Siguranta si Loganul |
This topic is about Siguranta si Loganul, the author, Sorin82761, wrote about: Deschid acest topic in urma unui accident vazut la televizor , si ulterior in ziar cu baietii deputatului Soporan ( fost prefect de Cluj ) , detalii d ... To read more just scroll down
Siguranta si Loganul |
Oct 31 2006, 11:32 AM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.754 |
http://www.ziarulclujeanului.ro/nocache/ar...ia_Soporan.html http://www.monitorulcj.ro/cms/site/m_cj/news/3691.html Oricum Dumnezeu sa-i ierte si condoleante familiei -------------------- MY FIAT IS FANTASTIC |
|
|
Oct 31 2006, 11:47 AM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.754 |
Ce m-a surprins e ca o masina de 3 stele si una de 5 ( care defapt are 4 stele si pentru niste avertizori de centura are 5 ) , diferenta de clase si greutatea nefiind mare , totusi sa fie sa diferenta atat de mare intre cele doua masini in cazul unei coliziuni
Rog moderatorii sa mute topicul daca nu l-am deschis la sectiunea care trebuie ( dar nu am stiut unde ) -------------------- MY FIAT IS FANTASTIC |
|
|
Oct 31 2006, 12:06 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
eu am mai scris pe forum ca loganul nu are siguranta activa, si iata ca acum se dovedeste ca nici pasiva
am vazut un logan rasturnandu-se de parca era luat de vant, si altul care doar printr-un noroc chior a scapat de rasturnare pe niste cocoase in sosea de la bran spre campulung asa masina le trebuia romanilor? nici de 5000 euro si nici masina in toata puterea cuvantului? -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Oct 31 2006, 12:19 PM
Post
#4
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.754 |
-------------------- MY FIAT IS FANTASTIC |
|
|
Oct 31 2006, 12:27 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Exista diferente de masa intre cele doua de aprox 25%. In plus, loganul a mai fost lovit de inca o masina.... Asa ca e greu de speculat pe seama sigurantei. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 31 2006, 12:28 PM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.754 |
oricum se stie ca la euroNcap crash testul frontal se face la o viteza de 64 km/h pe 40 %din suprafaata frontala a masinii , acolo s-a spus ca s-a reusit deschiderea usii dupa accident , dar in acest accident ...pare ca nici nu a existat acea celula de siguranta , si la aceasta viteza 80+90 , normal amandoi soferi nu ar fi trebui sa scape , dar soferul meganului a avut cateva zgarieturi
-------------------- MY FIAT IS FANTASTIC |
|
|
Oct 31 2006, 12:48 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Din poze, n-a fost soc frontal, meganul a lovit frontal partea stanga a loganului. Socul n-a fost distribuit in mod egal. In plus a mai venit si duba din spate care nici aia nu era un fluture, avea 6 pasageri....
In plus, intr-un ziar scrie ca soferul meganului a fost dus la spital, iar in celalalt ca a scapat cu cateva zgarieturi. Reporteri meseriasi, ma intreb cate alte detalii difera functie de observator... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 31 2006, 01:02 PM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.754 |
Da e ciudat pentru ca nici eu nu mi-am dat seama exact de cum a fost lovit loganul , asa mi s-a parut si mie ca ar fi fost lovit din lateral , cu toate ca si fata ii zob , am inteles ca cel care a lovit din spate ...mai mult a acrosat masina , si la vw din spate se vede ca masca e cazuta , iar Loganul in spate nu e lovit tare ( din ce se vede)
-------------------- MY FIAT IS FANTASTIC |
|
|
Oct 31 2006, 01:59 PM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 224 Joined: 5-April 05 From: Bucuresti Member No.: 43.995 |
Fratilor, eu vada ca ori de cate ori e un accident cu Logan, sarim toti,poate gasim ceva sa spunem ca e nashpa masina. Una sunt testele EURONCAP, alta e situatia reala.
