1936 FORD V-8 Fabricat in Romania la FORD ROMANA SAR |
This topic is about 1936 FORD V-8 Fabricat in Romania la FORD ROMANA SAR, the author, Vlad107342, wrote about: FORD V-8 68 fordor touring sedan DeLuxe - 1936 FABRICAT ÎN ROMÂNIA la UZINA DE MONTAJ FORD ROMANA SAR Masina mea este fabricata in anul 1936, primul l ... To read more just scroll down
1936 FORD V-8 Fabricat in Romania la FORD ROMANA SAR |
Jun 1 2007, 11:55 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
FABRICAT ÎN ROMÂNIA la UZINA DE MONTAJ FORD ROMANA SAR Masina mea este fabricata in anul 1936, primul lot montat in Romania la Uzina de Montaj FORD ROMANA SAR din Bucuresti de pe Calea Floreasca (FORD ROMANA SAR a functionat în perioada- 04 mai 1936 - 11 iunie 1948, lichidata de autoritatile epocii prin Legea Nationalizarii nr. 119/11.06.1948 http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp..._text?idt=1575) (Denumirea actuala: Automatica SA http://www.automatica.ro/romana/despre.html). Masina mea este 99% completa si originala. Este in prezent in curs de restaurare. FORD ROMANA SAR Informatii despre fabrica FORD ROMANA SAR din Bucuresti aici in limba romana: http://www.autoshow.ro/article--x-Top_Stor...mania--761.html http://www.ford.ro/index,78,473 si in limba germana si engleza: http://website.webcenter.lycos.de/www.fomcc.de/bukarest.htm http://media.ford.com/article_display.cfm?article_id=14707 Aici detalii masina mea: http://www.autogallery.org.ru/ford1936.htm Caracteristicile tehnice ale masinii mele: Denumire: FORD V-8 Model: 68 Tip: Fordor Touring sedan (limuzina, berlina 3 volume 4 usi) Varianta: De Luxe Anul de fabricatie: 1936 (Uzina de montaj Ford Romana SAR) Versiunea "De Luxe" cuprindea in plus fata de "Standad" stergator de parbriz si pentru pasager, oglinzi retrovizoare exterioare, doua lampi de stop pe spate, cauciucuri cu banda alba, radiou cu lampi, tapiserie calitate superioara la interior, bricheta si scrumiera. Uzina de montaj FORD ROMANA SAR Bucuresti livra automobilele Ford doar in versiunea limuzina in trei volume cu patru usi (fordor touring sedan) echipate "Standard" si "De Luxe", vopsite intro singura culoare. Se putea opta pentru Washington Blue (albastru închis) si Rubber Black (negru). Orice alta versiune de caroserie se aducea la comanda din Marea Britanie sau USA. Orice alta versiune de culoare se putea oferi optional la preferintele clientului, la cost suplimentar. Culoarea originala a masinii mele: Washington Blue (albastru Washington) Motor tip: V-8 la 90 grade cu supape laterale Alezajul: 77,78 mm Cursa pistonului: 95,25 mm Cilindreea: 3.621 cmc Puterea: 85 CP la 3.800 rot/min (in brosurile din 1936 este prezentata la 90 CP) Raport de compresie: 6,12:1 Ordinea de aprindere: 1-5-4-8-6-3-7-2 Capacitate carter ulei: 4 litri Sistem de ungere: cu presiune si carter ventilat Ulei sub presiune la lagărele paliere, biele si axa cu came Pompa de ulei: cu angrenaj Sistem de franare: mecanic pe cele patru roti, independent Capacitate pompa ulei: 7,1 litri pe minut la turatia de 2000 rot/min Presiunea normala a uleiului: 2,1 atm la 2600 rot/min Jocul supapelor: 0,317-0,343 mm Sistemul electric: 6 V , baterie la 115 amperi Sistemul de racire:cu termosifon si accelerare prin pompa si control termostatic al circulatiei Capacitatea sistemului de racire: 21 litri Sistemul de benzina: Indicator de nivel de benzina hidrostatic Carburator: Stromberg typ 97 dublucorp cu aspiratia in jos Capacitate rezervor: 50 litri Pompa de bezina: cu diafragma Dimensiuni: Lxlxh = 4720 mm x 1780 mm x 1780 mm Anvelope: 16 x 6,5 Garda la sol: 229 mm Cutia de viteze: 3 viteze inainte si una inapoi de tip elicoidal silentios. Angrenarea este sincronizata pentru pinioanele vitezelor a doua si a treia. Capacitate ulei cutie: 1,2 litri Seria motorului: este in acelasi timp si numarul de serie al masinii. Este stantat pe blocul motor si