IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

mini-compresor artizanal... ar functiona ?

This topic is about mini-compresor artizanal... ar functiona ?, the author, HalbaSus, wrote about: Cred ca toata lumea stie care e diferenta dintre o turbosuflanta si un compresor... avantajul compresorului e ca asigura putere la demaraj, turatii jo ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> mini-compresor artizanal... ar functiona ?
HalbaSus
post Sep 17 2004, 02:28 PM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Cred ca toata lumea stie care e diferenta dintre o turbosuflanta si un compresor... avantajul compresorului e ca asigura putere la demaraj, turatii joase, etc.. avantajul turbosuflantei e ca are putere mai mare.

In WRC din cate stiu exista sau cel putin au existat, masini care aveau si turbosuflanta si compresor (si exista sisteme cu doua turbine una mai mica pt turatii joase si alta mai mare pt turatii mari)... Ideea mea e urmatoarea (mentionez ca masina pe care vreau sa montez acest sistem e un turbodiesel):
Se ia un ventilator (ca acelea folosite la uscatoarele de par sau la aspiratoare) se cupleaza pe un motoras electric care se pune intr-un tub, tub pe care il bagam in conducta dintre filtrul de aer si motor, avand in vedere ca puterea unui ventilator nu e foarte mare am putea adauga o a doua instalatie intre priza de aer si filtrul de aer... cresterea de putere s-ar simti in special la demaraj si la turatii mici...

Ce parere aveti ? e o idee foarte tampita sau ar putea functiona ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eugen32333
post Sep 17 2004, 02:38 PM
Post #2


sofer
***

Group: Membri
Posts: 51
Joined: 12-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.326



Cred ca ar merge la ralanti si turatii mici. La turatii mari, debitul cerut de motor ar fi mult mai mare decat poate da motorasul tau, si ar deveni o frana in calea aerului. Turatia compresorului sau ce e el ar trebui sa se regleze in functie de turatia motorului.

Am vazut o reclama la un astfel de "motoras" si daca ii dadeai drumul din mana in timp ce functiona, plutea numai prin puterea jetului de aer.

Nu stiu ce masina ai, dar daca ai un euro 3 rezultatul ar putea fi aprinderea becului de avarie la motor. Cand faci asa ceva ar trebui sa faci si un chip tuning adecvat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Sep 17 2004, 11:31 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



pai asta ar fi si ideea... la turatii mari oricum intra in actiune turbosuflanta care e mai puternica si decat un compresor adevarat... nu cred ca ar aparea semnul de avarie la motor... poate pe o masina cu aspiratie normala desi nici atunci nu cred... mini-compresorul ar avea puterea unui vant puternic care bate din fatza... fix in priza de aer a masinii... masina oricum poate (si chiar ia) mai mult aer atunci cand porneste turbosuflanta... deci nu cred ca ar deranja mai mult aer si la turatii mici... singura practica ar fi sa se faca un sistem care sa nu fie o piedica in calea aerului care vine cu viteza mai mare decat poate duce ventilatorul... pt ca atunci as pierde din puterea turbo...

Spre sfarsitul lunii cand o sa am mai mult timp o sa fac niste teste... daca nu actioneaza ca o piedica a aerului atunci cu siguranta ar ajuta...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robert constanti...
post Sep 18 2004, 09:00 AM
Post #4


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 148
Joined: 27-August 04
From: Bucuresti
Member No.: 31.463



de ce sa tragi concluzii facand teste pe masina. Un lucru e sigur motorasul ala al tau sigur nu baga aer mai mult ca turbo. e imposibil oricate turatii ar avea .2 nu stiu ce turatii "mici" o sa ai daca bagi ala pt ca daca iti baga aer creste si turatia motorului, deci in loc sa ai uzura mica ai mai mare uzura motorului .3 Este logic ca daca tubro trage aer mai repede decat baga ventilatorul ala o sa fie o piedica, probabil ca daca depaseste parametrii ventilatorul acela o sa se strice si atunci o sa ai probleme mai mari, o sa blocheze aerul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Sep 18 2004, 10:03 AM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Un lucru e sigur motorasul ala al tau sigur nu baga aer mai mult ca turbo. e imposibil oricate turatii ar avea

Asta e clar, nici nu incerc sa fac o turbina... smile.gif, pana la urma asta e si principiul pe care se bazeaza twin-turbourile sau CDTI-urile


QUOTE
nu stiu ce turatii "mici" o sa ai daca bagi ala pt ca daca iti baga aer creste si turatia motorului, deci in loc sa ai uzura mica ai mai mare uzura motorului


E posibil sa creasca si regimul de turatii dar nu cred ca foarte tare...

