Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Siguranta si Loganul
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Sorin82761
Deschid acest topic in urma unui accident vazut la televizor , si ulterior in ziar cu baietii deputatului Soporan ( fost prefect de Cluj ) , detalii despre accident in aceste articole , ce ma surprins e faptul ca accidentul sa produs frontal intre cele doua masini ....dar cum poate sa arate Loganul si cum arata Meganul ....
http://www.ziarulclujeanului.ro/nocache/ar...ia_Soporan.html
http://www.monitorulcj.ro/cms/site/m_cj/news/3691.html
Oricum Dumnezeu sa-i ierte si condoleante familiei
Sorin82761
Ce m-a surprins e ca o masina de 3 stele si una de 5 ( care defapt are 4 stele si pentru niste avertizori de centura are 5 ) , diferenta de clase si greutatea nefiind mare , totusi sa fie sa diferenta atat de mare intre cele doua masini in cazul unei coliziuni
Rog moderatorii sa mute topicul daca nu l-am deschis la sectiunea care trebuie ( dar nu am stiut unde )
Horia49540
eu am mai scris pe forum ca loganul nu are siguranta activa, si iata ca acum se dovedeste ca nici pasiva
am vazut un logan rasturnandu-se de parca era luat de vant, si altul care doar printr-un noroc chior a scapat de rasturnare pe niste cocoase in sosea de la bran spre campulung
asa masina le trebuia romanilor? nici de 5000 euro si nici masina in toata puterea cuvantului?
Sorin82761
E ciudat deoarece la EupoNcap , acesta a obtinut trei stele , singurele probleme aparute se spunea ca sunt in zona pedalierului care se deplaseaza prea mult rupand picioarele soferului , dar ca habitaclul ramane intact.....in poze arata masina de parca ar fi fost folosita ca masina capcana , iar meganul parca sa lovit la 15 km/h la semafor
James Kilowatt
Urat accident... tragic sad.gif

Exista diferente de masa intre cele doua de aprox 25%. In plus, loganul a mai fost lovit de inca o masina.... Asa ca e greu de speculat pe seama sigurantei.
Sorin82761
oricum se stie ca la euroNcap crash testul frontal se face la o viteza de 64 km/h pe 40 %din suprafaata frontala a masinii , acolo s-a spus ca s-a reusit deschiderea usii dupa accident , dar in acest accident ...pare ca nici nu a existat acea celula de siguranta , si la aceasta viteza 80+90 , normal amandoi soferi nu ar fi trebui sa scape , dar soferul meganului a avut cateva zgarieturi
James Kilowatt
Din poze, n-a fost soc frontal, meganul a lovit frontal partea stanga a loganului. Socul n-a fost distribuit in mod egal. In plus a mai venit si duba din spate care nici aia nu era un fluture, avea 6 pasageri....
In plus, intr-un ziar scrie ca soferul meganului a fost dus la spital, iar in celalalt ca a scapat cu cateva zgarieturi. Reporteri meseriasi, ma intreb cate alte detalii difera functie de observator... smile.gif
Sorin82761
Da e ciudat pentru ca nici eu nu mi-am dat seama exact de cum a fost lovit loganul , asa mi s-a parut si mie ca ar fi fost lovit din lateral , cu toate ca si fata ii zob , am inteles ca cel care a lovit din spate ...mai mult a acrosat masina , si la vw din spate se vede ca masca e cazuta , iar Loganul in spate nu e lovit tare ( din ce se vede)
stefan44002
Fratilor, eu vada ca ori de cate ori e un accident cu Logan, sarim toti,poate gasim ceva sa spunem ca e nashpa masina. Una sunt testele EURONCAP, alta e situatia reala.
Observ ca marea majoritate critica aceasta masina, de parca nu aproape toti au condus berline vechi.
Dar asa suntem noi romanii, tot ce e facut de noi nu e bun, sunt altele mai bune.Asa am fost invatati sa gandim pe vremea comunismului.
Nu am Logan si , daca as fi pus sa aleg intre el si o Astra sau un Focus SH, as merge pe SH, dar totusi ar trebui sa fim mandri ca aceasta masina se fabrica la noi. Unii zic ca mai bine venea VW, Toyota, s.a.
Dupa mine, Logan e masina pe care o merita romanii - la modul general.Acesta e nivelul nostru general. Probabil cand salariul mediu va trece de 1000 euro, vom avea masini mai fatoase decat Logan.
Sper ca ati inteles pct meu de vedere.
Sa aveti o zi buna :wave:
R a z v a n
lasa ca acum vine si Fordu...o sa avem la Fieste KKlau. Pacat de oamenii aia doi care au murit. Oricum 80 plus 90 egal 150 km pe ora. Sa presupunem ca au mai franat ceva-ceva tot raman vreo 100km la ora. La viteza asta nu esti sigur in nici o masina la impactul frontal.
Sorin82761
Stefan eu nu am vrut sa blamez in nici un fel Loganul , dar pe unde se vorbeste de logan si de alte masini la acest pret , Loganul iese in fata prin cele trei stele obttinute , dar pe mine ma surprins diferenta de deformare dintre cele doua masini ...., era altceva daca loganul lovea un hummer ..nu se mira nimeni...
Asta spuneam si eu ca la viteza aia nu ar fi trebui sa scape cam nimeni , in Logan au murit si de pe scaunul din spate , cand in Megan soferul a avut zgarieturi
James Kilowatt
Eu zic ca din accidentul asta nu se poate trage nici o concluzie legata de siguranta. Nu a fost un accident simetric, pare sa fi fost pur frontal pentru megane si usor lateral pentru logan (avantaj megane), si in plus loganul a fost si lovit de doua ori (iar duba pare destul de indoita).

