Imbunatatiri SX4 |
This topic is about Imbunatatiri SX4, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Imbunatatiri SX4 |
Mar 17 2008, 10:55 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 17-March 08 Member No.: 116.689 |
Hello la toata lumea. Am un sx4 1.5 GLX. E super Ok. Consum mic.. zic eu. orash 9.5 maxim, afara 6.4, autostrada ... 130-140km\h 7.5maxim. Pana acum am cumparat genti de tabla(saramotors.. 150lei bucata) de 15 pt cauciucuri de iarna de 15... ca cele de 16 ar fi fost mult prea scumpe si bare deasupra ca nu am de fel... cam skumpe..thule la saramotors iarasi erau skimpe si treia sa astept nush cat. Ieri am dat un drum de Budapesta pe autostrada. VREAUUUU TEMPOMATTTTTT am citit pe siteuri straine.. ar exista ceva. Are cineva ceva info? a pus cineva deja? P.S. karina Site-ul suzukivest ma cam enerveaza ba merge ba nu merge. Si forumul de acolo era vraiste nu stiu acum cum merge ca nu merge deloc site-ul. |
|
|
Jul 11 2008, 09:03 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 222 Joined: 8-October 07 From: Bucuresti - Buzau Member No.: 114.991 |
Am ajuns azi prin service la Suzuki sa fac revizia si am studiat rapid o admisie la un SX4. Dupa cum e amplasata trage aer la aceeasi temperatura cu cea de afara atata timp cat te afli in miscare. Am observat ca aerul intra lejer in compartimentul motor pe deasupra radiatorului. La suzuki swift e doar un spatiu mic in coltul dreapta sus al radiatorului cum stai in fata masinii si acolo pusesem gura de admisie a aerului, cu o interfata am vazut si temperatura aerului in admsie care varia intre 60 grade si chiar si peste atunci cand stateam pe loc si ajungea la temperatura exterioara (aceeasi ca cea de pe afisajul masinii) cand ma aflam in miscare. Cred ca la SX4 se poate incerca orientarea tubului care intra in cutia de la filtru de aer spre radiator, sau se inlocuieste cu unul de hota care e mai flexibil.. La prima intalnire poate ajung ca sa vorbim.Niste link-uri interesante: http://autospeed.com/cms/A_110360/article.html
http://autospeed.com/cms/A_0892/article.html -------------------- Suzuki Swift 1.5 GS
|
|
|
Jul 17 2008, 08:36 PM
Post
#3
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 10-June 08 From: Timisoara Member No.: 117.289 |
In realitate la SX4 trage aerul chiar de langa masca si poti spune ca aerul are aceeasi temperatura ca si cel de afara.
Intre timp am facut un airbox dar prea mare si l-am abandonat pe moment. Trebuie sa fac un plan si trebuie sa-l dau la un prieten sa vada daca nu poate sa mi-l faca din panouri de fibra prinse intre ele cu adeziv. Destul de dificil pt ca nu mai ramane prea mult spatiu pana la capota. Intre timp am citit ceva mai mult pe tema asta si am dat de un mic articol de genul: SRI vs. CAI. Short ram intake vs Cold air intake. (sper ca nu credeai ca srl-ul cu angajati cuochi albastri ) Practic asta ar fi cel mai simplu tuning fara modificari si fara sa afectezi negativ motorul. Short ram intake - se refera practic la montarea unui filtru cat mai mare pe un tub, cat mai scurt si cu diametru mare, cat mai aproape de motor. Practic reducerea la minim a traseului de aspiratie. Cold air intake - se refera la mutarea filtrului (preferabil cat mai mare) sau a conductei de aspiratie a aerului (ai ghicit , de diametru cat mai mare) intr-o zona in care aspira aerul de din afara compartimentului motorului. Beneficiul fiind aportul de aer rece. Filtrul practic este mutat langa scut (solutia Road Race Motorsport pt SX4 din State) sau in fata langa masca in aceeasi zona din care isi ia aerul tubul de aer. Ceea ce am realizat eu montand filtrul direct pe suportul tubului de aer, ar fi echivalentul unui SRI (short ram intake). Daca ar fi sa-mi pun si airboxul cu un furtun/conducta langa masca ar fi un fel de struto-camila foarte eficienta deoarece as avea avantajele de la ambele solutii: - distanta scurta pana la un filtru de aer performant (avantaj SRI) - preluarea de aer rece din afara catre un filtru de aer perfomant (avantaj CAI). Singurul dezavantaj pe care-l am este ca neschimband conducta originala am o gatuire destul de radicala langa senzorul de temperatura al aerului aspirat (doar dschide cutia filtrului de aer si uitate putin sa vezi daca nu te minunezi putin). Solutia RRM evita asta introducand ditamai teava cu toate accesoriile necesare ca sa montezi tot fara sa faci vreo modificare. Dar chestia este pe bani seriosi. Vezi pozele atasate pt SRI si CAI: Totusi astia de la RRM sunt "tunerii" oficiali pentru Suzuki in SUA (adica angajati chiar de Suzuki) si cred ca stiu ce fac. Oricum, pot spune ca chiar si fara cold air pot observa o acceleratie mai rapida (turatia urca mai rapid) si chiar si o scadere minuscula de consum (7,2 ->7,0-7,1 l/100km), in ciuda faptului ca acum conduc chiar ceva mai sportiv decat inainte (pana pun astia radare si pe drumul asta ).
Attached File(s)
SX4_2litters_SRI.jpg ( 259.82K )
Number of downloads: 43
SX4_2litter_CAI.jpg ( 308.88K ) Number of downloads: 44 |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 16th May 2024 - 03:22 AM |