IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Probleme cu mecanismul de directie

This topic is about Probleme cu mecanismul de directie, the author, k.68177, wrote about: Salut! In weekendul asta, am facut un drum ce am stiut ca o sa regret ca l-am facut. In total am facut 80 Km dus si 80 intors, dar pe drum "forestier, ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Probleme cu mecanismul de directie
k.68177
post Apr 2 2006, 08:52 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Salut! In weekendul asta, am facut un drum ce am stiut ca o sa regret ca l-am facut. In total am facut 80 Km dus si 80 intors, dar pe drum "forestier, accidentat". Erau pe drum pietrii, era pus pietris, dar totul era spalat, si erau santuri de vre-o 20 cm adincime. In fine, era jale. Ajung acasa, si parchez masina in fata blocului. Grabindu-ma pun o frana brusca, si constat cu stupoare si uimire, ca volanul vine inspre mine cam un cm. bun, si ca are joc foarte mare. Nu am putut sa verific pt ca deja este intuneric, dar cred ca se misca tot melcul din caseta. Jocul acesta se poate regla de la surubul acela de pe caseta, sau trebuie sa mi-l schimb? Ultima oara caseta mi-a fost reglata inainte de itp, ( in ianuarie ). E posibil sa nu fi strans surubul acela (ca acolo au umblat), si din cauza zguduiturilor, sa se fi desfacut un pic? Acum ca s-au intamplat toate acestea nu prea mai am curaj sa ma duc maine la faculta cu masina. Stiu ca e imposibil sa raman cu volanul in mana (ha ha ha , e un "melc" in caseta, care nu prea iese). Astept sfatul vostru.......
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Apr 3 2006, 06:16 AM
Post #2


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Salutare :wave:
@ k.68177 : Faptul că volanul ți-a venit spre tine, nu înseamnă că "se mișcă tot melcul din casetă". Chiar deasupra casetei, pe axul volanului, este un șurub ce strânge axul ce vine de la volan la casetă, pe axul canelat al melcului din casetă. Ca să-l strângi, trebuie să-i găsești poziția, rotind volanul până când vei putea să bagi tubulara, dinspre sonda de apă/bujii.
Atenție: s-ar putea ca acel șurub să nu mai poată să-și facă funcția, din cauza uzurii canelurii de pe axul ce vine de la volan, caz în care îți recomand să-l schimbi neapărat cu unul nou, ceea ce am făcut și eu.
Referitor la reglajul casetei de direcție, citește aici, unde cred că tot ție ți-am scris.
Oricum, spor la lucru, și scrie-ne și nouă ce ai găsit. :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Apr 3 2006, 09:06 AM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



mama, da ai zdranganit-o rau
si cred ca ai mers destul de tare, ca daca mergeai mai incet nu se intampla, daca suruburile erau stranse bine...
dar e foarte bine cum a spus Marius
a propos, pe unde ai fost, la Cheile Turizii cumva? acolo era urat drumul in unele portiuni...
succes :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Apr 3 2006, 03:21 PM
Post #4


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Da, am fost si pe-acolo. Traseul meu a fost: Cluj, Turda, Cheile turzii, prin Sandulesti, dupa aia innapoi la Petresti, si dupa aia prin Tureni pana la Micesti, si dupa aia e un drum ce trece paralel cu Cluj-Turda, care trece prin mai multe sate, si dupa aceea am fost o tura si prin padurea Faget, pana foarte sus. Drumul cel mai nasol a fost cand am intrat prin Sandulesti ( chiar si in sat ), si apoi drumul acela lung, acoperit cu pietris. Ca sa pun capac la toate mai spre seara a trebuit sa repet drumul pana la Cheile turzii, tot prin Tureni, si prin Sandulesti. Adevarul e ca m-am dus un pic cam prea tare ( 40-50 ) pe drumurile astea "distruse" . M-am grabit partial si din cauza vremii variabile ( cand ploua, cand iesea soarele, cand se-nnora iara). Azi, am avut putin timp ( 5 min ) , si m-am uitat azi la caseta. Daca trag de volan, se aude cum ploscaie uleiul in caseta. Deci nu poate fi din cauza uzurii excesive. Despre acel surub, ar trebui sa-l strang ? Sau sa-l desurubez? Nu stiu cum o sa pot, pentru ca e cam incomoda pozitia sa bag o cheie tubulara, pt. ca pe-acolo trec conductele de frana, si returul ( Apropo, voi aveti retur, la conducta de benzina? La mine e montata o teava de cupru ce merge pana la rezervor, si care porneste de la teava ce pleaca de la pompa de benzina spre carburator). In rest acest mic "tur" a fost excelent. Nu au fost probleme cu masina, nu am auzit nici un fel de batai la roti, sau la diferential, motorul a mers impecabil.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Apr 3 2006, 03:32 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



prost deumul ala pana la Chei, si pe o parte si pe alta (l-am facut prin amandoua partile)
da' l-au reparat inseamna, ca anul trecut parca se rupsese un pod pe undeva de nu se mai trecea... bicycle.gif
pe drumul ala cu pietre mici si multe aveam efectiv impresia ca se va rupe masina de la mijloc :bash:
nu stiu cum sa-ti spun sa strangi surubul ala ca nu am avut niciodata treba acolo...
retur nu am la benzina, si stiu ca lazile nu au avut asa ceva "din nastere", probabil la tine a fost adaptat...
:wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Apr 3 2006, 03:49 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



Intradevar, cu cativa ani in urma, podul dinspre turda era rupt. Dar daca ne uitam atenti si drumul acela e catastrofal pt. ca e turnat din placi de beton care nu prea sunt imbinate calumea, si te scutura de numa cand treci pe-acolo. Dar si in Turda, unele drumuri sunt extraordinar de catastrofale. Iar de drumul acela acoperit de pietris nu am cuvinte, cu care se poate explica starea in care e. E groapa langa groapa, pietris, apoi in unele parti pietrisul e spalat de ploi => santuri, de care daca cazi in ele, iti rupi piciorul. Cand traversam portiunea aceea, parca primeam un masaj la maini, de la volan. Masina se zguduia, zdranganea de numa, ca sa nu sar din scaun, si sa apas din greseala acceleratia, mi-am pus centura, si am strans-o mai tare, ca sa ma tina in scaun ( centura pe role,montata de pe Fiat) Halal drum......
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Apr 3 2006, 04:01 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



rau de tot, intr-adevar
si eu ma ambitionam sa merg tare pe drumul ala da' cand am vazut cum scutura am lasat-o mai usor blush.gif
un drum tot asa nasol e la Baia Mare, de la lacul Firiza de unde se termina asfaltul in sus spre un baraj care tocmai se construieste, acolo pietrele sunt su mai mari si mai taioase!
dar a propos - o intrebare pt colegul nostru din Baia Mare: cum e drumul care taie de la Sapanta direct in nordul Baii Mari? e drum sau nu e? ca am vrut sa o iau pe acolo da' mi-au tot zis ca e rupt de tot, se poate merge numai cu motocicleta de teren si asa ca am ocolit pe la Seini
da' tare as fi vrut sa o iau pe acolo biggrin.gif
scuze k.68177 ca am fost off topic :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 11:55 AM