IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Consumul unui motor este influentat de...?

This topic is about Consumul unui motor este influentat de...?, the author, Alex7, wrote about: As vrea sa primesc un raspuns de la voi (eventual de la un specialist) la urmatoarea intrebare: este influentat consumul unui motor (consumul de benzi ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Consumul unui motor este influentat de...?
Alex7
post Apr 21 2003, 04:52 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 19-March 03
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 10.518



As vrea sa primesc un raspuns de la voi (eventual de la un specialist) la urmatoarea intrebare: este influentat consumul unui motor (consumul de benzina) de faptul ca farurile sunt aprinse sau stinse?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Catalin7
post Apr 21 2003, 04:55 PM
Post #2


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 26-March 03
From: Cernavoda (Constanta)
Member No.: 10.756



Nu sunt eu mare specialist dar consumul este influentat de toti consumatorii electrici de pe masina.
De ce? Simplu - pentru a produce energia electrica alternatorul consuma o energie mecanica. De la motor. Si uite asa creste consumul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex7
post Apr 21 2003, 05:20 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 19-March 03
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 10.518



Sa pun altfel intrebarea:
atunci cand motorul este pornit si se aprind farurile de ex., turatia motorului scade putin: acest lucru se datoreaza carui fapt?
1. Alternatorul este invartit mai greu de catre motor (datorita cererii mai mare de curent);
sau
2. Curentul din sistem scade - curentul de la bujie (divizat intre mai multi consumatori).

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-04-21 11:54 ]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moszi
post Apr 21 2003, 05:27 PM
Post #4


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 21-April 03
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 11.722



'neata !

raspunsuri:

1. fiindca orice consumator electric pornit consuma in plus,
energia asta trebuie compensata. Bineinteles ca alternatorul este invartit mai greu de aceea motorul consuma mai multa benzina.

defapt mi-a placut raspunsul lui catalin,
a fost foarte precis.

2. curentul din sistem NU scade. evident, ca pentru o buna functionare a masinii curentul intotdeauna TREBUIE sa fie de 12V in totdeauna.
DAR: totusi scade curentul daca generatorul nu mai poate sa produca atata curent cat este necesar, si deja se consuma din baterie.
In acest caz cum bateria se descarca, tot asa
scade si curentul ....

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex7
post Apr 21 2003, 05:35 PM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 19-March 03
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 10.518



Catalin: Alternatorul oricum este invartit de motor tot timpul;

Moszi: Deja stiam parerea ta...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moszi
post Apr 21 2003, 05:44 PM
Post #6


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 21-April 03
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 11.722



da ... stiu ... pt. ceilalti: defapt noi doi am avut o disputa despre acest subiect
asa ca avem nevoie de mai multe opinii ...

haideti ! cel mai bun raspuns o sa fie premiat cu un mail de la alex sau de la mine

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Catalin7
post Apr 21 2003, 06:59 PM
Post #7


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 26-March 03
From: Cernavoda (Constanta)
Member No.: 10.756



Pai...o fi el alternatoru' invirtit tot timpul da' lucru mecanic consumat de alternator este diferit, in functie de consumatorii electrici aflati in functiune.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ovidiu3
post Apr 21 2003, 08:15 PM
Post #8


sofer
***

Group: Membri
Posts: 68
Joined: 27-March 03
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 10.794



Catalin avea dreptate cu energia care intra in sistem si energia consumata. Sa luam un caz concret: un motor de 50kW. Acest motor dezvolta o putere de 50000W. Un bec de far are 50W inmultit cu doi avem 100W. dupa cum se vede diferenta e de 2 ordine de marime deci logic nu mi se pare posibil ca din cauza asta sa fie probleme cu turatia. Nu sunt un specialist dar bunul simt imi spune ca nu are sens.

