M i h a i
Mar 30 2004, 01:46 PM
...din pct. de vedere al fiabilitatii, confortului si sportivitatii.
personal nu am mers cu automate asa ca nu-mi voi da cu parerea. mentionez doar ca mersul cu 200km/h timp de 200km cu o bora 1.9 tdi 110cp a avut drept rezultat distrugerea cutiei tiptronic. oare daca era manuala se intampla la fel sau a fost ghinion?
(ii rog pe cei carora le sta pe buze sa spuna ca vw nu mai e ce-a fost sau ceva dew genul asta, sa se abtina
)
Virgil1
Mar 30 2004, 03:03 PM
cutie automata pe ford scorpio - comoditate in conducere, demaraj bun, consum marit, defectiuni frecvente, sint putini mecanici care pot sa repare
Virgil1
Mar 30 2004, 03:06 PM
nu stiu de ce apare " sofer incepator" am carnet de 27 ani - si la virsta - am introdus in baza de date 1947 si au calculat numai 35 ani ???
Paul5
Mar 30 2004, 09:24 PM
cutia automata e pentru adeptii condusului comod si carora "sound"-ul unui motor turat si cu calutii dezlegati nu le provoaca furnicaturi pe spate si in talpa dreapta atunci cind sint la volan
Rai
Mar 31 2004, 12:12 AM
nu se intampla nimic cu o cutie automata eu unul conduc frecvent si in oras e mai buna si depinde si ce cutii ai in masina sunt unele care iti permite sa conduci f sportiv si ar mai fii de mentionat motorul nu se strica asa de repede schimbarea se face automat la diferite turati.personal imi plac cutiile de la vw dsg semiautomate sunt ieftine si nu pierzi cand schimbi viteza.si de cutiile de la bmw sunt sportive aproape tot ce merge in america e automat asa vor ei si asta e trendul.cred ca daca ar fii mai ieftine ar avea multa lume si daca as vrea comoditate as avea si eu e ceva frumos si placut.
sandman
Mar 31 2004, 06:54 AM
eu am mers cu un cielo si automat si masual. si automatu consuma mai mult, si nu e sportiv deloc. e mai placut sa bagi tu a 3a la 4500de rotatii decat sa o schimbe automat la 2700rotatii. nu mai vad placerea condusului!
Ion
Mar 31 2004, 05:30 PM
"cutie automata" e o notiune, care ar trebui clarificata.
cutia automata, clasica, e cea fara ambreiaj mecanic, la care transferul momentului motor catre transmisie se face prin intermediul unui convertor hidraulic.
cutia de tip "triptronic" nu este o cutie automata clasica, in sensul celor de mai sus. este o cutie mecanica normala, comandata electro-hidraulic, ce permite schimbarea vitezelor atat in regim "automat" cat si in regim "manual". ce inseamna asta? comanda schimbarii vitezelor, o face calculatorul, prin intremediul unor dispozitive electrohidraulice. asta presupune cele 2 actiuni firesti debreiat/ambreiat si decuplarea unui trepte/cuplarea celeilalte.
dezvoltarea unei astfel de solutii, prezinta urmatoarele avantaje: schimbarea treptei de viteza foarte silentios si intr-un interval timp foarte mic. practic schimbatul vitezei se realizeaza mai rapid si mai silentios decat ar face-o orice conducator auto in mod normal.
nu trebuie uitat insa ca este o cutie de viteze mecanica clasica si doar comanda asupra ei este altfel ("automata"). asta inseamna ca la oprire (semafor, etc) nu se va sta cu piciorul pe frana, pentru ca se va uza prematur rulmentul de presiune. o masina cu triptronic, nu se conduce la fel ca o masina cu cutie automata clasica (hidramata)
desi sunt adeptul condusului sportiv si al cutiei mecanice clasice, am fost surprins sa constat ca o cutie triptronic iti asigura demaraje foarte bune si abia daca simti cand sunt schimbate vitezele. practic masina se comporta ca si cum ar fi antrenata in permanenta, fara "pauza" de tractiune, datorata schimbarii vitezelor. e o chestiune de tehnologie, pe care indemanarea soferului nu o mai poate egala.
