Sunt masinile mici sigure?... Nu chiar... |
This topic is about Sunt masinile mici sigure?... Nu chiar..., the author, air_wolf, wrote about: QUOTE (stefan_adrian May 12 2009, 0904 PM) Pai eu nu stiu daca Fordul ala are vreo sansa cu 100 de km la ora in vreo curba de 100 grade si nici daca p ... To read more just scroll down
Sunt masinile mici sigure?... Nu chiar... |
May 12 2009, 09:28 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
Pai eu nu stiu daca Fordul ala are vreo sansa cu 100 de km la ora in vreo curba de 100 grade si nici daca poate frana la fel de repede ca o masina din clasa compacta . Si asta tine de siguranta. Accidentul poate fi si prevenit! sa zicem ca el merge corect si se trezeste un destept cu o piticanie sa depaseaca aiurea... ii baga diferentialul in gura, la propriu? de ce sa presupunem ca fordul vrea sa intre cu 100/ora in curbe si ca el e cel obligat sa frineze in permanenta? deobicei asta fac posesorii de masini mici, pentru ca au impresia ca se vor strecura pe oriunde. ei bine, printr-o masina ca asta se strecoara pe veci -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
May 13 2009, 02:25 PM
Post
#22
|
|
Blues fan Group: Membri Posts: 2.976 Joined: 9-March 06 From: Blues country Member No.: 70.361 |
Sa zicem ca am dat un exemplu gresit. Sa zicem ca Fordul ala merge cu 80 intr-o curba de 100 de grade, curba pe care in mod normal o ia fara vreo problema. Dar daca apare un iepure la viteza aia si Fordul este nevoit sa franeze si sa ia de volan stanga sau dreapta pentru a-l evita? Ce se vba intampla? Pariez ca o masina compacta se va comporta mult mai bine in acest fel de situatie cu un sofer cu aceleasi aptitudini, aceiasi motorizare, frane , etc.
-------------------- ________________________________ Audi A3 Sportback 2.0 TFSI Prostia este infinit mai fascinanta decit inteligenta, inteligenta are limitele ei, prostia nu. Decat sa asculti blues la difuzoarele laptop-ului, mai bine dai manele la maxim. Esti mai castigat! http://www.youtube.com/watch?v=6DJzH5vbL6s |
|
|
May 13 2009, 02:53 PM
Post
#23
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Partea cu "aceleasi frane" nu cred ca e corect de exemplificat. Eu stiu ca fiecare clasa(macar, daca nu chiar fiecare masina in parte) are franele dimensionate in functie si de masa... deci n-ai cum sa gasesti aceleasi frane la... Aygo si LC. Sau A2 si Q7.
This post has been edited by FAR EASTERN: May 13 2009, 02:54 PM -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
May 13 2009, 08:10 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
Sa zicem ca am dat un exemplu gresit. Sa zicem ca Fordul ala merge cu 80 intr-o curba de 100 de grade, curba pe care in mod normal o ia fara vreo problema. Dar daca apare un iepure la viteza aia si Fordul este nevoit sa franeze si sa ia de volan stanga sau dreapta pentru a-l evita? Ce se vba intampla? Pariez ca o masina compacta se va comporta mult mai bine in acest fel de situatie cu un sofer cu aceleasi aptitudini, aceiasi motorizare, frane , etc. auzi, fordul isi face griji daca apare elefantul. peste iepure trece fara macar sa-l atinga (daca il calca o sa fie un iepure extraplat ). sint minim 40 cm de la diferential pina la sol pentru ca gumele au 106cm. iar la frine... cred ca discurile sint un pic mai mari ca roata de matiz. la dodge parca au aproape 40cm diametru... oricum, eu nu-l gasesc mai periculos ca un iveco condus de un pusti de 19 ani. si totusi, o masina mica gen tico n-are nici o sansa chiar daca mastodontul sta pe loc, tot cu puntea in gura ajunge daca intra in el This post has been edited by air_wolf: May 13 2009, 08:15 PM -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
May 13 2009, 09:39 PM
Post
#25
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
auzi, fordul isi face griji daca apare elefantul. peste iepure trece fara macar sa-l atinga (daca il calca o sa fie un iepure extraplat ). Excelent! -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
May 13 2009, 10:00 PM
Post
#26
|
|
Around Group: Membri Posts: 1.476 Joined: 6-November 07 From: Timisoara Member No.: 115.360 |