Si pentru moszi: problema "curentului de 12V" este explicata mai in detaliu in manualul de Fizica din a X-a (si probabil si in cel de a VI-a).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moszi
post Apr 22 2003, 04:12 PM
Post #9


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 21-April 03
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 11.722



pt ovidiu: pentru ca "nu esti specialist", eu am intrebat totusi de la un specialist, cine mi-a spus cai:un generator poate sa dea de obicei 45A. De obicei. Exista si de 100 de amperi. Fiindca bateria este in tot timpul incarcata, in sistem curentul nu este de 12V ci de 13.5 V.
Asta inseamna 607 W. un generator poate sa dea continuu 70% din energia asta, deci: 425W. cum ai zis tu: faza scurta 50W, faza lunga 60W. = 110W. Daca mergi cu farurile aprinse = 220W. inseamna ca este jumatate din ce poate produce generatorul.

si sa raspund la nelamurirea ta: un motor in relantina nu merge cu 50 de kW )) el saracu' consuma minim !

cate despre 12V: nu stiu la ce te-ai referit cu manualul de fizica de clasa a X-a , dar daca vrei putem sa ne intrecem din electronica )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ovidiu3
post Apr 22 2003, 05:49 PM
Post #10


sofer
***

Group: Membri
Posts: 68
Joined: 27-March 03
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 10.794



1. Intr-adevar cu motorul la relati (cum naiba se scrie?) ai dreptate. NU are 50kW. Nu m-am gindit la faptul ca motorul e la relanti. Da-mi tu o cifra aici ca habar n-am care ar fi valoarea in mod normal. 10kW? Mie mi s-a spus ca instalatia de clima de pe masina mea consuma in jur de 3kW deci ar fi de bun simt ca motorul sa aiba la relanti macar vreo 5-10kW.

2. tot ca "nespecialist" ma intreb: cei 425W pe care ii da alternatorul de unde vin? nu din motor? Cei 200W consumati de faruri vin tot de la motor prin generator bineinteles. Adica pentru a da o putere de 200W catre faruri, generatorul consuma in jur de 300kW (daca luam in calcul si randamentul) din puterea MOTORULUI. Deci pe scurt, in momentul in care aprinzi farurile pe motor apare un consumator de 300W. Motorul la relanti are - sa zicem - 5KW. Tot e un ordin de marime diferenta. Crezi ca poate afecta in mod sesizabil turatia motorului? Deci repet: nu sunt un specialist dar nu mi se pare logic. La mine de exemplu, daca pornesc clima cu motorul la relanti nu percep nici o variatie a turatiei motorului.

3. Si in legatura cu "intrecerea din electronica" )) nu cred ca e cazul. Nu esti electronist. Nu neg faptul ca te pricepi poate esti chiar un mare meserias dar nu cred ca ai studii in domeniu. Eu ziceam doar sa revizuiesti formula "curent de 12V" atit. Nu trebuie sa te simti atacat. Fac si eu ca un profesor de scoala generala care trece cu porivirea peste un extemporal si pune cratime si virgule.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Catalin7
post Apr 22 2003, 07:21 PM
Post #11


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 26-March 03
From: Cernavoda (Constanta)
Member No.: 10.756



Acest articol nu este scris de mine ci preluat din revista Autoexpert.