Halba
Mar 31 2004, 06:01 PM
cred ca ideea ca "nu se poate conduce sportiv cu o cutie automata" este cat se poate de falsa... desigur poate la masinile mai vechi (forduri in general) sau la schimbatoare automate care nu au kick-down (daca se apasa acceleratia tare atunci va trece intr-o treapta de viteza inferioara pentru a mari turatia) se poate... eu am condus un ml320 cu schimbator automat (manual nici nu este la 320
. desi m-urile nu pot fi clasificate drept masini "sportive" feeling-ul era cat se poate de sportiv... practic stilul de condus era determinat de felul in care apasai pedala de acceleratia... ushor si fin => stil de condus comod, lin, motor silentios insesizabil... brusc si cu putere => motor nervos, cai putere dezlantuiti, demaraj bun (avand in vedere tipul si greutatea masinii (nu va asteptati la minuni)).
acelasi lucru l-am constatat la un audi a4 automat... totul depinde de cum apesi acceleratia...
condusul unei masini automate este mai putin "sportiv" nu datorita performantelor masinii ci datorita lipsei de activitate a soferului... recunosc ca sunt fan al schimbatorului manual... imi place sa tin mana pe el... imi place sa turez motorul inainte de a schimba intr-o treapta superioara (chestie pe care as putea sa o fac si cu o cutie automata dar nu as mai avea placerea "mestecatului in benzina")... ma rog... ideea e ca iti da o senzatie de control asupra masinii... control pe care il ai in mare parte si la cutiile automate... dar... nu este atat de palpabil
.
in plus in oras este mult mai usor cu o cutie automata... daca oricum nu poti (sau nu are rost) sa conduci "sportiv" de ce sa te mai chinuiesti sa schimbi din 1 in 2... cand oricum nu poti prinde viteza mai mare de 40 la ora datorita aglomeratiei
in schimb daca ai avut o masina cu schimbator automat mult timp... iti va fi foarte greu sa revii la ambreaj si schimbator... ok... hai sa zicem nu foarte greu dar oricum mai greu decat ar trece unul de la varianta "cu batz" la cea "fara batz"
)
Laurentiu_007
Mar 31 2004, 08:44 PM
am avut ocazia sa merg cu o masina care avea cutia de viteze automata, insa nu mi s-a parut ceva deosebit; este adevarat ca ai parte de mai mult confort, dar e riscant.pt. ca nu e prea fiabila.personal prefer cele manuale
nu cred ca putem vorbi de fiabilitate, in sensul strict al cuvantului. pur si simplu fiind un sistem mai complex, avand in componenta echipamente electronice, electrice, hidraulice si mecanice, suplimentare unui transmisii normale, posibilitatea/probabilitatea de defectare creste.
pe de alta parte, in conditii normale de exploatare, durata de viata ar trebui sa fie mai mare decat la o cutie normala, fiindca calculatorul schimba vitezele mai precis si mai silentios decat o face omul. cel putin teoretic, asa stau lucrurile.
referitor la intrebarea - cu mersul cu 200km/ora - poate a fost fortata masina. poate si cu cutia clasica lucrurile n-ar fi fost tocmai ok
ion,ieri ma gandeam la tine la acest subiect.ai explicat cat se poate de bine dar eu as fii vrut sa scriu despre dsg"direktschaltgetriebe"cred ca stii ce inseamna e o cutie automata mai noua cu care schimbi manual si nu e mult mai scumpa ca o masina cu schimbator mecanic poate poti sa scrii cum functioneaza.e si in gama vw.
am auzit ceva despre dsg, insa sincer nu stiu exact despre ce este vorba. daca imi poti trimite un material, prefer in germana (nu in engleza), am sa traduc si inserez aici.
stiu ca daimler (am vazut la tv) a facut o cutie automata (hidramata) cu 7 trepte, care e mult mai economica si cu care se poate merge si sportiv. daca se da vollgas, nu mai schimba o treapta in jos, ci doua. iar la pante, daca se ia piciorul de pe acceleratie, se schimba 2 trepte in sus. daca se apasa frana, schimba iar in jos si intra in frana de motor, asa ca iarna nu mai e asa problema.
astept pe e-mail materialul sau un link spre articolul despre dsg
OMEGA
Apr 3 2004, 08:45 PM
cutie manuala "clasica" sau triptronic
Radu_
Apr 6 2004, 05:43 PM
depine ce faci cu masina aia, si de stilul fiecariua de condus - eu aleg manuala fara sa ma gandesc
daca masina o folosesti la drum lung, e recomandat cut automata; daca nu, manuala
si aia de bora, care s-a stricat la 200 km/h, n-avea motiv...
V l a d
Apr 6 2004, 05:51 PM
eu zic ca discutia asta se bazeaza pe subiectivism, unora le place cutia automata altora cea manuala, e o chestiune de placere personala. mie imi place cea manuala pentru ca imi place sa scimb vitezele cand vreau eu, adica sa o turez mai tare daca vreau sau sa schimb cand trebuie sau cand simt eu ca trebuie. dar asta repet e o chestiune subiectiva si desi nu am condus pana acum masini automate sunt sigur ca ele sunt mult mai comode si probabil si mult mai eficiente schimband vitezele la parametrii configurati din fabrica.
Andrei6
Sep 6 2004, 03:57 PM
Salut!
Cred ca e un picutz cam vechi topicul, dar pot sa va spun din experinta (am condus 10k+ pe manuala respectiv automata "hidramat") ca aleg hidramat-ul always.
