Un nou concept de cutie, MVT - Multi-Purpose Variable Transmission |
This topic is about Un nou concept de cutie, the author, G e o r g e, wrote about: http://www.jameron.com si un articol : Robert Popa este inca un tanar roman cu potential, capabil sa aduca o contributie importanta industriei auto mo ... To read more just scroll down
Un nou concept de cutie, MVT - Multi-Purpose Variable Transmission |
May 13 2009, 10:07 AM
Post
#1
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
si un articol : Robert Popa este inca un tanar roman cu potential, capabil sa aduca o contributie importanta industriei auto mondiale prin inventia sa: cutia de viteze MVT, fara rapoarte. Dupa ce v-a adus in prim plan unul dintre cei mai talentati designeri romani ai momentului, in persoana lui Mihai Panaitescu, Automarket revine marti cu un nou subiect in exclusivitate. Tanarul Robert Popa se inscrie si el pe lista celor care au potentialul de a revolutiona industria auto. De aceasta data nu vorbim despre design ci despre tehnologie, pentru ca Robert este inventatorul primei cutii de viteze fara... viteze. Romanul a pus la punct o cutie botezata MVT, abrevierea cuvintelor Multi-Purpose Variable Transmission. Inventia tanarului promite un consum de combustibil mai mic cu 40% si o imbunatatire a performantelor tot cu 40%. Cutia de viteze poate fi montata pe orice tip de masina, de la automobilele pe care le vedem acum pe strada pana la vapoare. In urma cu trei ani, Robert a infiintat impreuna cu ceilalti colegi ai sai, o echipa talentata de ingineri, compania romaneasca Jameron. De atunci si pana in prezent ei au muncit la revolutionarea industriei de masini, reusind sa obtina patente in diferite domenii. Cea mai mare realizare ramane insa cutia de viteze MVT. Produsul este o transmisie noua si revolutionara care nu foloseste viteze si care functioneaza cu ajutorul unui variator de raport actionat electromagnetic si controlat electronic, printr-un sistem ce intra in componenta ECU. Spre deosebire de actuala generatie CVT (Continuously Variable Transmission), inventia romanului reuseste sa preia orice cantitate de greutate, putere sau cuplu. Cutia MVT ajuta automobilul sa accelereze mai bine in curbe, sa fie mai stabil si ofera o foarte buna forta la franare. Popa sustine ca, montata pe automobile, cutia de viteze CVT ar putea chiar injumatati consumul de carburant. Robert Popa a pus la punct chiar si o versiune Turbo MVT a cutiei de viteze, care exclude folosirea unor sisteme inutile, asemanatoare celor existente pe masinile actuale. Reducerea consumului de carburant se datoreaza turatiilor scazute ale motorului. Spre exemplu, un motor 1.9 TDI cuplat la o asemenea cutie de viteze poate atinge 100 de km/h cu numai 2000 de rotatii si poate mentine aceasta viteza cu numai 1000 de rotatii. In modul Sport, cutia creste puterea de accelerare prin mentinerea turometrului in zona rosie, de la 0 km/h la viteza maxima. Un alt aspect revolutionar al acestei cutii este capacitatea de franare a motorului, cu aceleasi niveluri de presiune ca in cazul unei frane de urgenta. Robert Popa vorbeste despre inventia sa ca fiind "un pas important catre viitor, o cutie de viteze fara viteze ce va revolutiona industria grea a masinilor si nu numai. Cutia ofera avantaje deosebite, performantele si consumul fiind imbunatatite cu 40%. Acest lucru este posibil pentru ca MVT poate accelera o masina de la 0 la 100 sau 130 de km/h cu doar 1000-2000 de rotatii/minut si poate mentine aceasta viteza intre 500 si 1500 de rotatii/minut. Mai mult decat atat, cutia de viteze poate sa mentina viteza maxima intre 1500 si 2000 de turatii la motoarele mici, de pana la 1700 de cmc." In acest moment, principala problema a companiei Jameron si implicit a tanarului inventator roman sunt banii. Pentru ca proiectul sa mearga mai departe Robert Popa are nevoie de o suma formata din cinci cifre. Cu un astfel de ajutor proiectul ar putea fi dezvoltat si demonstrat. Robert este in cautarea unor investitori cu nume grele in industria auto, romanul declarand ca o potentiala investitie ar aduce profituri de opt cifre in contul ambelor parti implicate in dezvoltare si productie. Pana in prezent tanarul roman a primit o oferta din partea constructorului BMC, care s-a oferit sa cumpere tot proiectul, si din partea turcilor de la Tirsan, care s-au oferit sa investeasca. Si unul dintre magnatii Turciei, care detine KOC Holding, a fost dispus sa finanteze inventia tanarului roman. Robert a declarat insa ca momentan asteapta ca si marii constructori ca Volkswagen si BMW sa devina interesati de inventia sa. -------------------- |
|
|
May 13 2009, 07:16 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
hmm. interesant, si ii doresc sa reuseasca sa-si vinda cit mai bine patentul.
QUOTE The GearBox is composed from an electromagnetic ratio variator, controlled by a CPU. The Variator can convert infinite ratios, for any speed and acceleration. mie asta imi suna ca un fel de pierdere masiva de energie pe undeva, dar... cine stie. poate ce numeste el variator e altceva decit ce cred io ca e. james k?... -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
May 13 2009, 08:07 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Nici mie nu mi-e clar despre ce e vorba.... e un variator actionat electromagnetic (adica o transmisie de scuter mai deocheata ) sau e un cuplaj electromagnetic? De asta nu ma pronunt...
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 13 2009, 08:24 PM
Post
#4
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 106 Joined: 25-April 09 From: Ploiesti Member No.: 119.839 |
-------------------- Skoda Fabia 1.2HTP
|
|
|
May 14 2009, 02:50 PM
Post
#5
|
|
pilot Group: Membri Posts: 434 Joined: 17-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.180 |
-------------------- Seat Ibiza 1.4 TDI 70CP (Mica si rosie)
A3 SB Ambition 1.6 102 CP (Neagra si suparata) |
|
|
May 14 2009, 04:04 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
o fi un electromagnet pe principul celor folosite la maglev. asa s-ar explica si "frinarea electromagnetica" (eddy current brake)... si atunci da, motorul invirte arborele principal cu 2000rpm si arborele secundar poate ajunge la mult mai multe rpm-uri. oricum, bravo lor, e ceva fizica in cutiuta aia! va dati seama ce reductoare s-ar face in asa ceva???? sa cuplezi un 4000cmc la ea, cu o reductie pe masura, rupi in teren.
-------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
May 4 2021, 07:42 AM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 306 Joined: 21-April 21 Member No.: 152.390 |
And if you ask me I would do it again https://guitarlessonssantarosa.com
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 02:55 PM |