AMORTIZOARE, Bilstein, Sachs, Monroe ,etc |
This topic is about AMORTIZOARE, the author, simpson, wrote about: Salutari la toti, Sunt pus in situatia de a imi cauta nistea amortizoare noi pt Megane I si dupa cateva cautari, am ajuns la niste amortizoare Bilstei ... To read more just scroll down
AMORTIZOARE, Bilstein, Sachs, Monroe ,etc |
Jun 30 2008, 01:33 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 354 Joined: 22-August 05 From: Cluj-Napoca Member No.: 53.889 |
Sunt pus in situatia de a imi cauta nistea amortizoare noi pt Megane I si dupa cateva cautari, am ajuns la niste amortizoare Bilstein B4 (puse pe niste arcuri de coborâre cu 30 mm - Eibach). Dar dupa alte cautari pe alte forumuri, am aflat ca sunt Matize si Cielo cu amortizoare Bilstein si ca se fabrica in Romania la Sibiu si ca "sa nu mai aud de ele". Acuma stau in cumpana daca sa ma uit dupa alte marci...daca sa fie ulei sau gaz? Dar combinatie de ulei cu gaz? Cert este ca as avea nevoie de sfaturile voastre. Eu imi doresc niste amortizoare nici tari, nici moi, ci cu comportament "modern" gen Astra H sau Golf V. -------------------- Renault Megane 1,6 16v
|
|
|
Jun 30 2008, 03:42 PM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 354 Joined: 22-August 05 From: Cluj-Napoca Member No.: 53.889 |
Ca sa vin cu niste date, iata peste ce am dat pana acum
- Bilstein (B4) suspensie de strada, 48 de eur bucata. Unii le lauda,dar se pare ca doar pe cele din clasa superioara care is mii de eur setul. - Monroe Reflex (si alte modele) se pare ca are garantie 3 ani fara limita de km. E o firma cu o reputatie buna - face doar socuri de strada. - Weitec - asta pare mai profi-sporty asa - eu nu doresc neaparat sa am suspensie tare (sport) ci doar eficienta spre moale - Sachs - si astea is destul de laudate (echipeaza Astrele cu IDS+ pt cine stie despre ce e vorba.) Daca ati auzit de astea sau de altele,va rog sa va dati cu parerea ! -------------------- Renault Megane 1,6 16v
|
|
|
Jun 30 2008, 05:06 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 697 Joined: 1-August 05 Member No.: 52.386 |
Amortizoarele de cielo sunt super-rezistente, am avut una si stiu in cate cratere am dat...dar bineinteles nu au avut nici o problema.
|
|
|
Jul 1 2008, 07:59 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
-------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Jul 1 2008, 09:18 AM
Post
#5
|
|
pilot Group: Membri Posts: 354 Joined: 22-August 05 From: Cluj-Napoca Member No.: 53.889 |
-------------------- Renault Megane 1,6 16v
|
|
|
Jul 1 2008, 01:01 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
pai de ce nu iei set complet de la eibach?