QUOTE
Este logic ca daca tubro trage aer mai repede decat baga ventilatorul ala o sa fie o piedica, probabil ca daca depaseste parametrii ventilatorul acela o sa se strice si atunci o sa ai probleme mai mari, o sa blocheze aerul.


Mhm, nu sunt asa sigur... si sa-ti spun de ce... m-am uitat zilele trecute la sistemul de admisie a aerului... care e format din (incep de jos):

1. o priza de aer sub motor, imediat sub spoiler (de forma dreptunghiulara, cu o "gura" destul de mica (abia poti sa-ti bagi 4 degete in el))
2. Un tub care duce la filtrul de aer (acest tub reprezinta o piedica destul de mare in calea aerului datorita faptului ca e destul de intortocheat...)
3. Filtru de aer (momentan e ala stock, azi trebuie sa soseasca filtrul K&N)
4. Un tub cu diametrul destul de mare (chiar foarte mare) care duce la turbo.

Eh, daca as avea o priza de aer directa, pe capota, conectat printr-un tub de grosimea celui care duce la turbo, fara filtru de aer sau eventual cu un filtru conic K&N atunci cantitatea de aer trasa ar fi intradevar atat de mare ca orice chestie din interiorul tubului ar reprezenta o piedica in calea aerului... dar avand in vedere ca oricat de tare s-ar invarti turbo-ul cantitatea de aer trasa nu este mai mare decat capacitatea de admisie a "gurii" respectiv capacitatea de filtrare a filtrului, nu cred ca se creeaza o presiune (sau mai vid) in fatza turbinei, dupa parerea mea chiar daca acel tub ar avea un diametru de 2 ori mai mic tot atata aer ar trage (datorita celorlalte elemente), de aceea amplasarea unui ventilator nu cred ca ar frana aerul... asemenea m-am gandit ca o asemenea instalatie ar fi in special utila daca ar fi amplasata inainte de filtrul de aer (intre filtru si gura de aer) deoarece turbina "suge" doar aerul care a trecut de filtru, intrarea in filtru se realizeaza fara nici o presiune, respectiv datorita inaintarii masinii se creeaza o oarecare presiune dar numai la viteza... cand sta pe loc masina atunci gura respectiva nu "suge" aerul (el intra in mod destul de natural)... marerea mea smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Sep 18 2004, 05:17 PM
Post #6


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Punei bre o priza de aer ca cu motorasul electric au incercat si altzii :cheers: Dar cu priza e sfinta ! Si nu trebuie sa fie pe capota sau sub capota...important este ca gura de aer sa fie in bataia vintului (in sesul directiei de mers) iar furtunul sa fie cit mai mare ca diametru si cu cit mai putine convolutzii si obstructii. Sa evitzi unghiurile drepte.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Sep 18 2004, 08:09 PM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



M-am gandit si la chestia asta dar pozitionarea filtrului de aer nu prea imi permite sa pun priza de aer decat pe capota...

Momentan "priza de aer" (adica aia stock) pe langa faptul ca e mica (furtunul e relativ gros dar se stramteaza la intrare acolo unde e "priza" propriu zisa), are un furtun cu in forma de Z (sau ma rog... ceva de genu ala) si nu vad cum as putea evita unghiurile drepte, filtrul de aer e prea aproape de spoiler... si din cauza asta forma furtunului trebuie sa fie in forma asta... ceea ce stiu ca nu e bine.... dar nu am cum sa modific decat daca pun o priza de aer pe capota...

In legatura cu motorasul, am vorbit cu cineva care a realizat o asemenea instalatie si a zis ca se simte diferenta... nu adauga 50 de cai ca stickerele cu NOS dar in mod sigur ajuta.