As vrea sa vad eu daca "sta" pe drum un Q 7 mai bine ca "Micuta" mea? Spunea Tudor pe un topic mai vechi ca s-a alergat cu un Q7 3.0 TDI si a ramas impresionat de cat de bine statea pe drum asa un SUV pe Dealul Negru. Poate daca citeste pe aici poate sa confirme cum a fost. Eu nu am avut ocazia sa "ma alerg" cu asa o masina. -------------------- G,RAV,5,4
|
|
|
May 13 2009, 10:05 PM
Post
#27
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Vreo 2-3 monstrii din posturile lui Air Wolf umbla si prin CT, eu fug! pur si simplu nu stau pe langa ei. Am ras in hohote intr-o zi, incerca unu sa-si parcheze camionu undeva prin centru, unde e greu de parcat si cu o compacta
Pe de alta parte doresc sa va reamintesc de asta -------------------- |
|
|
May 13 2009, 10:27 PM
Post
#28
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Am citit. Diferenta dintre monstrul ala si Q7 e data tocmai de sensul existentei fiecaruia. Fordul e preparat pentru off road si nu e capabil pe sosea decat sa mearga in linie dreapta (bine, acum cam orice masina facuta in si pentru USA e capabila sa mearga doar in linie dreapta ) pe cand Q7 e unul dintre SUV-urile de sosea si cred ca printre cele mai bune.
Oricum daca drumul imi permitea il "faceam" pana la urma, doar ca unde era drept ma surclasa net dpdv al fortei si tractiunii. Uite, dupa experienta de azi cu Accord 2.4 as putea spune ca l-as fi spulberat daca aveam la dispozitie puterea echivalenta pe linii drepte. Eu ma chinuiam sa-l ajung pe curbe stranse si cand eram pe el se indrepta drumul si o luam de la capat. -------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
May 13 2009, 11:11 PM
Post
#29
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
Spunea Tudor pe un topic mai vechi ca s-a alergat cu un Q7 3.0 TDI si a ramas impresionat de cat de bine statea pe drum asa un SUV pe Dealul Negru. o masina, fie mica sau mare, "sta pe drum" mai bine sau mai rau in functie de suspensii, si de repartizarea maselor componentelor. din experienta personala pot sa spun ca la suv-uri cel mai bine mi s-a parut tribeca, si un GL al unui prieten. diferenta e majora insa: tribeca o simti ca sta bine pe drum din cauza ca trage uniform din roti; GL-ul e greu si matahalos, cu centrul de greutate jos, si nici nu-ti pui problema ca rastorni asa ceva. la extrema opusa - nissan pathfinder, jeep anything, si ford explorer - ford explorerul de care spun de fapt a si fost rasturnat si dat peste cap de 2 ori asa, ca nu mai exista. masinile alea, chiar si noi noutze, tzopaie pe strada cu voie buna, si la fiecare curba simti nevoia sa iti misti fundul spre interiorul curbei ca sa compensezi forta centrifuga si sa nu te ridici pe doua roti. acelasi lucru la masinile mici. o toyota yaris merge mult mai bine cu 4 grasani in masina, decit atunci cind esti singur si faci wooop-tidoo la fiecare dimbuletz pe care-l prinzi de la 60mph in sus. iar o masina mica poate fi asezata foarte jos si atunci sa o simti stabila pentru ca "musca" cu cauciucurile din curba, cum e hondutza mea, sau poate avea suspensii blajine si sa preia totul din ele, cum fac de exemplu infiniti la m45. (ma rog, discutabil aici daca voi m45-ul il numiti inca "masina mica".) si mai sint si masinile de plastic, gen dacia, kia si ford focus, in care simpla notiune de siguranta e o chestie pe care mai bine o uiti, daca vrei sa nu te * pe tine de frica cind le conduci. -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
May 13 2009, 11:21 PM
Post
#30
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Fordul e CAMION. Camioanele nu stau "bine" pe sosea din constructie, pentru ca sint echilibrate altfel, spatele e mai usor ca sa poti sa pui si o tona in bena. Nu conteaza ca e camion facut de ford sau de audi. Pe de alta parte camioanele sint nesigure la impact, iarasi din constructie, pentru ca au sasiu rigid. Scopul lor e sa care mase mari pe teren accidentatt, si sa fie robuste, nu sa ia curbe de 100 de grade cu 150 la ora. Da ce, cu A3-ul poti sa tragi barci cu motor, rulote sau sa tranporti o tona de bagaj prin noroaie si ripe pe un deal?
