UE să impună strategii de informare a șoferilor, ACEA a întocmit o listă cu modelele dotate cu motoare alimentate cu benzină care ar putea avea de suferit în cazul utilizării benzinei „E10”:

Alfa Romeo sunt compatibile modelele MiTo (toate), 159 cu motoarele 1.8-16V, 1.8TBI-16V, 3.2JTS-V6, Brera și Spider cu motoarele 1.8TB-16V, 3.2JTS-V6 și 8C cu motor 4.7-32V

Audi sunt compatibile toate mașinile produse după ianuarie 1992 cu excepția A2 1.6 FSI (între 2003-2005), A3 1.6 FSI (2004), A3 2.0 FSI (2004), A4 2.0 FSI (între 2003-2004)

BMW toate motoarele sunt compatibile cu E10

Citroen sunt compatibile toate mașinile

Dacia sunt compatibile toate mașinile

Fiat sunt compatibile mașinile cu motoare EURO3 și peste, produse după 2000 cu excepția Barchetta și Punto (188) 1.8-16V, Bravo (182), Doblo, Marea, Multipla, Palio și Stilo 1.6-16V, Marea 2.0-16V, Stilo 1.8-16V și Stilo 2.4-20V

Ford sunt compatibile toate mașinile produse în Europa după 1992 cu excepția Mondeo SCI CD 132

Jaguar sunt compatibile toate mașinile produse după 1992

Lancia sunt compatibile mașinile cu motoare EURO3 și peste, produse după 2000 cu excepția Lybra 1.6-16V, 1.8-16V și 2.0-20V, Thesis 2.0 Turbo-20V, 2.4-20V, 3.0-V6-24V, 3.2-V6-24V

Land Rover sunt compatibile toate mașinile produse după 1996

Maybach toate motoarele sunt compatibile cu E10

Lexus sunt compatibile toate mașinile destinate pieței europene produse după ianuarie 1998 cu excepția IS250 2.5-V6 (4GR-FSE) produse între august 2005 și septembrie 2007, GS300 3.0-V6 (3GR-FSE) produse între ianuarie 2005 și septembrie 2007 și LS460 4.6-V8 (1UR-FSE) produse între august 2006 și septembrie 2007

Mercedes-Benz majoritatea motoarelor sunt compatibile. Cu excepția primei generații C200 CGI (W203), a modelelor CLK 200 CGI (C209), produse între 2002 și 2005 și toate modelele cu motoare dotate cu carburator (mai vechi de 25 de ani)

Mini toate motoarele produse după 2000 sunt compatibile cu E10

Opel sunt compatibile toate mașinile cu excepția modelelor Vectra, Signum și Zafira echipate cu motorul de 2.2 litri cod Z22YH

Peugeot sunt compatibile toate mașinile

Porsche sunt compatibile toate mașinile produse după 1997 (Boxster) și 1998 (Carrera)

Renault sunt compatibile toate mașinile vândute după 1 ianuarie 1997 cu excepția Renault 19, Megane 1 (2,0 l F5R 700 și 2,0 l F5R 740), Laguna 2 (2,0 l F5R 782) și cu excepțai următoarelor modele vândute între 1 ianuarie 2000 și 31 decembrie 2002: Laguna 2 (2,0 l F4R 764, 2,0 l F4R 765), Espace IV (2,0 l F4R 790, 2,0 l F4R 794), VelSatis (2,0 l F4R 762, 2,0 l F4R 763) și Avantime (2,0 l F4R 760, 2,0 l F4R 761)

Rolls-Royce toate motoarele produse după 20003 sunt compatibile cu E10

SEAT sunt compatibile următoarele tipuri de mașini: Ibiza (începând cu 2002), Cordoba (începând cu 2003), Leon (începând cu 1999), Toledo (începând cu 1999 dar fără 110 kW 2.0 FSI BLR), Altea XL și Freetrack (începând cu 2004 dar fără 110 kW 2.0 FSI BLR), Alhambra (începând cu 2001), Ibiza (începând cu 2008) și toate Exeo și Exeo ST

Skoda sunt compatibile următoarele tipuri de mașini: Octavia HB și Combi cu excepția AUG 1.8T RS (132 kW), Fabia HB, berlină și Combi cu excepția AZL 2.0 litre (85 kW), toate modelel Superb cu excepția AMX 2.8 litre 30V V6 (142 kW).

Smart toate motoarele sunt compatibile cu E10

Toyota sunt compatibile toate mașinile destinate pieței europene produse după 1998 cu excepția Avensis 2.0 (1AZ-FSE) produse între iulie 2000 și octombrie 2008 și Avensis 2.4 (2AZ-FSE) produse între iunie 2003 și octombrie 2008

Volkswagen sunt compatibile toate mașinile cu excepția Lupo 1,4 (77 kW) produse între august 2000 și noiembrie 2003, Polo 1.4 FSI (63 kW) produse între februarie 2008 și iunie 2006, Golf IV 1,6 FSI (81 kW) produse între noiembrie 2001 și mai 2004, Golf IV Variant 1,6 FSI (81 kW) produse între octombrie 2001 și octombrie 2006, Bora 1,6 FSI (81 kW) produse între octombrie 2001 și septembrie 2005, Bora Variant 1,6 FSI (81 kW) produse între octombrie 2001 și septembrie 2005, Golf V 1,4 FSI (66 kW) produse între noiembrie 2003 și noiembrie 2004, Golf V 1,6 FSI (85 kW) produse între august 2003 și mai 2004, Golf V 2,0 FSI (110 kW) produse între ianuarie 2004 și mai2004, Touran 1,6 FSI (85 kW) produse între noiembrie 2002 și mai 2004 și Touran 2,0 FSI (110 kW) produse între octombrie 2003 și mai 2004

Volvo sunt compatibile toate mașinile vândute după 1976 cu excepția unui număr limitat de modele S/V40 produse la jumătatea anilor 90 cu motor1.8 GDI.