E intardevar un picutz mai lenesa si pana isi faca kick down (parca ii ziceati) iti da ceva fiori la depasiri (la deal si cu ac pornit). dar in oras e super lejera iar la drum lung n-ai nici o problema. De asemenea pe drumuri de munte (nu offroad da' nici forestier foarte bune) bate la fund o manuala de 1000x (la max 5km/h ai forta si tot ce vrei sa treci peste obstacole si nici nu o omori ca la cutia manuala la vitezele astea) (si by the way nu vorbesc de masini de teren ci de dacii, cielouri, peugeoturi 307, vw bora etc bagate pe totii coclaurii (ce vrei asa e cand soferu e pasionat...)).
Yours faithfully...
Iulian HondaFan
Sep 6 2004, 05:56 PM
1) cutiile hidramate vechi sunt nasoale. prima noastra masina o mazda323 din 1991 avea o astfel de cutie si desi avea un motor maricel de 1.6l cu 82 de cp cu acesasta cutie automata in 4 trepte era un dezastru desi avea acest down shift kick, aveam o lipsa deputere la depasiri si la deal infioratoare. o transmisie manuala ar fi fost mult mai indicata la acea masina.
2) la buick regal 1999 cu un V6 de 3.8l si 200cp cutia automata, desi tot hidramata in 4 trepte, functiona fara repros si acest down shift intra prompt in functiune o data ce calcai acceleratia mai tare.
3) avantaje: sunt clar mai fiabile decat cele manuale, sunt excelente in oras/trafic aglomerat pt. ca iti scutesc munca ta manuala, sunt comode daca ai de vorbit la telefon, baut cafea, etc. desi asta te poate face si mai neatent. de asemenea pornirea de pe loc este mai vioaie pt. schimbarea primelor trepte se face mai rapid si mai lin decat o poti face manual.
4) dezavantaje: consum mai mare, ai nevoie de motoare mai puternice ca sa functioneze bine. o transmisie manuala iti da totusi posibilitatea sa folosesti resursele motorului mai eficient, mai ales la motoare mici. de asemenea pana mai acum 2-3 ani majoritatea cutiilor automate erau in 4 trepte ( exceptii fiind doar la unele marci de lux, care aveau deja 5 sau chiar 6 trepte).
nu am incercat o semiautomata, sunt curios si eu sa vad cum se comporta.
f1anatic
Sep 7 2004, 02:07 PM
QUOTE(Halba)
cred ca ideea ca "nu se poate conduce sportiv cu o cutie automata" este cat se poate de falsa... desigur poate la masinile mai vechi sau la schimbatoare automate care nu au kick-down (daca se apasa acceleratia tare atunci va trece intr-o treapta de viteza inferioara pentru a mari turatia)
practic stilul de condus era determinat de felul in care apasai pedala de acceleratia... ushor si fin => stil de condus comod, lin, motor silentios insesizabil... brusc si cu putere => motor nervos, cai putere dezlantuiti, demaraj bun
condusul unei masini automate este mai putin "sportiv" nu datorita performantelor masinii ci datorita lipsei de activitate a soferului...
Omul asta e destept si ar trebui sa ascultatzi de el mai des. Este absolut corect ce spune el. Singurele penalizari care va face sa fitzi atit de subiectivi spre cuiile manuale:
1) greutate in plus
2) o pierdere de 5-10-15 cai putere fatza de cutia manuala
3) design complicat
1) greutate in plus - oh well
2) masinile cu transmisie automata sint in general mult mai puternice iar pt mine cu 230 cp o pierdere de 15 cai nu este atit de mare ca pt voi cu 80 cp. Oricum, producatorii auto aranjeaza motorul incit puterea sa fie aceeasi...la auto sau manual...luind in consideratzie cit se pierde datorita greutatzii si angrenajelor
3) Design complicat pt o tzara/continent unde majoritatea sint cutii manuale. Oare la fel sa gindim si noi unde majoritatea sint cutii automate ? Relativ ?
Mesterul Halba are dreptate. Sint suficient de sportive in functie de cum apesi acceleratzia. Iar cind apesi frina...masina este scoasa din viteza. COmputerul stie precis in ce treapta sa fie (95% din cazuri), masina trece in trepte inferioare la acceleratzie, turatzia creste glorios dupa care tzineste inapoi intr-una superioara. Iar pentru conditziile de utilizare a masinilor de aici, cutiile manuale nu sint chiar recomandate.
Sincer, dpdv al preferintzelor personale conducind si una si alta...o transmisie tiptronic sau variable continuous transmission ar fi de preferat. Dupa care una automata. Iar una manuala aproape ca nici nu incape in discutzie. Sa stitzi voi ca s-au mai desteptat si americanii...au trecut de la 3 trepte de viteza la 4 (in cutiile auto) si in ultimii ani au inceput sa faca transmissii auto cu 5 sau 6 trepte. Iar transmisiile auto din ultimii stiu eu 7 ani sint incomparabile cu ce vedetzi voi pe strada (in mare parte) sau prin filmele cu cowboy.