Acum lasind astea la o parte genul asta de camion sta cit se poate de decent pe strada pentru un camion. Fac pariu pe ce vreti voi ca sint destui care va dau fum pe serpentine cu un camion din asta (numai eu citi padurari si rangeri am vazut care conduc camioane din astea pe sosele inguste prin munti cu viteze de nu te poti tine dupa ei). -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
May 14 2009, 01:29 PM
Post
#31
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
Am citit. Diferenta dintre monstrul ala si Q7 e data tocmai de sensul existentei fiecaruia. Fordul e preparat pentru off road si nu e capabil pe sosea decat sa mearga in linie dreapta (bine, acum cam orice masina facuta in si pentru USA e capabila sa mearga doar in linie dreapta ) ba fordul ala e fix de sosea, are gumele mici QUOTE Acum lasind astea la o parte genul asta de camion sta cit se poate de decent pe strada pentru un camion. Fac pariu pe ce vreti voi ca sint destui care va dau fum pe serpentine cu un camion din asta (numai eu citi padurari si rangeri am vazut care conduc camioane din astea pe sosele inguste prin munti cu viteze de nu te poti tine dupa ei). @ozz: ai dreptate. sint o gramada care pe serpentine n-au habar cum se merge si care au cutie de viteze doar de forma. si care au doar pedala de frina, indiferent ca e la deal sau la vale. intotdeauna m-am intrebat de ce frineaza lumea la deal... -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
May 14 2009, 09:44 PM
Post
#32
|
|
Blues fan Group: Membri Posts: 2.976 Joined: 9-March 06 From: Blues country Member No.: 70.361 |
Da ce, cu A3-ul poti sa tragi barci cu motor, rulote sau sa tranporti o tona de bagaj prin noroaie si ripe pe un deal? Pai m-as cam incumeta sa trag o rulota sau/si o barca cu motor dar... nu pe dealuri si rape. @Air_wolf: Eu nu ma refeream la ce se intampla cand calca iepurele, eu me refeream la ce se intampla cu mastodontul daca ia soferul de volan stanga dreapta brusc? This post has been edited by stefan_adrian: May 14 2009, 09:47 PM -------------------- ________________________________ Audi A3 Sportback 2.0 TFSI Prostia este infinit mai fascinanta decit inteligenta, inteligenta are limitele ei, prostia nu. Decat sa asculti blues la difuzoarele laptop-ului, mai bine dai manele la maxim. Esti mai castigat! http://www.youtube.com/watch?v=6DJzH5vbL6s |
|
|
May 14 2009, 10:36 PM
Post
#33
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
Da ce, cu A3-ul poti sa tragi barci cu motor, rulote sau sa tranporti o tona de bagaj prin noroaie si ripe pe un deal? Pai m-as cam incumeta sa trag o rulota sau/si o barca cu motor dar... nu pe dealuri si rape. @Air_wolf: Eu nu ma refeream la ce se intampla cand calca iepurele, eu me refeream la ce se intampla cu mastodontul daca ia soferul de volan stanga dreapta brusc? pai ce sa se intimple, masina o sa mearga la stinga sau la dreapta. e greu sa apreciezi ce se intimpla cu masinile astea pina nu ai mers cu ele. practic trebuie sa ai termen de comparatie. eu gasesc mai nesigure la anumite manevre o gramada de masini mici. trebuie sa tii cont de urmatoarele: suspensiile sint mult mai tari decit aveti voi pe piticanii, cauciucurile sint mult mai late si cu o pata de contact mult mai mare, motorul - caii si cuplul sint mult mai mari, majoritatea timpului e RWD, ecartamentul bate lejer 2m. totusi, pentru ca de la asta pornisem, o masina mare cum e nissanul acela poate sa para mica pe linga alta masina si mai mare decit el. voi considerati nissanul un soi de crucisator iar fordul ceva de