Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 1936 FORD V-8 Fabricat in Romania la FORD ROMANA SAR
Masini.ro Forum > Masini.ro > Retro & Concept cars
Pages: 1, 2
Vlad107342
FORD V-8 68 fordor touring sedan DeLuxe - 1936
FABRICAT ÎN ROMÂNIA la UZINA DE MONTAJ FORD ROMANA SAR

Masina mea este fabricata in anul 1936, primul lot montat in Romania la Uzina de Montaj FORD ROMANA SAR din Bucuresti de pe Calea Floreasca (FORD ROMANA SAR a functionat în perioada- 04 mai 1936 - 11 iunie 1948, lichidata de autoritatile epocii prin Legea Nationalizarii nr. 119/11.06.1948 http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp..._text?idt=1575)
(Denumirea actuala: Automatica SA http://www.automatica.ro/romana/despre.html).
Masina mea este 99% completa si originala. Este in prezent in curs de restaurare.

FORD ROMANA SAR
Informatii despre fabrica FORD ROMANA SAR din Bucuresti aici in limba romana:
http://www.autoshow.ro/article--x-Top_Stor...mania--761.html
http://www.ford.ro/index,78,473 si in limba germana si engleza:
http://website.webcenter.lycos.de/www.fomcc.de/bukarest.htm
http://media.ford.com/article_display.cfm?article_id=14707


Aici detalii masina mea: http://www.autogallery.org.ru/ford1936.htm

Caracteristicile tehnice ale masinii mele:
Denumire: FORD V-8
Model: 68
Tip: Fordor Touring sedan (limuzina, berlina 3 volume 4 usi)
Varianta: De Luxe
Anul de fabricatie: 1936 (Uzina de montaj Ford Romana SAR)
Versiunea "De Luxe" cuprindea in plus fata de "Standad" stergator de parbriz si pentru pasager, oglinzi retrovizoare exterioare, doua lampi de stop pe spate, cauciucuri cu banda alba, radiou cu lampi, tapiserie calitate superioara la interior, bricheta si scrumiera. Uzina de montaj FORD ROMANA SAR Bucuresti livra automobilele Ford doar in versiunea limuzina in trei volume cu patru usi (fordor touring sedan) echipate "Standard" si "De Luxe", vopsite intro singura culoare. Se putea opta pentru Washington Blue (albastru închis) si Rubber Black (negru). Orice alta versiune de caroserie se aducea la comanda din Marea Britanie sau USA. Orice alta versiune de culoare se putea oferi optional la preferintele clientului, la cost suplimentar.

Culoarea originala a masinii mele: Washington Blue (albastru Washington)
Motor tip: V-8 la 90 grade cu supape laterale
Alezajul: 77,78 mm
Cursa pistonului: 95,25 mm
Cilindreea: 3.621 cmc
Puterea: 85 CP la 3.800 rot/min (in brosurile din 1936 este prezentata la 90 CP)
Raport de compresie: 6,12:1
Ordinea de aprindere: 1-5-4-8-6-3-7-2
Capacitate carter ulei: 4 litri
Sistem de ungere: cu presiune si carter ventilat
Ulei sub presiune la lagărele paliere, biele si axa cu came
Pompa de ulei: cu angrenaj
Sistem de franare: mecanic pe cele patru roti, independent
Capacitate pompa ulei: 7,1 litri pe minut la turatia de 2000 rot/min
Presiunea normala a uleiului: 2,1 atm la 2600 rot/min
Jocul supapelor: 0,317-0,343 mm

Sistemul electric: 6 V , baterie la 115 amperi
Sistemul de racire:cu termosifon si accelerare prin pompa si control termostatic al circulatiei
Capacitatea sistemului de racire: 21 litri
Sistemul de benzina: Indicator de nivel de benzina hidrostatic
Carburator: Stromberg typ 97 dublucorp cu aspiratia in jos
Capacitate rezervor: 50 litri
Pompa de bezina: cu diafragma
Dimensiuni: Lxlxh = 4720 mm x 1780 mm x 1780 mm
Anvelope: 16 x 6,5
Garda la sol: 229 mm
Cutia de viteze: 3 viteze inainte si una inapoi de tip elicoidal silentios. Angrenarea este sincronizata pentru pinioanele vitezelor a doua si a treia. Capacitate ulei cutie: 1,2 litri
Seria motorului: este in acelasi timp si numarul de serie al masinii. Este stantat pe blocul motor si pe placuta de identificare pe caroserie sub parbriz cum se ridica capota motorului.

