istoria Dacia |
This topic is about istoria Dacia, the author, Cezar81667, wrote about: masina nationala romaneasca, care se modifica din 10 in 20 de ani prima varianta Dacia 1100 - din care se mai gasesc variante in circulatie. pasul 2 - ... To read more just scroll down
istoria Dacia |
Feb 28 2007, 01:12 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 116 Joined: 5-July 06 From: Galati (Galati) Member No.: 81.660 |
prima varianta Dacia 1100 - din care se mai gasesc variante in circulatie. pasul 2 - Dacia 1300 - cu variatiuni (1310, Liberta, 1410..etc) etapa III - Dacia Nova etapa IV - Dacia SuperNova pasul V - Dacia Solenza cappo'd'opera - Logan :angel: intrebarea-mi pentru cei cu vechime in autoDACIA...care din modele romanesti poate fi considerat o marca fiabila si rezistenta uzurii morale si timpului? -------------------- Cel mai important nu este sa stii ... mai important este sa ai telefonul
celui care stie! |
|
|
Feb 28 2007, 02:41 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Cat timp piesele de schimb sunt de proasta calitate, toate in afara de Logan(aici mai trebuie sa treaca cativa ani sa vedem cum va evolua) pot fi considerate masini care nu rezista-n timp!
-------------------- |
|
|
Mar 11 2007, 05:04 PM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 268 Joined: 14-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.212 |
nu mai buna ar fi o bicicleta Dacia?
la o astfel de cappo`d`opera nu am mai sta stresati cu gandul ca piesele de schimb sunt de proasta calitate.... -------------------- Opel Senator 3000cm 180HP
|
|
|
Mar 11 2007, 08:23 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
1966 - incepe constructia Uzinei de Autoturisme Colibasi-Pitesti 1968 - contract de licenta cu Renault; se fabrica Dacia 1100 (Renault 8) 1969 - Dacia 1300 berlina (Renault 12) 1973 - Dacia 1300 break 1975 - Dacia Pick Up 1978 - incetarea contractului de licenta 1987 - Dacia 1320 1991 - Dacia 1325 Liberta 1992 - Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina 1995 - Dacia Nova 1998 - automobilul cu nr. 2.000.000 1999 - Dacia devine o marca specializata a Grupului Renault 2000 - Dacia SupeRNova 2003 - Dacia Solenza 2004 - Dacia Logan -------------------- Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P. ,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga |
|
|
Mar 11 2007, 08:24 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
Primul autoturism Dacia a fost gata pe 3 august 1968, iar la 20 august 1968 au avut loc inaugurarea uzinei si demararea productiei de serie pentru modelul 1100. Date tehnice: patru usi, cinci locuri, motor spate, 46 CP, viteza maxima 133 km/h, consum mixt 6,8 l/100 km. DACIA 1300 - masina traditionala Pe 20 august 1969 a inceput montajul autoturismelor Dacia 1300. Automobilul a fost expus, doua luni mai tirziu, la Salonul Auto de la Paris. Fabricarea produsului, considerat drept primul autoturism national al romanilor, a inceput cu piese importate din Franta. Dupa un an, producatorul de la Colibasi a creat si un model, 1301, pentru sectorul de stat. De asemenea, tot pentru sefii PCR a mai fost asamblat modelul Renault 20, sub denumirea Dacia 2000. Date tehnice: patru usi, cinci locuri, motor fata, 54 CP, viteza maxima 144 km/h, consum mixt 9,4 l/100 km. DACIA Sport si 1310 In vara anului 1979 au fost prezentate modele ale Dacia 1300 restilizate, printre care Sport-Brasovia, precum si o varianta Dacia 1310 care functiona cu metanol. Motorul a fost modificat, introducindu-se un nou carburator, care permitea o economie de circa o jumatate de litru la suta de kilometri. Incepind din 1983, modelul 1310 a fost restilizat, fiind dotat cu parasocuri cu spoiler integrat, o alta masca la radiator, cu patru faruri sau cu doua faruri rectangulare, care inglobau si semnalul de directie, eleron pe capacul portbagajului. Modelul de virf avea in dotare bord tip CN, bare cu spoiler, roti cu ornament, interior capitonat, vopsea metalizata, geamuri fumurii, cauciucuri late. Acest model nu va mai fi produs din aceasta vara. Date tehnice Dacia Sport: doua usi, patru locuri, motor fata, 65 CP, viteza maxima 150 km/h, consum mixt 7,8 l/100 km. DACIA 500 - Lastun Nu are