Ignis 4x4 |
This topic is about Ignis 4x4, the author, alin103841, wrote about: Salutari tuturor Numele meu este Alin, sunt din Craiova si va cer sfatul.Parerea voastra conteaza de aceea va rog sa fiti cat mai sinceri. Intentionez ... To read more just scroll down
Ignis 4x4 |
Apr 14 2007, 10:00 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 12-April 07 From: Craiova (Dolj) Member No.: 103.834 |
Numele meu este Alin, sunt din Craiova si va cer sfatul.Parerea voastra conteaza de aceea va rog sa fiti cat mai sinceri. Intentionez sa-mi cumpar un Ignis 4x4 pe care sa-l folosesc atat pt deplasari cu familia cat si sa intru pe drumuri mai putin amenajate( pe camp ), asta din pricina meseriei mele( topograf). Din experienta voastra credeti ca este o optiune valabila? Evident nu am pretentia ca Ignisul este o masina off road dar credeti ca m-ar putea ajuta pe drumurile neamenajate, cu denivelari rezonabile? De asemenea ce puteti sa-mi spuneti despre comportamentul si tinuta masinii? Va multumesc anticipat![/quote] |
|
|
Apr 14 2007, 11:09 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 22-December 06 From: Bucuresti Member No.: 95.362 |
Salutari si Bine ai venit pe forum !
Pentru ceea ce vrei e chiar prea mult 4X4, vreau sa spun ca te-ai putea descurca si cu tractiune fata. Eu am fost pe niste sleauri la vidraru cu zapada si gheata si nu a ramas niciodata intepenita.(pun poza mai jos) E putin cam inaltuta, lucru bun pt drumuri ne amenajate nu asa de bun pentru sosea. dar se tine bine in curbe, nu m-am rasturnat cu ea pana acum varianta pe care o am eu cu motor 1.3 DDIS consuma putin, trage destul de bine viteza maxima 176 km/h (o singura data si cred ca era uragan in spate de a fugit asa. in general fuge cu 165) -------------------- |
|
|
Apr 14 2007, 11:22 PM
Post
#3
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 22-December 06 From: Bucuresti Member No.: 95.362 |
-------------------- |
|
|
Apr 15 2007, 07:31 AM
Post
#4
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 12-April 07 From: Craiova (Dolj) Member No.: 103.834 |
Raspunsul tau imi intareste impresia ca Ignis-ul este o masinuta excelenta atat pe sosea cat si in conditii dificile de drum. Referitor la viteza: este surprinzator sa atinga asemenea performanta! Eu acum am un Golf V 1.6 pe benzina si vreau sa-ti spun ca nu am indraznit mai mult de 180km/h si asta undeva pe o autostrada din Franta, anul trecut. Iar Golful este foarte jos(garda la sol) si are si motor mai puternic(102 cp)! Am sa te tin la curent cu masina, dupa ce o sa o cumpar. Iti foarte multumesc si pt poze! |
|
|
Apr 16 2007, 03:23 PM
Post
#5
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 199 Joined: 26-March 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 71.821 |
|
|
|
Apr 27 2007, 02:44 PM
Post
#6
|
|
sofer Group: Membri Posts: 77 Joined: 30-November 99 From: Constanta Member No.: 3.420 |
Alin, eu am un Ignis 1.5 4x4 si ti-l recomand cu incredere ca model mai ales pentru natura meseriei tale. Cel putin pe mine m-a ajutat sa scap din niste noroaie de neimaginat din care nu cred c-as fi iesit cu vreo masina cu tractiune pe o singura punte. Cred ca daca as fi avut si niste cauciucuri mai profilate poate ca treceam de ele fara emotii, dar cu cauciucurile de vara cu care vine masina echipata e destul de palpitant. In plus urca farte bine drumurile noroioase in panta cu condita sa nu fie foarte inclinate intr-o parte.
