IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

frane

This topic is about frane, the author, marius69656, wrote about: Salut , de vreo saptamana am inceput sa am probleme cu franele si am dat din una un alta pana am ramas cu frana doar pe stanga fata . Am schimbat corp ... To read more just scroll down

4 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> frane
marius69656
post Jun 3 2006, 02:41 PM
Post #1


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 1-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 69.649



Salut , de vreo saptamana am inceput sa am probleme cu franele si am dat din una un alta pana am ramas cu frana doar pe stanga fata . Am schimbat corpul pompei de frana caci se pare ca era ovalizat si acum nu mai stiu cum sa pun la loc toate pistonasele alea din pompa , pt ca pompa nu mai lucreaza pe spate ci doar pe fata adica , cand apas pedala nu lucreaza pistonasul ( din pompa ) corespunzator franarii rotilor din spate.
Spuneti-mi care este ordinea lor si apoi care sunt pasii ce trebuie sa-i fac ( vreo amorsare a pompei sau ceva de genul asta ) pt a face aerisirea .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Jun 6 2006, 08:23 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



Ciudat
Franele din fata sunt pe acelasi circuit…poate ai vreun furtun infundat…
Nu mai stiu pe de rost cum e pompa pe dinauntru, dar un principiu in fund de tot (pt spate) se monteaza un arc mai scurt cu un pistonas mai mic, cele mari (de fata) vin spre spatele pompei
Daca gasesc ceva scanez si iti trimit
Dar da-i si pe net poate gasesti…
Si cand demontezi ceva totdeauna fa schema cum erau piesele ca sa nu-ti ramana si de rezerva dup-aia
biggrin.gif
succes :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel cretu
post Jun 6 2006, 08:51 AM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 404
Joined: 23-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.200



Vezi sa nu fie cumva de la repartitor.........poate ca pompa lucreaza,dar problema e la repartitor.........e de verificat........
De amorsat nu,ea se aeriseste pur si simplu,dai drumul pe la aerisitoare,completezi cu lichid,s.a.m.d.........nu e greu deloc,daca ai muschi la picioare..........asa cum zicea Horia stai tu la aerisitoare si lasa pe altcineva la pedala........... biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Feb 22 2007, 05:03 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



De ceva vreme la viteze mai mari masina trage dreapta.
Am ridicat masina pe cric si roata fata stanga e infranata si chiar scartaie iar aia din dreapta e infranata rau de tot.(de aici si devierea spre dreapta)
Aveti idee ce ar trebuie schimbat (poate au mai avut unii dintre voi acceasi problema), un sfat, o idee ca nu vreau sa ma apuk sa schimb pe acolo lucruri in nestire biggrin.gif. Multumesc


--------------------
Cea mai nefericita intamplare cu masina a fost ... la service
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Feb 22 2007, 06:05 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



Dani, mi s-a intamplat si mie, si pentru ca "cea mai nefericita intamplare cu masina a fost la service" biggrin.gif fa-ti-o singur

adica: cea mai urata posibilitate: s-auintepenit rau de tot pistonasele, si atunci trebuie demontat etriere, scos pistonase, curatat bine, pus garnituri si aparatori de cauciuc noi, aerisit instalatia...nu e scump daca iti faci singur, dar e de munca si migalos - dar asta se intampla rar si sigur nu e cazul la tine acum biggrin.gif

a doua posibilitate, care sigur va functiona: cumpara lichid de frana (cel mai ieftin): dai jos placutele, scoti aparatorile de cauciuc de pe pistonase, ungi cu lichid de frana pistonasele, si apoi cu doua leviere (merge si cu unul dupa ce te-ai deprns cu operatia) de scos cauciucurile (un levier mai mic, nu de camion) impingi simetric pistonasele spre interior usurel, la inceput pana se destepenesc poate fi nevoie sa apesi mai tare, dar cu atentie; daca vezi ca se flexeaza discul, schimbi pozitia levierului (impingi punand varful levierului pe disc si cu latura impingi in piston)

ATENTIE: cand impingi intr-un pistonas celalalt trebuie sa aiba placuta montata, ca sa reduca efortul pe disc!, adica nu impingi niciodata cu ambele placute scoase.

apoi pui placuta la loc(daca ai una uzata de tot o pui pe aia, ca sa se miste pistonul pe o cursa cat mai lunga), ungi iar pistonul cu lichid de frana si il impingi iar, si repeti asa operatiunea la fiecare pistonas de vreo 10-15 ori si trebuie sa-si dea drumul

apoi montezi totul la loc

insa peste catva timp s-ar putea sa reapara...
succes :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Popescu91011
post Feb 22 2007, 09:06 PM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 320
Joined: 28-October 06
From: Bucuresti
Member No.: 91.004



Cu franele nu e de joaca!! Daca mai merge o reparatie dupa ureche la caroserie sau chiar la motor, la directie si la frane e bine sa stii exact ce faci!


--------------------
Lada 1200, iunie 1980
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Feb 22 2007, 09:10 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



Multumesc Horia. Chiar ca e o treaba migaloasa, insa vreau sa o fac cat mai repede si bine, adica sa-mi fac franele de nota 10 si sa nu mai am probleme ca in vara ma asteapta ITP-ul :angel:
beer.gif :wave:


--------------------
Cea mai nefericita intamplare cu masina a fost ... la service
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Popescu91011
post Feb 22 2007, 09:11 PM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 320
Joined: 28-October 06
From: Bucuresti
Member No.: 91.004



poate e de vreun folos!


