Cutie automata sau manuala? |
This topic is about Cutie automata sau manuala?, the author, James Kilowatt, wrote about: Eu cred ca echo a pus punctul pe i... e vorba de optiunea fiecaruia. Unul vrea o masina sa mearga cu minimul de interventie, altuia ii place sa dea de ... To read more just scroll down
Cutie automata sau manuala? |
Sep 7 2004, 04:13 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
|
|
|
Sep 7 2004, 04:33 PM
Post
#22
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Iulian,
Oricum, eu as prefera o cutie automata fatza de una manuala. Acum, sincer, depinde si ce masina. Daca este ceva elegant sau ceva de lux...sau un minivan, truck, SUV...mi s-ar pare o prostie sa aleg cu o cutie manuala. Daca vorbim ceva sport gen Corvette, e clar ca intre manual si automat...trebuie aleasa o cutie manuala. Dar intre una manuala pe Corvette si una semi-automata (tiptronic)...as prefera una semiautomata. Pai sa vedem...Mertz pe SL 55 AMG doar nu ofera cutie manuala...ci una sequential, semi-auto. La fel si AUDI pe modelul de virf RS-6. Si apoi, ce indicatzii mai bune despre faptul ca sint mai bune astea auto/semi-auto gestionate electronic decit Formula Unu. Pina in 1993 (inclusiv) si intre 2001(incepind cu British GP) si 2003 (inclusiv) cutiile de viteza au fost fully-automatic (pilotul retzinind posibilitatea de a le skimba manual...dupa cum si noi avem D-(4)-3-2-1...) E clar ca gestionate electronic, skimbarea se face mai lin, motorul este mai protejat, cutia de viteze in sine este mai putzin chinuita. Formula Unu are o singura aspiratzie: aceea de a face masinile mai iutzi. Daca cutiile manuale sau semi-auto ar fi fost mai iutzi, nu s-ar fi ajuns la cutii auto in ultimele 3 sezoane. Ca acum sint interzise pe motive de competitzie si pt a introduce factori umani (greseli etc)...asta e altceva. Producatorii americani sint cum ai spus: idiotzi. S-au trezit tirziu. Ford ofera pe noul 500 o cutie CVT, o cutie auto cu 6 trepte si cred ca cutia de baza de pe Taurus cu 4 trepte. La fel si pe noul Ford Escape...ala hibrid parca are CVT. Noul Jeep Grand Cherokee (care arata nasol) are si el 5 auto, 6 auto sau CVT da's nemtzesti. Sincer...daca minivanul sau SHOul are avea o treapta de viteza in plus, cred ca ar cistiga o secunda la acceleratzia 0-100 kph. Si aceasta treapta ar trebui sa fie intre actualele T1 si T2 . T3, T4 sint bune...de fapt tendintza este de a trece la T4 respectiv T4 O/D cit mai repede pt consum redus...in depasiri foloseste T3 apoi T4 care au rapoarte bune. Dar cu acceleratzia de la zero e greu... -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Sep 8 2004, 12:30 AM
Post
#23
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
f1 nu ma intelege gresit. eu nu sustin ca manualele sunt intotdeauna mai bune, dar din pct. meu de vedere pe masinile pe care le-am luat eu mi s-a parut ca e mai buna din motivele de mai sus. imi pare rau ca nu am incercat o tiptronic si pe GTI.
total de acord ca la un motor 200cp plus o automata este cea mai buna alegere. mai ales un CVT sau o semiautomata/manuala clutchless -ultima fiind conceptual cea care ia ce e mai bun din cele 2 variante clasice. un CVT bun face cat o manuala in termeni de consum. totusi, pt. mine, putere mai multa la un consum mai mic face sens chiar daca mi-as putea permite sa iau un energofag automat, daca ma pot deplasa la fel de rapid si comfortabil cu o masina mai supla si mai economica, atunci sunt de acord sa dau la maneta, ca nu-mi cade mana... |
|
|
Sep 8 2004, 04:43 AM
Post
#24
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Sep 8 2004, 09:10 AM
Post
#25
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
|
|
|
Sep 8 2004, 10:25 AM
Post
#26
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Topicul asta e atat de vechi ca am si uitat ce am zis ... oricum constat ca inca sunt de acord cu ce am scris ... dar ca o completare... desi si o masina cu schimbator automat se poate conduce sportiv, pt mine cel putin, feelingul e mai puternic cu manuala... E senzatia acea cand stai cu o mana pe volan si una pe schimbator si turezi motorul pana aproape de zona rosie apoi un joc de picioare rapid (ca sa apesi ambreajul) si smucesti schimbatorul in treapta superioara si reiei jocul de picior... nu ca asta n-ar putea sa faca si un schimbator automat... dar cand mesteci in benzina in felul asta deja te simti la WRC... chiar daca acolo nu au schimbatoare manuale ... Oricum ideea e ca schimbatorul iti adauga cativa cai putere psihologici... cel putin in cazul meu... asta nu inseamna ca "kick-down"-ul nu ofera senzatii cat de cat asemanatoare dar parca e mai "spectaculos" cu mestecatorul de benzina.
