Subaru AWD, (tipuri de transmisie & diferentiale) |
This topic is about Subaru AWD, the author, pista, wrote about: Eu cred ca aici ar trebui sa discutam cunostintele legate de diferentialele Subaru. E o tematica care se refera in general la AWD Subaru. ISTORIA OFIC ... To read more just scroll down
Subaru AWD, (tipuri de transmisie & diferentiale) |
Jan 12 2009, 12:48 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
E o tematica care se refera in general la AWD Subaru. ISTORIA OFICIALA a sistemelor AWD pe masinile Subaru http://home.comcast.net/~a6n6d6y/andy/Subaru%20AWD.pdf Va rugam folositi serverul nostru, adica dati click pe fisierul atasat, nu pe al lor ! This post has been edited by f1anatic: Jan 29 2009, 10:09 PM
Attached File(s)
-------------------- |
|
|
Jan 12 2009, 12:55 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Aici gasiti descrieri si poze, animatii referitoare la diferite tipuri de diferentiale.
http://auto.howstuffworks.com/differential.htm This post has been edited by pista: Jan 12 2009, 12:56 PM -------------------- |
|
|
Jan 12 2009, 12:59 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Bravo Pista!
Stie cineva cu certitudine ca are pe Subaru LSD pe spate? Ce tip? Se pare ca unele modele sunt dotate cu asa ceva, in timp ce majoritatea au diferential normal - open differential - pe spate. Mai interesant este pentru modelele cu ceva pretentii off-road adica Outback si Forester. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jan 12 2009, 01:03 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Ma documentez pe un forum Subaru vecin si revin cu raspuns. -------------------- |
|
|
Jan 12 2009, 01:50 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
VDC-ul in caz de nevoie franeaza individual rotile si reduce admisia de combustibil. La Forester cu cutie automata este tot diferential central VTD /Variable Torque Distribution/. -------------------- |
|
|
Jan 12 2009, 04:16 PM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
In acest weekend am reusit sa raman cu Foresterul intepenit intr-o zapada adanca (pentru aceasta masina in orice caz). Mai exact, drum cu zapada mare usor batatorita de alte utilaje mari, la un moment dat m-a furat un sleau si am ajuns cu partea dreapta in zapada "virgina", dar care era cu crusta inghetata deasupra si cam "zaharisita" dedesubt. Ideea e ca mi se invarteau ambele roti pe dreapta, niciuna pe stanga, evident n-am iesit singur (eram cu inca cineva cu Landrover Defender si m-a scos persoana respectiva din rahat).
Am incercat putin si chestia cu frana, dar n-a parut sa functioneza, oricum si daca aveam VDC nu cred ca functiona. Forester MY 2007 PICT7747.JPG ( 213.87K ) Number of downloads: 42 PS: Roti pe 15", cauciucuri de iarna 205/70R15 (asta ca fapt divers, voiam sa zic ca aveam cauciucurile o idee mai inguste decat originalele 215/60R16, dar tot n-a ajutat) This post has been edited by Zetics: Jan 12 2009, 04:19 PM -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Jan 12 2009, 04:29 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
In caz ca o "pui bine pe burta", daca forta de frecare de pe burta e mai mare decat aderenta rotilor, nici cu diferentiale blocabile nu o mai scoti. Numai tractata. In cazuri ca asta nu ajuta decat o garda la sol de camion
-------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Jan 12 2009, 04:35 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
alte link-uri:
http://www.difflock.com/offroad/4x4explained.shtml http://www.difflock.com/offroad/4x4glossary.shtml -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Jan 12 2009, 04:47 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Ideea e ca mi se invarteau ambele roti pe dreapta, niciuna pe stanga, evident n-am iesit singur Am incercat putin si chestia cu frana, dar n-a parut sa functioneza, oricum si daca aveam VDC nu cred ca functiona. Inseamna ca nu are decat LSD central, iar pe spate este normal. Si nu are control al tractiunii, care ar franat rotile din dreapta. Daca o roata fata si una spate pierd aderenta game over. Mai ales prin padure IARNA vreau neaparat sa stiu ce fel de diferentiale are masina si cum functioneaza. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jan 13 2009, 01:00 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
