IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Masina nu se incalzeste in oras...

This topic is about Masina nu se incalzeste in oras..., the author, Istvan77207, wrote about: Am un Opel Astra 1.7DTI, model 2001 si am urmatoarea intrebare: in cat timp trebuie sa se incalzeasca apa pana la 80, 90 grade ? Cum temperatura de af ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Masina nu se incalzeste in oras...
Istvan77207
post Sep 28 2006, 03:20 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 22-May 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 77.200



Am un Opel Astra 1.7DTI, model 2001 si am urmatoarea intrebare: in cat timp trebuie sa se incalzeasca apa pana la 80, 90 grade ?

Cum temperatura de afara a ajuns pe la 13 - 15 grade masina nu prea se incalzeste in oras (Cluj-Napoca). Asta inseamna ca dupa 6 km de mers aproximativ in 20 de min indicatorul de la apa a ramas la 40 grade.

Ceasul nu este stricat, cand am umblat cu masina in afara orasului indica tot timpul 80 - 90 grade (scade putin sub 80 cand cobor un deal mai mare).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
doru45139
post Sep 28 2006, 04:32 PM
Post #2


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 20-April 05
From: Focsani (Vrancea)
Member No.: 45.132



Nu-ti face probleme ,am avut si eu cateva astfel de opeluri si la inceput mi-am pus aceeasi intrebare.Nu are nimic ...asa se incalzesc ele mai greu...chiar si eu ma gandeam ,caldura dadea dar apa nu stiu daca ajunsese la 40 grade.stai linistit.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex81724
post Sep 28 2006, 05:38 PM
Post #3


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 5-July 06
From: Cluj
Member No.: 81.717



Senzorul de temperatura a apei este pozitionat la motor si indica temeratura apei in motor. Apa calda care vine in radiatorul de incalzire provine de la racitorul de ulei. Uleiul se incinge foarte repede si apa calda rezultata este trimisa catre radiatorul de incalzire. Datorita acestui circuit avem calura in masina chiar daca motorul nu este cald
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Sep 28 2006, 07:19 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Asa este,apa trebuie sa se apropie de 40 de grade si deja baga caldura.
La mine si la -15 grade,in 3 km maxim incepe sa bage caldurica desi acul de-abia s-a ridicat putin !


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Istvan77207
post Sep 29 2006, 09:31 AM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 22-May 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 77.200



Caldurica baga si la mine cand acul e la 40 de grade (cel putin acuma, nu stiu cum e la -10 grade ca am masina de 2 luni).
Numai ca mi se parea ciudat ca se incalzeste asa greu, am crezut ca am termostatul defect (sau altceva).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vma
post Sep 29 2006, 09:37 AM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 384
Joined: 9-January 06
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 64.972



La mine la motor de 2.0 apa ajunge la 80-90 de grade cam dupa 20 de minute de plimbat prin oras. Am inteles ca motoarele mai mari ar avea chiar ceva radior electric pt incalzirea in masina tocmai datorita faptului ca motorul se incalzeste foarte greu.


--------------------
Angajat in industria SW Automotive
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex81724
post Sep 29 2006, 01:20 PM
Post #7


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 5-July 06
From: Cluj
Member No.: 81.717



QUOTE(vma)
La mine la motor de 2.0 apa ajunge la 80-90 de grade cam dupa 20 de minute de plimbat prin oras. Am inteles ca motoarele mai mari ar avea chiar ceva radior electric pt incalzirea in masina tocmai datorita faptului ca motorul se incalzeste foarte greu.


Nu este radiator electric. Acest sistem se numeste siroco si consta intr-o galerie prin care trece aerul, care este incalzit de un injector mai mic. El se foloseste atunci cand motorul este oprit sau cand apa nu a ajuns la o temperatura optima pt a oferi caldura. Acest sistem este intalnit ca optiune suplimentara pentru masinile de serie si de asemenea pe majoritatea autocamioanelor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcel3
post Sep 29 2006, 09:41 PM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 156
Joined: 7-April 03
From: Bacau-Tg Mures-Jerusalem
Member No.: 11.265



Hi Istvan, eu sunt de parerea ca ai totusi nevoie sa schimbi TERMOSTATUL.
La motoarele diesel este foarte important ca chiulasa motorului sa fie incalzita si asta asigura doar termostatul. Nu stiu cat de problematica este schimbarea termostatului la masina ta dar iti recomand sa incerci. In alte timpuri se incalzea normal??


--------------------
B.M.W 525 td
Opel Omega 2,5 td
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Istvan77207
post Oct 2 2006, 11:55 AM
Post #9


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 22-May 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 77.200



QUOTE(Marcel3)
Hi Istvan, eu sunt de parerea ca ai totusi nevoie sa schimbi TERMOSTATUL.
La motoarele diesel este foarte important ca chiulasa motorului sa fie incalzita si asta asigura doar termostatul. Nu stiu cat de problematica este schimbarea termostatului la masina ta dar iti recomand sa incerci. In alte timpuri se incalzea normal??


Si eu m-am gandit ca s-ar putea sa am ceva cu termostatul.
Problema asta a aparut acum 1 luna aproximativ, cand s-a racit putin vremea. E drept ca nu fac distante mari in oras, dar cred ca totusi in 15 - 20 de min cat imi trebuie sa ajung la destinatie, masina ar tb sa se incalzeasca cat de cat.

In afara orasului temperatura apei e mai mare de 80 grade, mai scade spre 80 cand pornesc incalzirea in masina si pun pe temperatura cea mai mare.
In orice caz, o sa studiez problema si revin.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Oct 2 2006, 01:57 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



nu iti face probleme in 15 min motorul nu se incalzeste aproape deloc. probabil ai si un consum pe masura


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Istvan77207
post Oct 2 2006, 02:34 PM
Post #11


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 22-May 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 77.200



Probabil ca asa este smile.gif. Si este vreo solutie pentru problema asta ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Oct 2 2006, 04:03 PM
Post #12


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Date fiind cele spuse de tine, Istvan, și eu susțin că trebuie să schimbi termostatul. Probabil că ori s-a blocat pe deschis, ori e întredeschis, dar cam sigur (cum o fi asta? :bash: ) el nu este închis. Ținând cont de condițiile atmosferice de acum, în 15 minute ar fi trebuit să ai cel puțin 60oC.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Istvan77207
post Oct 3 2006, 08:40 AM
Post #13


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 22-May 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 77.200



In cazul in care termostatul nu e bun (ramane deschis tot timpul), nu ar trebui sa circule apa in tot sistemul, iar in cazul asta sa fie caldut si radiatorul?

La mine radiatorul e rece, si din cauza asta cred ca termostatul e bun si asa cum au spus si altii se incalzeste mai greu motorul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st May 2024 - 02:08 PM