Despre viteza maxima cu care am avut ocazia sa merg pot sa-ti spun ca a depasit 185 km/h pe vitezometru in conditiile in care viteza maxima constructiva a masinii e de 165 km/h. La drum intins cred ca 130 km/h e de ajuns. -------------------- Suzuki Ignis 1.5 AWD, 16v, 99CP
Ford Focus 1.8 TDCI, 100CP |
|
|
Jan 11 2008, 01:33 PM
Post
#7
|
|
sofer Group: Membri Posts: 83 Joined: 16-November 07 Member No.: 115.487 |
Alin, eu am un Ignis 1.5 4x4 si ti-l recomand cu incredere ca model mai ales pentru natura meseriei tale. Cel putin pe mine m-a ajutat sa scap din niste noroaie de neimaginat din care nu cred c-as fi iesit cu vreo masina cu tractiune pe o singura punte. Cred ca daca as fi avut si niste cauciucuri mai profilate poate ca treceam de ele fara emotii, dar cu cauciucurile de vara cu care vine masina echipata e destul de palpitant. In plus urca farte bine drumurile noroioase in panta cu condita sa nu fie foarte inclinate intr-o parte. Despre viteza maxima cu care am avut ocazia sa merg pot sa-ti spun ca a depasit 185 km/h pe vitezometru in conditiile in care viteza maxima constructiva a masinii e de 165 km/h. La drum intins cred ca 130 km/h e de ajuns. cam cat este consumul mediu la un Ignis 4WD? ce fel de tractiune 4wd foloseste? e permanenta, cu cupaj vascos? aveti idee? pentru mine 4wd ar putea insemna multi bani in plus in caz de defectare... nu vreau sa ma gandesc ce consum are la 160... |
|
|
Jan 11 2008, 04:56 PM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 157 Joined: 25-June 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 109.030 |
Nici eu nu vreau sa ma gandesc ce consum are la 160 .
Oricum, nu inteleg eu unde vrei tu sa mergi cu 160 in Romania ? E o adevarata aventura, chiar ieri am vazut la TV niste cratere pe autostrada noastra. Ce se mai spun de restul drumurilor "nationale". Drumurile noastre parca-s facute pentru masina lansata de curand de Tata Motors, aia cu 600 cmc.... -------------------- ****************************************
Suzuki Ignis 1.3 4WD GLX A/C |
|
|
Mar 10 2008, 08:21 PM
Post
#9
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 14 Joined: 10-March 08 Member No.: 116.616 |
intreba cineva si nu a primit raspuns
cum e tarctiunea 4x4 la ignis ? permanenta ? automata ? se cumpleaza manual ? si pe mine ma intereseaza un ignis 4x4 |
|
|
Mar 10 2008, 08:40 PM
Post
#10
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 157 Joined: 25-June 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 109.030 |
intreba cineva si nu a primit raspuns cum e tarctiunea 4x4 la ignis ? permanenta ? automata ? se cumpleaza manual ? si pe mine ma intereseaza un ignis 4x4 S-a mai discutat in alte topicuri. Tractiunea e 4x4 permanent, prin vascocuplu, cu un raport de transfer al puterii motorului de aprox. 80% pe puntea fata - 20% pe puntea spate, raport care se modifica in cazul in care rotile din fata patineaza. -------------------- ****************************************
Suzuki Ignis 1.3 4WD GLX A/C |
|
|