comun cu firma din Colibasi decit numele, modelul fiind conceput in fosta intreprindere Tehnometal din Timisoara. In luna martie 1980, Nicolae Ceausescu a trasat sarcina de a se realiza un autoturism economic pentru transport urban, cu urmatoarele caracteristici: capacitatea 2+2 persoane, viteza maxima 70 km/h, consum 2-3 l/100 km. Caroseria era realizata din rasini sintetice, iar constructia s-a facut in serie destul de mica, renuntindu-se la ea dupa 1989, din cauza fiabilitatii reduse. Date tehnice: doua usi, patru locuri, motorul cu doi cilindri si 499 cmc, 22,5 CP, viteza maxima 106 km/h, consum mixt 3,3 l/100 km. DACIA Nova - suta la suta romaneasca Este prima masina proiectata la Pitesti de specialisti romani. Geamurile laterale si parbrizul sint curbe, iar motorul, dispus transversal. Modelul a fost lansat in 1995, sub forma unei berline bicorp cu hayon. Au fost restilizate in 1997 caroseria si plansa de bord. Date tehnice: 5 usi, 5 locuri, 72 CP, viteza maxima 160 km/h si o acceleratie 0-100 km/h in 15,9 secunde, consum mixt 7,3 litri/100 km. DACIA SupeRNova - revenirea Renault S-a lansat in ianuarie 2000, fiind prima concretizare a revenirii Renault in tara noastra. Are la baza modelul Nova, dar a fost echipata cu un motor si cutie existente la modelele Renault Clio. In primii trei ani de la lansare, SupeRNova a fost cea mai vinduta masina de pe piata romaneasca. Date tehnice: cinci usi, cinci locuri, 72 CP, viteza maxima 165 km/h si o acceleratie de la 0-100 km/h in 13,1 secunde, consum mixt 6,7 litri/100 km. Dacia Solenza - schimbarea cadentei Model scos la comercializare in urma cu un an, cu intentia producatorului de a schimba identitatea vizuala a marcii Dacia. Au fost realizate sapte versiuni de echipare si doua variante de motorizare, pe benzina si diesel. Date tehnice: cinci usi, cinci locuri, 75 CP, viteza maxima 165 km/h si o acceleratie de la 0-100 km/h in 13,1 secunde, consum mixt 6,7 litri/100 km (benzina). Viteza maxima 155 km/h si o acceleratie de la 0-100 km/h in 16,9 secunde, consum mixt 5,6 litri/100 km (diesel). Alte modele Dacia 1320 CN1 - taximetre. In 1988 a inceput producerea acestui tip de autoturism, derivat din berlina 1310. Caroseria avea cinci usi si era construita dupa tipul hatch-back, in doua volume. Motoarele erau preluate de pe modelele 1300 si 1410. Aceste masini au fost, pentru prima data, in dotarea ITB, fiind folosite ca taximetre. 1325 Liberta - viata scurta. Derivata direct din modelul 1320, a fost expusa pentru prima data la TIB '89. S-a produs in serie relativ mica, deosebirile fata de modelul 1320 constind in partea din spate mai scurta, modul de prindere a parasocurilor si blocul optic spate redesenat. -------------------- Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P. ,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga |
|
|
Mar 12 2007, 07:18 AM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 116 Joined: 5-July 06 From: Galati (Galati) Member No.: 81.660 |
Bun...istoricul si istoria o stim. D.p.d.v al celor care au inceput condusul pe TRADITIONALA masina romaneasca...din toata aceasta enumarare, care considerati ca se apropie de calificativul "Fiabila"sau.."BUNA"
-------------------- Cel mai important nu este sa stii ... mai important este sa ai telefonul
celui care stie! |
|
|
Mar 14 2007, 08:40 AM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 268 Joined: 14-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.212 |
o adaugare la Solenza de 75 CP !
viteza maxima, cu benzina de 98, viteza maxima 180! si eu cum am prins putina panta, 185 -------------------- Opel Senator 3000cm 180HP
|
|
|
Mar 15 2007, 02:57 PM
Post
#8
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Eddie, consumul Daciei 1300 nu e o greseala? Imi aduc aminte ca masina familiei din acea vreme, adica tocmai o Dacie 1300 "frantuzeasca" nu trecea de 6% la drum nici daca o picurai cu ceara. Ori, pentru a scoate media aia de 9 si ceva %, ar fi trebuit sa consume 15% in oras si nu cred ca era chiar asa.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 15 2007, 09:15 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
Asa am gasit datele,ce era sa le fac,sa le schimb ?
