Diesel-ul iarna! |
This topic is about Diesel-ul iarna!, the author, Alex-F1, wrote about: Voi ce ziceti: iarna, la temperaturi negative (-5....-15 grade), dimineata cand porniti motorul, e bine sa pleci imediat cu masina sau e mai bine sa s ... To read more just scroll down
Diesel-ul iarna! |
Sep 15 2004, 11:44 PM
Post
#1
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Hai pa ALEX |
|
|
Sep 16 2004, 03:21 AM
Post
#2
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Acum depinde de masina dar sa stii ca si vara e bine sa o lasi un minut, si uleiul ala din transmisie si motor trebuie sa ajunga si el la o fluiditate si o presiune adecvata (mai ales daca ai ulei sintetic). Si apoi, poate e bine ca sa stai pe loc cu motorul pornit pina cind se face unul-doua circuite al uleiului prin motor/trasmisie...La mine sint 2 ture pe minut.
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Sep 16 2004, 04:41 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
in cartea tehnica la civic si golf ( benzina insa) zice ca nu trebuie sa-l incalzesti ba chiar sfatuiesc impotriva. face sens ce spuneti voi, asa m-a invatat si tata, dar daca producatorul zice negru pe alb NU...
oricum nu le "forjez" insa imediat ce plec, le las incet cateva minute si dupa aceea dupa necesitati sau stare de spirit. |
|
|
Sep 16 2004, 09:05 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
|
|
|
Sep 16 2004, 09:38 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Sep 16 2004, 12:25 PM
Post
#6
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 18-August 04 From: Bucuresti Member No.: 31.007 |
Poti porni imediat, dar nu turata. Sub -15 grade iti trebuie motorina aditivata sau la unele se mai adauga putina benzina in rezervor pt scaderea pct. de inghet (numai daca scrie in cartea tehnica-nici eu n-am stiut pana n-am citit).
Oricum asteapta pana se stinge de pe bord becul care iti arata ca bujia incandescenta si-a facut treaba si apoi pornesti. Foloseste ulei sintetic cat mai bun (de ex. eu pun 5W50 pt un motor benzina 1.1 8V, deci mult peste ceea ce are el nevoie tocmai ca are plaja de temperaturi/ turatii mai mare). |
|
|
Sep 16 2004, 10:36 PM
Post
#7
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 212 Joined: 21-March 04 From: Bucuresti Member No.: 22.770 |
si la mine la peugeot in carte scrie la fel, sa nu stau sa incalzesc motorul. dar daca plec cu el imediat, face figuri. de ex, apas pe acceleratie si se ineaca, ceva de genu asta. si intra si mai greu in viteze cand e rece. de obicei stau vreo 1-2min, in functie de graba.
la service, lui taica-miu, i-au zis sa stea 2min dimineata sa o incalzeasca. oricum, pana nu ajunge motorul la 80grade, nu il fortez. mai ales ca nu sau incalzit nici franele. |
|
|
Sep 17 2004, 11:10 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
La diesel in primul rand sa astepti sa se stinga becul cu bujia... dupa ce s-a stins poti sa pornesti imediat dar cu turatii f mici (sub 2000)... desigur in primele 5 minute masina o sa mearga ca porcu... pana se incalzeste motorul (sau macar ajunge la o temperatura pozitiva ). Intr-un fel e bine sa astepti pe loc... pt ca nu te mai enervezi "uite cum mere caruta asta" si daca ai de facut un demaraj puternic in trafic atunci poti sa-l faci.
|
|
|
Sep 17 2004, 11:32 AM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 142 Joined: 6-November 02 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 7.653 |
E bine sa stai un minut sau chiar 2 - 3 daca e foarte frig. Si dupa ce ai plecat sa nu ambalezi tare. Poti merge vreo 100 de metrii intr-a 2-a si se incalzeste motorul si uleiul din transmisie mai rapid. Nu e bine sa o incalzesti pe loc, fiindca ajunge mai greu la temperatura de regim si creste condensul din camera de ardere care partial ajunge si in baia de ulei. Cam asta ar fi. In nici un caz nu trebuie facute demaraje cu motorul rece.
Daca e foarte frig, se pot pune bujiile de 2 ori. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 03:55 PM |