BD - comparatie, boxer diesel - evolutie intre modele anterioare si curente |
This topic is about BD - comparatie, the author, mgabi, wrote about: Am avut de curand ocazia sa testez si alte modele echipate cu BD. Ar fi OBK-ul nou - cu care am facut doar cativa km si impreza - pe care am avut-o la ... To read more just scroll down
BD - comparatie, boxer diesel - evolutie intre modele anterioare si curente |
Mar 21 2010, 10:43 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 169 Joined: 10-March 09 From: Bucharest Member No.: 119.469 |
In primul rand se vede ca impreza au scos-o mult mai tarziu decat celelalte - obk, legacy si forester - dupa comportament s-ar pozitiona mai degraba in gama actuala. Impreza BD: - din pacate are interiorul din plastic, zice-se ca-i reciclabil. Asta poate sa conteze pentru posibili clienti de hibride &friends - tot ca minus la interior, nu-s toate butoanele luminate si s-ar putea sa ai ceva de pipait sa nimeresti reglajele oglinzilor. - pe-afara n-arata rau. Are si ceva fear factor - xenon (nu flash-uri) + umflatura din capota + viteza de apropiere conving destul de multi soferi sa circule regulamentar pe banda 1. - scaunele arata sport da' nu prea sunt. noroc ca au lasat frana de mana care devine un excelent maner in viraje. - cutia in 6 se potriveste mult mai bine desi diferentele fata de cea in 5 trepte nu-s foarte mari. Face diferenta intre OK si excelent. In minus ar fi cursa usor imprecisa si mai lunga fata de 5MT. Pe traseul Rasnov - Poiana - Brasov treptele 2 si 3 sunt tot ce-ti trebuie - consumul este nesimtit de mic. Bv. - Buc am avut ~6.4 in conditiile in care am tinut-o numai in ture si la viteze relativ ridicate. In Bucuresti am plecat de la un consum de 13 resetand contorul cand stateam in coloana si dupa o zi a scazut la ~10. Impresia mea e ca atata vreme cat te misti, indiferent de viteza si regim de turatie va ramane oriunde in intervalul 8-10. - la capitolul suspensie, la prima impresie pare destul de moale si da un sentiment de nesiguranta. Dupa ce prinzi un pic de curaj si incredere, incepe sa te suprinda in mod placut. - nu stiu cat de uzate erau placutele dar la prima impresie franele nu prea isi faceau treaba. Lucrurile incep sa se intample la un atac mai vanjos al pedalei. Per total, o masina OK. Cu un interior revizuit, o suspensie un pic mai ferma - la naiba, cine-si ia un subaru pentru "comfort" ?! - poate un pachet de frane mai capabile si un update de la prodrive in privinta ECU sigur ar deveni un "great car". Oricum, s-ar apropia periculos de WRX. OBK nou BD (test scurt): - interior de plastic, nu asa rau ca la impreza si forester dar fata de modelul precedent e un mare pas inapoi. Ne putem consola cu ideea ca-i reciclabil - exterior - nush ce sa zic, nu inspira, e mare si-atat. Daca stau sa ma gandesc un pic, Subaru nu s-a laudat niciodata ca face masini frumoase. - cutia in 6 trepte i se potriveste de minune BD-ului si misca mastodontul surprinzator de agil. - suspensia m-a surprins foarte placut. ma asteptam la o barca dar se pare ca i-au dat niste vitamine si au intarit-o fara a pierde din comfort. singurul termen de comparatie pe care-l am e legacy-ul meu. - pentru fanii gadget-urilor, vesti bune, are o gramada de luminite, butoane si indicatoare, cel putin fata de varianta anterioara. Nu stiu daca chiar sunt mai multe dar cel putin par sa fie. Per total, o masina ok pentru ca ordinea este: te apropii de masina - hmm, nu-i prea grozav, te urci in ea - hmm, ok, sa zicem, pleci la drum - deja te simti mai bine , dupa cateva viraje, te simti si mai bine. Legacy vechi - 2008 - prin comparatie cu cele de mai sus - interior fain, clasic, elegant cu materiale care daca nu-ti plac foarte tare, nici n-o sa-ti displaca prea rau - la minus-uri as pune cutia 5MT. Oarecum de inteles, fiind prima varianta. Oarecum pentru ca le-a luat 9 ani dezvoltarea. Fata de 6MT-ul curent e un pic mai dificil sa te pastrezi permanent in ture si cuplu. - la capitolul suspensie as pune, arcuri prea moi, amortizoare ok. ca si fapt divers, la 40k pe soselele patriei, amortizoarele mele inca au ~85% eficienta. -------------------- Legy 2.0D MY09