Observ ca marea majoritate critica aceasta masina, de parca nu aproape toti au condus berline vechi. Dar asa suntem noi romanii, tot ce e facut de noi nu e bun, sunt altele mai bune.Asa am fost invatati sa gandim pe vremea comunismului. Nu am Logan si , daca as fi pus sa aleg intre el si o Astra sau un Focus SH, as merge pe SH, dar totusi ar trebui sa fim mandri ca aceasta masina se fabrica la noi. Unii zic ca mai bine venea VW, Toyota, s.a. Dupa mine, Logan e masina pe care o merita romanii - la modul general.Acesta e nivelul nostru general. Probabil cand salariul mediu va trece de 1000 euro, vom avea masini mai fatoase decat Logan. Sper ca ati inteles pct meu de vedere. Sa aveti o zi buna :wave: -------------------- Ford Escort
Daewoo Matiz |
|
|
Oct 31 2006, 02:08 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 639 Joined: 4-July 06 From: Bucuresti Member No.: 81.585 |
lasa ca acum vine si Fordu...o sa avem la Fieste KKlau. Pacat de oamenii aia doi care au murit. Oricum 80 plus 90 egal 150 km pe ora. Sa presupunem ca au mai franat ceva-ceva tot raman vreo 100km la ora. La viteza asta nu esti sigur in nici o masina la impactul frontal.
-------------------- boom-boom
|
|
|
Oct 31 2006, 02:12 PM
Post
#11
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.754 |
Stefan eu nu am vrut sa blamez in nici un fel Loganul , dar pe unde se vorbeste de logan si de alte masini la acest pret , Loganul iese in fata prin cele trei stele obttinute , dar pe mine ma surprins diferenta de deformare dintre cele doua masini ...., era altceva daca loganul lovea un hummer ..nu se mira nimeni...
Asta spuneam si eu ca la viteza aia nu ar fi trebui sa scape cam nimeni , in Logan au murit si de pe scaunul din spate , cand in Megan soferul a avut zgarieturi -------------------- MY FIAT IS FANTASTIC |
|
|
Oct 31 2006, 02:38 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu zic ca din accidentul asta nu se poate trage nici o concluzie legata de siguranta. Nu a fost un accident simetric, pare sa fi fost pur frontal pentru megane si usor lateral pentru logan (avantaj megane), si in plus loganul a fost si lovit de doua ori (iar duba pare destul de indoita).
@Razvan Nu se aduna chiar asa vitezele alea, insa oricum nu mai conteaza.... daca masinile sunt identice si impactul "in oglinda" , 80+80 da tot 80. Ca sa dea 160 una din masini trebuie sa aiba masa si rigiditatea infinita. NCAP asta simuleaza, insa la 64km/h, iar adunarea de mai sus e explicata si pe siteul lor. In cazul unui impact masina-masina stelele NCAP nu prea mai au semnificatie, pentru ca el masoara in principal socul suferit de pasageri (si deformarea habitaclului, insa la viteza la care se face testul de obicei toate masinile sunt ok). Ar putea fi poate semnificativ la viteze mari in care conteaza mult si deformarea habitaclului. La un impact masina-masina socul depinde doar de raportul maselor si de deformarea TOTALAl (indiferent care din masini se deformeaza!!!! si deci care dintre ele are mai multe stele NCAP). O masina de 5 stele NCAP absoarbe la maxim energia de impact prin deformatie. Insa atunci cand o lovesti cu alta masina, energia absorbita le protejeaza pe amandoua. Daca busesti doua masini de aceeasi masa, una foarte rigida (1 stea NCAP) si cealalta foarte sigura (cu zona de deformare controlata maxima, 5 stele NCAP) socul suferit de pasageri e identic pentru ambele masini. Nu conteaza care din ele are botul ca o perna, "perna" respectiva le protejeaza pe amandoua. Tocmai asta n-a priceput inteligentul de suedez care a facut studiul despre siguranta in lumea reala publicat pe siteul NCAP... si din motivul asta a fost fortat sa traga datele de par ca sa iasa concluziile care trebuie.... Daca nu chiulea de la scoala in clasa a 9-a si-si punea mintea la treaba sa afle de ce datele nu confirma "teoria", s-ar fi prins si singur. Nu ma aventurez intr-atat sa spun ca nu a VRUT sa se prinda... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 31 2006, 02:51 PM
Post
#13
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 224 Joined: 5-April 05 From: Bucuresti Member No.: 43.995 |
@MR: intru totul de acord cu tine.