Motivul pt care nu imi plac mie foarte mult automatele este ca mi se pare foarte greu sa fac manevre precise (parcari, etc) care necesita viteza foarte mica (imi lipsea tare mult ambreajul)... dar asta e o chestie de obisnuinta... cei care s-au obisnuit cu astfel de sisteme nu au probleme. |
|
|
Sep 8 2004, 01:07 PM
Post
#27
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 177 Joined: 1-June 04 From: Galati Member No.: 26.767 |
QUOTE(MR28673) Eu consider si triptonicul tot manuala... si servoasistata, daca vrei. Atata timp cat viteza se schimba cand vreau eu si nu cand vrea calculatorul, atunci e manuala... fie ea tiptronic, dualogic sau mai stiu eu ce. Indiferent cat de complexa e, pentru mine distinctia manual - automat vine de la cine ea decizia, nu de servomecanismul care o implementeaza...
tiptronicul e o corcitura destul de nereusita, parerea mea. Schimba mai lent decat o manuala si nu e asa comoda ca o automata. Dar marea majoritate a tiptronicelor au si posibilitatea de schimbare automata. Cea mai meseriasa, pt mine, ar fi DSG, dar nu imi permit o masina cu asa ceva :cry: |
|
|
Sep 8 2004, 01:19 PM
Post
#28
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
care e spielul cu DSG, am auzit prima oara de aceasta transmisie cu noul GTI?
dupa mine tiptronicul cu cele 2 moduri manual si automat e ideal, poti folosi masina cum vrei, daca ti-e lene o lasi sa lucreze, daca te mananca palma si talpa iei controlul... dar cine ne spune de DSG? iaca ca am gasit: http://mydreams.go.ro/art_direct_shift.html |
|
|
Sep 9 2004, 08:37 AM
Post
#29
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 177 Joined: 1-June 04 From: Galati Member No.: 26.767 |
DSG este cutie manuala dar actionata de un brat robotic. Adica, dai din bat ca la tiptronic, sau din padelele de la volan, iar bratul schimba in treapta superioara sau inferioara. Este cu MULT mai rapida decat tiptronicul clasic. Il mai are si BMW M3 CSL, care este,dupa parerea mea, o masina super tare. Plus Ferrari si compania. Este genul de cutie folosita in formula 1
|
|
|
Sep 9 2004, 08:44 AM
Post
#30
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Nu e numai asta, adevarata smecherie este ca ambreiajul este mai dubios, in asa fel incat poti accelera si in timpul schimbarii vitezelor....
|
|
|
Sep 9 2004, 09:52 AM
Post
#31
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 177 Joined: 1-June 04 From: Galati Member No.: 26.767 |
ambreiajul e dublu, da nu ma intreba cum functioneaza ca nu stiu
|
|
|
Sep 9 2004, 02:54 PM
Post
#32
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
pai se explica clar in site-ul de mai sus:
In order to avoid any tractive power interruption during gearshifts, two clutches can be arranged upstream of a gearbox preferably automated or sequential. These clutches are connected by concentric shafts to conventional synchro shift slider-sleeves units, the hollow outer shaft driving per example the slider-sleeves of the even ratios, (2nd, 4th, 6th ) while the inner shaft drives the ones of the odd ratios ( 1st, 3rd, 5th ). Thus the control system can pre-select the next gear while the engine is in traction. The shift is carried out under load simply by disengaging a clutch while simultaneously engaging the other. deci 2 ambreiaje concentrice si secventiale unul deservind pinioanele vitezelor 1,3 si 5 iar celalat vitezele 2, 4 si 6. cand unul decupleaza celalat cupleaza viteza urmatoare instantaneu. ingenios! se pare ca primul prototip dateaza de 90 de ani... cititi linkul de mai sus... |
|
|
Sep 10 2004, 08:36 AM
Post
#33
|
|
Guest Star Group: Membri Posts: 1.453 Joined: 1-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.282 |
site-ul e in limba romana va rog incercati totusi sa o folositi! sau... :evil: :blackeye:
-------------------- Suzuki Sx4 1.6 4WD - 2008, Aprilia SR50 Factory - 2008, Subaru Legacy 2.0D - 2008
|
|
|
Sep 10 2004, 10:21 AM
Post
#34
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(Marius-Iulian) se pare ca primul prototip dateaza de 90 de ani... cititi linkul de mai sus...