|
|
|
Mar 21 2010, 06:57 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
- la minus-uri as pune cutia 5MT. Oarecum de inteles, fiind prima varianta. Oarecum pentru ca le-a luat 9 ani dezvoltarea. Fata de 6MT-ul curent e un pic mai dificil sa te pastrezi permanent in ture si cuplu. Poti sa detaliezi? Primele 5 trepte de la 6MT au rapoartele de la 5MT. De ce ar fi mai dificil ....? Poate vrei sa spui ca e mai greu sa mergi economic pe autostrada! -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Mar 21 2010, 08:19 PM
Post
#3
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 169 Joined: 10-March 09 From: Bucharest Member No.: 119.469 |
Poti sa detaliezi? Primele 5 trepte de la 6MT au rapoartele de la 5MT. De ce ar fi mai dificil ....? Poate vrei sa spui ca e mai greu sa mergi economic pe autostrada! Nu-s chiar asa, a 2-a nu e la asa mare distanta de 1 si 3. E foarte posibil sa fi pastrat fix cele 5 rapoarte de la 5MT dar au alt raport final 3.9 versus 3.7. Sper sa nu gresesc. -------------------- Legy 2.0D MY09
|
|
|
Mar 22 2010, 08:29 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
|
|
|
Mar 22 2010, 11:29 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Raport final mai mare 4.444 vs 3.900 (date site subarumotors) Per total un raport mai mare la noul Outback cu 8.5%. Iarasi un pic mai bun in off-road. Deci masina asta e mai aproape de un SUV. This post has been edited by GLC120: Mar 22 2010, 11:31 AM -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Mar 22 2010, 11:38 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Terminati mai frate cu off-road-ul si Subaru. Iar incepeti? Eu intrebam de roti pentru ca daca dimensiunea rotilor e mai mare parca influenta cumva si raportul final.
|
|
|
Mar 22 2010, 02:15 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Dupa cum se vede noul OBK are roti sensibil mai mari. Acestea compenseaza intr-o oarecare masura raportul final mult mai mare. Ramane totusi un raport mai mare, pentru a compensa dimensiunile si greutatea.
Daca sunt corecte datele de pe site noul OBK va avea la aceeasi turatie o viteza cu 8.5% mai mica. Off-road este ceva generic, citeste soft-road ca sa fim mai aproape de adevar. Cert este ca daca oamenii exagerau cu OBK-ul vechi vor exagera si mai mult cu asta nou. Asteptam si pe aici un proaspat proprietar, sa ne povesteasca impresii. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Mar 22 2010, 06:58 PM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 338 Joined: 5-October 07 From: Suceava/Bucuresti Member No.: 114.935 |
E un articol in ultimul Esquire, exact pe aceeasi tema.
-------------------- Actual Subaru Outback Diesel ZS
Fost Toyota AVENSIS 2.0 D-4D SOL din 2006 de pe Iuliu Maniu, sector 6 |
|
|
Mar 22 2010, 08:33 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
|
|
|
Mar 22 2010, 08:45 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Nu, viteza e mai mica. Raportul final si rapoartele cutiei indica de cate ori se invarte roata mai incet decat motorul.
Daca ar exista reductor raportul ar fi si mai mare, adica la aceeasi turatie, viteza de deplasare (turatia la roata) va fi si mai mica. In mod cert noul OBK este ceva mai bun pentru mers prin padure. This post has been edited by GLC120: Mar 22 2010, 08:46 PM -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Mar 22 2010, 11:13 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Programelul asta e chiar funny
Obk BD vechi merge mai repede decat cel nou din cauza raportului final nu din cauza dimensiunilor rotilor ma gandesc eu. Oricum diferentele sunt minore. Ca altfel la aceeasi masina la o anumita turatie si o anumita viteza cu cat roata e mai mare si viteza e mai mare. Gresesc? Roata aia de care spui tu nu cumva e pinionul treptei de viteza respectiv?
Attached File(s)
|
|
|
Mar 23 2010, 12:01 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
bogcot, dpdv teoretic, avand aceeasi transmisie, raportul final este cu 14% mai mare si din cauza acestui raport, noul OBK va merge mai incet la aceeasi turatie. De exemplu 1000rpm in treapta I.
