IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Y20DTH: EGR functioneaza defectuos

This topic is about Y20DTH: EGR functioneaza defectuos, the author, BogdanSpiridon, wrote about: Buna ziua, Masina: Opel Vectra B din 2001, motor Y20DTH. In momentul in care dau drumul la acceleratie, valva EGR (mecanica, vacuum-based) se deschide ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Y20DTH: EGR functioneaza defectuos, EGR-ul se deschide si ramane asa
BogdanSpiridon
post Sep 26 2013, 09:13 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 26-September 13
Member No.: 142.391



Buna ziua,

Masina: Opel Vectra B din 2001, motor Y20DTH.

In momentul in care dau drumul la acceleratie, valva EGR (mecanica, vacuum-based) se deschide si ramane asa pana urmatoarea data cand accelerez (nu coboara imediat, cum ar fi normal). Acest lucru face ca turbina sa intre haotic, ba la 1000 RPM, ba la 1500, ba la 2000. Unul dintre putinele momente cand intra corect (la 2500 RPM) este atunci cand stau pe loc.

Toate electrovalvele functioneaza corect (testate). Doua dintre ele abia au fost schimbate, inclusiv cea de la EGR, iar valva EGR este noua.

Mai detaliat: asa ar trebui sa functioneze EGR-ul: http://www.youtube.com/watch?v=C6-Lw0ZfzxY
Cand se ia piciorul de pe acceleratie, vacuumul trage supapa din interior si se deschide EGR. Imediat, se inchide la loc. La mine, se deschide la maxim si ramane acolo pana cand accelerez din nou.

Cine comanda electrovalva de la EGR ? Ce ar putea sa o faca sa nu dea drumul.

Va multumesc!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Sep 27 2013, 09:18 AM
Post #2


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Spui ca ai verificat supapele, totusi vacuumul - daca nu este cel corect - valva EGR nu inchide/deschide corect.
Ai masurat vacuumul ce-l da supapa de presiune ?
La pornire si in relanti sa inteleg ca EGR merge bine (ai verificat funct lui corecta pe tester) ?


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BogdanSpiridon
post Sep 27 2013, 10:08 AM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 26-September 13
Member No.: 142.391



Nu pot afirma cu certitudine cand merge corect, nu stiu daca exista o regula, insa uneori (rar) functioneaza corect timp de ~ 30 min dupa pornirea la rece. Dupa ce o las si o pornesc iar (dupa 1h sa zicem), nu mai merge corect. In momentele respective merge bine atat masina cat si EGR. EGR-ul nu functioneaza bine la pornire / relanti decat in momentele acelea rare de care am vorbit anterior.

Nu am masurat vacuumul, intrucat nu am intrumentele necesare si nu mi s-a parut relevant, avand in vedere faptul ca (dupa corelatiile facute de mine), nu pare sa conteze cat de puternic e vacuumul, ci faptul ca electrovalva nu-l inchide (asta pare sa fie singura explicatie pentru care nu se inchide). Asta ma face sa ma gandesc ca de vina este ECU, unde lucrurile sunt in ceata pentru mine.

Am fost in service acum cateva luni cu o problema legata de lipsa puterii si nu s-a ajuns la nicio concluzie (mi-a pus si diagnoza, neexistand nicio eroare la motor). Am inceput sa ma documentez singur si am ajuns sa curat galeria de admisie si sa-mi dau seama ca o electrovalva este stricata. Din pacate, am schimbat inca 1 degeaba (cea de la EGR) si am rupt membrana de la EGR (pe care l-am schimbat). EGR-ul l-am rupt datorita faptului ca statea mult timp deschis (problema actuala) si ca am infundat iesirea din pompa de vacuum care duce la frana (rezultand intr-o forta de vacuum prea mare pentru cele 3 module: turbina, clapete admisie si EGR, cel din urma cedand).

Problema cu turbina care intra defectuos o am de 1-2 ani, insa credeam ca asa trebuie sa mearga. Intre timp am fost amagit de alte probleme, dar rezolvandu-le tot am ramas cu asta si recent mi-am dat seama (avand curajul sa pornesc masina cu EGR-ul scos) ca este o problema reala ce trebuie rezolvata.

Revenind: nu cred ca EGR-ul poate sta deschis atat de mult timp decat daca are vacuum incontinuu, adica electrovalva primeste semnal sa tina deschis => ECU. Sper sa fiu contrazis, pentru ca nu am gasit documentatie legata de aceasta problema sau, in general, despre modul de actionare a ECU asupra electrovalvelor.

Intentionez sa-mi cumpar op-com daca ma ajuta.

This post has been edited by BogdanSpiridon: Sep 27 2013, 10:09 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BogdanSpiridon
post Sep 27 2013, 10:17 AM
Post #4


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 26-September 13
Member No.: 142.391



Imi cer scuze pentru double-post, a expirat perioada de edit.

Ca test, am bagat furtunasul de la EGR la clapetele de admisie (care-mi permit o vizualizare usoara a efectului vacuumului) si se intampla acelasi fenomen: accelerez, dau drumul la acceleratie => se trag clapetele (raman asa), iar in momentul in care apas iar pedala de acceleratie, isi dau drumul.

Asta confirma ca nu este EGR-ul defect in vreun fel, pe langa faptul ca cel vechi facea exact la fel, cat timp a stat lipita membrana cu picatura.

Inca o precizare, o electrovalva era sigur stricata (cea de la turbina / clapete - sunt la fel), am verificat-o la clapetele de admisie si nu avea niciun efect, nu deschidea, si nu functiona nici la 9V cand am vrut sa o testez manual, in casa. Din pacate, vazand ca EGR-ul sta mereu deschis, am concluzionat imediat ca problema este electrovalva (neagra) ce deschide vacuumul acestuia. Schimband-o, fenomenul persista in exact aceeasi maniera. Acest lucru confirma ca nici electrovalva nu este de vina.

Multumesc!

This post has been edited by BogdanSpiridon: Sep 27 2013, 10:22 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Sep 27 2013, 04:17 PM
Post #5


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Eu as citi valorile date de EGR, MAF si turbo la un test in mers pe softul pt Opel...cred ca ceva nu e corect montat sau ceva inca defect wink.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BogdanSpiridon
post Oct 3 2013, 09:40 PM
Post #6


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 26-September 13
Member No.: 142.391



Mi-am cumparat op-com. In ce conditii ar trebui testate valorile ? Ce turatie / treapta ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Oct 4 2013, 07:58 AM
Post #7


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Ideal ar fi tr. a III-a, de la 1750 la 4500 rpm in WOT thumbsup.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 01:48 PM