Mar 10 2008, 09:04 PM
Post
#11
|
|
sofer Group: Membri Posts: 50 Joined: 5-October 07 Member No.: 114.944 |
intreba cineva si nu a primit raspuns cum e tarctiunea 4x4 la ignis ? permanenta ? automata ? se cumpleaza manual ? si pe mine ma intereseaza un ignis 4x4 Cu vascocuplu. Asta e o inventie foarte desteapta la care romanii nu au avut nici o contributie, bineinteles. In mod normal ai tractiune 95% pe fata si 5% pe spate. Atunci cand puntea din fata incepe sa patineze pe zapada (de ex), tractiunea se repartizeaza treptat spre 50%fata si 50% spate. E un fel de 4x4 de care ai parte numai atunci cand ai nevoie. Partea f. proasta la un Ignis e ca daca vrei unul full options esti nevoit sa cumperi cu motorul de 1,5 litri si 99 CP comparativ cu cel de 1,3 litri si care are 93 CP. Aritmetica simpla ti-ar spune ca 6 CP=0,2 litri , ceea ce nu este adevarat. Pentru faruri de ceata, scaune, oglinzi incalzite si alte smecherii d'astea scoti din buzunar ceva euro sa le ai, intrucat nu le gasesti decat la versiunea de 1,5 litri. In rest, am intrat cu el pe zapada, gheata, dealuri cu iarba uda, pietris si, sa stii, isi face treaba 4x4. Simti cu fesierii cum lucreaza spatele masinii. La drum intins consumul e f. bun cca 6%, in schimb in oras, mai bine sa nu stii. De fapt nici eu nu am reusit sa aflu. Suspensia e mai tare si da impresia de instabilitate la un drum cu denivelari. Uneori cred ca am chiar certitudinea. In final, este o masina care nu are echivalent pe piata. Este un polivalent unic. Iti doresc creier limpede cand vei lua decizia. Succes! |
|
|
Mar 11 2008, 08:02 AM
Post
#12
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 157 Joined: 25-June 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 109.030 |
linx, nu speria omu' cu consumu'!!!
In oras, ca orice masina, daca mergi din stop - viteza I 10kmh - stop din nou si tot asa, adica la ore, unii ar zice de varf, dar se pare ca mai nou toata ziua in oras e ora de varf consumul poate ajunge si la 11 l / 100km (asta iarna...). Din pct de vedere al consumului e o masina absolut normala.... -------------------- ****************************************
Suzuki Ignis 1.3 4WD GLX A/C |
|
|
Mar 12 2008, 07:42 PM
Post
#13
|
|
sofer Group: Membri Posts: 80 Joined: 28-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.514 |
bine domnu' linx, te apuci matale sa ne zici una-alta despre 4X4 ca sa ne faci pe astia mici cu 4X2 individiosi ca nu avem si noi. GLUMESC. intr-adevar, daca la modelul 4X2 merge super, imi imaginez cum este 4X4. astept sa se mai incalzeasca putin si vreau sa ajung la padina, poate chiar mai sus si, de ce nu, sa intalnesc alti "mici japonezi" prin zona. dar asta dupa sarbatorile de pasti, cred.
-------------------- SUZUKI IGNIS 1.3 GL fabricat 2003
|
|
|
Mar 16 2008, 06:10 PM
Post
#14
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 16-March 08 Member No.: 116.681 |
Si eu am un Ignis 1,5 4x4, o bijuterie rosie accesorizata cu crom pe manere, oglinzi ,hatch-back,bord.