Rotile mai mari ale noului model (eu am calculat o diferenta de 5% a circumferintei) compenseaza din aceasta diferenta si o aduc la 8.5%. Deci ai dreptate, vechiul OBK are viteza mai mare din cauza raportului final. Daca ar fi avut acelasi raport avea viteza mai mica din cauza rotilor mai mici. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Mar 24 2010, 06:18 PM
Post
#13
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 8-March 10 Member No.: 124.517 |
- cutia in 6 trepte i se potriveste de minune BD-ului si misca mastodontul surprinzator de agil. Aveti idee, a renuntat subaru la cutia in 5 trepte pt BD? -------------------- Legacy 2.0D 2008, ex Forester 2.0X 2003
|
|
|
Mar 24 2010, 06:23 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
|
|
|
Mar 24 2010, 10:21 PM
Post
#15
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 8-March 10 Member No.: 124.517 |
- cutia in 6 trepte i se potriveste de minune BD-ului si misca mastodontul surprinzator de agil. Aveti idee, a renuntat subaru la cutia in 5 trepte pt BD? Da. Nu ai citit posturile de mai sus? Hmmm ... deci o sa ramanem cativa cu 5 trepte si mai incolo o sa cam chitaim pentru tehnologia inovativa. -------------------- Legacy 2.0D 2008, ex Forester 2.0X 2003
|
|
|
Mar 25 2010, 09:14 AM
Post
#16
|
|
pilot Group: Membri Posts: 256 Joined: 20-November 08 From: Bucuresti Member No.: 118.585 |
Hmmm ... deci o sa ramanem cativa cu 5 trepte si mai incolo o sa cam chitaim pentru tehnologia inovativa. Pai ce pana mea sa faci cu viteza a sasea ? "De la cat" sa o mai utilizezi si pe aia ? Eu a patra nu vad in oras neam si odata la 2 sapt ma dau pe autostrada pana la al doilea pod si inapoi in Hornbach sa nu rugineasca pinioanele pe a 4 si pe a 5-a. -------------------- Mrrrr = Outback 2.0T-D NS
backyard inv.: Astra H, VW , Mitsu Pajero Sport ---------------------------------------------------------------------------- Armula indecisa intre concluziile auto-psihanalizei si paiul din ochiul celorlalti : "Sincer (impaciuitor dar sincer cu el insusi -n.b.), sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile." |
|
|
Mar 25 2010, 09:26 AM
Post
#17
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 8-March 10 Member No.: 124.517 |
Hmmm ... deci o sa ramanem cativa cu 5 trepte si mai incolo o sa cam chitaim pentru tehnologia inovativa. Pai ce pana mea sa faci cu viteza a sasea ? "De la cat" sa o mai utilizezi si pe aia ? Eu a patra nu vad in oras neam si odata la 2 sapt ma dau pe autostrada pana la al doilea pod si inapoi in Hornbach sa nu rugineasca pinioanele pe a 4 si pe a 5-a. Ma gandesc la partea de piese, stoc, etc si la faptul ca ei nu au pb cu ambreiajul pe care o avem noi. -------------------- Legacy 2.0D 2008, ex Forester 2.0X 2003
|
|
|
Mar 25 2010, 09:54 AM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 256 Joined: 20-November 08 From: Bucuresti Member No.: 118.585 |
Ma gandesc la partea de piese, stoc, etc si la faptul ca ei nu au pb cu ambreiajul pe care o avem noi. Ai rabdare sa-i "fortam" un pic pe astia de la Sachs sa ne dea si noua specificatiile alea de delta torque pentru panarama lor de ambreiaj ecologic. Acolo e problema si nu cred ca pe cutia cu 6 viteze au schimbat producatorul sau tipul de disc de ambreiaj. Poate are careva acces la codul discului pentru noul BD si le comparam, sa vedem si noi ca e diferit. -------------------- Mrrrr = Outback 2.0T-D NS
backyard inv.: Astra H, VW , Mitsu Pajero Sport ---------------------------------------------------------------------------- Armula indecisa intre concluziile auto-psihanalizei si paiul din ochiul celorlalti : "Sincer (impaciuitor dar sincer cu el insusi -n.b.), sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile." |
|
|
Mar 25 2010, 11:07 PM
Post
#19
|
|
pilot Group: Membri Posts: 432 Joined: 25-April 09 From: Constanta Member No.: 119.833 |
ma baieti,cu toate ca BD = boxer diesel ceea ce n-ar trebui sa existe in gama unei marci care producea per ansamblu masini sport.Dar trebuie sa recunoastem,pana si eu recunosc,e o varianta foarte buna si inteligenta la TDi-urile nemtesti D4-urile japoneze s.a.m.d....
In Constanta s-a umplut de BD si sincer ma bucur vand in vedere ca era plin de "passat" si "octavia" de "tucson" si tot asa.... Singurul impediment care ma impiedica sa optez pentru un OUTBACK BD - restul nu ma intereseaza este puterea mica: doar 150 cai! daca subaru o sa scoata ceva diesel peste 250 cai sau p-acolo eu imi cumpar!sa mor io!chiar o sa fac asta...la naiba!dar tre sa fie outback si sa fie AT... asta evident nu se va intampla prea curand,deci o sa-mi iau un forester XT pana atunci vrooom vroom This post has been edited by bakero: Mar 25 2010, 11:09 PM -------------------- SUBARU.FRIENDS INCLUDED.
|
|
|
Mar 26 2010, 06:37 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 27th April 2024 - 10:59 AM |