Energia electrica necesara functionarii aprinderii, a computerelor masinii, iluminarii pe timp de zi sau de noapte si, desigur, ce ne intereseaza de fapt cel mai mult, alimentarii sistemelor audio video este data de alternator.
Deci, el trebuie calculat astfel incat sa poata furniza energia necesara pentru toti comutatorii masinii.
Calculele sunt simple, daca avem de exemplu un alternator de Dacia de 40A, atunci pentru o tensiune in sarcina de 12,5V, cu motorul la ralanti si la consum maxim, puterea furnizata este de 12,5 x 40 = 500W. Datorita faptului ca un amplificator normal, in clasa AB, asa cum sunt marea majoritate, are un randament de 40-50%, rezulta ca doar circa 250 wati reprezinta puterea utila a difuzoarelor. Amplificatoarele de putere pentru subwoofer ce sunt construite in clasa D au un randament ce se apropie de 80%, deci cu ajutorul unui astfel de amplificator putem obtine o putere utila sinus de 400 wati, de unde rezulta avantajul acestei tehnologii acolo unde energia electrica este deficitara.
Daca nu tinem cont de date concrete, energia poate fi insuficienta. Atunci, asta se simte ca o lipsa de dinamica, un semnal distorsionat la varfuri, fara viata, dar cu galagie multa. Pe de alta parte, te poti alege si cu alternatorul ars. Adaugarea de condensatoare sau chiar acumulatoare nu rezolva problema, dar o fac mai putin perceptibila.
Tehnic, solutia corecta este schimbarea alternatorului cu unul de curent mai mare. Pentru curenti intre 70A si 120A exista alternatoare de serie ce pot fi cumparate ca piesa de schimb. Masinile actuale, chiar din clasa mica, beneficiaza din serie de astfel de alternatoare. Peste aceste valori, la 160A sau chiar 200A, exista alternatoare speciale dar care necesita si motoare cu injectie care isi controleaza turatia de ralanti pentru a nu se opri motorul la o sarcina atat de mare.
Pentru curenti si mai mari exista solutia cuplarii mai multor alternatoare, caz in care se reconfigureaza traseul curelei de alternator si se face o constructie metalica separata pentru a asigura un traseu cat mai convenabil curelei. Se modifica fulia de pe motor, se recomanda una de circa 120 mm, iar fuliile alternatoarelor cel mult jumatate pentru a asigura atat o turatie marita a alternatorului cu motorul in ralanti, cat si o aderenta buna a curelei la fuliile alternatoarelor.
In cazul conectarii mai multor alternatoare, exista regulatoare externe de mare putere si precizie ce asigura functionarea echilibrata a acestora.
Pentru o functionare corecta se recomanda conectarea curata cu papuci auriti si cabluri cupru fara oxigen de sectiuni adecvate. Pentru alternatoarelede 160A se recomanda cabluri OAWG sau 36 mm2. Montarea mecanica cat mai rigida este secretul functionarii corecte a alternatoarelor de mare putere.
Producatori pentru aceste alternatoare speciale exista, din pacate, doar in SUA. Un alternator de 160A de la firma Ohio Generator pentru un motor Toyota costa 540 USD, fara transport si taxe vamale.
Pentru cei care doresc sa imbunatateasca alternatorul care exista deja pe masina, fara sa-l mai schimbe pe cel original, exista mai multe solutii. Prima este marirea fuliei de pe motor si micsorarea celei de pe alternator pentru ca acesta sa se invarta la o turatie mai mare. Aveti grija la turatia maxima admisa de alternator. Aceasta poate fi marita prin introducerea unei vaseline speciale pentru rulmenti sau chiar prin schimbarea acestora.
Se mai poate mari puterea alternatorului si prin schimbarea puntii redresoare cu una de curent mai mare. Daca diodele sunt de curent mai mare atunci caderea de tensiune pe ele va fi mai mica si deci tensiunea de iesire va creste inainte de regulator.
Alta recomandare este montarea unei elice de racire mai eficiente care sa asigure racirea alternatorului. La alternatoarele de putere foarte mare exista si circuite de racire cu lichid, care se intercaleaza in circuitul de racire al motorului. Acest tip de racire asigura o temperatura de lucru constanta si imbunatateste mult fiabilitatea alternatorului.
Daca au fost facute toate acestea si totusi se observa ca puterea de iesire nu este suficienta, atunci se impune schimbarea alternatorului cu unul mai puternic. O varianta mai ieftina ar fi procurarea unui altenator ca piesa de schimb, chiar la mana a doua. Exista posibilitatea gasirii unuia pana la 120A. Problema care se pune este de a gasi unul compatibil atat mecanic cat si electric.
Compatibilitatea mecanica este rezolvata daca reusim cu ajutorul unor bride construite artizanal sa fixam alternatorul nou pe locul celui vechi, cu fulia celui vechi sau cu o fulie noua, dar care este compatibila cu cureaua motorului masinii noastre. La construirea unei fulii noi nu trebuie exagerat cu micsorarea acesteia deoarece o fulie mica nu permite preluarea unui cuplu important si poate aluneca. Se recomanda sa nu scadem sub 4 cm diametru.
Compatibilitatea electrica nu este o problema daca regulatorul este intern si este cunoscuta semnificatia pinilor din mufele alternatorului. De obicei, este necesara doar o alimentare pentru inductor, atunci cand se invarteste motorul, la un curent intre 4 si 10A.
Aceasta lucrare de modificare a alternatorului existent sau de schimbare a lui cu unul mai puternic se poate face doar de catre cei foarte bine familiarizati cu schemele electrice ale autovehiculelor. In regim de amator se recomanda apelarea la un service autorizat. Problemele de adaptare necesita lucrari de strungarie si mecanica ce depasesc de obicei posibilitatile unui atelier electric. De aceea, in aceste cazuri, lucrarea se face, de obicei, in mai multe etape, prima fiind cea de adaptare a noului alternator pentru a putea fi montat pe motor.