@Razvan
Nu se aduna chiar asa vitezele alea, insa oricum nu mai conteaza.... daca masinile sunt identice si impactul "in oglinda" , 80+80 da tot 80. Ca sa dea 160 una din masini trebuie sa aiba masa si rigiditatea infinita.
NCAP asta simuleaza, insa la 64km/h, iar adunarea de mai sus e explicata si pe siteul lor.

In cazul unui impact masina-masina stelele NCAP nu prea mai au semnificatie, pentru ca el masoara in principal socul suferit de pasageri (si deformarea habitaclului, insa la viteza la care se face testul de obicei toate masinile sunt ok). Ar putea fi poate semnificativ la viteze mari in care conteaza mult si deformarea habitaclului.

La un impact masina-masina socul depinde doar de raportul maselor si de deformarea TOTALAl (indiferent care din masini se deformeaza!!!! si deci care dintre ele are mai multe stele NCAP).
O masina de 5 stele NCAP absoarbe la maxim energia de impact prin deformatie. Insa atunci cand o lovesti cu alta masina, energia absorbita le protejeaza pe amandoua. Daca busesti doua masini de aceeasi masa, una foarte rigida (1 stea NCAP) si cealalta foarte sigura (cu zona de deformare controlata maxima, 5 stele NCAP) socul suferit de pasageri e identic pentru ambele masini. Nu conteaza care din ele are botul ca o perna, "perna" respectiva le protejeaza pe amandoua.