Dupa data de 25 o sa incep sa experimentez cu motorasul... pentru inceput o sa incerc cu coolere de calculatoare (in jur de 5600 rpm... daca pun unul inainte si unul dupa filtrul de aer ar trebuii sa obtin ceva caluti... chiar si 1-2 cai ar fi bineveniti... mai ales ca nu ar fi costisitori smile.gif), si vad ce pot face si cu priza aia de aer... si mie mi-ar placea sa fie directa... poate ca reusesc sa il bag langa grila radiatorului desi nu stiu daca este loc...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Sep 19 2004, 05:42 AM
Post #8


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Halba-2)
. chiar si 1-2 cai ar fi bineveniti... mai ales ca nu ar fi costisitori smile.gif), si vad ce pot face si cu priza aia de aer... si mie mi-ar placea sa fie directa... poate ca reusesc sa il bag langa grila radiatorului desi nu stiu daca este loc...


VEzi ca curentul ala electric se traduce in benzina consumata in plus. Ma rog...un "cooler" de calculator este un start bun.

Incearca sa redirectionezi frtunul prin aripa interna a masinii si sa prinzi priza mai pe dedesupt. Stiu eu, in fatza radiatorului dar incadrata de gura de racire din bara pe fatza. Depinde de la caz la caz...ar trbui sa itzi vad masina. Am vazut meseriasi care si-au dat jos semnalizarea sau unul din cele 2 faruri pentru a amplasa o priza de aer acolo (au faruri gen "BMW" din care unul este pozitie. Au renuntzat la el pentru a face loc unei prize de aer; dar nu recomand)

Ce mai recomand insa este sa potzi face ceva ca sa iasa aerul cald de la motor mai departe...stiu eu...o fanta conceputa ca sa nu intre apa la compartimentul motor dar care sa permita aerului cald sa iasa prin fatza parbrizului, pe la radiatorul de "bord". Sincer...eu nu am vazut la masina mea sa aiba radiator de bord, nici nu scrie...dar cumva trebuie sa incalzeasca inauntru si cred ca electric ar fi prea "costisitor". Si cred ca ti-am zis de termostat mai "rece"


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 19 2004, 10:14 AM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ai putea sa faci niste calcule ochiometrice sa vezi daca e suficient de puternica "instalatia" ta.... eu am dubii ca un cooler de calculator ajunge. Iar un ventilator mai mare nu prea stiu sa-ti recomand.... unul de uscator de par e o pompa centrifugala, nu una exiala asa ca trebuie sa folosesti si carcasa uscatorului, nu-l poti monta in tub.
Sa spunem ca vrei suprapresiune la 1600rpm... adica 400 admisii/min, la motorul tau de 2L parca, inseama 200l/min presupunand ca umplerea s-ar face complet.... nu se intampla asa, insa o poti lua ca etalon. Asadar, ventilatorul tau ar trebui sa-ti dea cam 35L/s si sa spunem macar jumatate de bar....Ceea ce inseamna o putere in watti minima a "turbinei" (mecanica, nu electrica, pentru aia electrica mai imparti la un randament subunitar) de 1500W, sau 1.5KW (50.000N/m2 * 0.03m3/s).... Mult mai mult decat un ventilator de calculator, sau chiar unul de uscator de par. Reduci suprapresiunea la jumatate, scade si puterea necesara la jumatate, insa nu vad la ce te-ar mai ajuta o suprapresiune infima....
N-ai putea sa 'pacalesti' turbina de la mama ei sa porneasca mai devreme?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Sep 19 2004, 10:44 AM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Dar un compresor pt umflat roata ? din acela care se baga la bricheta masinii ? avantajul ar fi ca as putea masura cantitatea de aer introdusa (majoritatea masoara atmosoferele)... din nou nu stiu daca ar fi suficient de puternica...

Folosirea coolerului de calculator e cea mai simpla varianta (e foarte simplu de realizat, mai ales ca coolerul merge la 12 V) ... Pentru cresterea puterii m-am gandit sa pun unul inainte si unul dupa filtrul de aer (unul ar impinge aerul in filtrul iar celalalt l-ar trage)...