Eu nu stiu sa fii consumat Dacia 1300 d in '75 a tatalui meu sub 6 si asta afara,numai cu 90 km/ora.Probabil acel consum este un mixt la vreo masina ca a fost si forjata afara. Am cautat pe ceva site-uri consumul la Dacia 1300 sau la Renault 12 de atunci,dar nu dau consumul... :angel: -------------------- Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P. ,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga |
|
|
Mar 15 2007, 10:07 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Dacia consuma 6% la drum lung doar daca mergi "batraneste" si nu depasesti 90 la ora nici macar la vale
-------------------- |
|
|
Mar 16 2007, 09:41 AM
Post
#11
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Pai normal, Mike. Asa mergea si tata, de fapt asa mergeau toti pe vremea aia. Si oricum, consumul extraurban asa se si calculeaza, la 90 km/h mers constant.
Am cautat si eu si n-am gasit consumul la modelul 1300. naiba stie... dar mi se pare foarte mult oricum. :ewpu: -------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 16 2007, 12:00 PM
Post
#12
|
|
sofer Group: Membri Posts: 79 Joined: 1-April 06 From: Iasi (Iasi) Member No.: 72.459 |
domnule admin am facut un topic aseara dar vad ca s-a sters cred ca merit si eu o explicatie sau o lamurire?
mersi |
|
|
Mar 16 2007, 12:13 PM
Post
#13
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Vezi ca ti l-a mutat la sectiunea "Logan - Dacia nu se dezminte? ".
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 16 2007, 12:13 PM
Post
#14
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
D-le Ionuț, vă răspund eu, deoarece eu sunt făptașul .
Dacă ați fi avut răbdarea să verificați mesajele proprii, ați fi găsit mesajul dvs, cu care ați deschis un nou topic despre Logan, mutat aici: http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p...ghlight=#194243 unde există topic cu dedicație despre Logan. Mulțumit de explicație ? Explicație sau lămurire găsiți și după mesajul mutat . |
|
|
May 23 2007, 02:21 PM
Post
#15
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 22-May 07 From: Bucuresti Member No.: 106.725 |
QUOTE(E d d i e) Date importante in istoria Dacia
1966 - incepe constructia Uzinei de Autoturisme Colibasi-Pitesti 1968 - contract de licenta cu Renault; se fabrica Dacia 1100 (Renault 8) 1969 - Dacia 1300 berlina (Renault 12) 1973 - Dacia 1300 break 1975 - Dacia Pick Up 1978 - incetarea contractului de licenta 1987 - Dacia 1320 1991 - Dacia 1325 Liberta 1992 - Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina 1995 - Dacia Nova 1998 - automobilul cu nr. 2.000.000 1999 - Dacia devine o marca specializata a Grupului Renault 2000 - Dacia SupeRNova 2003 - Dacia Solenza 2004 - Dacia Logan Daca imi dai voie sa te completez: Dacia 1300 (Renault 12) a fost fabricat si in UK si turcia sub numele de Dacia Denem 1979 - Dacia Brasovia (prototip care a stat la baza Dacia Sport) 1980+ - Dacia 2000 (Renault 20 desi expirare licenta Renault) numai pentru nomenclatura 1984 - Dacia 1410 Sport Sfarsitul anilor '80 - Dacia 500 Lastun 1990 - Dacia Jumbo (prototip) TIB 90 1991 - Dacia Star (prototip) TIB 91 :romania: Mai sunt si alte modele dar mai ales prototipuri care nu imi vin acum in minte. |
|
|
May 23 2007, 06:35 PM
Post
#16
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 9-May 07 From: Bucuresti Member No.: 105.778 |
domnul administrator mike de ce tii loganul in brate si il ridici atit la cer cu afirmatia toate in afara de logan?pai loganul se fabrica din 2004 si a mers in paralel cu solenza tot anul 2004 dar la aceea masina nu i sa facut atita publicitate ca la aceasta care recunosc m-am ars cu ea si regret solenza,era mult mai reusita si piesele de schimb tot alea sunt,deci nu-nteleg afirmatia,publicitate la logan?sper ca sunt inteles
|
|
|
Jun 21 2007, 10:55 PM
Post
#17
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 143 Joined: 7-July 06 From: SLATINA Member No.: 81.836 |
Am avut ocazia in 2004 sa lucrez, pe o solenza .... am facut aprox 60.000 de Km si am fost f multumit de ea ,tinuta,.. consum, rezistenta . Cred ca a fost cea mai reusita masina ro. Pacat ca nu se fabrica ! Si ca o complectare a celor spuse, vizitati tirgurile si veti observa ca se cauta, se vinde bine si e apreciata. :wave:
-------------------- Cind vorbesti de unul singur, ai intotdeauna dreptate.
