In realitate la SX4 trage aerul chiar de langa masca si poti spune ca aerul are aceeasi temperatura ca si cel de afara.
Intre timp am facut un airbox dar prea mare si l-am abandonat pe moment.
Trebuie sa fac un plan si trebuie sa-l dau la un prieten sa vada daca nu poate sa mi-l faca din panouri de fibra prinse intre ele cu adeziv. Destul de dificil pt ca nu mai ramane prea mult spatiu pana la capota.
Intre timp am citit ceva mai mult pe tema asta si am dat de un mic articol de genul: SRI vs. CAI.
Short ram intake vs Cold air intake. (sper ca nu credeai ca srl-ul cu angajati cuochi albastri
)
Practic asta ar fi cel mai simplu tuning fara modificari si fara sa afectezi negativ motorul.
Short ram intake - se refera practic la montarea unui filtru cat mai mare pe un tub, cat mai scurt si cu diametru mare, cat mai aproape de motor. Practic reducerea la minim a traseului de aspiratie.
Cold air intake - se refera la mutarea filtrului (preferabil cat mai mare) sau a conductei de aspiratie a aerului (ai ghicit
, de diametru cat mai mare) intr-o zona in care aspira aerul de din afara compartimentului motorului. Beneficiul fiind aportul de aer rece. Filtrul practic este mutat langa scut (solutia Road Race Motorsport pt SX4 din State) sau in fata langa masca in aceeasi zona din care isi ia aerul tubul de aer.
Ceea ce am realizat eu montand filtrul direct pe suportul tubului de aer, ar fi echivalentul unui SRI (short ram intake).
Daca ar fi sa-mi pun si airboxul cu un furtun/conducta langa masca ar fi un fel de struto-camila foarte eficienta deoarece as avea avantajele de la ambele solutii:
- distanta scurta pana la un filtru de aer performant (avantaj SRI)
- preluarea de aer rece din afara catre un filtru de aer perfomant (avantaj CAI).
Singurul dezavantaj pe care-l am este ca neschimband conducta originala am o gatuire destul de radicala langa senzorul de temperatura al aerului aspirat (doar dschide cutia filtrului de aer si uitate putin sa vezi daca nu te minunezi putin). Solutia RRM evita asta introducand ditamai teava cu toate accesoriile necesare ca sa montezi tot fara sa faci vreo modificare. Dar chestia este pe bani seriosi.
Vezi pozele atasate pt SRI si CAI:
Totusi astia de la RRM sunt "tunerii" oficiali pentru Suzuki in SUA (adica angajati chiar de Suzuki) si cred ca stiu ce fac.
Oricum, pot spune ca chiar si fara cold air pot observa o acceleratie mai rapida (turatia urca mai rapid) si chiar si o scadere minuscula de consum (7,2 ->7,0-7,1 l/100km), in ciuda faptului ca acum conduc chiar ceva mai sportiv decat inainte (pana pun astia radare si pe drumul asta
).