IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ce ne intereseaza pe noi vs. ce ii intereseaza pe ei

This topic is about Ce ne intereseaza pe noi vs. ce ii intereseaza pe ei, the author, mike.omega, wrote about: M-am gandit sa deschid acest topic in ideea de a compara cum privim noi siguranta rutiera in comparatie cu cei din afara(Eu, state, Asia, oricare). Id ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Ce ne intereseaza pe noi vs. ce ii intereseaza pe ei
mike.omega
post Mar 27 2009, 04:01 PM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



M-am gandit sa deschid acest topic in ideea de a compara cum privim noi siguranta rutiera in comparatie cu cei din afara(Eu, state, Asia, oricare!).

Ideea mi-a venit de la un articol de pe un site din UK unde isi puneam problema ca 3.5milioane de conducatori auto ruleaza cu pneuri uzate sub limita adminisibila in timp ce noi ne chinuim sa aprindem farurile si ziua confused.gif

Articolul

Stiti si alte situatii de acest gen?


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Mar 27 2009, 04:54 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



ce nu ne intereseaza "pe ei" este sa ne luptam ca sa cistigam locul masinii din fata intr-o situate in care tot traficul e blocat, si nu se misca deloc. ce va intereseaza "pe noi" e sa cistigati fiecare centimetru, cu amenintari, efort, sau simularea nepasarii - dupa caz.

ce nu ne intereseaza "pe ei" e sa ne comportam in trafic in asa fel incit sa scoatem din sarite pe cineva. pentru motive obscure, aici "la ei" se pare ca lumea prefera sa primeasca un zimbet de la soferul din masina cealalta, decit un deget mijlociu. ce va intereseaza "pe noi" e sa va aratati muschii, potenta si repertoriul de ce-ati stii voi sa faceti unei mame - si daca motivul pentru asa ceva nu se arata, sa vi-l cautati si sa vi-l generati singuri.

(cu scuze ca am pus "la noi" si "la ei" pe dos, dpdv gramatical.)


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Mar 27 2009, 06:02 PM
Post #3


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



In principal am remarcat diferenta imensa de respect. Toate cele spuse de 20krpm sunt rezultatele directe ale lipsei noastre totale de respect pentru ceilalti din jurul nostru.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Mar 27 2009, 06:40 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Za point era ca pe unii ii doare de cati mm mai are profilul de pe cauciuc iar la noi se intampla fix pix, sau nimic biggrin.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Mar 27 2009, 08:00 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



smile.gif am avut o data discutia asta cu cineva la un circuit - muncea la un corvette, ii schimba rotile in fata compresorului. l-am intrebat daca acuma pleaca sau acuma vine, pentru ca aveam nevoie un pic de compresor, mi-a zis ca tocmai a venit. dupa care am observat ca el de fapt isi punea pe masina niste roti cu cauciucuri uzate, mult mai rele decit alea "de strada". i-am sugerat cumva ca poate asta nu e cea mai buna idee, iar replica lui (care a inceput cu "listen up, buddy") a fost ceva de genul ca atunci cind mergi la lucru, nu te-mbraci cu hainele de strada. n-am mai insistat - la statura si la fordul f150 care-l insotea nu prea era nici cazul, nici oportun smile.gif - dar comentam cu prietenul meu dupa aia ca asta nu seamna cu a te imbraca cu haine de lucru mai vechi, ci mai degraba cu a purta o casca de protectie gata crapata.


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Mar 27 2009, 08:03 PM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Cel pe care l-ai intalnit tu folosea un cauciuc mai uzat deoarece se apropia de forma unui slick=> mai multa aderenta, zic eu smile.gif Dar nu e o solutie deoarece nu cred ca avea senzori care sa-i citeasca temperatura si uzura biggrin.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Mar 28 2009, 10:16 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Cred ca ideea era alta: Mers pe circuit = tocit de cauciucuri, decat sa toceasca gumele pe pe care a dat 1000$ bucata mai bine le toceste pe alea luate SH pe care a dat 100$ bucata. Din punct de vedere economic e foarte logic, in privinta sigurantei e discutabil.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Mar 28 2009, 04:38 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



nu, era vorba de slick-uri. alea tin 1-2 curse... depinde de stilul de mers si de cite ture faci. mai mult, fiecare isi poate "scrie" profilul pe care il doreste pe gume. exista un aparat special care face chestia asta: taie in cauciuc.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Mar 28 2009, 04:55 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



aaa... ahem. stiu ce-s alea slicks. ce punea ala pe masina nu erau slicks. erau cauciucuri tocite.


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_flavius
post Mar 30 2009, 10:17 AM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.230
Joined: 4-January 08
From: Pitesti
Member No.: 115.965



Ii completez si pe 20krpm si pe Tudor, spunand ca la noi exista, in trafic, o extraordinara dorinta de REFULARE a unor frustrari care nu au nici o legatura cu traficul/masina/drumul din fata tuturor, ci cu a tzshpe mii de alte cauze/factori...romanul este stresat, frustrat, chinuit, umilit, iar, pentru cei mai multi, singura posibilitate de CONTROL a unei situatii (sau macar iluzia de control... whistling.gif ) pe care o au este aceea cand sunt la volan... pentru 99% dintre concetatenii nostri, invatati sa taca, sa stea chitic, sa accepte multe si marunte, ideea ca poate, o data in viata, sa faca si el "ce vrea muschii lui" este seducatoare...ca urmare devine un individ chinuit de egocentrism, de dorinta de a le arata celorlalti cat de tare este el, ce sofer "beton" este si cat de misto stie el sa incalce toate regulile de circulatie, care "e pentru prosti"... nu mai continui, da' ati prins ideea...