La off topic tot injuram de zor industria auto ca e prea conservatore si ca nu s-a mai inventat nimic in ultimii 60 ani... asta e inca un exemplu concludent Are cineva idee care e perioada de viata (sau garantia) unui asemenea ambreiaj? pe la mine schimbat disc+placa+rulment + manopera costa aproape 400€ pentru o masina cu ambreiaj chior, ca la Dacie. MAcar pe asta pot sa-l schimb cu taica-miu, in garaj la el. Daca DSG-ul trebuie schimbat pe la 100.000km si costa 2000€, atuncu m-as mai gandi daca sa-mi iau sau nu.... |
|
|
Sep 10 2004, 10:36 AM
Post
#35
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 177 Joined: 1-June 04 From: Galati Member No.: 26.767 |
QUOTE(MR28673) QUOTE(Marius-Iulian) se pare ca primul prototip dateaza de 90 de ani... cititi linkul de mai sus... La off topic tot injuram de zor industria auto ca e prea conservatore si ca nu s-a mai inventat nimic in ultimii 60 ani... asta e inca un exemplu concludent Are cineva idee care e perioada de viata (sau garantia) unui asemenea ambreiaj? pe la mine schimbat disc+placa+rulment + manopera costa aproape 400? pentru o masina cu ambreiaj chior, ca la Dacie. MAcar pe asta pot sa-l schimb cu taica-miu, in garaj la el. Daca DSG-ul trebuie schimbat pe la 100.000km si costa 2000?, atuncu m-as mai gandi daca sa-mi iau sau nu.... oricum deocamdata e pus pe masini la care nu prea poti sa le mesteresti in garaj. Cine are bani sa dea 60-70k euroi pe o masina nu prea isi face probleme de 2000 euro pt reparatii odata la 3-4 ani. Pe de alta parte, un sofer mai putin indemanatic s-ar putea sa distruga ambreiajul manual mult mai repede decat un dsg |
|
|
Sep 10 2004, 10:49 AM
Post
#36
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Atata costa Golful ala, GTI cu DSG?! 60-70k?! Atunci o sa-mi iau totusi Alfa Romeo...
In ceea ce priveste mesteritul in garaj, ai mare dreptate. Pe de alta parte nici la mecanici profesionisti n-am incredere sa merg, poate doar la reprezentanta, unde sigur platesti de te rupe.... Cu soferii neindemnatici nu prea ma priveste problema, nu fac parte dintre ei |
|
|
Sep 10 2004, 11:18 AM
Post
#37
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 177 Joined: 1-June 04 From: Galati Member No.: 26.767 |
eeee, nu zieam de Golf gti, e vb de BMW M3 CSL, si altele din categ asta
|
|
|
Sep 10 2004, 01:51 PM
Post
#38
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
QUOTE(V l a d) site-ul e in limba romana va rog incercati totusi sa o folositi! sau... :evil: :blackeye:
pardon, dar mi-a fost lene sa traduc tot pasajul ala, ce sa facem mai trebuie sa mai apelam si la engleza... cred ca pretul la un GTI va fi in jur de 30-35K ( euro sau $), si eu zic ca e mult intra in teritoriul de BMW, dar vom vedea. masina e un pachet de tehnica de varf in domeniu si daca au imbunatatit si handlingul semnificativ s-ar putea sa se merite... mie mi-a starnit un mai mare interes. revenind la ambreiaje am vazut parerri ca DSG ar fi mai reusit decat SMG al BMW... cine stie mai multe fara sa fie fan inrait BMW... |
|
|
Sep 10 2004, 02:21 PM
Post
#39
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Ce-i aia MST? Scuze pentru ignoranta....
|
|
|
Sep 10 2004, 05:57 PM
Post
#40
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 170 Joined: 13-August 04 From: Bucuresti Member No.: 30.751 |
am condus timp de patru ani un automobil cu cutie automata (hyundai xg 30), dupa ce inainte am condus o masina cu cutie manuala, iar acum conduc din nou un passat de 1,8 t tot cu manuala. parerea mea este ca nimic nu se compara cu cutia automata + tiptronic asa cum avea hyundaiul. poti conduce cum vrei: sportiv sau mai putin sportiv, demarajele sunt excelente mai ales la o masina cu motor mare cum este xg 30. fiabilitatea este iarasi ok. in patru ani nu s-a intamplat nimic. iar daca vorbim despre condusul in oras sau afara, nu exista comparatie cu cutia manuala. nu mai vorbim de faptul ca nu ai toate membrele ocupate. conduc deja passatul de aproape trei saptamani si tot nu ma pot obisnui total cu "mestecatul in benzina" cred ca daca tehnologia se va imbunatati simtitor intr-un timp scurt - asa cum se prefigureaza - viitorul va fi al cutiilor automate. In orice caz poti sa faci ceva mai util cu mana dreapta decat sa manuiesti tot timpul batul ala stupid
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 04:31 AM |