Iulian HondaFan
Sep 7 2004, 02:46 PM
90% din masinile vandute in USA sunt cu cutii automatice. multe modele sunt integral automate neexistand nici macar optiune de manual, de ex. toate minivanurile, inclusiv Venture al lui F1...
F1, nu e exact ce spui ca producatorii aranjeaza motorul incat puterea sa fie aceeasi. eu am test drive si accentul si civicul cu automata cand le-am luat pe ale mele manuale si e diferenta clara de putere intre ele (e drept amandoua au motoare cu putere modesta, dar principalul motiv pt. care am optat pt. manuala este acesta + diferenta la consum=la capitolul eficienta manuala e inca mai buna).
tot ca o dovada ca the big3 in general isi baga picioarele cand fac masini este si chestia care o mentionezi: in vreme ce Toyota/Honda au avut cutii in 4 trepte cu ani buni inaintea marcilor americane pe toate modelele, the big 3 au mers pe principiul "las' ca merge si asa"... se pare insa ca se vor trezi din pumni.
cat priveste CVT depinde cine il face:
GM dumps CVTs in favor of automatics
Decision hurts Fiat-GM joint plant in Hungary
By Richard Truett
Automotive News Europe / August 23, 2004
DETROIT -- The failure of General Motors' continuously variable transmission, or CVT, is a rare and costly misfire for GM's hard-charging Powertrain division.
GM said it will end production of CVTs at the end of the 2005 model year after only three years in production.
The CVTs are built at the Fiat-GM Powertrain plant in Szentgotthard, Hungary.
A four-speed automatic will replace the CVT on the Opel Astra and on the US-market Saturn Ion coupe for the 2005 model year. Those cars also will be available with a five-speed manual. The CVT will be available in just one model in 2005, the Saturn Vue with all-wheel drive.
In 2006, GM will replace the four-speed automatic with a six-speed automatic.
GM has decided to reduce the number of transmissions it uses, said Tom Stephens, GM group vice president for global powertrain. Stephens said the new six-speed automatic would offer the same or better fuel economy over the outgoing CVT. And it will deliver better performance.
A CVT uses two sliding pulleys connected by a steel belt or chain to drive the wheels. The transmission is mostly suited to small displacement, low-torque cars. CVTs deliver fuel economy gains of about 10 percent over a four-speed automatic.
But CVT technology can be fragile.
Not only was GM's CVT late to market, but assembly glitches pushed the automaker to halt production for three months this year. When production resumed in March, GM offered the CVT with an extended warranty.
CVTs are used successfully by other manufacturers. Nissan, Mini, Audi and Honda offer vehicles with CVTs. Ford Motor Co. has launched an American-made CVT in European versions of the Focus, and the company plans extensive use of the gearbox in the Five Hundred, Freestyle and Montego.
Echo
Sep 7 2004, 03:35 PM
Din experienta mea cu un MB 230 CE automatic pot spune ca:
1. cutiile automatice sunt comode
2. masini cu cutii automatice pot fi conduse in mod sportiv
3. cutia automatica creste consumul dar nesemnificativ (pentru cine-si permite)
4. cutia automatica mananca din putere si viteza, la fel nesemnificativ
Pentru cei care doresc sa amestece in benzina go ahead, eu sunt comod si prefer sa fiu dus de masina cu minimum de interventie.
James Kilowatt
Sep 7 2004, 04:13 PM
Eu cred ca echo a pus punctul pe i... e vorba de optiunea fiecaruia. Unul vrea o masina sa mearga cu minimul de interventie, altuia ii place sa dea de manivela si sa schimbe vitezele.... fiecare cu ce-i place
f1anatic
Sep 7 2004, 04:33 PM
Iulian,
Oricum, eu as prefera o cutie automata fatza de una manuala. Acum, sincer, depinde si ce masina. Daca este ceva elegant sau ceva de lux...sau un minivan, truck, SUV...mi s-ar pare o prostie sa aleg cu o cutie manuala. Daca vorbim ceva sport gen Corvette, e clar ca intre manual si automat...trebuie aleasa o cutie manuala. Dar intre una manuala pe Corvette si una semi-automata (tiptronic)...as prefera una semiautomata. Pai sa vedem...Mertz pe SL 55 AMG doar nu ofera cutie manuala...ci una sequential, semi-auto. La fel si AUDI pe modelul de virf RS-6. Si apoi, ce indicatzii mai bune despre faptul ca sint mai bune astea auto/semi-auto gestionate electronic decit Formula Unu. Pina in 1993 (inclusiv) si intre 2001(incepind cu British GP) si 2003 (inclusiv) cutiile de viteza au fost fully-automatic (pilotul retzinind posibilitatea de a le skimba manual...dupa cum si noi avem D-(4)-3-2-1...) E clar ca gestionate electronic, skimbarea se face mai lin, motorul este mai protejat, cutia de viteze in sine este mai putzin chinuita. Formula Unu are o singura aspiratzie: aceea de a face masinile mai iutzi. Daca cutiile manuale sau semi-auto ar fi fost mai iutzi, nu s-ar fi ajuns la cutii auto in ultimele 3 sezoane. Ca acum sint interzise pe motive de competitzie si pt a introduce factori umani (greseli etc)...asta e altceva.