Tocmai asta n-a priceput inteligentul de suedez care a facut studiul despre siguranta in lumea reala publicat pe siteul NCAP... si din motivul asta a fost fortat sa traga datele de par ca sa iasa concluziile care trebuie.... Daca nu chiulea de la scoala in clasa a 9-a si-si punea mintea la treaba sa afle de ce datele nu confirma "teoria", s-ar fi prins si singur. Nu ma aventurez intr-atat sa spun ca nu a VRUT sa se prinda...
stefan44002
@MR: intru totul de acord cu tine.
@Sorin : Loganul are si el pb lui, dar care masina nu are probleme? Atat ca Loganul mi se pare cel mai criticat dintre toate masinile, cel putin aici pe forum.
Am condus destule masini ca sa am termene de comparatie.
Apoi gandeste-te, daca vin si spun ca Tinu de la "Adevarul"a murit in Volvo-ul ala, acuma trebuie sa tragem concluzia ca Volvo nu e ceea ce pare?
Sorin82761
Da ma gandeam si eu la treaba asta ca pana la urma Ncap si realitatea sunt doua lucruri diferite
Sorin82761
Am deschis acest topic si pentru ca o cunostinta de a mea cunoaste familia respectiva .... , si ma rog erau destui care se intrebau ca ..poate daca nu erau in Logan ... , dar pana la urma cred ca asa a fost sa fie , probabil ca indiferent in ce masina esti si cate sute de mii de stele ai , conteaza mult unghiul sub care se petrece accidentul , greutatea masinii...si bineinteles norocul
Citisem intr-o revista un articol in care se spunea ca afara lumea isi permite sa ia o masina in functie de siguranta ei pe cand la noi romanul isi va cumpara tot Tico care in cazul unui accident se va increti ca o conserva
Sorin82761
Apoi gandeste-te, daca vin si spun ca Tinu de la "Adevarul"a murit in Volvo-ul ala, acuma trebuie sa tragem concluzia ca Volvo nu e ceea ce pare?
Din cate am inteles eu masina avea p viteza foarte mica ceva de genu 30 km/h , dar s-a rasturnat pe partea soferului care nu avea centura , si geamul era deschis ..... din cate am inteles eu soferul a iesit pe geam , fiind prins intre caroserie si pamant
stefan44002
Ceea ce incercam sa-ti spun, e ca pot fi accidente mortale, indiferent de masina. De aceea cred ca astfel de topic-uri, mai ales cum ai scris tu, "Loganul si siguranta" nu isi au rostul.
Parerea mea biggrin.gif
Sorin82761
Ok daca si altii cred ca topicul nu isi are rostul sau titlul e fortat , rog un moderator sa inchida topicul
Sorin82761
Uite aici un accident facut de AMS german intre un S class si un Smart la viteze de 70 km fiecare , deformarea la S class a fost cu 10 cm mai mare , iar Soferul din Smart ar fi scaapat cu un picior rupt , aici diferenta de mase eu zic ca e mult mai mare ca in cazul Logan- Megan , dar sper sa ma fac inteles nu am nimic cu Loganul atat ca mi se pare exagerat de deformata masina in comparatie cu Meganul
http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
A70877
imi pare rau ca trebuie sa spun dar eu nu ma simt in siguranta in logan.
are "tot ce vrei" dar franele nu fac fatza la gabarit, mai mult de atat, se blocheaza repede.
petre 1
intradevar ai dreptate ,franele nu sunt prea reusite,poate se puteau pune niste cauciucuri mai late,si in mod normal abs-ul ar trebuii sa fie standard.
dar din atata grija de a face o masina ieftina ....au subtiat cate putin din fiecare :siguranta,finisaje,aspect estetic,fiabilitate.
Otto73
QUOTE(petre 1)
franele nu sunt prea reusite.

Dar se pot upgrada.
florin55503
cata siguranta vrei la o masinade 7000 de euro?? din cauza asta prefer un sh. am vazut niste accidebte infioratoare cu astra si totusi pasagerii nu au patit nimic. nu se compara cu masini mai mari dar e ok.
James Kilowatt
Siguranta intr-o masina in caz de accident e un vis frumos. Si nu e bine sa visezi la volan!

Nu ca-s rau, da' lasa-ti-o mai moale cu masinile sigure. Toate sunt sigure pana la un punct. Si e al naibii de usor sa treci de punctul ala.

Cine se urca la volan cu gandul ca face un accident are o gandire putin cam intortocheata pentru mine.... sau poate influentata de marketingul idiot al unor fabricanti de masini care-si prezinta rablele ca fiind indestructibile si care iarta orice greseala... TE uiti dupa fuste franeaza AFU pentru tine, intri in pom no problem, ai airbag si 5 stele...

De fapt cifrele vorbesc de la sine. Daciile 1970 au disparut practic de pe sosele iar numarul si proportia de accidente mortale e in crestere.
Sorin82761
Spunea cineva ca , cu cat is mai sigure masinile cu atat is conduse mai la limita si spunea "Ce ar fi daca din volan in caz de accident ar iesi o baioneta si nu un airbag , probabil ca ar conduce toti mai atent "
florin55503
sunt convins ca de la o anumita viteza in sus trebuie sa ai sansa sa supravietuiesti. am vazut seria 7 in acre au murit 4 persoane la 180 km/h sau un a6 din care nu a mai scapat nimeni .

sansa joaca un rol foarte important pt ca mor oameni si la 50 de km/h. important e zic eu nu airbagurile sau mai stiu eu ci suprafata mare de deformare. eu nici azi nu imi explic cum cel care mi-a distrus golful a scapat doar cu zgarieturi desi din masina nu am mai de ales aproape nimic
CPI
Megane-ul are suprafata de deformare f. mare care absoarbe eficient socurile. Am vazut in service masini care aratau zob pe dinafara, erau daune totale, unele se dadusera peste cap de mai multe ori dar toate aveau habitaclul ok.

La Logan nu stiu cum e. Din poze arata rau doar zona soferului, zona in care socul s-a transmis spre interior.

Pe de alta parte eu cred ca cei din Logan nu au avut centurile puse, cel putin cel de pe locul din dreapta.