Articol luat de aici:http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/trecerea-de-la-benzina-e5-la-e10-poate-dauna-anumitor-masini-141089.html

This post has been edited by pmhoria: Nov 11 2010, 11:55 AM


--------------------
G,RAV,5,4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Nov 11 2010, 12:29 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Etanolul are cifra octanica mai sus decat benzina, win-win la capitolul asta biggrin.gif

Singura problema e pretul.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 11 2010, 04:36 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Or sa fie deci numa' benzine de 98, 100, 102, etc? In cazul asta bagam un tuning mai agresiv biggrin.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Nov 11 2010, 06:09 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Astia zic ca etanolul strica motorul si masina consuma mai mult. Aici vorbesc de 20 (sau 25?) %.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Nov 11 2010, 07:04 PM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Parca am fi la topicul cu mancat sanatos:
When used as an antiknock agent, alcohol will cause fuel to absorb moisture from the air. Over time fuel humidity can rise leading to rusting and corrosion in the fuel line. Whereas TEL is highly soluble in gasoline, ethanol is poorly soluble and that solubility decreases as fuel humidity increases. Over time, droplets and pools of water can form in the fuel system creating a risk for fuel line icing. High fuel humidity can also raise issues of biological contamination, as certain bacteria can grow on the surface of the water/gasoline interface thus forming bacterial mats in the fuel system. TEL's biocidal properties helped prevent fuel contamination and degradation from bacterial growth.
Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Tetra-ethyl_lead ... de la concurenta laugh.gif

Mi se pare cam paranoic. Cica E-85, adica 85% alcool si 15% benzina e cu 25-30% mai putin eficient, dar asta pe motoarele normale. Eu as vrea cel putin alt soft in ECU chiar si la 10% alcool.

This post has been edited by Diesel: Nov 11 2010, 07:07 PM


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Nov 11 2010, 07:17 PM
Post #6


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.581
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



consumul va creste asta e clar , si motoarele vor avea de suferit., cand au bagat E5 si sa simtzit ...mi se pare doar niste marketing si sa faca altzi bani din porumb ... e o vrajeala de 2 lei cu etanolu ... emana mai putina noxe arderea lui , dar se arde mai mult cantitativ deci cam tot draq ala e ... inca o hotzie ce sa mai ... UE = Germania Nazista moderna, un mare pas spre sclavagism controlat.


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RD-Woo
post Nov 12 2010, 12:19 AM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 242
Joined: 17-June 09
From: Sud-Est
Member No.: 120.238



Care dintre modelele marcilor Mitsubishi si Mazda sunt compatibile?

This post has been edited by RD-Woo: Nov 12 2010, 12:20 AM


--------------------
Pe'un picior de plai.. let's get high
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RD-Woo
post Nov 12 2010, 08:03 AM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 242
Joined: 17-June 09
From: Sud-Est
Member No.: 120.238



Nevermind, am gasit lista completa aici


--------------------
Pe'un picior de plai.. let's get high
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Nov 12 2010, 01:44 PM
Post #9


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Noi avem E10 de multi ani, poate 4-5 ani, si nu am mai patit nimic la masina. Am pus si E15 de vreo 2 ori si cunosc mult eSubaru puternic modificate care traiesc bine mersi folosind E85. Trebuie alt tuning dar asta e tot.

Etanolul are cifra octanica mai mare dar mai putina energie unitara. Consumul va creste. Cind se vor termina subventiile la porumb sint curios ce se va intimpla. Amestecul asta alcohol-benina nu este solutia pt reducerea poluarii si a utilizarii de energie "verde".


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 12 2010, 04:10 PM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Deocamdata solutiile pentru reducerea poluarii fie exista doar in laboratoare (gen alcool din celuloza, aka orice deseu agricol) fie nu sunt acceptate de public (aka transport in comun).
Intre timp mergem cu surogate din astea ca sa ne simtim mai bine noaptea ca am fost ecologici mergand cu E25, si ca am facut un progres enorm de la E5.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Nov 13 2010, 06:16 PM
Post #11


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



QUOTE (Diesel @ Nov 11 2010, 01:04 PM) *
Parca am fi la topicul cu mancat sanatos


Mai degraba la ala cu teoria conspiratiei! confused.gif Aproape 100% ca scopul final al acestei noi gaselnite nu e unul constructiv, dar sa vedem cine va fi asa de (i)luminat sa-l ghiceasca! biggrin.gif

This post has been edited by Alex-F1: Nov 13 2010, 06:17 PM


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 06:21 AM