IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

accident mortal datorat regulatorului de viteza

This topic is about accident mortal datorat regulatorului de viteza, the author, James Kilowatt, wrote about: http://www.lesechos.fr/depeches/france/afp...teur-relaxe.htm Justitia franceza a achitat soferul implicat intr-un accident mortal acum un an. De vina ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> accident mortal datorat regulatorului de viteza, conform justitiei franceze
James Kilowatt
post Dec 15 2008, 09:46 PM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



http://www.lesechos.fr/depeches/france/afp...teur-relaxe.htm

Justitia franceza a achitat soferul implicat intr-un accident mortal acum un an. De vina pentru accident a fost regulatorul de viteza, care a refuzat sa se decupleze iar frana nu a tinut. Dupa impact, frana si-a revenit...

Masina in cauza e o Toyota RAV4. Nici un angajat toyota nu a fost citat, iar expertii exclud o pana, totusi, tribunalul considera ca "daca expertii n-au vazut nu inseamna ca nu a existat".

Sunt curios daca era o masina cu cutie manuala sau automata....

Toyota nu a facut nici un comentariu.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Dec 15 2008, 09:55 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



QUOTE (James Kilowatt @ Dec 15 2008, 04:46 PM) *
Sunt curios daca era o masina cu cutie manuala sau automata....

care ar fi fost diferenta?


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 15 2008, 10:08 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



La aia automata poate avea pretextul ca un ECM "inghetat" l-ar fi impiedicat si sa decupleze cutia si/sau sa opreasca motorul. Si sa franeze...
Asta a fost explicatia unuia cu Laguna (care nu are contact "mecanic", daca se infinge computeru' nu mai merge nici butonul de "start" cu care se opreste motorul biggrin.gif). In Fr e o polemica lunga cu regulatoarele astea, in care Reno a tinut capul de afis.

Niste jurnalisti au facut niste masuratori si au demonstrat ca la Laguna o femeie anorexica nu e capabila sa apese frana suficient de tare ca sa contrabalanseze un regulator blocat.

Eu nu inteleg ce argument ar fi putut aduce cineva ca sa convinga justitia ca NU a fost regulatorul. Dintr-un reportaj trunchiat la TV, sau din articolasele de pe net s-ar fi putut intampla ORICE si ar fi fost acceptat. Adica, a venit un martian mic si rau si a calcat acceleratia in locul soferului. Nu l-a vazut nimeni, si in general nu a vazut nimeni martieni mici si rai? Si ce daca, "daca nu l-a vazut nimeni asta nu inseamna ca nu a existat"....

In fine, nu contest decizia in sine, ci logica afisata de istetii aia de magistrati. Puteau spune ca nu au suficiente date, ca nu e un caz concludent si ca deci nu pot condamna pe cineva pe baza datelor disponibile. Insa justificarile de doi bani si declaratiile pentru presa sunt impotriva bunului simt....

This post has been edited by James Kilowatt: Dec 15 2008, 10:16 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Dec 15 2008, 10:41 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Putem sa aplicam chestia asta si pentru radarele din localitati? adica merg cu 110 pe un drum european, legal, alea alea, 105 daca insistam si al naibii ramane blocat cand intru in localitate, nu pot incetini.

Anyway, suntem latini, si noi si francezii.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 18 2008, 09:16 AM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Distractia continua, aceeasi justitie impartiala a confirmat condamnarea Volvo pentru un accident in care au murit doi copiii in '99. Gagica de la volan avea un Volvo break si s-a infipt intr-un grup de copiii. Apoi a sustinut ca nu au reactionat franele. Modelul respectiv avea un bug, si nu fusese rechemat pentru remediere, si de aici culpa constructorului.
Insa Volvo sustine pe baza expertizei lor (cat o fi si aia de obiectiva) ca in acest caz particular gagica a confundat frana cu acceleratia....

In continuare sunt distractive declaratiile publice date de magistrati in traducere libera "am condamnat Volvo ca sa putem da niste bani familiei". Se pare ca vanatoarea unui "deep pocket" tipic americana a fost importata si in Europa continentala.

This post has been edited by James Kilowatt: Dec 18 2008, 09:19 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Dec 18 2008, 11:02 PM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



La volanul Corollei Sedan folosesc ~70 % din timp cruise controlul (pentru ca majoritatea timpului merg pe autostrazi), de fapt eu zic ca il folosesc mai des decat calc frana sau acceleratia pentru ca maneta regulatorului de viteza le face pe amandoua...
Atunci cand calc frana reactia de decuplare a cruise controlului este foarte rapida, practic e mai rapid sa calc direct frana, in loc sa iau piciorul drept de pe acceleratie si sa actionez cu el frana.
Nu stiu ce s-ar intampla daca s-ar bloca cruise controlul, practic ar fi aceeasi situatie in care ai apasa in acelasi timp cu piciorul stang pe frana si cu cel drept pe acceleratie, nu?
Dar chiar si asa, oare frana nu e mai puternica?


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 19 2008, 03:02 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



D-aia trebuie cutie neagra ca la avioane pe masini. Multe cazuri in coada de peste au ramas nerezolvate.
Acum citiva ani a murit pe aici unul pe care il cunosteam oarecum dupa ce a intrat la un semafor un truck in el si l-a facut muci (strada pe care venea truckul avea limita de viteza 90kmh). A lasat nevasta, copil nou nascut, ma rog, tragedie. Era noapte tirziu. Ala cu truckul a zis ca el avea semaforul verde. Nu mai stiu citi martori au fost, ori unul-doi, ori nici unul, dar oricum nu s-a putut stabili care a trecut pe verde si care pe rosu. Dupa aia au pus aparate de pozat la semafoare.
Acum nu stiu ce mare lucru s-ar rezolva oricum, accidentul e accident, de cele mai multe ori se da pedeapsa cu suspendare daca nu ai baut sau alta incalcare a legii.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 2nd May 2024 - 02:13 AM