Producatorii americani sint cum ai spus: idiotzi. S-au trezit tirziu. Ford ofera pe noul 500 o cutie CVT, o cutie auto cu 6 trepte si cred ca cutia de baza de pe Taurus cu 4 trepte. La fel si pe noul Ford Escape...ala hibrid parca are CVT. Noul Jeep Grand Cherokee (care arata nasol) are si el 5 auto, 6 auto sau CVT da's nemtzesti.
Sincer...daca minivanul sau SHOul are avea o treapta de viteza in plus, cred ca ar cistiga o secunda la acceleratzia 0-100 kph. Si aceasta treapta ar trebui sa fie intre actualele T1 si T2 . T3, T4 sint bune...de fapt tendintza este de a trece la T4 respectiv T4 O/D cit mai repede pt consum redus...in depasiri foloseste T3 apoi T4 care au rapoarte bune. Dar cu acceleratzia de la zero e greu...
Iulian HondaFan
Sep 8 2004, 12:30 AM
f1 nu ma intelege gresit. eu nu sustin ca manualele sunt intotdeauna mai bune, dar din pct. meu de vedere pe masinile pe care le-am luat eu mi s-a parut ca e mai buna din motivele de mai sus. imi pare rau ca nu am incercat o tiptronic si pe GTI.
total de acord ca la un motor 200cp plus o automata este cea mai buna alegere. mai ales un CVT sau o semiautomata/manuala clutchless -ultima fiind conceptual cea care ia ce e mai bun din cele 2 variante clasice.
un CVT bun face cat o manuala in termeni de consum.
totusi, pt. mine, putere mai multa la un consum mai mic face sens chiar daca mi-as putea permite sa iau un energofag automat, daca ma pot deplasa la fel de rapid si comfortabil cu o masina mai supla si mai economica, atunci sunt de acord sa dau la maneta, ca nu-mi cade mana...
f1anatic
Sep 8 2004, 04:43 AM
Stai ma ca nu m-am suparat...We agreed to disagree...si asta-i tot.
James Kilowatt
Sep 8 2004, 09:10 AM
Eu consider si triptonicul tot manuala... si servoasistata, daca vrei. Atata timp cat viteza se schimba cand vreau eu si nu cand vrea calculatorul, atunci e manuala... fie ea tiptronic, dualogic sau mai stiu eu ce. Indiferent cat de complexa e, pentru mine distinctia manual - automat vine de la cine ea decizia, nu de servomecanismul care o implementeaza...
HalbaSus
Sep 8 2004, 10:25 AM
Topicul asta e atat de vechi ca am si uitat ce am zis
... oricum constat ca inca sunt de acord cu ce am scris
... dar ca o completare... desi si o masina cu schimbator automat se poate conduce sportiv, pt mine cel putin, feelingul e mai puternic cu manuala... E senzatia acea cand stai cu o mana pe volan si una pe schimbator si turezi motorul pana aproape de zona rosie apoi un joc de picioare rapid (ca sa apesi ambreajul) si smucesti schimbatorul in treapta superioara si reiei jocul de picior... nu ca asta n-ar putea sa faca si un schimbator automat... dar cand mesteci in benzina in felul asta deja te simti la WRC... chiar daca acolo nu au schimbatoare manuale
... Oricum ideea e ca schimbatorul iti adauga cativa cai putere psihologici... cel putin in cazul meu... asta nu inseamna ca "kick-down"-ul nu ofera senzatii cat de cat asemanatoare dar parca e mai "spectaculos" cu mestecatorul de benzina.
Motivul pt care nu imi plac mie foarte mult automatele este ca mi se pare foarte greu sa fac manevre precise (parcari, etc) care necesita viteza foarte mica (imi lipsea tare mult ambreajul)... dar asta e o chestie de obisnuinta... cei care s-au obisnuit cu astfel de sisteme nu au probleme.