O alta dilema e daca sa pun sau nu mai multe coolere legate in serie...
adica ceva de genu: |Cooler|=====|Cooler|... nu stiu in ce masura ar creste cantitatea de aer admisa (avand in vedere ca ambele s-ar invarti la aceasi turatie)... desigur ar fi mult mai eficient (dar nu cred ca ar incapea in furtun) sa pun unul langa celalalt 2 sau mai multe coolere... (adica 3-4 ventilatoare in loc de unul)... daca ar incapea ar fi chiar minunat... Nu sunt bun la fizica si nu stiu cum as putea calcula cat volum de aer baga un asemenea ventilator de calculator... o sa fiu nevoit sa merg pe try&error... ca alta solutie eu nu stiu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Sep 19 2004, 04:08 PM
Post #11


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Halba-2)
Nu sunt bun la fizica si nu stiu cum as putea calcula cat volum de aer baga un asemenea ventilator de calculator... o sa fiu nevoit sa merg pe try&error... ca alta solutie eu nu stiu...


Iei ventilatorul si il imbraci intr-un cadru de folie de aluminiu pe care incerci sa o lipesti cu banda adesiva cit mai temeinic de ventilator. Intr-un cap al cadrului este deci ventilatorul, in capul alalalt bagi un pix sau alta tzeava, lipind folia de aluminiu de teava. Teava o bagi intr-un balon. Masori in cit timp se umple balonul. Balonul (depinde de care este) il aproximezi cu o sfera sau cilindru caruia ii calculezi volumul.

Asta doar daca nu scrie pe ventilator specificatziile debitului.

Doua ventilatoare in serie s-ar putea sa se incurce unul pe altul: se creeaza turbulentza.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 19 2004, 07:12 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



depinde de balon, cat de gros e si ce rezistenta elastica are. cred insa ca poti gasi un debitmetru ( cum sunt cele folosite la contoarele de gaze, gaseste vreun nenea de la gaze, dai un spritz...) care sa-l atasezi la acea teava de care zicea F1.

acuma, ce vrei tu sa faci nu stiu daca o sa aiba vreun succes, dar daca ai timp, bani si interes, what the heck...give it a try man!

ca sa afli cat de mult ventilatorul ar fi un obstacol in calea admisiei de aer ar fi bine de stiut cat aer are nevoie maxima motorul tau ( poti masura asta cu un debitmetru sau poate fi in specificatiile tehnice) si, apoi, comparat cu debitul maxim pe care il poate crea ventilatorul tau. ar fi bine de apucat de treaba numai dupa ce ai sti aceste lucruri. debitul ventilatorului trebuie sa fie mai mare decat cel normal aspirat de motorul tau ca sa iasa vreo branza.

dar daca te bagi in chestia asta ai atelier, scule, tot ce-ti trebuie?


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eugen32333
post Sep 20 2004, 08:45 AM
Post #13


sofer
***

Group: Membri
Posts: 51
Joined: 12-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.326



Halba:
Daca iti place sa experimentezi, poti incerca. Dar cu un CPU cooler ?!? smile.gif smile.gif smile.gif Tureaza putin motorul pe loc si pune mana la priza de aer sa vezi de ce debit are nevoie motorul. S-ar putea sa cauti cooler-ul prin galerii. Cand iti va intra si turbo in functiune, sigur vei avea probleme cu obstacolele montate in calea aerului.

Parerea mea este ca singurul mod in care poti castiga niste cai si la turatii mai mici este sa-i faci chip tuning. Daca este un diesel, vei fi satisfacut.

Daca ii pui filtru de aer sport si o evacuare marita, modificarile vor avea efect numai la turatii mari, iar la turatii mici este posibil sa ai efectul invers.

Bafta !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 20 2004, 10:09 AM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



coolerere alea ar fi mai mult frane decat ajutor, dupa parerea mea... daca vrei musai coolere de calculator, incearca atunci sa pui cate 4 unul langa altul.... Intr-o sectiune mare. Macar chiar daca nu ajuta, macar sa nu obtureze si mai mult galeria....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Sep 20 2004, 10:39 AM
Post #15


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Prima data am vrut sa fac instalatia cu un aspirator de masina... motivul pt care am renuntat era ca ventilatorul avea o forma ciudata care obtura foarte tare calea aerului... Ventilatorul de comp are avantajul ca nu prea obtureaza aerul... poate daca as avea o priza de aer directa... dar asa... cu o priza de aer de marimea unei cutii de chibrituri si cu vreo 4 unghiuri drepte in furtune... nu cred ca are ce obtura...

am facut un experiment cu uscatorul de par versus cooler... adica am presupus ca aerul care vine de la uscator e aerul tras de afara si ventilatorul era (sa vad daca impiedica aerul)... faza e ca elicea ventilatorului se invarte de la cea mai mica adiere de vant (fara sa fie pus in priza)... cand am lipit uscatorul de par de ventilator se invartea foarte tare... si dupa calcule "empirice" (adica suflam catre o foaie sa vad cat de departe o sufla) ventilatorul nu parea sa franeze aerul...