[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-04-22 13:24 ]

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-04-22 13:28 ]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moszi
post Apr 22 2003, 08:41 PM
Post #12


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 21-April 03
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 11.722



ovidiu: scuze m-a luat valu' ... defapt chiar nu sunt eu atat de specialist .. nici pe departe

cred atunci, ca este evident ca consumul este mai mare cu farurile aprinse. intrebarea mea este: cu cat oare ?! (ar fi bine ca catalin sa ne aduca un studiu si pentru asta ... )

(catalin: e foarte fain articolul ala ...)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Augustyn
post Apr 22 2003, 08:51 PM
Post #13


sofer
***

Group: Membri
Posts: 61
Joined: 9-January 03
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 8.935



aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa???????
ce faruri aprinse???
de obicei masina consuma din ce in ce mai mult cu urcarea turometrului asha ca nu o mai turati
si cu vechimea!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moszi
post Apr 22 2003, 09:23 PM
Post #14


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 21-April 03
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 11.722



da ma ! daca n-ati mai tura motorul, el saracu' ar avea un consum de 0.5 l/100km cu o viteza de 200km/h da' cum il turati ...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Catalin7
post Apr 22 2003, 09:42 PM
Post #15


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 26-March 03
From: Cernavoda (Constanta)
Member No.: 10.756



Are baiatu' si studiu. Chestia e ca nu mai stiu pe unde naiba l-am pus. Era vorba de siguranta rutiera, de faptul ca folosirea luminii de drum si pe timp de zi mareste vizibilitatea autovehiculului. Si acolo apare si un calcul facut. Cu cit creste consumul pe un autovehicul, pe mai multe si chiar pe o natiune intreaga.
Cum dau de el cum il postez aici.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ovidiu3
post Apr 22 2003, 10:56 PM
Post #16


sofer
***

Group: Membri
Posts: 68
Joined: 27-March 03
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 10.794



Un baiat destept(nu stiu cine) a spus: "Teoretic intre teorie si practica nu este nici o diferenta. Practic este."

Teoretic masina consuma mai mult daca mergeti cu radioul pornit problema este ordinul de marime al cantitatii de energie consumate de aparatul radio. Evident este neglijabil. Pererea mea este ca si consumul datorat faptului ca mergi cu farurile aprinse e neglijabil. Apar probleme de consum vizibil mai mare la consumatori seriosi cum ar fi clima. Deci practic nu consumi mai mult daca mergi cu toate becurile de pe masina aprinse.

Augustin: Eu am indicator de consum instant pe bord. O sa studiez problema si revin cu un raspuns.

moszi: "problema curentului de 12V" consta in faptul ca tensiunea se masoara in volti. Curentul (adica intensitatea) se masoara in amperi. (vezi clasa a VI-a) ) si sa nu te simti atacat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Catalin7
post Apr 23 2003, 06:54 PM
Post #17


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 26-March 03
From: Cernavoda (Constanta)
Member No.: 10.756



Si daca ai neste xenoane pe masina??? Nu consuma mai mult?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moszi
post Apr 23 2003, 07:50 PM
Post #18


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 21-April 03
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 11.722



xeoane: cred ca totul se rezuma la cati Wati consuma becul.

ovidiu: ai dreptate ... dar sunt ungur si stiti ungurii cate greseli de expresie fac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ovidiu3
post Apr 23 2003, 09:06 PM
Post #19


sofer
***

Group: Membri
Posts: 68
Joined: 27-March 03
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 10.794



bine mai moszi. gresala recunoscuta e pe jumatate iertata ))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Catalin7
post Apr 24 2003, 02:08 PM
Post #20


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 26-March 03
From: Cernavoda (Constanta)
Member No.: 10.756



Pai si eu tot la consum m-am referit cind am zis de xenoane. Ca stiam ca au astea un consum destul de barosan
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 5th May 2024 - 07:44 AM