Gociu75
Sep 8 2004, 01:07 PM
QUOTE(MR28673)
Eu consider si triptonicul tot manuala... si servoasistata, daca vrei. Atata timp cat viteza se schimba cand vreau eu si nu cand vrea calculatorul, atunci e manuala... fie ea tiptronic, dualogic sau mai stiu eu ce. Indiferent cat de complexa e, pentru mine distinctia manual - automat vine de la cine ea decizia, nu de servomecanismul care o implementeaza...
tiptronicul e o corcitura destul de nereusita, parerea mea. Schimba mai lent decat o manuala si nu e asa comoda ca o automata. Dar marea majoritate a tiptronicelor au si posibilitatea de schimbare automata. Cea mai meseriasa, pt mine, ar fi DSG, dar nu imi permit o masina cu asa ceva :cry:
Iulian HondaFan
Sep 8 2004, 01:19 PM
care e spielul cu DSG, am auzit prima oara de aceasta transmisie cu noul GTI?
dupa mine tiptronicul cu cele 2 moduri manual si automat e ideal, poti folosi masina cum vrei, daca ti-e lene o lasi sa lucreze, daca te mananca palma si talpa iei controlul...
dar cine ne spune de DSG?
iaca ca am gasit:
http://mydreams.go.ro/art_direct_shift.html
Gociu75
Sep 9 2004, 08:37 AM
DSG este cutie manuala dar actionata de un brat robotic. Adica, dai din bat ca la tiptronic, sau din padelele de la volan, iar bratul schimba in treapta superioara sau inferioara. Este cu MULT mai rapida decat tiptronicul clasic. Il mai are si BMW M3 CSL, care este,dupa parerea mea, o masina super tare. Plus Ferrari si compania. Este genul de cutie folosita in formula 1
James Kilowatt
Sep 9 2004, 08:44 AM
Nu e numai asta, adevarata smecherie este ca ambreiajul este mai dubios, in asa fel incat poti accelera si in timpul schimbarii vitezelor....
Gociu75
Sep 9 2004, 09:52 AM
ambreiajul e dublu, da nu ma intreba cum functioneaza ca nu stiu
Iulian HondaFan
Sep 9 2004, 02:54 PM
pai se explica clar in site-ul de mai sus:
In order to avoid any tractive power interruption during gearshifts, two clutches can be arranged upstream of a gearbox preferably automated or sequential. These clutches are connected by concentric shafts to conventional synchro shift slider-sleeves units, the hollow outer shaft driving per example the slider-sleeves of the even ratios, (2nd, 4th, 6th ) while the inner shaft drives the ones of the odd ratios ( 1st, 3rd, 5th ). Thus the control system can pre-select the next gear while the engine is in traction. The shift is carried out under load simply by disengaging a clutch while simultaneously engaging the other.
deci 2 ambreiaje concentrice si secventiale unul deservind pinioanele vitezelor 1,3 si 5 iar celalat vitezele 2, 4 si 6. cand unul decupleaza celalat cupleaza viteza urmatoare instantaneu.
ingenios!
se pare ca primul prototip dateaza de 90 de ani... cititi linkul de mai sus...
V l a d
Sep 10 2004, 08:36 AM
site-ul e in limba romana va rog incercati totusi sa o folositi! sau... :evil: :blackeye:
James Kilowatt
Sep 10 2004, 10:21 AM
QUOTE(Marius-Iulian)
se pare ca primul prototip dateaza de 90 de ani... cititi linkul de mai sus...
La off topic tot injuram de zor industria auto ca e prea conservatore si ca nu s-a mai inventat nimic in ultimii 60 ani... asta e inca un exemplu concludent
Are cineva idee care e perioada de viata (sau garantia) unui asemenea ambreiaj? pe la mine schimbat disc+placa+rulment + manopera costa aproape 400€ pentru o masina cu ambreiaj chior, ca la Dacie. MAcar pe asta pot sa-l schimb cu taica-miu, in garaj la el.
Daca DSG-ul trebuie schimbat pe la 100.000km si costa 2000€, atuncu m-as mai gandi daca sa-mi iau sau nu....
Gociu75
Sep 10 2004, 10:36 AM
QUOTE(MR28673)
QUOTE(Marius-Iulian)
se pare ca primul prototip dateaza de 90 de ani... cititi linkul de mai sus...
La off topic tot injuram de zor industria auto ca e prea conservatore si ca nu s-a mai inventat nimic in ultimii 60 ani... asta e inca un exemplu concludent
Are cineva idee care e perioada de viata (sau garantia) unui asemenea ambreiaj? pe la mine schimbat disc+placa+rulment + manopera costa aproape 400? pentru o masina cu ambreiaj chior, ca la Dacie. MAcar pe asta pot sa-l schimb cu taica-miu, in garaj la el.
Daca DSG-ul trebuie schimbat pe la 100.000km si costa 2000?, atuncu m-as mai gandi daca sa-mi iau sau nu....
oricum deocamdata e pus pe masini la care nu prea poti sa le mesteresti in garaj. Cine are bani sa dea 60-70k euroi pe o masina nu prea isi face probleme de 2000 euro pt reparatii odata la 3-4 ani. Pe de alta parte, un sofer mai putin indemanatic s-ar putea sa distruga ambreiajul manual mult mai repede decat un dsg
James Kilowatt
Sep 10 2004, 10:49 AM
Atata costa Golful ala, GTI cu DSG?! 60-70k?! Atunci o sa-mi iau totusi Alfa Romeo...