Well, anyway... nu mai sunt atat de convins ca o sa mai fac instalatia asta... deja am comandat un filtru de aer K&N si un power-box (un fel de chiptuning) daca dupa instalarea lor am putere suficienta atunci nu ma mai complic cu ventilatoare de cpu...

Ah... btw, ce parere aveti despre chestia asta: http://www.turbonator.com - eu nu inteleg de ce m-ar ajuta o chestie care eventual franeaza aerul nicidecum nu introduce mai mult aer... dar am vazut pe mai multe pagini pe care se vindea, unele aveau si teste dyno atasate, etc... a incercat cineva ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Sep 20 2004, 11:00 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Am gasit pe net niste specificatii de la un ventilator de cpu... dar nu prea inteleg... ar vrea cineva sa mi le traduca in "europeana" ?

Max Air Flow: 72.92 CFM at 55°C
Air Pressure: 9.06mmH2O at 55°C

Io stiam ca presiunea se masoara in bari, atmosfere, etc.. iar aerul in cmc sau litri... ce dreaqu e CFM ? si ce e 9.06 mmH20 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Sep 20 2004, 11:03 AM
Post #17


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Ah... am uitat sa zic... chestia cu "at 55°C" e fiindca ventilatorul ala e mai smeker si se auto-regleaza in functie de temperatura cpu-ului... dar ma rog... asta ca sa nu va incurce...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eugen32333
post Sep 20 2004, 12:07 PM
Post #18


sofer
***

Group: Membri
Posts: 51
Joined: 12-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.326



Halba:
Ceea ce ai gasit este un dispozitiv care creeaza turbioni in galeria de admisie si produce o pulverizare mai fina a combustibilului. Rezulta o ardere mai eficienta, o crestere a cuplului si o reducere a consumului si a poluarii.
Pe acelasi principiu functioneaza si gaselnita celor de la Ecotek http://www.ecotekplc.com/ care au facut o valva care, zic ei, produce turbulenta in galeria de admisie, cu aceleasi efecte de mai sus. Rezultatele sunt fantastice, daca te iei dupa ei. Rezulta o reducere a consumului cu pana la 15%, a poluarii cu 50%, este fantastic.

Exista insa un "insa", sau mai multi:

1. daca te uiti cu atentie, masinile la care sunt date aceste rezultate remarcabile sunt fabricate maxim prin 95, 96, cand nu era Euro 3, 4, nu se stie cat de bine au fost reglate inainte de a se monta dispozitivele.

2. Daca ai euro 3 cel putin, existand sonda lambda care masoara gazele la iesire, computerul va sesiza diferentele fata de parametrii cunoscuti si va incerca sa modifice injectia. Te poti alege cu o functionare defectuoasa, cu trepidatii, lipsa de putere, sau cu un bec aprins in bord (check engine light). Eu le-am scris pe mail si mi-au spus ca pe masina mea (euro 3), performantele vor creste cu 5 % (eu cred ca nici macar).

Uite un link unde demonteaza toate aceste dispzitive minune, super aditivi etc http://homepage.ntlworld.com/cains1/Fuel_saving_chipping.htm, http://homepage.ntlworld.com/cains1/Fuel_saving.htm

Concluzia lor este ca cea mai buna practica pentru a mari performantele masinii este sa o cumperi de noua mai performanta.

Sunt de acord cu ei, cu o singura exceptie: cum ramane cu placerea noastra de a mesteri ? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Sep 20 2004, 12:57 PM
Post #19


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



CFM = cubic feet per minute

1 ft3 = 0.0283 m3

unde 1 m3 = 1000 L


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eugen32333
post Sep 20 2004, 01:39 PM
Post #20


sofer
***

Group: Membri
Posts: 51
Joined: 12-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.326



Halba: sa ne spui si noua daca ai masina pe benzina sau pe motorina si ce efect are power box-ul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 11th May 2024 - 12:11 AM