QUOTE
Un lucru e sigur motorasul ala al tau sigur nu baga aer mai mult ca turbo. e imposibil oricate turatii ar avea
Asta e clar, nici nu incerc sa fac o turbina...
, pana la urma asta e si principiul pe care se bazeaza twin-turbourile sau CDTI-urile
QUOTE
nu stiu ce turatii "mici" o sa ai daca bagi ala pt ca daca iti baga aer creste si turatia motorului, deci in loc sa ai uzura mica ai mai mare uzura motorului
E posibil sa creasca si regimul de turatii dar nu cred ca foarte tare...
QUOTE
Este logic ca daca tubro trage aer mai repede decat baga ventilatorul ala o sa fie o piedica, probabil ca daca depaseste parametrii ventilatorul acela o sa se strice si atunci o sa ai probleme mai mari, o sa blocheze aerul.
Mhm, nu sunt asa sigur... si sa-ti spun de ce... m-am uitat zilele trecute la sistemul de admisie a aerului... care e format din (incep de jos):
1. o priza de aer sub motor, imediat sub spoiler (de forma dreptunghiulara, cu o "gura" destul de mica (abia poti sa-ti bagi 4 degete in el))
2. Un tub care duce la filtrul de aer (acest tub reprezinta o piedica destul de mare in calea aerului datorita faptului ca e destul de intortocheat...)
3. Filtru de aer (momentan e ala stock, azi trebuie sa soseasca filtrul K&N)
4. Un tub cu diametrul destul de mare (chiar foarte mare) care duce la turbo.
Eh, daca as avea o priza de aer directa, pe capota, conectat printr-un tub de grosimea celui care duce la turbo, fara filtru de aer sau eventual cu un filtru conic K&N atunci cantitatea de aer trasa ar fi intradevar atat de mare ca orice chestie din interiorul tubului ar reprezenta o piedica in calea aerului... dar avand in vedere ca oricat de tare s-ar invarti turbo-ul cantitatea de aer trasa nu este mai mare decat capacitatea de admisie a "gurii" respectiv capacitatea de filtrare a filtrului, nu cred ca se creeaza o presiune (sau mai vid) in fatza turbinei, dupa parerea mea chiar daca acel tub ar avea un diametru de 2 ori mai mic tot atata aer ar trage (datorita celorlalte elemente), de aceea amplasarea unui ventilator nu cred ca ar frana aerul... asemenea m-am gandit ca o asemenea instalatie ar fi in special utila daca ar fi amplasata inainte de filtrul de aer (intre filtru si gura de aer) deoarece turbina "suge" doar aerul care a trecut de filtru, intrarea in filtru se realizeaza fara nici o presiune, respectiv datorita inaintarii masinii se creeaza o oarecare presiune dar numai la viteza... cand sta pe loc masina atunci gura respectiva nu "suge" aerul (el intra in mod destul de natural)... marerea mea