Help - Search - Members - Calendar
Full Version: frane
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Pages: 1, 2
marius69656
Salut , de vreo saptamana am inceput sa am probleme cu franele si am dat din una un alta pana am ramas cu frana doar pe stanga fata . Am schimbat corpul pompei de frana caci se pare ca era ovalizat si acum nu mai stiu cum sa pun la loc toate pistonasele alea din pompa , pt ca pompa nu mai lucreaza pe spate ci doar pe fata adica , cand apas pedala nu lucreaza pistonasul ( din pompa ) corespunzator franarii rotilor din spate.
Spuneti-mi care este ordinea lor si apoi care sunt pasii ce trebuie sa-i fac ( vreo amorsare a pompei sau ceva de genul asta ) pt a face aerisirea .
Horia49540
Ciudat
Franele din fata sunt pe acelasi circuit…poate ai vreun furtun infundat…
Nu mai stiu pe de rost cum e pompa pe dinauntru, dar un principiu in fund de tot (pt spate) se monteaza un arc mai scurt cu un pistonas mai mic, cele mari (de fata) vin spre spatele pompei
Daca gasesc ceva scanez si iti trimit
Dar da-i si pe net poate gasesti…
Si cand demontezi ceva totdeauna fa schema cum erau piesele ca sa nu-ti ramana si de rezerva dup-aia
biggrin.gif
succes :wave:
gabriel cretu
Vezi sa nu fie cumva de la repartitor.........poate ca pompa lucreaza,dar problema e la repartitor.........e de verificat........
De amorsat nu,ea se aeriseste pur si simplu,dai drumul pe la aerisitoare,completezi cu lichid,s.a.m.d.........nu e greu deloc,daca ai muschi la picioare..........asa cum zicea Horia stai tu la aerisitoare si lasa pe altcineva la pedala........... biggrin.gif
Daniel82595
De ceva vreme la viteze mai mari masina trage dreapta.
Am ridicat masina pe cric si roata fata stanga e infranata si chiar scartaie iar aia din dreapta e infranata rau de tot.(de aici si devierea spre dreapta)
Aveti idee ce ar trebuie schimbat (poate au mai avut unii dintre voi acceasi problema), un sfat, o idee ca nu vreau sa ma apuk sa schimb pe acolo lucruri in nestire biggrin.gif. Multumesc
Horia49540
Dani, mi s-a intamplat si mie, si pentru ca "cea mai nefericita intamplare cu masina a fost la service" biggrin.gif fa-ti-o singur

adica: cea mai urata posibilitate: s-auintepenit rau de tot pistonasele, si atunci trebuie demontat etriere, scos pistonase, curatat bine, pus garnituri si aparatori de cauciuc noi, aerisit instalatia...nu e scump daca iti faci singur, dar e de munca si migalos - dar asta se intampla rar si sigur nu e cazul la tine acum biggrin.gif

a doua posibilitate, care sigur va functiona: cumpara lichid de frana (cel mai ieftin): dai jos placutele, scoti aparatorile de cauciuc de pe pistonase, ungi cu lichid de frana pistonasele, si apoi cu doua leviere (merge si cu unul dupa ce te-ai deprns cu operatia) de scos cauciucurile (un levier mai mic, nu de camion) impingi simetric pistonasele spre interior usurel, la inceput pana se destepenesc poate fi nevoie sa apesi mai tare, dar cu atentie; daca vezi ca se flexeaza discul, schimbi pozitia levierului (impingi punand varful levierului pe disc si cu latura impingi in piston)

ATENTIE: cand impingi intr-un pistonas celalalt trebuie sa aiba placuta montata, ca sa reduca efortul pe disc!, adica nu impingi niciodata cu ambele placute scoase.