Viteza maxima declarata de constructor: 135 km/h
Consum mediu l/100 km: 25 litri (urban trece de 30 litri/100 km,dar mai contează?)



NOTA: Versiunea "De Luxe" cuprindea in plus fata de "Standad" stergator de parbriz si pentru pasager, oglinzi retrovizoare exterioare, doua lampi de stop pe spate, cauciucuri cu banda alba, radiou cu lampi, tapiserie calitate superioara la interior, bricheta si scrumiera. Uzina de montaj FORD ROMANA SAR Bucuresti livra automobilele Ford doar in versiunea limuzina in trei volume cu patru usi (fordor touring sedan) echipate "Standard" si "De Luxe", vopsite intro singura culoare. Se putea opta pentru Washington Blue (albastru inchis) si Rubber Black (negru). Orice alta versiune de caroserie se aducea la comanda din Marea Britanie sau USA. Orice alta versiune de culoare se putea oferi optional la preferintele clientului, la co[/size]st suplimentar.[/font][/b]

Culoarea originala a masinii mele: Washington Blue (albastru Washington)

Viteza maxima declarata de constructor: 135 km/h
Consum mediu l/100 km: 25 litri (urban trece de 30 litri/100 km,dar mai conteaza?)
air_wolf
s-o stapinesti sanatos si multa bafta la restaurare!!!
Horia49540
super-masina! acesta nu este oare modelul cu care a castigat marele Petre Cristea Raliul Moonte-Carlo in 1936? :boxing:

sa o faci frumoasa! succes :wave:

ps - si o nedumerire: scrii "frane mecanice" - adica nu avea sistem hidraulic? m-as indoi, la asa o greutate...
A K U
Bravo, domnule, tot respectul! Uite ce fac unii oameni din pasiune. arigato.gif
daniel40451
cu multa pasiune si cu multi bani poti sa faci un lucru nemaipomenit .sper sa ai timp ptr asta muuult succes
Arheopterix
[quote="Horia49540"]super-masina! acesta nu este oare modelul cu care a castigat marele Petre Cristea Raliul Moonte-Carlo in 1936? :boxing:

Cristea a condus dupa cate stiu versiunea coupe 2 usi.
Am un prieten care a a vut una intre 37-52.
E f mandru ptr ca nu difera cu mai nimic cu cea cu care a concurat Cristea.
Coupeurile erau made in US.
La noi sau fabricat doar cu usi 6 si 8 cil.
Vlad107342
Uzina de montaj din Calea Floreasca FORD ROMANA SAR, a inceput montajul masinilor Ford in mai 1936 cu modelul Ford V-8 din 1935 (probabil s-au adus din State masinile nevandute in 1935 si s-au montat si vandut la noi). In Iulie-August incepe montarea modelului 1936 (ca si cel pe care il am eu). In aceasta perioada de trei luni mostre de piese fabricate in Romania au fost trimise in State la Ford pentru verificarea calitatii. ROmania primeste dreptul de fabricatie pentru automobilele FORD in varianta limuzina berlina (cu 4 usi) incepand cu 1936, pe portile uzinei iesind modelele 1936, 1937,1938,1939 si 1940. La mijlocul anului 1940 din cauza situatiei politice se sisteaza livrarea de piese.
Ford Romana nu primeste drept de fabricatie pentru Lincon Zephyr ci doar drept de distributie acestea fiind importate (calitatea de finisare trebuia sa fie "de top"). Nu apar identificate separat de productia americana, modelele fabricate la noi. Doar detaliile specifice Europei la acea data (semnalizatoare pe aripi fata de ex.) si placheta de identificare Ford Romana sunt cele care "autentifica" provenienta lor.
Incepand cu anul 1937 Ford Romana introduce sistemul de franare hidraulic, se diversifica gama de motoare, pe langa cel existent de 85 CP si 3600 cmc apare un V-8 de 60 CP la 2100 cmc iar variantele "Standard" si "de luxe" au forme da caroserie diferite. Mai precis in 1938 versiunea "standard" este modelul "de luxe" din 1937 si asa mai departe (variantele Standard din anul in curs fiind identice cu variantele De Luxe din anul precedent, pana in 1940. Toate aveau motorizari V-8). 6 cilindri in line apar doar in State in 1942. Sistemul de service Ford Romana SAR existent in tara (in Timisoara era reprezentat de BANAT MOTOR, oferea posibilitatea schimbarii motoarelor originale cu altele reconditionate astfel incat multe modele din perioada 1935-1940 se mai gasesc cu motoare cu 4 cilindri in linie (scoase din productie in 1934), reconditionate la vremea respectiva. La noi nu s-au produs/montat motoare de 6 in linie. Doar V-8
(FOTO INCINTA FORD ROMANA SAR - automobile gata pentru livrare - Ford-ul meu in fata stanga. In dreapta Ford model 1935)[/color][col[size="2"][/size]or=blue]
Vlad107342
RECLAMA FORD ROMANA SAR - pentru promovarea noului model 1936[b]
Vlad107342
Motorul FORD V-8 model 1936, 85 CP - sectiune transversala- din Manualul de Intretinere editat de FORD ROMANA SAR - Bucuresti, 1936
Vlad107342
Motorul FORD V-8 model 1936, 85 CP - sectiune longitudinala- din Manualul de Intretinere editat de FORD ROMANA SAR - Bucuresti, 1936[color=darkblue][/color]
Vlad107342
Primele 2 pagini ale brosurii Manual de intretinere si reparatii FORD V-8 model 68 din 1936 editat de FORD ROMANA SAR -Bucuresti, distribuit impreuna cu automobilul.
Vlad107342
file de poveste...FORD ROMANA SAR in ROMANIA MARE - reclama de revista in anii 30[/color][color=darkblue]
Vlad107342
identificarea completa a masinii mele conform "Standard catalog of Ford 1903-2003, USA" [color=blue][/color]
marius68582
Maxim respect pentru masinuta si pasiunea proprietarului !!! biggrin.gif
Vlad107342
[/color]Reprezentanta FORD ROMANA SAR in Timisoara prin BANAT MOTOR str. Duca nr. 8 (astazi magazinul Orange Shop, blvd.Republicii). FORD V-8 1936 (identic cu al meu) parcat in fata si FORD V-8 1932 in spate.....poza de colectie, din colectia mea privata[color=red] FOTO din 1937
Vlad107342
Singura fotografie a halei fabricii FORD ROMANA SAR - Bucuresti, pe Calea Floreasca. Hala există si astazi gazduind SC Automatica SA.
Hala are o forma rectangulara 81,00 x 42,00 m, cu regim de inaltime parter (showroom si montaj) si etaj partial (birouri), edificata in perioada 1935-1936, arhitect Paul Emil Miclescu, ingineri de structura: Dumitru Marcu si Nicolae Gane.
Vlad107342
Service-ul reprezentantei FORD ROMANA SAR din Timisoara - BANAT MOTOR . Fotografie din anul 1937. In foto FORD V-8 din 1937 nr.de inmatriculare 1850-TMS (din colectia mea foto)[color=red][/color]
Vlad107342
Asa arata motorul nerestaurat in momentul in care l-am scos dupa aproape 40 de ani din camara in care a fost depozitat spre conservare. Asezat pe paleti de lemn intro cutie de lemn tip armata si acoperit cu o prelata impermeabila, legat cu funie...si asta nu e tot... in urma dezasamblarii complete am gasit vaselina pe pistoane. O bijuterie de motor ! Acum este restaurat, revopsit in culoarea originala negru si chiulasele gri.