Cred, sincer, ca la noi s-ar civiliza lucrurile din trafic daca/dupa ce s-ar schimba atitudinea si mentalitatea, ca si constiinta civica...ori, cum pana atunci o sa mai curga fff multa apa pe Dunare, eu accept situatia si incerc sa anticipez mai bine reactiile "brutale" ale altora...

PS: ptiu, sa-mi scuip in san, e prima oara cand sunt pe aceeasi lungime de unda cu 20krpm... laugh.gif


--------------------
Adrian Flavius

Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!!
Logan 1.6 MPI 8v Ambition

Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Apr 12 2009, 11:45 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



Si voi chiar credeti ca in America, pardon, Superba America lumea chiar zambeste din cealalta masina in trafic?
Hai ma ce dracu, treaba aia cu degetul mijlociu nu a inventat-o romanul.
Aici, ii intereseaza cum sa-ti taie fata, ii intereseaza cum sa treaca inca o masina si daca se poate sa sara doua deodata, ii intereseaza cum sa o ia pe o straduta paralela cu cea principala ca sa "mai sara din schema" pe cei de pe strada principala desi straduta respectiva este numai pentru ce care au casele acolo s.a.m.d. Orice metru lasat in plus intre tine si cel din fata da noi imbolduri de raliu boului din fata.
In plus toate incultele cu fard de-un kil si ochelari Bucci pe nas (sau Gucci? cred ca am zis bine, ca sunt din aia din plastic ordinar luati de la wallmart cu $15) conduc cel putin un Escape/Explorer/Denali/Escalade si mai nou F150 cu care vitejeste iti taie fata. Nu numai ca nu stiu sa le conduca, parcheze, dar nu stiu nici macar sa se asigure fiind un adevarat pericol public.

Da ia sa ii vedeti cum mananca mancare si iaurt in masina, beau cafea ca niste roboti si stau la randuri de zeci de masini pentru o amarata de cana de cafea. Eu cand i-am zis aluia la BMW ca nu doresc cupholdere in masina a facut ochi cat cepele. Acu vreo saptamana a avut Tim Hortons (o firma de cafea si gogosi canadiana) ceva oferte la cafea (buy una, iei a doua moca) si sa vezi bataie si cozi nene, am ras cu lacrimi sa-i vad cum stau ca cretinii la cersit pentru o cana de cafea.

This post has been edited by Rebel: Apr 12 2009, 11:48 AM


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Apr 12 2009, 02:53 PM
Post #12


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Se pare deci ca prin Canada sint mai multi europeni decit prin Americani.
Sau, un alt mod de a privi problema, Statul # 51 al federatiei americane are nevoie de ceva infuzie de civilizatie din Sud.

Acum nu ne asteptam ca Rebel sa aiba vreo atitudine pozitiva despre populatia Americii de Nord; dupa cum nu inseamna ca nu are si ceva dreptate. Insa parerea mea este asemanatoare lui 20krpm. Daca vrei sa traversezi o strada aici, tot ce ai de facut este sa faci cu mina si sa atragi atentia soferilor...si se vor opri. Bineinteles, la nord de granita, in coltul de est al statului # 51- Quebec - situatia este un pic diferita, deoarece civilizatia europeana este in floare. Numai in Montreal poti fi calcat pe trecerea de pieton la fel ca si in Bucuresti. Ah da, si banuiesc ca am fost in Montreal de vreo 12 ori pina acum si am stat cam 5-10 zile de fiecare data.

Cit despre cauciucuri uzate la circuit - nici eu nu as pune altceva. 1) din considerente economice 2) din considerente de tractiune



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 13 2009, 11:22 AM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



E foarte posibil ca regele soselelor din Montreal sa fie de origine damboviteana. Sau de pe malul Bosforului....deh, ce ti-e cu globalizarea asta.
Exista cretini in toate categoriile si pe toate continentele. Exista si soferi idioti, si pietoni idioti, si biciclisti.... gena idioteniei e destul de raspandita in populatia umana smile.gif Ma intreb daca nu cumva aduce un avantaj evolutiv, din moment ce selectia naturala nu a eliminat-o...

Apropo de cretinisme, pe aici biciclistul sau pietonul e considerat "participant slab" la trafic. Daca dai peste el, din start esti vinovat, pana la proba contrarie pe care trebuie sa o aduci TU. Nu se aplica aceeasi teorie ca la accidentele intre doua masini. DAca era beat, sau a sarit in strada din spatele panourilor publicitare de pe trotuar (alt cretinism), sau cu lipsa de oxigen in creier datorata pedalatului intensiv (sindrom foarte raspandit pe meleag), trebuie sa "contesti" procesul verbal sau costatarea de accident si sa o dovedesti.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 2nd May 2024 - 05:01 AM