apoi pui placuta la loc(daca ai una uzata de tot o pui pe aia, ca sa se miste pistonul pe o cursa cat mai lunga), ungi iar pistonul cu lichid de frana si il impingi iar, si repeti asa operatiunea la fiecare pistonas de vreo 10-15 ori si trebuie sa-si dea drumul

apoi montezi totul la loc

insa peste catva timp s-ar putea sa reapara...
succes :wave:
Popescu91011
Cu franele nu e de joaca!! Daca mai merge o reparatie dupa ureche la caroserie sau chiar la motor, la directie si la frane e bine sa stii exact ce faci!
Daniel82595
Multumesc Horia. Chiar ca e o treaba migaloasa, insa vreau sa o fac cat mai repede si bine, adica sa-mi fac franele de nota 10 si sa nu mai am probleme ca in vara ma asteapta ITP-ul :angel:
beer.gif :wave:
Popescu91011
poate e de vreun folos!
Popescu91011
Cat despre cauze....
Popescu91011
Pt. rotile fata:
Horia49540
Daniel, e migalos doar daca dai jos pistonasele si trebuie sa schimbi garnituri, sa aerisesti etc.
dar deocamdata nu e cazul
fa chestia cu plimbatul pistonaselor, atentie cum impingi in disc(pune capul levierului spre centrul discului) si atat
pericol? mai mult decat sa se gripeze la loc (dar o sa mearga) n-ar ece sa faca...
succes :wave:
Marcel73386
Am si eu o intrebare .... Nu cumva e dispus circuitul de franare cate unul pt rotile opuse , pe diagonala?
NU am mesterit personal deloc la frane pana acum, dar la verificare am descoperit ca diagonala dreapta fata-stanga spate prindea mai slab decat cealalta, care era perfecta. Uite asha mi-a incoltzit aceasta intrebare.
Horia49540
nu, circuitul este fata separat si spate separat
la tine e doar o coincidenta...
:wave:
tzo99516
eu cand mi-am facut franele(adica am schimbat furtunele pe fatza,lichidul ca era branzit,un pistonas de frana pe spate,si l-am deblocat pe ala care a mai ramas)imi bloca doar partea stanga a masini,si in final si-a revenit,singurul lucru important la aeriserea pe spate este ca are repartitor si ala trebuie blocat astfel incat sa fie deschis si sa poata elibersa lichidul cum trebuie dar poate ca la tine s-a intamplat ca ori sa ai placutele si sabotii mai tociti pe partea respectiva,sau doar simpla coincidenta
Daniel82595
m-am apucat eu de mesterit pe la frane si am sa va intreb cate ceva:
1. Ca sa schimb cablul de frana de mana trebuie sa scot si sabotii?
2. Cum se pun arcurile alea intre saboti?
Mariustom
Daniel, la frâna de mână sunt 2 cabluri, din câte țin minte:
- unul de la pârghie până la tija de reglaj a frânei de mână;
- unul între roți care, la mijloc, este tras de primul cablu.

Tu probabil te referi de al doilea cablu, cel dintre roți. Nu, nu trebuie demontați saboții, capeții cablului au niște ochiuri dreptunghiulare care agață o pârghie ce, prin tragerea cablului, împinge saboții.

Arcurile dintre saboți le puneam cu o șurubelniță, băgată în ochiul arcului, și, prin pârghie (capătul șurubelniței era în gaura în care trebuia băgat ochiul) aduceam ochiul arcului (capătul lui) în gaură. După câteva tentative și nervi, era deja ușor biggrin.gif. Totul îi până prinzi șpilul.
Atenție cu arcul, fiind foarte tare, poate sări destul de departe.

Spor la lucru :wave:
tzo99516
sau daca nu poti cu surubelnita incearca sa-i faci o pargie cu un levier si cu un cablu ceva ca asa ai parghia mai mare si il intinzi mai repede
Daniel82595
Multumesc pentru sfaturi beer.gif
O sa incerc sa fiu atent ca imi e frica sa nu-mi sara in dinti, hahah, sau cine stie ce minune......tzo a patit-o, ups :bash:
Daniel82595
Azi mi-am pus arcurile alea intre saboti cu ajutorul lu tzo, multumesc inca o data, prin metoda cu un cablu si levier. Cu surubelnita in gaura e mai complicat si riscant biggrin.gif .
Aveti idee cu ce pot sa curat tot circuitul hidraulic de franare? Cu alcool tehnic?
A, era sa uit, am pus la locul lui si un pistonas de frane din dreapta dupa ce iesise prea mult cand am vrut sa-l deblochez (a apasat un destept pe frana cand nu aveam placuta pusa) tot cu ajutorul lu tzo beer.gif
tzo99516
hai sa cresti mare si sa fi sanatos,sistemu de franare il curesti cu lichid de frana,dala mai naspa si o sa iasa wink.gif tot jegu dupa el,cel putin la mine asa a mers treaba
Popescu91011
De cand cu ploile astea, a revenit o problema care a aparut prin toamna! Cand franez, chiar daca o fac ușurel, nu brusc, undeva, în zona rotilor din spate (parca mai mult pe dreapta) se aude un trăncănit/hodorogit. Franarea e eficienta, nu-s probleme, dar trancaneala e enrvantă si, pentru cine nu o știe, chiar se sperie.
Tot astă toamnă, când am făcut ITP, frâna pe roata dreapta spate nu ținea. I-am schimbat inițial garniturile, pentru că cele vechi nu țineau și saboții erau unsuroși de la lichidul de frână. Din exces de zel, am schimbat și saboții, deși nu era nevoie. Când m-am dus la revenire, frâna tot nu ținea. Am constatat că saboții erau din nou uzi, așa că am schimbat cilindrul cu totul și a fost OK. Totuși, pe vreme umedă, apare ygomotul de care am zis. Pe vreme uscată, nimic, am probat-o și cu frâne violente și tot nu se aude nimic. Aveți idee ce ar putea fi?
tzo99516
asa mai patesc si eu cand dau cu ea prin apa,poate sa fie de la apa sa intre pe la saboti si dasta sa faca zgomotul ala,mai ales ca apa care intra pe acolo nu e apa plata,e plina de praf si de alte mizerii,eu zic ca unu din factorii e apa,altii nustu ce sa zic poa sa fie si de la vro bula de aer care sa fie pe acolo prin cilindi si sa faca feste,sa nu impinga suficient sabotii pe tambur,dar eu tot la apa inclin
Popescu91011
Mulțumesc, Tzo! Întrevezi vreo posibilitate de remediere? :coffee:
tzo99516
pai initial sa se vaca o aerisire pe roata respectica,si dupa sa incercati sa nu o mai luati prin apa,sa stit ca e o problema intalnite si la masinile straine(alea care mai au tamburi pe spate),o sa ma documentez mai amanuntit si daca e sa fie si de la altceva va anunt
Popescu91011
OK. Mulțumesc încă o dată!
ionita56403
vezi ca s-ar putea sa faca figuri si repartitoru de pe spate si mie imi mai face figuri
Andrei79789
Am de cateva zile o ciudatenie de problema.
Incepuse de cateva zile sa palpaie indicatorul de bord pentru nivelul lichidului de frana.
Acum e aprins tot timpul, daca zgaltai masina palpaie; desfac rezervorul si constat ca e suficient lichid. O fi vre-un scurt ?
Franele tin dar parca nu ca inainte, cand tin mai mult piciorul parca se duce prea mult pedala.
Am verificat si la furtunele de la roti din fata, nu pierde acolo, sub masina nu se scurge lichid.... blink.gif
Sula103604
biggrin.gif ..la mine e la fel biggrin.gif..arde tot timpul becul ala...vezi poate nu face contact butonul ala de la frana de mana...poate nu ai apasat de tot. ..cel putin ala iti palapaie constant daca e de la frana de mana...dar daca e de vina firul(care nu prea face contact) de la buton, atunci arde permanent..eu cel putin nu am probleme cu frana chiar daca arde becul ala intr-o veselie..biggrin.gif..de ar fi mai noua masina am fi putut sa o resetam biggrin.gif
tzo99516
de obicei becul ala se aprinde din doua motive,in situatiile in care tot sistemul de franare merge struna si nu pierde pe nicaieri.

verifica placutelede frana ca ala e principalul motiv pt care se aprinde,cand ele se tocesc si apesi pe frana,scade nivelil lichidului in borcanel si se aprinde si se mai lasa si pedala la franare(adica tine mai jos si tre sa apesi mai tare).in situatia ta sa nu fie o placuta tocita prea tare si sa fi blocat un cilindru si dasta sa fi patit patania biggrin.gif

si al doilea motiv poate fi electric,dar ala e rar!


motive pt care mai poate face probleme sunt mai multe,dar alea sunt principalele!
Horia49540
QUOTE(Sula103604)
biggrin.gif ..la mine e la fel biggrin.gif..


la mine e ealtfel: adica nu arde deloc hehe si nici nu m-am ostenit sa vad de ce
la frana de mana trasa arde, dar la lichid de frana putin nu arde, arde-l-ar focu' biggrin.gif

la tine e o problema electrica

daca ai lichid la nivel ca inainte, doar ti se pare ca nu mai tine frana, e doar o autosugestie, stai linistit

verifica firele si contactele, apoi cu capacul de la rezervorul de frana scos plimba plutitorul si vezi ce se intampla
si in final daca nu merge reparat lasa-l asa, ca nu mori fara el biggrin.gif :wave:

si mai pune pe cineva sa apese frana si vezi cat de mult scade lichidul in vas la apasare, n-ar trebui sa scada mult...altfel, daca scade prea mult, trebuie verificate si franele...
succes biggrin.gif :wave:
Andrei79789
Horia, ai nimerit la fix, asa ma gandeam si eu, e autosugestie. Am desfacut capacul, verdict: Mizerie !! Am curatat, verificat cu voltmetru, acum merge brici. Am facut si testul cu frana, nu scade lichidul, sau scade insesizabil. Am observat cu ocazia asta ce este cu indicatorul 3-4 de pe capac, indica tipul de lichid de frana care poate fi folosit, respectiv dot3, dot4.

In cartea masini, ledul respectiv este, citez "lampa de control a functionarii franei de parcare si de semnalizare a nivelului insuficient al lichidului de frana in rezervor" Asta insemna ca pe lange cele 2 fire de la capac, mai intra ceva in bord care iti indica starea franei de parcare, asa ca asta poate fi o problema la tine.
Mai incearca ceva, fa scurt intre cele 2 fire, si daca nu se aprinde e ceva intrerupt intre fire si bord, daca se aprinde, te apuci si cureti contactele de la capac smile.gif
Horia49540
pai la mine e ceva intrerupt pe traseu, ca am legat firele intre ele si nu se aprinde, la frana de parcare functioneaza perfect

da' nici nu ma obosesc sa caut defectul, prefer sa ma uit la rezervor:)

ps - la Lada folositi lichid de frana DOT4,e mai sigur :wave:
Popescu91011
Mă urmărește, ca un blestem, problema frânelor. Săptămâna trecută am schimbat cilindrul receptor pe roata stanga spate la un nenea mecanicu' și mi-a reglat și jocul saboților. Pornesc eu sambată dimineață spre Galați, Natasha merge strună, intru în Galați și, în plin centrul orașului, după ce am plecat de la un semafor, mă trezesc cu un scrâșnet de frănă și aruncat de pe banda a doua pe banda a treia (noroc că nu era nimeni în dreapta mea!). Mi se blocase roata stânga spate și am făcut o piruetă de mai mare dragul, deși nu aveam decât vreo 40 km la oră. Mă gândeam, dacă se bloca între Urziceni și Buzău, unde i+am dat 120 la oră, mai eram aici să vă scriu? Am fost la un mecanic care mi-a explicat că excentricii sabotilor erau prea strânși și au dus la blocarea saboților pe tamburul frânei. Să mai stau de vorbă cu mecanicul de mi-a reglat saboții așa de bine?
tzo99516
pai puteti sa-i puneti niste intrebari cu bata :rant: auz sa omoare omu!ce tupeu!

probabil ca s-au blocat cand ati pus frana(acolo in oras) oricum nefericita intamplare,imi pare rau sa aud! bine ca ati scapat cu bine
Sula103604
pana nu faci cu mana ta nu te poti increde in nimeni..eu stiu..ca am vazut ce se petrece in serviceul in care am facut practica...nu zic numele..dar deh...da-i sa mearga, ca omu plateste..daca i se mai strica ceva..revine el cu siguranta...daca mai revine...putini oameni de incredere in zilele noastre :bash:
ionita56403
nu trebuie data vina pe mecanic in totalitate poate arcu de rapel nu mai functioneaza cum trebuie sunt multe cauze cu blocatul franei pe spate oricum vb lui sula pana nu faci cu mana ta nu pune baza
Sula103604
he he...am ramas si eu fara frane ieri in plinu Clujului smile.gif..pura adrenalina..la inceput s-a parins beculetul rosu..dupa aia a inceput sa tina din ce in ce mai rau si prindea pedala numai in capata:D..am ajuns la destinatie...ma uit la recipientul cu lichid de frane.. blush.gif .goooollll..nu am mai vazut..ma uit atent era numa lichid de frane peste tot..ma uit la furtunul care iese din recipient si merge in pompita(ala care se ocupa ptr frana pe spate)..oopsss..trag de furtunas sa vad daca se tine bine...raman cu el in mana..s-a rupt stiftul ala de plastic in care bag furtunul...nu am tras tare..deci se rupse inainte de asta...acum am jumate de stift in pompa si unul in furtunas...se poate scoate cu ceva bucatica din pompa blush.gif...o sa incerc sa strangulez furtunasul sa vad daca pot merge numai cu frana pe fata(am fost obisnuit un timp si cu asta)..asta pana ajung acasa..no more speeeddd:((( :bash: si am vazut si in carte ca inainte nu erau stifturi din plastic, era alt dispozitiv...si pompa nu are mai mult de jumate de an..cred ca am prins un rebut:((si a fost si scumpa, ca am luat-o de aici...ma gandesc la o reparatie capitala...banuiesc ca o sa rupa un pic buzunarul, dar deh..siguranta pe primul loc band.gif
Horia49540
aoleu, am patit-o si eu asa, si inca pe fata!
stifturile astea noi de stutsuri sunt o porcarie
solutia: cumperi un stift nou hehe, dar nu ca sa-l montezi, ci ca sa te duci la strungar sa-ti faca vreo 3-4 din aluminiu, il montezi (eventual il schimbi si pe cel bun, sa nu crape si ala...) impreuna cu siguranta veche (ca cele noi tot asa sunt de proaste) si gata, si unul sa-l ai de rezerva tot timpul la tine! :wave:
mihail81843
Asa cum v-am zis am montat noua mea pompa de frina italiana, presiune beton toate bune si frumoase am aerisit toate rotile..dar am un dezechilibru la frinare pe fata ... trage stinga. Am demontat roata din dreapta si am verificat placute , garnituri tot . Am gasit o placuta de frina cu ferodoul spart,am schimbat-o si am crezut ca s-a rez. Da de unde ......ceva mai bine dar in la o frinare brusca daca nu corectez din volan trage la fel stinga .Am zis apoi ca un pistonas o fi mai lenes din cauza mizeriei , ... am mers la mag si am cumparat un BRAKE CLEANER ,spray e 10 lei si e bun, am mai folosit , are un miros de acetona si lasa totul curat . A m demontat iarasi placutele afara , am fk pedala sa scot mai mult pist.fara placute am dat garnit de protectie jos si am dat cu spray pina au ramas ca din fabrica . Le am inpins la loc si am fk iarasi citeva cicluri pedala revenire pina reveneau f usor .Am rectificat putin si placutele le-am dat fata dreapta am montat totul si gata blush.gif
Nu-mi vine sa cred la fel . blink.gif La frinare brusca trage stinga. Discul de frina nu e ovalizat nu se simte nimic in pedala , are putin grad pe margine , dar si celalant are la fel.......