daca iei amortizoare prea lungi, ai coborit degeaba masina pentru ca amortizoarele nu se vor inchide si va sta pe ele. daca le iei prea scurte, se vor rupe la prima groapa luata in viteza. trebuie masurate pozitiile inchis/deschis, facuta diferenta de cursa, vazut cu cit coboara masina. daca nu iei si bucse de poliuretan, iar le pui degeaba. calitate: amortizoarele ieftine sint ieftine, atita dai atita face. cele mai bune sint cele cu azot, pentru ca nu se incalzesc asa de usor si au un timp de raspuns foarte scurt. cele cu ulei sint mai confortabile decit cele pe gaz. cele pe gaz au un timp de raspuns mai bun decit cele pe ulei dar zdruncina mai tare. multi iau teapa si cred ca daca au schimbat amortizoarele masina sta mai bine pe viraje. pentru asta exista barele de torsiune, mai groase si cu bucse de poliuretan. tu zici ca nu vrei nici cal nici magar... parerea mea e sa lasi masina stock si sa faci upgrade la barele de torsiune. daca pui amortizoare mai moi, obligat faci si upgrade-ul la barele de torsiune daca nu vrei o salupa pe curbe. in plus, daca o sa cobori masina cu 3cm si ai amortizoare noi, vei schimba cam tot ce e sub ea, garantat 100%, pentru ca tu vei avea o cursa foarte lunga si o oscilatie verticala permanenta. daca arcul e tare, o sa-ti indoi si basculele. in final eu mi-as lua un kit bilstein B12. nu toate amortizoarele bilstein sint facute la compa sibiu. multe dintre ele nici n-au vazut europa la fata. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Jul 1 2008, 02:18 PM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 354 Joined: 22-August 05 From: Cluj-Napoca Member No.: 53.889 |
Nu ma asteptam sa fie atat de complex subiectul. Cred ca pana la urma voi pastra arcurile care sunt acum pe ea si o voi dota cu niste amortizoare Sachs Super Tourer specifice acestui model de masina. N-are cum sa nu fie mai bine decat acuma.
-------------------- Renault Megane 1,6 16v
|
|
|
Jul 1 2008, 09:48 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
da, e un proces complex si care trebuie analizat inainte de a face pasul. nu e ieftin si poate iesi prost.
exista amortizoare mai performante decit cele din fabrica si care nu modifica radical comportamentul masinii. sachs din cite imi amintesc sint(sau erau) prima echipare pentru VW. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Jul 4 2008, 11:32 AM
Post
#9
|
|
pilot Group: Membri Posts: 354 Joined: 22-August 05 From: Cluj-Napoca Member No.: 53.889 |
Au ramas in cursa Bilstein B4 si Kayaba (KYB). Ambele pe gaz. Stiti ceva de ele ?
-------------------- Renault Megane 1,6 16v
|
|
|
Jul 19 2008, 11:01 AM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 354 Joined: 22-August 05 From: Cluj-Napoca Member No.: 53.889 |
Am revenit cu o concluzie la acest topic. Mi-am schimbat toate amortizoarele de pe Megane si am ales marca japoneza Kayaba. Curios a fost faptul ca au fost prevazute Kayaba Gas-a-Just pentru puntea spate si Kayaba Excel-G pentru fata. Impresiile mele de cand am facut aceasta schimbare sunt:
- Gas-a-just sunt ceva mai ferme insa fara a pierde mult la capitolul confort. (ca si generatie si tehnologie sunt peste Excel-G) - Excel G sunt si ele pe gaz insa orientate catre confort. Daca ar fi sa fac o proportie, as spuna ca cele de pe spate(Gas-a-Just) sunt orientate cam 65% spre rigiditate si 35% spre confort, iar cele de pe fata (Excel-G) sunt cam 60% confort si 40% rigiditate/sportivitate. Per total , masina este incredibil de confortabila dar are si o postura "mai dreapta"-deh,amortizoare noi. Am luat aproape toate gropile intalnite pe traseu si pot sa spun ca parca nici nu erau acolo. Eu fac aceleasi trasee prin oras de ani de zile si deja stiam senzatiile la fiecare groapa. Acum, tinuta este "mai Mercedes" - orientata spre absorbirea socurilor. Totusi, daca prind un drum in intregime cu cratere atunci se simte ca puntea spate nu face o treaba la fel de buna (si datorita barii de torsiune). La drum intins am facut testul elanului biggrin.gif si masina se inclina la fiecare schimbare brusca de directie, dar nu periculos ci...confortabil. Intr-un fel, mi le-as fi dorit mai ferme (poate Gas-a-Just pe toate 4) insa de fiecare data cand ajung pe un drum neasfaltat sau bombardat, ma trezesc la realitate si imi dau seama ca aceasta a fost decizia inteleapta. Per total, sunt multumit si le recomand oricui din Romania (care nu cauta sportivitate si rigiditate) -------------------- Renault Megane 1,6 16v
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 03:37 AM |