E stupid sa mori mergind regulamentar doar pentru ca a gresit un idiot....

Pe de alta parte cum de nu a reusit megane-ul sa stea pe banda lui la 90 kmh???? Chiar si pe asfalt ud...
laur6
conteaza mult si zona de impact. ieri pe chei, intre idm si intrarea in poli, un bmw 3 ai intrat intr-un logan care astepta sa faca stanga. pe logan nu se vedeau urme evidente (stop spart, bara indoita, un pic tabla panou spate si probabil putin pe aripa st. spate - a furat-o chiar in colt), in schimb bmw-ul se facuse nasol in fata; era evident ca nu mai poate porni; avea radiator, ventilator, capota, bara, etc. facute praf. sunt convins ca daca nu intra in coltul loganului ci perpendicular, il facea un fel de hatch-back. pana una alta, bmw-ul a iesit mult mai sifonat si in imposibilitatea de a se mai deplasa in cazul asta particular de accident.
A70877
cand vorbesc de sigurnata, nu ma gandesc la factori spirituali (noroc, shansa etc), ci doar la ce ofera masina.

daca intr-un accident intre 2 masini se vad diferente de deformare, atunci putem sa vorbim de clasificari.
James Kilowatt
LA un accident intre doua masini, zonele de deformare protejeaza in mod egal ambii soferi si nu doar pe cei din masina mai deformabila (si implicit cu mai multe stele NCAP). Si viceversa... degeaba masina a are 15 stele daca cel in care te infingi e dur ca un glonte. Socul va depinde doar de raportul maselor si zona TOTALA de deformare si nu de deformarea fiecarei masini in parte. Evident, supravietuirea e data si de centuri sau airbaguri, insa privind doar cat s-a deformat fiecare nu putem trage nici o concluzie.

Cu alte cuvinte:

1. Un impact intre doua masini dure e dur pentru toata lumea
2. Un impact intre doua masini moi (cu zone mari de deformare controlata) e "moale" pentru toata lumea
3. Un impact intre o masina dura si una moale, e semi-moale PENTRU TOATA LUMEA


Zona de deformare conteaza cand intri intr-un pom, un zid, ceva gen impact la 64km intr-un zid standard .... impact cu un obiect nedeformabil. CAnd te infingi intr-o masina, conteaza in mod egal si pentru tine si pentru el cat de mare e zona deformabila si a ta si a lui.
florin55503
QUOTE(laur6)
conteaza mult si zona de impact. ieri pe chei, intre idm si intrarea in poli, un bmw 3 ai intrat intr-un logan care astepta sa faca stanga. pe logan nu se vedeau urme evidente (stop spart, bara indoita, un pic tabla panou spate si probabil putin pe aripa st. spate - a furat-o chiar in colt), in schimb bmw-ul se facuse nasol in fata; era evident ca nu mai poate porni; avea radiator, ventilator, capota, bara, etc. facute praf. sunt convins ca daca nu intra in coltul loganului ci perpendicular, il facea un fel de hatch-back. pana una alta, bmw-ul a iesit mult mai sifonat si in imposibilitatea de a se mai deplasa in cazul asta particular de accident.


nu neaparat. spatele unei masini e intotdeauna mult mai dur decat fata. intotdeauna cel care loveste, in fata va fi mai sifonat decat cel lovit in spate
Baby Blues
Degeaba ai 25 airbaguri si 45 de perdelute laterale plus inca 5 care-ti ies de sub fund( de pasager) daca mori cu un par infipt in cap de la caruta pe care nu ai vazut-o noaptea pe strada. :bash:
Adrian
de la 150 in sus in orice masina ai fi nu prea cred ca supravietuiesti .
si nu conteaza numai cei 150 ai tai cat si cei 150 ai celui de pe contrasens.
air_wolf
eu propun ca in loc de airbag sa bage spuma poliuretanica...
Bodi
QUOTE
eu propun ca in loc de airbag sa bage spuma poliuretanica...