genul portavion. ce sanse are o vedeta rapida in fata unor astfel de monstrii? eu sint convins ca masinile (mici sau mari) pot fi sigure atita timp cit le compari cu masini din aceeasi clasa. cind treci la comparat tico cu fordul de mai sus cred ca deja depasim limita bunului simt. chiar si comparatia intre tico si un A8 sau un 7 sau un S este aberanta. masini de 1 tona comparate cu masini de 2.5 tone. iar pentru pietoni... e ca si cum ai intreba ce preferi sa-ti cada in cap: un ghiveci de la etajul 10 sau tot blocul. eu zic ca rezulatul e acelasi in ambele cazuri. lumea cumpara masini mici, eu m-am surprins uitindu-ma la un lupo sa la un polo. de ce? pentru ca eu ma strecor linistit si cu toyota, dar am impresia, poate gresita, ca intr-un lupo as ajunge mai repede unde am nevoie. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
May 15 2009, 08:16 AM
Post
#34
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
[lumea cumpara masini mici, eu m-am surprins uitindu-ma la un lupo sa la un polo. de ce? pentru ca eu ma strecor linistit si cu toyota, dar am impresia, poate gresita, ca intr-un lupo as ajunge mai repede unde am nevoie. Perceptia asta e gresita, pentru ca, daca te respecti si il respecti si pe celalalt din trafic, nu o sa faci slalom, caz in care, urmezi traficul la fel ca si cel din spate/fata care are ditamai mastodontul. Din pacate un alt sport national practicat pe sosele, este "strecuratul" printre ceilalti "fraieri"... practicat mai ales pe doua roti... -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
May 15 2009, 10:09 AM
Post
#35
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE si mai sint si masinile de plastic, gen dacia, kia si ford focus, in care simpla notiune de siguranta e o chestie pe care mai bine o uiti, daca vrei sa nu te * pe tine de frica cind le conduci. Uite o chestie adevarata, nu putem baga in aceasi oala toate masinile mici (de la tico la A3 si serie1) si nici toate masinile mari (de la Suburban la X5 si Q7). O masina ieftina in clasa de clasa mica/compacta (cum sunt cele enumerate de 20krpm) vor avea de suferit la suferit si la capitolul siguranta (activa si pasiva) la fel cum si la masinile mari una ieftina va fi deobicei mai putin sigura decat una mai scumpa (Santa-Fe-ul il poti lua acum la 19.000 de euro, dar sunt convins ca un Q7 sau X5 va sta mai bine pe sosea si va fi mai sigur in caz de impact). In ultima perioada am fost intr-o singura situatie "la limita", adica o situatie in care masina era la limita si daca aveam o masina mai proasta probabil iesea urat de tot. Mergeam la un concert Joe Cocker in Debrecen (~70 de km), mergeam cu A3-ul cu inca 2 persoane in masina. Eram in intarziere asa ca in loc de drumul principal (destul de aglomerat) am ales o "scurtatura", un drum "judetean" ca sa zic asa din ungaria, foarte sinuos (chestie rar intalnita in ungaria) si nu foarte bine intretinut (alta chestie rar intalnita in ungaria) dar extrem de liber, practic poti sa faci 70 de km fara sa vezi mai mult de 10-20 de masini... Era seara, marcajele nu se prea vedeau (in sensul ca nu prea mai existau ) si eu mergeam in "racing mode" bucurandu-ma de drumul liber. La un moment dat intru intr-o curba care mie mi se parea destul de larga (desi nu avea marcaje nici pe mijloc nici pe lateral... dar mie "mi s-a parut larga") in momentul in care eu credeam ca sunt pe traiectoria corecta vad ca in fata mea e santul, si curba pe care eu o aproximam de 110-120 de grade... defapt era mult mai stransa... Holly shit ! am franat (instinctiv) si