In ceea ce priveste mesteritul in garaj, ai mare dreptate. Pe de alta parte nici la mecanici profesionisti n-am incredere sa merg, poate doar la reprezentanta, unde sigur platesti de te rupe....
Cu soferii neindemnatici nu prea ma priveste problema, nu fac parte dintre ei
Gociu75
Sep 10 2004, 11:18 AM
eeee, nu zieam de Golf gti, e vb de BMW M3 CSL, si altele din categ asta
Iulian HondaFan
Sep 10 2004, 01:51 PM
QUOTE(V l a d)
site-ul e in limba romana va rog incercati totusi sa o folositi! sau... :evil: :blackeye:
pardon, dar mi-a fost lene sa traduc tot pasajul ala, ce sa facem mai trebuie sa mai apelam si la engleza...
cred ca pretul la un GTI va fi in jur de 30-35K ( euro sau $), si eu zic ca e mult intra in teritoriul de BMW, dar vom vedea. masina e un pachet de tehnica de varf in domeniu si daca au imbunatatit si handlingul semnificativ s-ar putea sa se merite...
mie mi-a starnit un mai mare interes.
revenind la ambreiaje am vazut parerri ca DSG ar fi mai reusit decat SMG
al BMW... cine stie mai multe fara sa fie fan inrait BMW...
James Kilowatt
Sep 10 2004, 02:21 PM
Ce-i aia MST? Scuze pentru ignoranta....
Nicolae30758
Sep 10 2004, 05:57 PM
am condus timp de patru ani un automobil cu cutie automata (hyundai xg 30), dupa ce inainte am condus o masina cu cutie manuala, iar acum conduc din nou un passat de 1,8 t tot cu manuala. parerea mea este ca nimic nu se compara cu cutia automata + tiptronic asa cum avea hyundaiul. poti conduce cum vrei: sportiv sau mai putin sportiv, demarajele sunt excelente mai ales la o masina cu motor mare cum este xg 30. fiabilitatea este iarasi ok. in patru ani nu s-a intamplat nimic. iar daca vorbim despre condusul in oras sau afara, nu exista comparatie cu cutia manuala. nu mai vorbim de faptul ca nu ai toate membrele ocupate. conduc deja passatul de aproape trei saptamani si tot nu ma pot obisnui total cu "mestecatul in benzina" cred ca daca tehnologia se va imbunatati simtitor intr-un timp scurt - asa cum se prefigureaza - viitorul va fi al cutiilor automate. In orice caz poti sa faci ceva mai util cu mana dreapta decat sa manuiesti tot timpul batul ala stupid
Iulian HondaFan
Sep 11 2004, 12:42 AM
QUOTE(MR28673)
Ce-i aia MST? Scuze pentru ignoranta....
scuzele trebuie sa le cer eu!... MST cred ca e boli cu transmisie sexuala in franceza. eram cred inca adormit dimineata cand am scris mesajul. era vorba de SMG ( sequential manual gearbox) care este DSG-ul de la BMW. Ferrari face o chestie similara care este pe masinile F1...
supele astea de litere devin "confuzante" la un moment dat...
f1anatic
Sep 11 2004, 04:08 PM
QUOTE(Nicolae30758)
viitorul va fi al cutiilor automate. In orice caz poti sa faci ceva mai util cu mana dreapta decat sa manuiesti tot timpul batul ala stupid
Bai nene...ce afirmatzie plina de adevar ! Tzipa a lupta de clasa !
Fratzilor...va datzi voi seama...cu cutiile automate...s-a dus cu T-2, T-4, T-6/ Reverse cu mina pe bulanul gagicii ? Pai eu care am skimbatorul la bord, linga volan, cum sa motivez ca-mi scapa mina in spate dreapta pe copanul blondei ? :cheers: :cheers: :cheers:
Doar in cazul cind Nicolae avea "ALTE" idei ! :shock: :shock: :shock:
FESTINA
Sep 13 2004, 07:32 PM
cutie automata doar pt cei care au un stil de condus comod, daca vrei ceva de la masina pe care o conduci cred ca o cutie manuala ar fi cea mai indicata.
eu am optat intodeauna pentru o cutie manuala.
Iulian HondaFan
Jan 14 2005, 05:15 AM
Early critical reviews are mixed on whether automated manual transmission (AMT) technology has a bright future in Europe.
Lower-than-expected demand means the several suppliers active in the field must offset initial investments with low volumes, keeping per-unit costs high.
Enthusiasts of the technology believe AMTs, which combine the characteristics of manual and automatic transmissions, could replace manual transmissions in many European cars over the next decade.