In acest weekend am reusit sa raman cu Foresterul intepenit intr-o zapada adanca (pentru aceasta masina in orice caz). Mai exact, drum cu zapada mare usor batatorita de alte utilaje mari, la un moment dat m-a furat un sleau si am ajuns cu partea dreapta in zapada "virgina", dar care era cu crusta inghetata deasupra si cam "zaharisita" dedesubt. Ideea e ca mi se invarteau ambele roti pe dreapta, niciuna pe stanga, evident n-am iesit singur (eram cu inca cineva cu Landrover Defender si m-a scos persoana respectiva din rahat). Am incercat putin si chestia cu frana, dar n-a parut sa functioneza, oricum si daca aveam VDC nu cred ca functiona. Forester MY 2007 PICT7747.JPG ( 213.87K ) Number of downloads: 42 PS: Roti pe 15", cauciucuri de iarna 205/70R15 (asta ca fapt divers, voiam sa zic ca aveam cauciucurile o idee mai inguste decat originalele 215/60R16, dar tot n-a ajutat) Nu-mi dau seama dar din poza masina pare a fi complet pe burta. Ce cauciucuri sunt alea Nexen? Sunt de iarna? In alta ordine de idei, trecand de-a latul peste niste santuri facute de tractoare, am observat la Outbackul meu ca se transfera in permanenta cuplul la roti in functie de aderenta, in sensul ca uneori se invart numai cele din fata, alte ori numai cele din spate iar alteori numai o roata. Asta cu controlul tractiunii activat. Oricum, pe cei care vor merge la intalnirea Subaru, ii rog sa faca astfel de experimente interesante. -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Jan 13 2009, 07:37 AM
Post
#11
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Se pare ca statea putin si pe burta, pentru ca dupa ce am tras masina de acolo am vazut locul netezit, ca si cum burta Foresterului nivelase totul.
N-aveam pretentia sa ies de acolo, imi imaginam insa ca pe spate se va pune vreun pic de cuplu si pe roata cu aderenta! Nexen sunt niste cauciucuri coreene, eu am modelul Winguard SUV. Din reviewurile facute de uzeri (nu de reviste de "specialitate") sunt destul de ok, eu sunt super multumit, tinand cont de bugetul pe care l-am avut la dispozitie. Pe zapada aderenta este foarte buna, de exemplu pe un drum dezapezit dar cu strat de zapada batatorit ramas dupa lama (probabil din cauza neregularitatilor drumului au tinut lama mai sus) am avut probleme cu ruperea aderentei la plecarea de pe loc (treapta 1 cu reductor). Pe drumul forestier care urca la statia de pompare de sus de la Ciunget, la coborare, acelasi Defender care m-a scos din zapada era sa se duca intr-o rapa din cauza aderentei slabe (nu stiu ce General Grabber all seasons are pe el), in timp la mine nu se sesiza in vreun fel scaderea aderentei! (erau vreo -8 grade) -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Jan 13 2009, 09:45 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Inseamna ca nu are decat LSD central, iar pe spate este normal. Si nu are control al tractiunii, care ar franat rotile din dreapta. Daca o roata fata si una spate pierd aderenta game over. Mai ales prin padure IARNA vreau neaparat sa stiu ce fel de diferentiale are masina si cum functioneaza. Depinde de model. La Forester, chiar numai cel mai slab dotat nu are LSD si pe spate. In rest, celelalte 2 variante au 100% si pe spate. In principiu, da, la incrucisare de punti cam ramai acolo cu Foresterul. Dar cam depinde de sofer, pt ca se poate folosi inertia(daca nu esti suspendat pe burta) si franarea manuala(de mana sau de picior). -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Jan 13 2009, 09:49 AM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Depinde de model. La Forester, chiar numai cel mai slab dotat nu are LSD si pe spate. In rest, celelalte 2 variante au 100% si pe spate. ... That sucks! Daca stiam asta, ma mai scormoneam de 2500E sa iau versiunea urmatoarea, care credeam ca are doar briz-briz-uri in plus (jante aluminiu, proiectoare, comenzi pe volan, scaune incalzite, magazie 6CD-uri) -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Jan 13 2009, 10:00 AM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 590 Joined: 5-December 08 From: ARAD, ROMANIA Member No.: 118.699 |
Cu alte cuvinte daca avea LSD pe spate putea sa iasa singur din zapada in cazul prezentat mai sus?? Sau e doar o presupunere??
