Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E5 ---> E10
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
pmhoria
Începând cu 1 ianuarie 2011 Directiva Europeană 2009/30/EC privind calitatea combustibilior intră în aplicare în toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene. Astfel de la începutul anului viitor, șoferii vor descoperi la pompă un nou tip de benzină și unul de motorină.

Mai exact, în compoziția noii benzine „E10” va fi obligatorie utilizarea de etanol în proporție de 10%, iar în compoziția motorinei „B7” va exista 7% FAME (Fatty Acid Methyl Ester).

În acest moment, la stațiile de alimentare este disponibilă în special benzina fără plumb denumită „E5” care conține numai 5% etanol. Conform Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Directiva privind calitatea combustibilului impune producătorilor și comercianților obligativitatea de a comercializa în paralel cu viitoarele produse și pe cele utilizate în prezent până în 2013 și chiar după, în funcție de parcul auto existent în țara respectivă.

Comercianții vor avea și obligativitatea de a afișa la vedere și foarte clar noile caracteristici ale combustibilior astfel încât clienții să poată alege fără dificultate produsul dorit.

ACEA menționează însă că, în timp ce motorina „B7” este compatibilă cu toate tipurile de motoare diesel existente pe piață, în privința benzinei „E10” există temeri de necompatibilitate cu unele propulsoare. Deși se așteaptă ca guvernele fiecărui stat al UE să impună strategii de informare a șoferilor, ACEA a întocmit o listă cu modelele dotate cu motoare alimentate cu benzină care ar putea avea de suferit în cazul utilizării benzinei „E10”:

Alfa Romeo sunt compatibile modelele MiTo (toate), 159 cu motoarele 1.8-16V, 1.8TBI-16V, 3.2JTS-V6, Brera și Spider cu motoarele 1.8TB-16V, 3.2JTS-V6 și 8C cu motor 4.7-32V

Audi sunt compatibile toate mașinile produse după ianuarie 1992 cu excepția A2 1.6 FSI (între 2003-2005), A3 1.6 FSI (2004), A3 2.0 FSI (2004), A4 2.0 FSI (între 2003-2004)

BMW toate motoarele sunt compatibile cu E10

Citroen sunt compatibile toate mașinile

Dacia sunt compatibile toate mașinile

Fiat sunt compatibile mașinile cu motoare EURO3 și peste, produse după 2000 cu excepția Barchetta și Punto (188) 1.8-16V, Bravo (182), Doblo, Marea, Multipla, Palio și Stilo 1.6-16V, Marea 2.0-16V, Stilo 1.8-16V și Stilo 2.4-20V

Ford sunt compatibile toate mașinile produse în Europa după 1992 cu excepția Mondeo SCI CD 132

Jaguar sunt compatibile toate mașinile produse după 1992

Lancia sunt compatibile mașinile cu motoare EURO3 și peste, produse după 2000 cu excepția Lybra 1.6-16V, 1.8-16V și 2.0-20V, Thesis 2.0 Turbo-20V, 2.4-20V, 3.0-V6-24V, 3.2-V6-24V

Land Rover sunt compatibile toate mașinile produse după 1996

Maybach toate motoarele sunt compatibile cu E10

Lexus sunt compatibile toate mașinile destinate pieței europene produse după ianuarie 1998 cu excepția IS250 2.5-V6 (4GR-FSE) produse între august 2005 și septembrie 2007, GS300 3.0-V6 (3GR-FSE) produse între ianuarie 2005 și septembrie 2007 și LS460 4.6-V8 (1UR-FSE) produse între august 2006 și septembrie 2007

Mercedes-Benz majoritatea motoarelor sunt compatibile. Cu excepția primei generații C200 CGI (W203), a modelelor CLK 200 CGI (C209), produse între 2002 și 2005 și toate modelele cu motoare dotate cu carburator (mai vechi de 25 de ani)

Mini toate motoarele produse după 2000 sunt compatibile cu E10

Opel sunt compatibile toate mașinile cu excepția modelelor Vectra, Signum și Zafira echipate cu motorul de 2.2 litri cod Z22YH

Peugeot sunt compatibile toate mașinile

Porsche sunt compatibile toate mașinile produse după 1997 (Boxster) și 1998 (Carrera)

Renault sunt compatibile toate mașinile vândute după 1 ianuarie 1997 cu excepția Renault 19, Megane 1 (2,0 l F5R 700 și 2,0 l F5R 740), Laguna 2 (2,0 l F5R 782) și cu excepțai următoarelor modele vândute între 1 ianuarie 2000 și 31 decembrie 2002: Laguna 2 (2,0 l F4R 764, 2,0 l F4R 765), Espace IV (2,0 l F4R 790, 2,0 l F4R 794), VelSatis (2,0 l F4R 762, 2,0 l F4R 763) și Avantime (2,0 l F4R 760, 2,0 l F4R 761)

Rolls-Royce toate motoarele produse după 20003 sunt compatibile cu E10

SEAT sunt compatibile următoarele tipuri de mașini: Ibiza (începând cu 2002), Cordoba (începând cu 2003), Leon (începând cu 1999), Toledo (începând cu 1999 dar fără 110 kW 2.0 FSI BLR), Altea XL și Freetrack (începând cu 2004 dar fără 110 kW 2.0 FSI BLR), Alhambra (începând cu 2001), Ibiza (începând cu 2008) și toate Exeo și Exeo ST

Skoda sunt compatibile următoarele tipuri de mașini: Octavia HB și Combi cu excepția AUG 1.8T RS (132 kW), Fabia HB, berlină și Combi cu excepția AZL 2.0 litre (85 kW), toate modelel Superb cu excepția AMX 2.8 litre 30V V6 (142 kW).