G e o r g e
poze ! vrem poze multe !
Vlad107342
Reclama originala - afis 1936 FORD - V8 din USA[color=red][/color]
Vlad107342
FOTOGRAFII ISTORICE - ATELIERUL DE INTRETINERE SI REPARATII FORD IN INCINTA REPREZENTANTEI FORD DIN TIMISOARA "BANAT MOTOR" IN ANUL 1937 *(colectia personala)[color=red][/color]
Vlad107342
Banat Motor -1937, Timisoara
Vlad107342
[color=red][/color]
Vlad107342
ASA SE FACEA RECLAMA LA O MASINA IN ANUL 1936 IN AMERICA[color=red][/color]
Vlad107342
RECLAMA
Vlad107342
RECLAMA LA MOTOR
Vlad107342
REPREZENTANTELE FORD ROMANA IN ANUL 1937 (LISTA OFICIALA), DIN COLECTIA PRIVATA[color=red][/color]
Vlad107342
BORDUL MASINII MELE , din cartea tehnica originala 1936 *(varianta standard, este prezentata in imagine)
Vlad107342
si schema instalatiei electrice , din cartea tehnica originala 1936 [color=red][/color]
Vlad107342
1936 FORD RECLAMA[color=red][/color]
Vlad107342
FORD-ul meu fabricat in Romania. Sunt fericit si onorat ca am aceasta masina si o voi restaura impecabil readucand-o la stralucirea de odinioara. Astazi, cand Ford s-a reintors in Romania mai mult ca oricand sper ii rog pe cei care inca mai cunosc astfel de FORD-uri romanesti abandonate prin tara sa ma anunte. In primul rand pentru ca imi mai lipsesc cateva piese originale la masina mea. Va multumesc. Vlad[color=red][/color]
Vlad107342
foto lateral
Vlad107342
foto fata[color=red][/color][/quote]
Vlad107342
QUOTE(Vlad107342)
foto fata[color=red][/color]
Vlad107342
motorul in culorile originale negru/gri.
Vlad107342
frontal motorul *(a necesitat montarea pe sasiu pentru inspectia RAR in vederea eliberarii Cartii de Identitate pe baza Certificatului de Vehicul istoric)
guerilla
e unul in stare destul de buna in bucuresti pe langa unirii. intr-un timp avea si anunt de vanzare in geam.
G e o r g e
bravo... felicitari pentru proiect ,tine-ne si pe noi la curect
marius68582
Inca o data,apreciez pasiunea ta.
Pentru piese insa,cred ca din afara le vei procura mai usor.Sau poate,asa cum zici tu...odata cu venirea Ford in Romania te alegi cu vre-o sponsorizare ceva din parte companiei. blush.gif
Arheopterix
Un prieten a avut un Ford V8 cumparat de nou in 37.
Era varianta cu 2 usi si fabricat in State.
Motorul era practic identic cu al tou.
A tinut masina pana pe la mijlocul anilor 60 ,cand a schimbat-o pe un Fiat 850 :puke:
Zice ca avea 75cp si a mers cu ea 130 km/h.
Vlad107342
Intradevar, Coupe-urile, cabrioleturile si celelalte variante de caroserii se importau din State. La Uzina de montaj FORD ROMANA SAR se fabrica doar versiuea limuzina cu patru usi tip sedan (care era cea mai scumpa dintre toate variantele de caroserie), pretul pentru varianta Standard in state de cca 650 dolari *(in Romania vreo 15.000 lei 1937). Deja in anul 1937 era disponibil si motorul V-8 mic de 60 CP (pe versiunea Standard), iar pe DeLuxe a ramas motorul mare V-8 de 85 CP. Nu au existat de 75CP. Probabil cel de care vorbesti avea 85 CP avand in vedere aspectul sportiv al coupeurilor. La noi in Romania ambele motoare erau produse atat cel mic de 60CP cat si cel mare de 85CP. De asemenea FORD ROMANA SAR producea si camioane de pana la 7 tone, tot cu motor de 85CP. (foto FORD V-8 cabriolet din 1936 "made in USA special pentru Europa ", poza colectie personala, facuta in anul 1939)
NOTA: Pana in 1946 in USA nu erau obligatorii semnalizatoarele laterale pe aripi fata/spate. Doar in Europa! [/color][color=blue]
Vlad107342
IDENTIFICAREA MODELULUI[size=18][/size][color=red][/color]
Vlad107342
QUOTE(Vlad107342)
IDENTIFICAREA MODELULUI[size=18][/size][color=red][/color]
Treaba114192
Din cate sthtiu Ford a introdus frana hidraulica in '39 shi s'ar putea ca transformarea la frana hidraulica sa fi fost ceva comun shi in epoca . Prin urmare nu ai stirbi mult din originalitate daca ai renuntza la franele mecanice si ai fi mult mai in sigurantza.
Vlad107342
[i]Ford-urile din 1936 au fost ultimele cu frane mecanice.
Din 1937 se introduce sistemul de Franare Hidraulic atat pe FORD cat si pe LINCOLN. *(masina mea a fost modificata prin anii 70, atunci nu mai ti-o inscria daca nu era hidraulica; multe masini au ajuns astfel la fier vechi).
Eu masina o fac sa ma plimb. Vreau sa ma bucur de ea in siguranta, asa ca ii fac sistem de franare hidraulic si o vopsesc in doua culori chiar daca in 1936 era doar intro singura culoare. Acum suntem in 2007 si mie trebuie sa imi placa