@Sorin : Loganul are si el pb lui, dar care masina nu are probleme? Atat ca Loganul mi se pare cel mai criticat dintre toate masinile, cel putin aici pe forum. Am condus destule masini ca sa am termene de comparatie. Apoi gandeste-te, daca vin si spun ca Tinu de la "Adevarul"a murit in Volvo-ul ala, acuma trebuie sa tragem concluzia ca Volvo nu e ceea ce pare? -------------------- Ford Escort
Daewoo Matiz |
|
|
Oct 31 2006, 02:53 PM
Post
#14
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.754 |
Da ma gandeam si eu la treaba asta ca pana la urma Ncap si realitatea sunt doua lucruri diferite
-------------------- MY FIAT IS FANTASTIC |
|
|
Oct 31 2006, 02:59 PM
Post
#15
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.754 |
Am deschis acest topic si pentru ca o cunostinta de a mea cunoaste familia respectiva .... , si ma rog erau destui care se intrebau ca ..poate daca nu erau in Logan ... , dar pana la urma cred ca asa a fost sa fie , probabil ca indiferent in ce masina esti si cate sute de mii de stele ai , conteaza mult unghiul sub care se petrece accidentul , greutatea masinii...si bineinteles norocul
Citisem intr-o revista un articol in care se spunea ca afara lumea isi permite sa ia o masina in functie de siguranta ei pe cand la noi romanul isi va cumpara tot Tico care in cazul unui accident se va increti ca o conserva -------------------- MY FIAT IS FANTASTIC |
|
|
Oct 31 2006, 03:01 PM
Post
#16
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.754 |
Apoi gandeste-te, daca vin si spun ca Tinu de la "Adevarul"a murit in Volvo-ul ala, acuma trebuie sa tragem concluzia ca Volvo nu e ceea ce pare?
Din cate am inteles eu masina avea p viteza foarte mica ceva de genu 30 km/h , dar s-a rasturnat pe partea soferului care nu avea centura , si geamul era deschis ..... din cate am inteles eu soferul a iesit pe geam , fiind prins intre caroserie si pamant -------------------- MY FIAT IS FANTASTIC |
|
|
Oct 31 2006, 03:18 PM
Post
#17
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 224 Joined: 5-April 05 From: Bucuresti Member No.: 43.995 |
Ceea ce incercam sa-ti spun, e ca pot fi accidente mortale, indiferent de masina. De aceea cred ca astfel de topic-uri, mai ales cum ai scris tu, "Loganul si siguranta" nu isi au rostul.
Parerea mea -------------------- Ford Escort
Daewoo Matiz |
|
|
Oct 31 2006, 03:22 PM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.754 |
Ok daca si altii cred ca topicul nu isi are rostul sau titlul e fortat , rog un moderator sa inchida topicul
-------------------- MY FIAT IS FANTASTIC |
|
|
Oct 31 2006, 04:15 PM
Post
#19
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.754 |
Uite aici un accident facut de AMS german intre un S class si un Smart la viteze de 70 km fiecare , deformarea la S class a fost cu 10 cm mai mare , iar Soferul din Smart ar fi scaapat cu un picior rupt , aici diferenta de mase eu zic ca e mult mai mare ca in cazul Logan- Megan , dar sper sa ma fac inteles nu am nimic cu Loganul atat ca mi se pare exagerat de deformata masina in comparatie cu Meganul
http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0 -------------------- MY FIAT IS FANTASTIC |
|
|
Nov 8 2006, 10:40 PM
Post
#20
|
|
novice Group: Membri Posts: 28 Joined: 15-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.870 |
imi pare rau ca trebuie sa spun dar eu nu ma simt in siguranta in logan.
are "tot ce vrei" dar franele nu fac fatza la gabarit, mai mult de atat, se blocheaza repede. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 01:08 AM |