“Within 10 years, we expect the traditional manual clutch and transmission to have disappeared completely” BMW technology spokesman Friedbert Holtz says.
But skeptics such as German transmission supplier ZF say conventional manual transmissions will be the primary technology for mass-market European cars for the foreseeable future.
“Manual gearboxes will remain mainstream for at least the next 10 years,” says Wolf-Ekkehard Krieg, head of marketing and sales at ZF in Saarbrücken. “Despite earlier optimistic growth expectations for AMTs, they will remain a niche.”
Early AMT versions did not fulfill high expectations, says automotive analyst Peter Smith of consultancy AID.
“AMTs have proved to be slow and not very refined in their operation,” Smith says. “The only quick and smooth-changing AMT is the Volkswagen double-clutch DSG, which is still expensive. But that may be overcome with better economies of scale.”
AID estimates AMTs have about 0.9 percent of the European passenger vehicle market, compared with 19.1 percent for automatics and 80 percent for manual transmissions ( cum spuneam mai sus in USA 90% din masinile noi se vand cu cutii automate-hidramate). That’s about 140,000 units annually. The Smart ForTwo microcar and BMW M5 medium-premium sedan are the only two models equipped exclusively with AMTs.
But automakers and suppliers have been busy refining AMTs after the technology was first developed in the late 1990s for Formula One racing, which demands rapid gear changes at optimum engine speeds.
Most European drivers prefer manual to automatic transmissions. Manual transmissions offer better fuel economy and performance and cost significantly less to purchase – about E2,000 less than an automatic and E700 less than an AMT.
Easy to use
Volume automakers see AMTs as a way of offering consumers a car with the characteristics of an automatic transmission at a more affordable price and with the same fuel economy as a manual. Cars with automatics use up to 15 percent more fuel than those with a manual or AMT transmission.
For most automakers, AMTs do not require new capital investments beyond those for existing manual transmissions. Except for VW, automakers source the add-on AMT modules from independent suppliers.
On the downside, AMTs cost more to build than manuals, and gear changes can be slow and rough in cheaper AMT systems.
Over the past six years, the business model that has evolved is a small group of suppliers working with automakers on specific AMT applications. Magneti Marelli, ZF and Siemens VDO Automotive produce the activators and electronic control units for modules that turn manual transmissions into AMTs.
A different approach
Supplier BorgWarner has a somewhat different deal with Volkswagen. BorgWarner developed and produces VW’s double-clutch Direct Shift Gearbox transmission. The DSG takes a different approach to AMT – some competitors argue it is actually not an AMT – with a gear set and double-clutch assembly. Each clutch assembly is engaged with a different gear and the driveline is connected to one clutch at a time. Essentially, the clutch in use channels the driving force while the idle clutch is matched with the anticipated next gear – depending on whether the car is accelerating or decelerating.
The gear-change times take about 40 milliseconds.
Among other AMTs, the division is between mass-market cars with systems using electromechanical actuators with gear changes in as little as 300 milliseconds and those with more expensive electrohydraulic shift actuators. Opel and PSA/Peugeot-Citroen say AMT demand is up to 10 percent on some of its models.
BMW, Ferrari and Alfa Romeo offer AMT systems that appeal to sporty drivers who want quick, responsive automated gear changes and the option of making manual changes.
BMW sells about 20 percent of its 3-, 5- and 6-series models with its Sequential Manual Gearbox (SMG), which uses Marelli’s electrohydraulic modules.
Marelli’s modules reduce gear-change times to less than 100 milliseconds on the Alfa Romeo and Ferrari AMTs.
BMW’s basic SMG offers gear change times of 150 milliseconds. For the M5 and M6, BMW offers the faster SMG-M, developed in-house, which shifts in 65 milliseconds.
But while growing in Europe, AMTs have not yet expanded into the US or Japanese markets. There, volume manufacturers prefer to offer automatics or continuously variable transmissions on small models.
So what is the future for the AMT?
ZF sees growth in commercial vehicles because AMTs are cheaper than automatics and offer better fuel economy.
“AMT applications make sense for light commercial vehicles,” said Krieg. AMTs are also available for heavy commercial vehicles.
How it works
An automated manual transmission uses the gears and casing of a conventional manual transmission, but adds a module that automates the mechanical clutch and gear-changing process.
The driver can operate an AMT in either of two modes: as an automatic transmission or a clutchless manual transmission.
There are two types of AMT modules: electromechanical and electrohydraulic. Electromechanical modules, usually fitted on volume models, only make gear changes at average speeds – 300 milliseconds to 500 milliseconds.
Normally found on sportier and more expensive cars, electrohydraulic modules permit faster gear changes – about 100 milliseconds.
The modules add significant cost – they include sensors, activators and specific electronic software. But they fit along the side of the transmission casing, so they do not affect the length of the drivetrain.
clibin009
Sep 25 2018, 07:09 AM
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.