|
|
|
Jun 22 2007, 08:02 AM
Post
#18
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
QUOTE(mihai105785) domnul administrator mike de ce tii loganul in brate si il ridici atit la cer cu afirmatia toate in afara de logan?pai loganul se fabrica din 2004 si a mers in paralel cu solenza tot anul 2004 dar la aceea masina nu i sa facut atita publicitate ca la aceasta care recunosc m-am ars cu ea si regret solenza,era mult mai reusita si piesele de schimb tot alea sunt,deci nu-nteleg afirmatia,publicitate la logan?sper ca sunt inteles
Scuze pentru intarziere. Ce publicitate la Logan?! Ma intreb oare cati posesori de Logan au ajuns sa schimbe bucsi si alte componente ale suspensiei... abia atunci iti dai seama cam ce piese gasesti la noi pe piata Si ma repet, avem o piata plina de facaturi, chiar si cu etichetele lor, tot facaturi gasesti PS: daca mai citesti un pic pe aici toata lumea e de parerea ca fiabilitatea unei masini se dovedeste abia dupa 4-5 ani -------------------- |
|
|
Jun 25 2007, 10:24 PM
Post
#19
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 16 Joined: 19-June 07 From: Oltenita (Calarasi) Member No.: 108.713 |
Am facut anul acesta un proiect cu titlul Istoria autoturismului romanesc. Daca va intereseaza dati-mi, va rog, un pm!
|
|
|
Jul 8 2009, 02:06 PM
Post
#20
|
|
pilot Group: Membri Posts: 317 Joined: 19-April 08 From: vidra Member No.: 116.937 |
Dacia e o marca care pur si simplu nu merita atentie...
Dacia 1300 primul lot frantuzesc a fost bun...masina decenta, tabla buna, etc. Restul de 13xx/14xx au fost praf...fara sa am ceva cu brand-ul asta...spun adevarul in fatza. Un vecin de-al meu si-a luat acu cativa ani o dacia 1310 rosiu aprins...i-a pus prelungiri la spoilere, volan sport...era fericit omu...dupa 2 ani i s-a facut o gaura in aripa de-mi puteam baga capul prin ea...deci... si tabla de la o conserva de peste e mai buna... Plus ca are niste spoilere facute dintr-un plastic de te uiti prin el de subtire ce e ...e prea de tot, parerea mea... e bataie de joc... Oltcit-ul a fost alta mancare de peste...aia putea fi numita masina...Dacia by romani, nu poate fi numita masina...doar tentativa... Nova si supernova...proiectate in peste 10 ani, au fost un esec de proiectare... demodate, ploua in ele, scartaia din toate incheieturile ca vechile generatii...motorul si cutia de renault de pe DSN erau bunicele , in rest praf... Solenza e supernova cu facelift...un bord acceptabil fata de nova si supernova...o tabla un pic mai buna ca cea de le 13xx/14xx ...un motor si o cutie bunicele (nu foare bune insa....)...in rest cam praf si ea... ambreiaje care cad la 20-30.000km, frane inexistenta, siguranta 0, etc. Logan...o masina cu un aspect total aiurea...nu are nici o tenta de masina "decenta" ...ma scuzati, dar parca e taiata din topor,,,fara forme line, netezi....e ca o bruta...ca o chestie nefinalizata... Motorul si cutia bunicele.....tabla din nou fara nici un fel de protectie anticoroziva (garantia de 6 ani la tabla se aplica doar daca tabla e perforata din interior catre exterior!!! deci..PERFORATA!!!) Bord din material casabil...vospitorie de nivel mediocru spre prost... P.S. Si mai comparati Loganu' cu Cielo Mai ganditi-va.... -------------------- GM Daewoo Espero 1.8 ohc ,70 kw ----designed by Bertone---
I love my Daewoo car... Stim cu totii ca Espero este una dintre cele mai bune si mai frumoase masini ale anilor '90. Sanatate si multa bafta tuturor Esperistilor! Espero-pedia - totul despre Daewoo Espero !!! GM Daewoo - new ways, always. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 05:19 PM |