O conduce nevasta-mea de-acasa la slujba inapoi si atat in oras. Consumul rupe in oras... La drum, am facut aseara autostrada Buc-Ct cu 9,2 % la 14o km/h. |
|
|
Mar 17 2008, 08:55 PM
Post
#15
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 14 Joined: 10-March 08 Member No.: 116.616 |
O intrebare cum numai taicamiu putea debita
Se poate decupla manual (adica cu cheia de 14, bagandu-te sub masina) tractiunea spate pe anumite perioade ( vara de exemplu) ? S-ar reduce din consum si poate din uzura. |
|
|
Mar 17 2008, 11:34 PM
Post
#16
|
|
sofer Group: Membri Posts: 50 Joined: 5-October 07 Member No.: 114.944 |
O intrebare cum numai taicamiu putea debita Se poate decupla manual (adica cu cheia de 14, bagandu-te sub masina) tractiunea spate pe anumite perioade ( vara de exemplu) ? S-ar reduce din consum si poate din uzura. 1. Cu cheia de 14 poti sa faci multe, in anumite conditii; 2. Uzura si consumul se reduc la maximum daca tii masina in garaj. Iarta-mi ironiile. Daca nu vrei 4x4 cumperi varianta fara. Si vara (pe carosabil ud, pe noroi, pe iarba umeda, in curbe, de ex.) ai nevoie de 4x4 in varianta cu vascocuplu. La Ignisul cu 4x4 nu tractiunea e problema ci CONSUMUL IN ORAS. Inca o data scuza-mi ironiile. Nu este in intentia mea sa te supar. |
|
|
Mar 18 2008, 07:55 AM
Post
#17
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 14 Joined: 10-March 08 Member No.: 116.616 |
O intrebare cum numai taicamiu putea debita Se poate decupla manual (adica cu cheia de 14, bagandu-te sub masina) tractiunea spate pe anumite perioade ( vara de exemplu) ? S-ar reduce din consum si poate din uzura. 1. Cu cheia de 14 poti sa faci multe, in anumite conditii; 2. Uzura si consumul se reduc la maximum daca tii masina in garaj. Iarta-mi ironiile. Daca nu vrei 4x4 cumperi varianta fara. Si vara (pe carosabil ud, pe noroi, pe iarba umeda, in curbe, de ex.) ai nevoie de 4x4 in varianta cu vascocuplu. La Ignisul cu 4x4 nu tractiunea e problema ci CONSUMUL IN ORAS. Inca o data scuza-mi ironiile. Nu este in intentia mea sa te supar. Stai linistit, nu ma supar asa usor. Dar totusi sunt sute de modele de masini care cum necum se descurca pe carosabil umed si in curbe doar cu tractiune fata. In schimb, taicamiu sta intr-o zona de munte unde toamna, iarna chiar e greu fara 4x4. Asa ca pe langa ironii as fi apreciat si un raspuns serios |
|
|
Mar 18 2008, 10:46 AM
Post
#18
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 157 Joined: 25-June 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 109.030 |
Salut!
Nu poti decupla tractiunea nici cu cheia de 14, nici altfel... Va tot plangeti de consumul in oras... la pretul platit pentru masina, un consum de 10, 11 litri mi se pare ok... Mai este o varianta ieftina de 4x4, care se cheama Lada Niva... aia chiar e masina off-road serioasa, cu diferential blocabil. Aveti idee cat consuma in oras ? Mai sunt si alte masini 4x4, cu motoare de la 1.6 l in sus si preturi de la 17.000 de euro (aici ma refer la SX4)... Aveti idee cat consuma astea in oras ? Va lansa si Dacia un cross-over peste 1 an, 1 an si ceva... va imaginati cat va consuma in oras? -------------------- ****************************************
Suzuki Ignis 1.3 4WD GLX A/C |
|
|
Mar 18 2008, 09:53 PM
Post
#19
|
|
sofer Group: Membri Posts: 50 Joined: 5-October 07 Member No.: 114.944 |