AICI> reclama FORD ROMANA SAR/ pentru modelele 1937
Treaba114192
Nu stiu de ce intzelesesem ca vretzi o restaurare super exacta (cu franele mecanice). Optzinea pentru frane hidraulice e foarte buna , din cate am citit multe accidente s'au intamplat din cauza franelor mecanice.
PS. Am adunat mai multe materiale din epoca (long live ebay - macar atat daca nu masina bicycle.gif ) si in mod sigur Ford introduce frana hidraulica la modelul '39. Oricum anecdotic , batranul Henry era un tip destul de conservator (frane mecanice , axa fatza rigida).
Vlad107342
INTERESEAZA ACEL MOTOR DE FORD V8 DIN BUCURESTI PE CARE IL CUNOSTI. E INSA IMPORTANT SA FIE INTERBELIC SI MAI ALES CEL DE 85 CP. CE INFORMATII POTI SA IMI OFERI?

QUOTE(guerilla)
e unul in stare destul de buna in bucuresti pe langa unirii. intr-un timp avea si anunt de vanzare in geam.
[/color][color=brown]
Ove

Salut! Am si eu una la fel si ma chinui sa o restaurez. In prezent arata praf, dar am deja o colectie de piese noi sau nos luate de pe ebay. Imi explodeaza buzunarul de fiecare data mai ales din cauza taxelor. Dar ma pansez si ma mai bubui o data luna urmatoare.
Vlad107342
trimite-mi un mail vlad_ford_v8@yahoo.com sa luam legatura.
Am reusit si eu sa mai gasesc piese la doua epave din tara. Am ceas de bord de kilometraj, de dat, set de faruri *(doar oalele fara rame si sticla/oglinda), bordul acuma il negociez complet in stare impecabila de pe ebay, al meu avand multe gauri.
Uite aici un site unde gasesti piese, stopuri, chedere si carti tehnice. http://www.lebaronbonney.com/
Modele romanesti / europene difereau foarte putin de cele americane, cea mai importanta deosebire fiind existenta semnalizatoarelor pe aripi fata*(ca si VW broasca).
Carte de indentitate ti-ai facut? Mai ai placuta originala de identificare cu Ford Romana SAR pe ea?
Astept raspunsul tau, pe mail.
Vlad
Baby Blues
Domle mai arata si tu o poza, ceva. Ce s-a mai lucrat la ea, ce nu? Asteptam sa creasca sub ochii nostri. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.