IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Fizica dezaburirii parbrizului :)

This topic is about Fizica dezaburirii parbrizului :), the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Fizica dezaburirii parbrizului :)
ArtVandelay
post Jul 31 2010, 11:13 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 31-July 10
Member No.: 127.842



Salut la toata lumea,

Sunt sofer incepator, si am o intrebare cred eu simpla pentru cineva care foloseste o masina de mai multa vreme (sau care intelege termodinamica mai bine ca mine!): atunci cand parbrizul si geamurile se aburesc in masina pentru ca e frig afara, trebuie sa directionezi aer rece catre ele, sau aer cald?

Eram cu masina la munte intr-o noapte ploioasa, si geamurile se aburisera. Stiam ca pentru a le dezaburi trebuie sa dai drumul la aer rece catre parbriz (pozitia 'dezaburire') asa ca am facut asta si intr-adevar, dupa cateva minute s-au dezaburit, insa peste ceva timp, dupa ce am dat fluxul de aer mai incet, iarasi s-au aburit, si atunci cineva din masina mi-a atras atentia ca aerul ar trebui sa-l dam de fapt *cald* pentru ca geamurile sa se dezabureasca. L-am dat pe cald si s-au dezaburit si in acest caz - si de aici a aparut confuzia mea!!

Eu m-as gandi ca, din vreme ce geamurile se aburesc din cauza diferentei de temperatura (inauntru cald, afara frig), atunci racind geamurile (cu aer *rece*), micsorezi acea diferenta de temperatura, si atunci cauza care a dus la aparitia condensului dispare iar geamurile se dezaburesc.
Pe de alta parte, daca ne gandim la un pahar cu o bautura rece intr-o zi de vara, condensul apare pe *exteriorul* paharului pentru ca aceea este suprafata mai *calda* a sticlei, iar daca ai *incalzi* picaturile alea suficient de mult, apa - adica condensul - ar disparea.
Unde gresesc in rationamentele astea?...


Mai am doua intrebari: