probleme ciudate la motor - Mondeo TDCI |
This topic is about probleme ciudate la motor - Mondeo TDCI, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
probleme ciudate la motor - Mondeo TDCI |
Jun 24 2007, 10:45 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 7 Joined: 23-June 07 From: Bucuresti Member No.: 108.923 |
Am un Mondeo TDCI de 131 cp. si, in eventualitatea ca ma puteti ajuta cu vreun sfat, incerc sa prezint problemele pe care le am cu masina si evenimentele care le-au generat, cronologic. Aveam aprox. 10 litri motorina si am alimentat din greseala cu 1,5 litri benzina. Mi-am dat seama ce am facut, m-am panicat, am cerut un sfat unde nu trebuia si am pus in continuare in rezervor un flacon intreg de aditiv si inca 20 litri de motorina. Urmarile au fost urmatoarele: am mers cu masina si dupa aprox. 60 km si mi s-a oprit in mers. Am incercat sa pornesc imediat dar nu a plecat (martorul din bord sub forma de spirala se aprindea intermitent daca incercam sa pornesc motorul). Opririle s-au succedat periodic si apoi, la un drum intins, din ce in ce mai des, dar intotdeauna motorul de oprea in mers, iar inainte de fiecare oprire pilpia martorul cu pricina (acela de la injectie). Ca sa pot porni din nou motorul trebuia sa astept 3-5 min altfel nu pleca. Am ajuns cu masina la un service (unul din reprezentantele Ford), au curatat rezervorul, au schimbat filtrul de motorina si au inlocuit si senzorul de la axul cu came fiindca dupa operatiunile aste masina nu mai vroia sa porneasca. Dupa ce au inlocuit senzorul a pornit. Am plecat bucuros cu masina, mergea cam asa cum o stiam eu, si surpriza ... a inceput sa se opreasca din nou, dupa ce motorul ajungea la temperatura de regim, dar numai in ralanti, fara ca martorul din bord sa mai dea vreun semnal. Dupa asemenea opriri puteam sa-l pornesc imediat fara sa-i acord vreun ragaz. M-am intors la service, au bagat-o din nou pe tester si au decretat, siguri pe ei, ca ar trebui schimbata, pentru inceput, pompa de injectie. Si pe urma? ... am fost curios sa aflu. Mi-au spus ca dupa ce se inlocuieste pompa, bineinteles pe cheltuiala mea, mergem mai departe si inlocuim injectoarele si... tot asa. Nu m-am impacat cu solutia si m-am dus la alt service cu renume, specializat in sisteme Delphi. Le-am expus problema si, fara sa analizeze prea mult situatia, ma invitau si ei sa schimb pompa de injectie si apoi ... injectoarele si tot asa. Le-am spus ca oricum nu cumpar pompa de la ei si atunci s-au aplecat asupra problemei si au schimbat un senzor de la pompa de injectie (3,5 mil lei) si masina nu s-a mai oprit, nici in mers si nici la relanti, dar parca motorul era altul: functiona mai zgomotos, mai infundat si era mai putin puternic; parca si pornirea era mai ingenunchiata, nu stiu cum sa zic. Acum masina are urmatorul comportament: la pornire, pana se incalzeste motorul bine, motorul functioneaza destul de rotund, ralanti stabil, fara sincope si are ceva forta. Dupa ce se incalzeste bine incepe sa aiba niste sincope, ralanti fluctuant, intreruperi si nu are forta. Aerul conditionat il ingenunchiaza efectiv. Dupa ce sa- incalzit bine de tot ralantiul este din nou stabil dar motorul functioneaza mai duduit. Daca incerc sa compensez lipsa de putere cu demaraje mai pronuntate, peste 2600-2700 incepe sa devina mai zgomotos si oricum nu sare in turatie cum sarea inainte. Mai nou, a inceput sa faca alta chestie ciudata. Daca opresc masina cu motorul cald, dupa un drum mai lung, refuza sa porneasca desi am respectat procedura. Acestea fiind spuse, ii rog pe cei avizati care pot sa puna simptomele cap la cap si sa traga o concluzie, sau pe cei care au mai intalnit asemenea probleme, sa-mi spuna si mie din ce parte trebuie sa incep sa rezolv problema cu motorul. Pot fi busite toate injectoarele in conditiile in care motorul are momente cand functioneaza bine. Si, in orice caz, trebuie schimbate toate? Simptomele prezentate mai sus indica ca ar fi stricata pompa de injectie? Sau pompa din rezervor? Exista vreo metoda sa inlocuiesc doar ce este stricat si tot sistemul de la un cap la altul (fiindca sunt foarte scumpe)? Doua din service-rile cu nume nu mi-au putut indica exact problema fiindca nu au constatat erori la testare. Acum stiu cum trebuia sa procedez dupa ce am pus benzina, stiu ca aditivul a facut mai mult rau si stiu ca era mai bine sa fac plinul saa chiar sa golesc instantaneu rezervorul, dar nu stiu cum sa rezolv acum problema fiind vorba de un motor TDCI. |
|
|
Sep 12 2007, 12:55 AM
Post
#2
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 28-February 07 From: Cluj-Napoca Member No.: 100.486 |
Salut. Probleme la pornire am avut si eu si dupa reviza de la 15mii si cea de 30mii. de vina e schimbarea filtrului de motorina,in care mai raman incluziuni de aer. am fost la Ford si mi-au zis ca de multe ori se intampla fenomenul asta. dupa 15mii nu au stiut ce are si mi-au facut o resoftare. coincidenta sau nu,dupa aceea o singura data mi-a mai facut probleme la pornire. dupa revizia de 30mii nu mi-au mai facut. au zis sa mai merg asa o perioada poate se amorseaza filtru de motorina si dispar de la sine fenomenele. momentan astept...
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 01:40 PM |