--------------------
Lada 1200, iunie 1980
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Popescu91011
post Feb 22 2007, 09:16 PM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 320
Joined: 28-October 06
From: Bucuresti
Member No.: 91.004



Cat despre cauze....


--------------------
Lada 1200, iunie 1980
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Popescu91011
post Feb 22 2007, 09:21 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 320
Joined: 28-October 06
From: Bucuresti
Member No.: 91.004



Pt. rotile fata:


--------------------
Lada 1200, iunie 1980
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Feb 23 2007, 09:47 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



Daniel, e migalos doar daca dai jos pistonasele si trebuie sa schimbi garnituri, sa aerisesti etc.
dar deocamdata nu e cazul
fa chestia cu plimbatul pistonaselor, atentie cum impingi in disc(pune capul levierului spre centrul discului) si atat
pericol? mai mult decat sa se gripeze la loc (dar o sa mearga) n-ar ece sa faca...
succes :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcel73386
post Feb 23 2007, 04:06 PM
Post #12


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-April 06
From: Fagaras (Brasov)
Member No.: 73.379



Am si eu o intrebare .... Nu cumva e dispus circuitul de franare cate unul pt rotile opuse , pe diagonala?
NU am mesterit personal deloc la frane pana acum, dar la verificare am descoperit ca diagonala dreapta fata-stanga spate prindea mai slab decat cealalta, care era perfecta. Uite asha mi-a incoltzit aceasta intrebare.


--------------------
De la rusi vine .... LADA !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Feb 24 2007, 10:56 AM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



nu, circuitul este fata separat si spate separat
la tine e doar o coincidenta...
:wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tzo99516
post Feb 24 2007, 12:18 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 355
Joined: 15-February 07
From: Bucuresti
Member No.: 99.509



eu cand mi-am facut franele(adica am schimbat furtunele pe fatza,lichidul ca era branzit,un pistonas de frana pe spate,si l-am deblocat pe ala care a mai ramas)imi bloca doar partea stanga a masini,si in final si-a revenit,singurul lucru important la aeriserea pe spate este ca are repartitor si ala trebuie blocat astfel incat sa fie deschis si sa poata elibersa lichidul cum trebuie dar poate ca la tine s-a intamplat ca ori sa ai placutele si sabotii mai tociti pe partea respectiva,sau doar simpla coincidenta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Mar 18 2007, 09:28 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



m-am apucat eu de mesterit pe la frane si am sa va intreb cate ceva:
1. Ca sa schimb cablul de frana de mana trebuie sa scot si sabotii?
2. Cum se pun arcurile alea intre saboti?


--------------------
Cea mai nefericita intamplare cu masina a fost ... la service
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Mar 18 2007, 11:07 PM
Post #16


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Daniel, la frâna de mână sunt 2 cabluri, din câte țin minte:
- unul de la pârghie până la tija de reglaj a frânei de mână;
- unul între roți care, la mijloc, este tras de primul cablu.

Tu probabil te referi de al doilea cablu, cel dintre roți. Nu, nu trebuie demontați saboții, capeții cablului au niște ochiuri dreptunghiulare care agață o pârghie ce, prin tragerea cablului, împinge saboții.

Arcurile dintre saboți le puneam cu o șurubelniță, băgată în ochiul arcului, și, prin pârghie (capătul șurubelniței era în gaura în care trebuia băgat ochiul) aduceam ochiul arcului (capătul lui) în gaură. După câteva tentative și nervi, era deja ușor biggrin.gif. Totul îi până prinzi șpilul.
Atenție cu arcul, fiind foarte tare, poate sări destul de departe.

Spor la lucru :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tzo99516
post Mar 19 2007, 10:31 AM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 355
Joined: 15-February 07
From: Bucuresti
Member No.: 99.509



sau daca nu poti cu surubelnita incearca sa-i faci o pargie cu un levier si cu un cablu ceva ca asa ai parghia mai mare si il intinzi mai repede


--------------------
lada 1500,am 75 de cai putere asa ca larevedere
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Mar 19 2007, 07:30 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



Multumesc pentru sfaturi beer.gif
O sa incerc sa fiu atent ca imi e frica sa nu-mi sara in dinti, hahah, sau cine stie ce minune......tzo a patit-o, ups :bash:


--------------------
Cea mai nefericita intamplare cu masina a fost ... la service
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Mar 20 2007, 06:42 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



Azi mi-am pus arcurile alea intre saboti cu ajutorul lu tzo, multumesc inca o data, prin metoda cu un cablu si levier. Cu surubelnita in gaura e mai complicat si riscant biggrin.gif .
Aveti idee cu ce pot sa curat tot circuitul hidraulic de franare? Cu alcool tehnic?
A, era sa uit, am pus la locul lui si un pistonas de frane din dreapta dupa ce iesise prea mult cand am vrut sa-l deblochez (a apasat un destept pe frana cand nu aveam placuta pusa) tot cu ajutorul lu tzo beer.gif


--------------------
Cea mai nefericita intamplare cu masina a fost ... la service
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tzo99516
post Mar 20 2007, 06:59 PM
Post #20


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 355
Joined: 15-February 07
From: Bucuresti
Member No.: 99.509



hai sa cresti mare si sa fi sanatos,sistemu de franare il curesti cu lichid de frana,dala mai naspa si o sa iasa wink.gif tot jegu dupa el,cel putin la mine asa a mers treaba


--------------------
lada 1500,am 75 de cai putere asa ca larevedere
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 7th May 2024 - 12:35 PM