Smart toate motoarele sunt compatibile cu E10

Toyota sunt compatibile toate mașinile destinate pieței europene produse după 1998 cu excepția Avensis 2.0 (1AZ-FSE) produse între iulie 2000 și octombrie 2008 și Avensis 2.4 (2AZ-FSE) produse între iunie 2003 și octombrie 2008

Volkswagen sunt compatibile toate mașinile cu excepția Lupo 1,4 (77 kW) produse între august 2000 și noiembrie 2003, Polo 1.4 FSI (63 kW) produse între februarie 2008 și iunie 2006, Golf IV 1,6 FSI (81 kW) produse între noiembrie 2001 și mai 2004, Golf IV Variant 1,6 FSI (81 kW) produse între octombrie 2001 și octombrie 2006, Bora 1,6 FSI (81 kW) produse între octombrie 2001 și septembrie 2005, Bora Variant 1,6 FSI (81 kW) produse între octombrie 2001 și septembrie 2005, Golf V 1,4 FSI (66 kW) produse între noiembrie 2003 și noiembrie 2004, Golf V 1,6 FSI (85 kW) produse între august 2003 și mai 2004, Golf V 2,0 FSI (110 kW) produse între ianuarie 2004 și mai2004, Touran 1,6 FSI (85 kW) produse între noiembrie 2002 și mai 2004 și Touran 2,0 FSI (110 kW) produse între octombrie 2003 și mai 2004

Volvo sunt compatibile toate mașinile vândute după 1976 cu excepția unui număr limitat de modele S/V40 produse la jumătatea anilor 90 cu motor1.8 GDI.


Articol luat de aici:http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/trecerea-de-la-benzina-e5-la-e10-poate-dauna-anumitor-masini-141089.html
Diesel
Etanolul are cifra octanica mai sus decat benzina, win-win la capitolul asta biggrin.gif

Singura problema e pretul.
James Kilowatt
Or sa fie deci numa' benzine de 98, 100, 102, etc? In cazul asta bagam un tuning mai agresiv biggrin.gif
ozz86651
Astia zic ca etanolul strica motorul si masina consuma mai mult. Aici vorbesc de 20 (sau 25?) %.
Diesel
Parca am fi la topicul cu mancat sanatos:
When used as an antiknock agent, alcohol will cause fuel to absorb moisture from the air. Over time fuel humidity can rise leading to rusting and corrosion in the fuel line. Whereas TEL is highly soluble in gasoline, ethanol is poorly soluble and that solubility decreases as fuel humidity increases. Over time, droplets and pools of water can form in the fuel system creating a risk for fuel line icing. High fuel humidity can also raise issues of biological contamination, as certain bacteria can grow on the surface of the water/gasoline interface thus forming bacterial mats in the fuel system. TEL's biocidal properties helped prevent fuel contamination and degradation from bacterial growth.
Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Tetra-ethyl_lead ... de la concurenta laugh.gif

Mi se pare cam paranoic. Cica E-85, adica 85% alcool si 15% benzina e cu 25-30% mai putin eficient, dar asta pe motoarele normale. Eu as vrea cel putin alt soft in ECU chiar si la 10% alcool.
vio
consumul va creste asta e clar , si motoarele vor avea de suferit., cand au bagat E5 si sa simtzit ...mi se pare doar niste marketing si sa faca altzi bani din porumb ... e o vrajeala de 2 lei cu etanolu ... emana mai putina noxe arderea lui , dar se arde mai mult cantitativ deci cam tot draq ala e ... inca o hotzie ce sa mai ... UE = Germania Nazista moderna, un mare pas spre sclavagism controlat.
RD-Woo
Care dintre modelele marcilor Mitsubishi si Mazda sunt compatibile?
RD-Woo
Nevermind, am gasit lista completa aici
f1anatic
Noi avem E10 de multi ani, poate 4-5 ani, si nu am mai patit nimic la masina. Am pus si E15 de vreo 2 ori si cunosc mult eSubaru puternic modificate care traiesc bine mersi folosind E85. Trebuie alt tuning dar asta e tot.

Etanolul are cifra octanica mai mare dar mai putina energie unitara. Consumul va creste. Cind se vor termina subventiile la porumb sint curios ce se va intimpla. Amestecul asta alcohol-benina nu este solutia pt reducerea poluarii si a utilizarii de energie "verde".
James Kilowatt
Deocamdata solutiile pentru reducerea poluarii fie exista doar in laboratoare (gen alcool din celuloza, aka orice deseu agricol) fie nu sunt acceptate de public (aka transport in comun).
Intre timp mergem cu surogate din astea ca sa ne simtim mai bine noaptea ca am fost ecologici mergand cu E25, si ca am facut un progres enorm de la E5.
Alex-F1
QUOTE (Diesel @ Nov 11 2010, 01:04 PM) *
Parca am fi la topicul cu mancat sanatos


Mai degraba la ala cu teoria conspiratiei! confused.gif Aproape 100% ca scopul final al acestei noi gaselnite nu e unul constructiv, dar sa vedem cine va fi asa de (i)luminat sa-l ghiceasca! biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.