Salut! Nu poti decupla tractiunea nici cu cheia de 14, nici altfel... Va tot plangeti de consumul in oras... la pretul platit pentru masina, un consum de 10, 11 litri mi se pare ok... Mai este o varianta ieftina de 4x4, care se cheama Lada Niva... aia chiar e masina off-road serioasa, cu diferential blocabil. Aveti idee cat consuma in oras ? Mai sunt si alte masini 4x4, cu motoare de la 1.6 l in sus si preturi de la 17.000 de euro (aici ma refer la SX4)... Aveti idee cat consuma astea in oras ? Va lansa si Dacia un cross-over peste 1 an, 1 an si ceva... va imaginati cat va consuma in oras? Nu intentionez sa intram intr-o spirala a contrazicerilor, dar.... 1. Nu cred ca exista o corelatie intre pretul masinii si consumul in oras, 2. Sx4 consuma 8,9% fata de Ignis cu 9,1%, deci MAI PUTIN-conform specificatii dealer (ambele masini in varianta 4x4, Sx4 cu puterea mai mare), 3. Nici cei de la Dacia nu stiu cat le vor consuma masinile, daraminte noi. O zi excelenta. |
|
|
Mar 19 2008, 08:24 AM
Post
#20
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 157 Joined: 25-June 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 109.030 |
Nu intentionez sa intram intr-o spirala a contrazicerilor, dar.... 1. Nu cred ca exista o corelatie intre pretul masinii si consumul in oras, 2. Sx4 consuma 8,9% fata de Ignis cu 9,1%, deci MAI PUTIN-conform specificatii dealer (ambele masini in varianta 4x4, Sx4 cu puterea mai mare), 3. Nici cei de la Dacia nu stiu cat le vor consuma masinile, daraminte noi. O zi excelenta. Nu intram intr-o spirala a contrazicerilor, dar... 1. Exista o corelatie intre pretul masinii si consumul in oras, in masura in care exista o corelatie intre pretul platit pentru cercetarea-dezvoltarea unui motor nou si pretul final al masinii. Nu uita ca Dacia foloseste motoare Reno de generatie veche si Toyota foloseste motoare VVT-i de ultima generatie. Exista diferente la pret ? DA. Sau daca nu iti convine comparatia, poti la fel de bine compara Loganul de 1.6 cu Loganul Prestige de 1.6 16v. Diferenta de pret nu vine doar din faptul ca iti ofera tapiterie de alta culoare. In aceeasi masura, Ignis foloseste motoare de generatie 2003 iar SX4 de generatie 2006 (cel putin cel de 1.9 pe motorina a fost complet reproiectat) 2. Diferenta de consum raportata de producator, la varianta 4x4 este doar de 0,2% in oras... Oricum, acest consum, in orasele mandrei noastre tari unde industrializarea a cunoscut apogeul si nivelul de trai a crescut atat de mult incat nu mai incap masinile pe sosele tarii, va fi putin mai mare decat cel raportat de producator, dar diferenta, chiar si asa, nu va depasi 0,5%. Infim pentru a justifica pretul unui SX4, in ideea ca iti poti recupera banii din diferenta de consum (13.000 vs 17.000 euro). Mai exista insa Ignis 4x4 cu motor de 1.3, unde consumul in oras e raportat la 8.7% si de care sunt absolut sigur ca este mai mic decat cel de 1.5. Cel putin prin prisma faptului ca masina este un picut mai usoara, cu vreo 5-10 kg, dar daca conteaza o diferenta de consum de 0.2% atunci conteaza si 5 kg, si are si anvelopele mai inguste, de 165 fata de 185, deci suprafata de contact cu soseaua mai mica, frictiune mai mica... In ultima instanta, exista si varianta 4x2 cu motor de 1.3 la care consumul raportat de producator in oras este de 8.3% 3. Cei de la Dacia, pentru a mentine pretul masinii scazut, vor refolosi un motor mai vechi de la Reno. In cel mai bun caz vor folosi actualul 1.6 16v pentru benzina si 1.5 85 de cai dCI pentru motorina. Bineinteles ca diferenta intre motorizari va fi de vreo 1000 - 2000 de euro, pentru a alimenta si mai mult dilema BENZINA vs MOTORINA si a spori calculele in cat timp iti amortizezi investitia initiala... Chiar si asa, consumul in oras la benzina se va invarti pe la cel putin 10 litri... E suficient sa aruncati o privire la motorizarile concurentei (ma refer la gama de preturi) pentru Ignis si veti vedea ca acest consum de carburant in oras este aproximativ la fel... -------------------- ****************************************
Suzuki Ignis 1.3 4WD GLX A/C |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 16th May 2024 - 07:58 PM |