Sincer nu stiu ce sa-i mai fac merge si asa dar ........ blink.gif
Are cineva vreo idee , ati mai patit asa ...... :wave:
Mariustom
Cum ai tot umblat la roata față dreapta, poate e uns discul de frână sau plăcuțele cu lichid de frână, și atunci, poate, frecarea e mai mică și nu-ți prinde așa de bine ca pe stânga.
O părere blush.gif
mihail81843
Nu este gram de lichid de frina , am montat totul curat . Spray-ul de care am zis , curata si lasa totul ca nou e f bun.
Ma gindesc acum ca rectificind placutele si dindu-le fata dreapta dureaza putin pina se pasuiesc cu dicul care are ceva uzura,... daca nu-si revine ma gindesc sa rectific si discul....... Asta e ultima solutie biggrin.gif
Sau ar mai fi ceva , placutele care le-am montat acum sint din acelea ecologice si nu sint pereche cu celentate oare conteaza? blink.gif
tzo99516
nimic rau nu are ce sa se intample,atat ca cele ecologice se duc mai repede!
k.68177
Daca trage stanga, verifica dreapta spate... de obicei la Lada, problemele apar mai des la franele din spate...
mihail81843
Ca o ciudatenie , la modelul asta al meu de la da 2105 pe spate nu am cama de reglaj, pt saboti . Iar sabotii nu sint auto reglabili.
Nu stiu daca toata seria asta e asa . Ati mai desfacut 2105. La 07 e la fel? blush.gif
horatiu53660
K 68 ARE DREPTATE .........sigur si pe roata din spate dreapta , exista dezechilibru ai probleme si pe spate verifica si spate dr.
Asta ca o sugestie :wave:
divian111084
Aveti dreptate, una dintre rotile din spate ramane infranata iar cand actionezi pedala franeaza mai tare decat cealalta. Si io ma confrunt cu aceiasi problema, la franare puternica trage dreapta, numai ca eu nu pot regla bine spatele deoarece imi trebuie doua saibe speciale pe care va trebui sa le stantez io dintro tabla subtire de otel ca de gasit sigur no sa gasesc.
Verifica totusi inaltimea garniturilor de frictiune, daca leai schimbat recent ie posibil sa frece pe tamburi. De asemenea sa nu ramana pistonasele blocate in cilindru receptor. :wave:
divian111084
Gata, am schimbat bucsele pa care se articuleaza parghia dela frana de mana, nu mai am nevoie de saibi.
Insa am alta problema, garniturile de frictiune pa care leam schimbat recent sunt prea groase si nu mai incap tamburi sad.gif
Culmea ca atunci cand leam schimbat incapeau, iar aseara cand am schimbat bucsele nau mai incaput... numi explic ce sa intamplat acolo, probabil sau dilatat in timpul cat am dat afara sabotii ca sa schimb bucsele :ewpu: Cert ie ca am adaugat la lista de piese pt bulgaria si un set de saboti
Daniel82595
ar trebui sa incapa....nu cumva ai apasat pe frana cand erau scoase ?
incerca sa mai dai drumu la lichid si sa le pui asa
divian111084
Am slabit surubul dela aerisirea franei, iar pistoanele intra in cilindru pana se lovesc cap in cap. chiar ie foarte curios ce sa intampla. Pana la urma am pus un sabot mai uzat, cu garnitura cam 2,5-3mm, si vad ca asa merge. Deci secundar ie sabotul mai uzat iar primar cel cu garnitura noua
Daniel82595
ciudat...am avut si eu pb din astea dar pana la urma s-au rezolvat:D
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.