Am vazut o masina "experimentala" care facea ceva de genul asta. La accident soferul era "ingropat" in spuma care se intarirea "instant".
Apoi decupau masina in jurul lui si-l scoteau afara biggrin.gif
Probabil e buna ideea in caz de fracturi.
TLS-09
Idee buna la fracturi. Dar la incendiu l-a luat naiba.
James Kilowatt
La un incendiu s-ar putea sa te ia naiba si cu centura.... blush.gif Cica teoretic trebuie sa ai un briceag la indemana. Daca mai ramane acolo dupa soc...
TLS-09
Sa-l puna pe lista de optionale si sa-l infiga in bord. biggrin.gif (doar la modelelele cu lemn pe bord). La restul sa-l puna in portbagaj.
Bodi
Pai pot pune spuma ignifuga si masca de oxigen ca la avion. biggrin.gif
Scuze de off topic dar nu m-am putut abtine.
air_wolf
masinile de raliu au stingator automat. alte masini de raliu au 2 stingatoare. deci nu e imposibil sa pui capsule cu co2 sau spuma care sa fie actionate automat in caz de accident...
James Kilowatt
Masinile de raliu au centuri in 6 puncte si nu airbaguri... o solutie mai ieftina si probabil mult mai eficace. Insa airbagul vinde ...
ozz86651
In masinile de raliu ai casca, roll cage si intri pe geam. Te vad eu cu dai jos femeia in minijup in fata la opera ciufulita de la casca biggrin.gif

Eu am fost intr-un accident (cu o honda civic din 94) intimplat la peste 130, indoit parapetii si din stinga si din dreapta. 5 oameni veseli in masina mergeam la ski. Au murit toti. blink.gif



just kidding nimeni n-a patit nimic decit un prieten si-a pierdut un dinte (la propriu, il tinea in mina da sub soc fiind l-a pierdut in iarba ca i-l bagau inapoi). Morala povestii e ca podeaua s-a indoit si scaunele din spate au iesit din titini si puteai sa fii legat cu 44 de centuri ca tot au venit peste alea din fata. Eu n-am avut nici o centura, eram spate, mi-am scrintit gitul si am facut vreo 50 de radiografii. Trebuie sa recunosc ca scaunele din fata s-au tinut de minune, si nu-ti venea sa crezi ca din masina aia au iesit 5 oameni pe picioarele lor... pe o singura usa care se mai deschidea (sau pe geam? am amintiri foarte vagi din minutele urmatoare, pretenul cu dintele are o gaura neagra in memorie de vreo 5-10 minute, statea cu dintele in mina si ma intreba unde sintem si ce cautam acolo, nici in ziua de azi n-a aflat).
Adica eu cred a centura e foarte buna da 6 puncte fara restul structurii de la masinile de raliu nu aduc decit o imbunatatire marginala sau 0... veriga slaba e in alta parte, in structura masinii. Airbagul ajuta.
Sorin82761
Pai cred ca asta ar fi solutia ca masinile sa fie mai sigure sa se foloseasca tehnologia din raliu , sau materiale folosite in F1 , dar atunci un Matiz ar costa 200 000 E blush.gif
James Kilowatt
Eu am un amic care a derapat intr-un viraj, a sters a lovit un camion care venea din sens opus (l-a lovit cu partea laterala spate a masinii), a zburat in in aratura unde a lovit o buturuga, cu un Cielo... spune ca avea 80, insa virajul respectiv il luam cu Moskwichul cu 100 fara probleme, deci cred ca avea mai mult ca sa piarda controlul.
Masina facuta praf integral, spatele decapotat (partea unde l-a lovit camionul), puntea din spate rupta, botul si partea laterala dreapta facute praf de buturaga... nu mai avea doua roti care sa fie paralele. El cu un cucui si cu o vanataie tapana pe piept, insa fara spitalizare..... si fara airbag. A avut mare noroc, au fost socuri multe si repetate si nu doar unul puternic altfel il luai cu spaclul de pe bord. Si a avut noroc ca nu a avut pasageri in spate, ca aia nu scapau sigur....
Nu cred ca poti trage concluzii despre siguranta unei masini dintr-un singur caz.
ozz86651
Ma refeream la dispozituv in general, ca asa stiu unul care a cazut in tricou la 140 cu motocicleta si abia s-a julit putin (citeva zile de spitalizare si pansamente)... mai era rusoaica aia care a cazut liber de la 3000 de m, samd.
Dar eu m-am uitat la fenomen... adica daca esti legat si pleaca scaunul sau vine bordul la tine smile.gif, cu ce te ajuta?
James Kilowatt
Scaunul n-ar trebui sa plece smile.gif Iar bordul nu are cum sa vina dupa tine... daca nu esti legat te duci tu dupa el, chiar si daca ai airbag, nu te mai intalnesti cu airbagul la momentul oportun.
Daca vine bordul dupa tine inseamna ca masina s-a deformat rau... si nu te mai omoara socul si strivirea. Cu sau fara centura....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.