IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km

This topic is about Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km, Garantie sau nu?
GrandePunto
post Dec 10 2008, 12:06 PM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 10-December 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.732



In primul rand salutare tuturor.
Din pacate primul meu post este in aria tehnica. Problema descrisa mai jos m-a adus aici.

Luni seara in drum spre casa aud un scartait strident, intrerupt, in ritmul turatiei motorului. A tot facut asa masina vreo 20 de minute apoi s-a diminuat dar tot exista. Ieri am fost in service la Autoitalia(unde scartaitul era din nou strident) si dupa ce au dat cureaua de accesorii jos si au repornit motorul au constat ca nu este de la nici o rola ci de la rulmentul de presiune al ambreiajului.
Verdict/propunere: schimbarea intregului set de ambreiaj ca asa vine la set, 530 lei kit-ul si 400 lei manopera deci un total de 930 lei suportat de client pentru ca ambreiajul se incadreaza in categoria consumabile care nu fac obiectul garantiei. Mi-au aratat scris in carnetul de garantie faptul ca nu sunt acoperite consumabilele si ca mecanismul ambreiaj este pe lista de consumabile.

Acum am si eu niste nelamuriri. De ce un rulment e consumabil? De ce nu s-a pus problema ca si o consumabila poate avea defect de fabricatie? De ce ma obliga sa schimb tot kit-ul?
Sunt de acord ca materialul de contact de pe discul de ambreiaj e consumabil si se poate uza prematur in urma unei utilizari necorespunzatoare dar din ce cauze se poate uza prematur rulmentul de presiune? De ce simptomul este un scartait strident si nu bate/clantane cum se intampla de obicei cu un rulment uzat?

Mentionez faptul ca nu obisnuiesc sa sprijin piciorul pe pedala de ambreiaj, nu tin ambreiajul apasat la semafor si nici nu fac raliu cu masina.
Astept sfaturi si pareri. Multumesc!

P.S.: Masina e Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet 75cp(23.000km parcursi) si in afara de scartait masina merge absolut normal - intra usor in viteze, cupleaza decupleaza normal, trage normal. Scartaitul are 3 faze - strident, discret si inexistent( adica nu scartaie tot timpul) si atunci cand scartaie o face indiferent daca apas ambreiajul sau nu; inclusiv in mers - ritmul scartaitului se accelereaza odata cu cresterea turatiei motorului.


--------------------
Fiat Grande Punto, 1.3Multijet, 75cp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
DORU
post Dec 12 2008, 12:51 PM
Post #2


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Recunosc stilul oficial din grupul VAG prin vocea intai PoRo.
Eu unul - daca as sti ca nu sunt cauza defectarii prin utilizare necorespunzatoare - as apela la o constatare si diagnosticare in service.
Aaa, si as scrie o scrisoare oficiala produatorului direct !


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrandePunto
post Dec 12 2008, 12:55 PM
Post #3


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 10-December 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.732



QUOTE (DORU @ Dec 12 2008, 12:51 PM) *
Eu unul - daca as sti ca nu sunt cauza defectarii prin utilizare necorespunzatoare - as apela la o constatare si diagnosticare in service.
Aaa, si as scrie o scrisoare oficiala produatorului direct !

Problema e ca acea constatare trebuie facuta in service-ul lor si ma pot aburi cum vor ei.
Tocmai ma pregateam sa contactezun traducator in italiana dar nu stiu cat poate interveni producatorul in rezolvare problemei, mai ales ca teoretic producatoarul este cel care trebuie sa suporte costurile reparatiei.

Si stiu ca ca defectiunea nu este din cauza mea. Mi-au trecut multe masini prin piciorul stang si am fost invatat inca dinainte sa am permis de conducere sa nu abuzez de ambreiaj si ca acea pedala nu e punct de sprijin.
Oare OPC are oameni calificati care sa fie in masura sa analizeze ceea ce se vagasi acolo dupa desfacerea ambreiajului?

This post has been edited by GrandePunto: Dec 12 2008, 01:00 PM


--------------------
Fiat Grande Punto, 1.3Multijet, 75cp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 4th May 2024 - 03:34 AM