-------------------- BMW 530XD MY2007 BMW 320i MY 2006 Ex: SUBARU OUTBACK 2.0D - NS - MY09 Ex: SUBARU IMPREZA 2.0 R - 2006 Afraid of the Apocalypse? Come to Romania!! We are 50 years behind... |
|
|
Jan 13 2009, 10:22 AM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
E pacat ca la Subaru aceste date tehnice importante sunt greu de obtinut. Probabil ca nici ei nu stiu dar cu sigurnta ar putea sa se intereseze.
Un LSD si pe spate era bun, ar fi transmis cuplu la ambele roti chiar daca una se invarte in gol. Marian, ce fel de Outback ai? Daca se invart rotile pe rand (inteleg de aici ca celelalte stau pe loc) inseamna ca au pierdut aderenta si controlul tractiunii ar trebui sa le franeze. Pana acum nu am vazut vreun raspuns daca acest sistem exista si functioneaza. E vorba de un sistem simplu, inversul ABS, cand una din roti de pe o punte se invarte mai repede, va fi franata. Implicit se duce cuplu la cealalta. Unii producatori de origine teutona numesc asta LSD, Electronic LSD..... -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jan 13 2009, 11:11 AM
Post
#16
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 107 Joined: 12-November 04 From: Constanta (Constanta) Member No.: 35.715 |
Cam vechi datele, dar... http://www.northursalia.com/techdocs/trann...rannychart.html
Si asta e destul de interesanta http://www.subaruforester.org/vbulletin/f6...xplained-45312/ Mai "sap" cand o sa am timp... -------------------- vali ctza
Once Subaru, allways Subaru Forester 2.5XT 230cp 4EAT |
|
|
Jan 13 2009, 04:00 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
@GLC120
Cred ca in postul nr.5 am scris ca VDC-ul franeaza individual rotile in caz de nevoie...Sper ca asa este. Nu pot verifica, pt. ca eu am OBK 2.5i cu transmisie manuala si reductor -------------------- |
|
|
Jan 13 2009, 05:13 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Daca este in dotare functioneaza la fel pe toate masinile. Roata care patineaza ar trebui sa fie franata foarte rapid. Multe filme pe youtube (nu ca ar fi mare sursa de informare ) arata ca roata ridicata se invarte ca lumea.
Credeam ca ati putut verifica si voi, mai ales cei zambitori cu Outback Diesel..... eu zambesc numai cand ma gandesc la masina asta.... daramite cand vad ce o laudati. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jan 13 2009, 05:27 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
http://www.youtube.com/watch?v=K8O_-iWURkg discutiile sunt interesante la clipul asta ) cam ce discutam si noi -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Jan 13 2009, 06:23 PM
Post
#20
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 107 Joined: 12-November 04 From: Constanta (Constanta) Member No.: 35.715 |
Din ghidul de service (pentru mecanici / reparatii) FMY06
http://mkva.ru/Forester1124/Forester2007/index.html Pentru mecanici sunt o groaza de detalii interesante... -------------------- vali ctza
Once Subaru, allways Subaru Forester 2.5XT 230cp 4EAT |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 08:28 AM |