Culoarea masinii influenteaza riscul de accident |
This topic is about Culoarea masinii influenteaza riscul de accident, the author, Daniel65671, wrote about: Autoturismele negre sunt implicate mai des în accidente rutiere, iar cele albe sunt mai sigure, indicã un studiu australian. Centrul de cercetãri priv ... To read more just scroll down
Culoarea masinii influenteaza riscul de accident |
Jun 11 2007, 08:30 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 722 Joined: 18-January 06 From: Bucuresti Member No.: 65.664 |
„Aceste culori sunt în general cele cu un indice de vizibilitate mai mic, respectiv negrul, albastrul, griul, verdele, roºul ºi argintiul deoarece existã un slab contrast cu elemente vizuale-cheie, în timpul condusului”, potrivit aceleiaºi surse. Cercetãtorii au ajuns la concluzia cã riscul de accident la volanul unei maºini negre, pe timp de zi, este cu 12 % mai ridicat decât pentru ºoferul care conduce un autoturism alb. Umeazã în ordine descrescãtoare culorile gri, argintiu, albastru ºi roºu. Studiul se bazeazã pe 855.258 de evenimente rutiere, înregistrate în perioada 1982-2004. Rompres -------------------- Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!
Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007 Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005 |
|
|
Jun 11 2007, 03:57 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
Interesant articol ºi parcã am mai discutat problema asta într-un topic legat de mersul cu farurile aprinse pe timp de zi.
Culorile închise sunt pe maºini mai "nervoase", cu ºoferi mai nervoºi, deci teoretic mai predispuse la accident. Sunt multe variabile de luat în calcul... -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Jun 11 2007, 04:08 PM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 434 Joined: 17-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.180 |
Masina mea e rosie, si am avut parte de doua accidente in doua zile consecutive (de fiecare data cineva nu a reusit sa ma ocoleasca...). Ce concluzie sa trag de aici?
-------------------- Seat Ibiza 1.4 TDI 70CP (Mica si rosie)
A3 SB Ambition 1.6 102 CP (Neagra si suparata) |
|
|
Jun 11 2007, 04:27 PM
Post
#4
|
|
Blues fan Group: Membri Posts: 2.976 Joined: 9-March 06 From: Blues country Member No.: 70.361 |
QUOTE(Daniel104187) Masina mea e rosie, si am avut parte de doua accidente in doua zile consecutive (de fiecare data cineva nu a reusit sa ma ocoleasca...). Ce concluzie sa trag de aici?
Schimba masina. In alta ordine de idei pun si eu o intrebare. La studiul asta daca nu iesea negrul , iesea albul nu? Sau doar cele cu indicele mic? pai in afara de alb care mai are indicele de vizibilitate mare? Ca acolo este enumerata cam toata paleta de culori inclusiv negru? Vad ca stau cam prost cu albastrul. Am avut si verde, beige si rosu dar nu am avut accidente. Doamne fereste de acum inainte ! -------------------- ________________________________ Audi A3 Sportback 2.0 TFSI Prostia este infinit mai fascinanta decit inteligenta, inteligenta are limitele ei, prostia nu. Decat sa asculti blues la difuzoarele laptop-ului, mai bine dai manele la maxim. Esti mai castigat! http://www.youtube.com/watch?v=6DJzH5vbL6s |
|
|
Jun 11 2007, 04:46 PM
Post
#5
|
|
pilot Group: Membri Posts: 434 Joined: 17-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.180 |
-------------------- Seat Ibiza 1.4 TDI 70CP (Mica si rosie)
A3 SB Ambition 1.6 102 CP (Neagra si suparata) |
|
|
Jun 11 2007, 05:50 PM
Post
#6
|
|
Boier Group: Membri Posts: 580 Joined: 12-January 06 From: Buc Member No.: 65.131 |
Corect, s-a mai discutat despre gradul de contrast intre culori si mediu. Dar, surpriza, cel mai mare contrast e glben-negru (nu alb-negru)
-------------------- Astra Caravan 1.8i 16v
|
|
|
Jun 11 2007, 06:32 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
QUOTE(booneK9) Corect, s-a mai discutat despre gradul de contrast intre culori si mediu. Dar, surpriza, cel mai mare contrast e galben-negru (nu alb-negru)
Nu-i exact o surpriza. Asta-i motivul pentru care viespile sunt colorate asa. Din cate stiu eu, au mai fost efectuate studii cu privire la culorile masinilor. Daca-mi aduc bine aminte, dintr-unul din ele reiesea ca soferii masinilor rosii au sanse mai mari sa fie opriti de poilitie (indiferent de marca propriu-zisa a masinii). -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Jun 11 2007, 10:02 PM
Post
#8
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
QUOTE(Daniel65671) existã o relaþie statisticã semnificativã între riscul de eveniment rutier ºi 17 culori de autovehicule
Io stiu o vorba....omu cand n-are de lucru, isi face.....deci mie unu imi vine tare greu sa inghit prostia asta.....totusi, sa fim putin seriosi....e frectie galenica toata treaba asta, un fel de "hai sa mai facem si noi ceva, ca ne cam plictisim"....prostesc astia lumea cu tot felul de tampenii, zau asa....si vad ca au si pe cine, asta-i partea mai trista :bash: Mare-i gradina.... :angel: -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Jun 12 2007, 10:24 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 722 Joined: 18-January 06 From: Bucuresti Member No.: 65.664 |
Alex,
Nu ma simt vizat, pentru ca nu l-am scris eu. Dar, spre deosebire de tine, eu consider ca din punct de vedere al sigurantei personale si a familiei (si tu ai un baietel - sa-ti creasca mare!) e bine sa tin cont de orice factor care reduce riscul. Iar culorile, e dovedit deja stiintific, datorita lungimilor de unda diferite sunt percepute diferit. (Rosul e cel mai bine perceput, avand lungimea de unda cea mai mare. De aceea a fost ales pentru stopuri.) Deci, nu e nimic rau in a fi observat mai bine din timp. Evident, mai trebuie sa armonizezi si gustul personal cu culoarea aleasa. Dar asta cu gustul e alta poveste. -------------------- Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!
Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007 Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005 |
|
|
Jun 12 2007, 11:14 AM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 434 Joined: 17-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.180 |
QUOTE(Daniel65671) Iar culorile, e dovedit deja stiintific, datorita lungimilor de unda diferite sunt percepute diferit. (Rosul e cel mai bine perceput. De aceea a fost ales pentru stopuri.)
Verdele este cea mai vizibila culoare pentru ochiul uman. Este fix la jumatatea spectrului luminos vizibil. Rosu e in partea de jos a spectrului, dar ocupa cea mai mare parte. -------------------- Seat Ibiza 1.4 TDI 70CP (Mica si rosie)
A3 SB Ambition 1.6 102 CP (Neagra si suparata) |
|
|
Jun 12 2007, 12:59 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 722 Joined: 18-January 06 From: Bucuresti Member No.: 65.664 |
Off topic, dar la subiect:
Culoare De la Wikipedia, enciclopedia liberã Numim culoare percepþia de cãtre ochi a uneia sau a mai multor frecvenþe (sau lungimi de undã) de luminã. În cazul oamenilor aceastã percepþie provine din abilitatea ochiului de a distinge câteva (de obicei trei) analize filtrate diferite ale aceleiaºi imagini. Percepþia culorii este influenþatã de biologie (unii oameni se nasc vãzând culorile diferit, alþii nu le percep deloc, vezi daltonism), de evoluþia aceluiaºi observator, sau de culorile aflate în imediata apropiere a celei percepute (aceasta fiind explicaþia multor iluzii optice). Culoarea, noþiune perceptivã, nu trebuie confundatã cu lungimea de undã, noþiune fizicã. Ochiul uman este incapabil sã distingã între galbenul monocromatic (o singurã lungime de undã) ºi o compoziþie de verde ºi roºu. Aceastã iluzie opticã permite afiºarea culorii galbene pe ecranul monitorului, ºi, în general, sineza tricromã. ªtiinþa culorii, denumitã ºi cromaticã, include percepera culorii de cãtre ochiul uman, originea culorii în diversele materiale, teoria culorii în artã ºi aspectele fizice ale culorii în spectrul electromagnetic. Radiaþiile electromagnetice sunt un amestec de radiaþii de diferite lungimi de undã ºi intensitãþi. Când aceste radiaþii au lungimi de undã între valorile (aproximative) de 380 nm ºi 740 nm, ele sunt cunoscute ca radiaþii din spectrul vizibil al luminii. O suprafaþã care reflectã difuz toate lungimile de undã în mod egal este perceputã ca albã, în timp ce una neagrã absoarbe toate lungimile de undã, fãrã a reflecta nici una. Culorile binecunoscute ale curcubeului în spectru (numit astfel de cãtre Isaac Newton de la cuvântul latin pentru apariþie) sunt definite de razele de luminã vizibilã de o singurã lungime de undã, aºa-numitele culori monocromatice. Frecvenþele din tabelul alãturat sunt date în terahertzi (THz), iar lungimea de undã în vid sunt date în nanometri (nm). (La adresa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Culoare) -------------------- Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!
Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007 Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005 |
|
|
Jun 23 2007, 06:13 PM
Post
#12
|
|
novice Group: Membri Posts: 21 Joined: 21-June 07 From: Bucuresti Member No.: 108.845 |
Dar oare au verificat si daca numarul de masini este egal pentru fiecare culoare? Presupun ca sunt mai multe masini negre decat albe si atunci e normal sa fie implicate in mai multe accidente. Daca a fost asa: avem 100 de masini negre si 37(37%) dintre ele au avut accident, si avem 60 de masini albe dintre care 15 au avut accident(25%), de aici reiese diferenta de 12 procente, dar nu prea e corect, pentru ca fiind mai multe masini negre si riscul de accident e mai mare (matematic este corect dar nu si practic).
-------------------- Rover 75/2000/CDTI/116 CP
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 14th May 2024 - 04:57 AM |