pe placuta de identificare pe caroserie sub parbriz cum se ridica capota motorului. Viteza maxima declarata de constructor: 135 km/h Consum mediu l/100 km: 25 litri (urban trece de 30 litri/100 km,dar mai contează?) NOTA: Versiunea "De Luxe" cuprindea in plus fata de "Standad" stergator de parbriz si pentru pasager, oglinzi retrovizoare exterioare, doua lampi de stop pe spate, cauciucuri cu banda alba, radiou cu lampi, tapiserie calitate superioara la interior, bricheta si scrumiera. Uzina de montaj FORD ROMANA SAR Bucuresti livra automobilele Ford doar in versiunea limuzina in trei volume cu patru usi (fordor touring sedan) echipate "Standard" si "De Luxe", vopsite intro singura culoare. Se putea opta pentru Washington Blue (albastru inchis) si Rubber Black (negru). Orice alta versiune de caroserie se aducea la comanda din Marea Britanie sau USA. Orice alta versiune de culoare se putea oferi optional la preferintele clientului, la co[/size]st suplimentar.[/font][/b] Culoarea originala a masinii mele: Washington Blue (albastru Washington) Viteza maxima declarata de constructor: 135 km/h Consum mediu l/100 km: 25 litri (urban trece de 30 litri/100 km,dar mai conteaza?) This post has been edited by Vlad107342: Nov 16 2007, 11:03 AM
Attached File(s)
0.1936_FORD.jpg ( 60.18K )
Number of downloads: 84
Imaginea010.jpg ( 99.93K ) Number of downloads: 84 211758.jpg ( 75.94K ) Number of downloads: 67 -------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Sep 15 2007, 10:23 AM
Post
#41
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
NOTA: Pana in 1946 in USA nu erau obligatorii semnalizatoarele laterale pe aripi fata/spate. Doar in Europa! [/color][color=blue]
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Sep 15 2007, 10:32 AM
Post
#42
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
IDENTIFICAREA MODELULUI[size=18][/size][color=red][/color]
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Sep 15 2007, 10:32 AM
Post
#43
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
QUOTE(Vlad107342) IDENTIFICAREA MODELULUI[size=18][/size][color=red][/color]
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Sep 19 2007, 12:24 PM
Post
#44
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 17-September 07 From: Bucuresti Member No.: 114.185 |
|
|
|
Sep 19 2007, 12:43 PM
Post
#45
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
Din 1937 se introduce sistemul de Franare Hidraulic atat pe FORD cat si pe LINCOLN. *(masina mea a fost modificata prin anii 70, atunci nu mai ti-o inscria daca nu era hidraulica; multe masini au ajuns astfel la fier vechi). Eu masina o fac sa ma plimb. Vreau sa ma bucur de ea in siguranta, asa ca ii fac sistem de franare hidraulic si o vopsesc in doua culori chiar daca in 1936 era doar intro singura culoare. Acum suntem in 2007 si mie trebuie sa imi placa AICI> reclama FORD ROMANA SAR/ pentru modelele 1937 This post has been edited by Vlad107342: Nov 14 2007, 08:08 AM
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Sep 19 2007, 07:01 PM
Post
#46
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 17-September 07 From: Bucuresti Member No.: 114.185 |
Nu stiu de ce intzelesesem ca vretzi o restaurare super exacta (cu franele mecanice). Optzinea pentru frane hidraulice e foarte buna , din cate am citit multe accidente s'au intamplat din cauza franelor mecanice.
PS. Am adunat mai multe materiale din epoca (long live ebay - macar atat daca nu masina ) si in mod sigur Ford introduce frana hidraulica la modelul '39. Oricum anecdotic , batranul Henry era un tip destul de conservator (frane mecanice , axa fatza rigida). |
|
|
Sep 24 2007, 03:56 PM
Post
#47
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
INTERESEAZA ACEL MOTOR DE FORD V8 DIN BUCURESTI PE CARE IL CUNOSTI. E INSA IMPORTANT SA FIE INTERBELIC SI MAI ALES CEL DE 85 CP. CE INFORMATII POTI SA IMI OFERI?
QUOTE(guerilla) e unul in stare destul de buna in bucuresti pe langa unirii. intr-un timp avea si anunt de vanzare in geam. [/color][color=brown]
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Nov 13 2007, 11:37 PM
Post
#48
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 13-November 07 Member No.: 115.454 |
Salut! Am si eu una la fel si ma chinui sa o restaurez. In prezent arata praf, dar am deja o colectie de piese noi sau nos luate de pe ebay. Imi explodeaza buzunarul de fiecare data mai ales din cauza taxelor. Dar ma pansez si ma mai bubui o data luna urmatoare. |
|
|
Nov 14 2007, 07:42 AM
Post
#49
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
trimite-mi un mail vlad_ford_v8@yahoo.com sa luam legatura.
Am reusit si eu sa mai gasesc piese la doua epave din tara. Am ceas de bord de kilometraj, de dat, set de faruri *(doar oalele fara rame si sticla/oglinda), bordul acuma il negociez complet in stare impecabila de pe ebay, al meu avand multe gauri. Uite aici un site unde gasesti piese, stopuri, chedere si carti tehnice. http://www.lebaronbonney.com/ Modele romanesti / europene difereau foarte putin de cele americane, cea mai importanta deosebire fiind existenta semnalizatoarelor pe aripi fata*(ca si VW broasca). Carte de indentitate ti-ai facut? Mai ai placuta originala de identificare cu Ford Romana SAR pe ea? Astept raspunsul tau, pe mail. Vlad This post has been edited by Vlad107342: Nov 14 2007, 07:44 AM
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Nov 15 2007, 09:54 PM
Post
#50
|
|
Blues fan Group: Membri Posts: 2.976 Joined: 9-March 06 From: Blues country Member No.: 70.361 |
Domle mai arata si tu o poza, ceva. Ce s-a mai lucrat la ea, ce nu? Asteptam sa creasca sub ochii nostri.
-------------------- ________________________________ Audi A3 Sportback 2.0 TFSI Prostia este infinit mai fascinanta decit inteligenta, inteligenta are limitele ei, prostia nu. Decat sa asculti blues la difuzoarele laptop-ului, mai bine dai manele la maxim. Esti mai castigat! http://www.youtube.com/watch?v=6DJzH5vbL6s |
|
|
Dec 23 2007, 01:50 PM
Post
#51
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 2-December 07 Member No.: 115.676 |
Pe www.prewarcar.com am vazut o poza cu o masina similara, un Ford 36, in restaurare in Romania, numai ca masina e o culare diferita. Stii de ea?
In alta ordine de idei superba masina, felicitari si mult noroc! Banuiesc ca ai deja manualul la ea? Daca nu te pot ajuta cu scanuri...
Attached File(s)
1936_Ford_Romania_1936_rear.jpg ( 20.38K )
Number of downloads: 36
dsc04837ja4.jpg ( 38.59K ) Number of downloads: 24 whatisit_192a_250.jpg ( 10.43K ) Number of downloads: 2 |
|
|
Feb 2 2008, 02:15 PM
Post
#52
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
Poza pe care ai vazuto pe PREWARCAR este una si aceeasi masina. Acelea erau culorile in care era vopsita cand am cumparato. Arata janic si ruginita. I-am dat un strat protector in spray doar sa nu rugineasca mai rau, provizoriu si cu ocazia asta m-am jucat si cu culorile putin.
Acuma e dezmembrata si se lucreaza la sasiu -------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Mar 4 2008, 11:55 PM
Post
#53
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 2-December 07 Member No.: 115.676 |
aha! credeam ca asta era, ca prea parea similara masina in alte respecte. multe felicitari si noroc!
|
|
|
Feb 18 2010, 01:16 PM
Post
#54
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 18-February 10 Member No.: 124.120 |
In ce stadiu mai e masina ?
Am avut si eu una identica,pot sa iti dau unele sfaturi. Toate cele bune ! Cristian |
|
|
Sep 30 2010, 11:38 AM
Post
#55
|
|
sofer Group: Membri Posts: 61 Joined: 28-March 08 From: Craiova Member No.: 116.795 |
Ceva noutati?
-------------------- Daewoo Tico
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th May 2024 - 11:47 PM |