am tras de volan la dreapta apoi brusc la stanga (sa nu intru in santul de pe partea cealalta) masina a intrat intr-un mic balans dar fara sa iasa de pe traiectorie. In afara de sperietura aferenta + injuraturile pasagerilor nu am patit nimic. Nu stiu cum s-ar fi comportat o alta masina, dar A3-ul e totusi o compacta cu suspensii destul de rigide, avelope UHP destul de late (225/17) si un comportament rutier foarte bun in clasa ei. Cu o dacie incaltata cu matador eu cred ca ajungeam in sant... Cu un SUV mai naspa cu siguranta ajungeam in sant dar probabil nu m-ar fi deranjat foarte tare Cu un SUV mai destept (Q7, Touareg, X5) POATE ca as fi reusit sa raman pe drum... dar eu inclin sa cred ca nu. Cu o masina mai sportiva (sa zicem un impreza wrx) poate mi-ar fi placut si as mai fi incercat odata This post has been edited by HalbaSus: May 15 2009, 10:11 AM -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
May 15 2009, 11:10 AM
Post
#36
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
[lumea cumpara masini mici, eu m-am surprins uitindu-ma la un lupo sa la un polo. de ce? pentru ca eu ma strecor linistit si cu toyota, dar am impresia, poate gresita, ca intr-un lupo as ajunge mai repede unde am nevoie. Perceptia asta e gresita, pentru ca, daca te respecti si il respecti si pe celalalt din trafic, nu o sa faci slalom, caz in care, urmezi traficul la fel ca si cel din spate/fata care are ditamai mastodontul. Din pacate un alt sport national practicat pe sosele, este "strecuratul" printre ceilalti "fraieri"... practicat mai ales pe doua roti... pai normal ca e gresita. unde intra botul de lupa intra si jumatate din botul de toyota (dupa care vine restul). e ok sa respecti participantii la trafic, cu anumite exceptii: melcii, smecherii cu telefon, smecherii de linie continua, smecherii de obligtoriu la dreapta si eu fac stinga, smecherii de linie de tramvai. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
May 15 2009, 01:40 PM
Post
#37
|
|
PGM-FI Group: Membri Posts: 2.877 Joined: 2-March 07 From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova) Member No.: 100.675 |
la coliziunile mic vs mare zic eu ca totusi conteaza foarte mult si inaltimea masinilor, poate mai mult decat masa lor
Luam ca exemplu o compacta, oricare ar fi ea(golf, focus, civic, octavia etc), masini de 1200-1400 kg, deci nu foarte usoare, dar nici foarte grele. In cazul unei coliziuni cu un Q7(masina de ~2 tone), monstrul ma va lovi deasupra structurii de rezistenta, ma va face piftie, iar eu il voi lovi pe el sub sona de rezistenta, cauzandu-i probabil avarii minore raportate la cele de la masina mea. O coliziune asemanatoare, impotriva unui A8 de data asta, care tot spre 2 tone bate, dar are stuctura de rezistenta la nivel cu al masinii mele...foarte probabil accidentul va fi mult mai "echitabil", ambele masini avand destul de mult de suferit. Probabil pasagerii din A8 vor fi protejati superior datorita zonei mai mare de deformare, insa in niciun caz nu vor scapa la fel de bine ca cei din Q7. Pe considerentul asta, in momentul in care alegi un mastodont de genul asta, mergi pe principiul "decat sa planga mama, mai bine sa planga ma-sa" Am inteles ca se propusese la un moment dat intre constructorii de masini mutarea structurii de rezistenta a suv-urilor mai jos, pentru a oferi o sansa si celor din masinile mici. S-a concretizat ceva in sensul asta? Pe de alta parte, ma consider un sofer destul de bun (sau ma rog, viitor sofer ) astfel incat sa aleg o masina cu siguranta activa mai buna, poate in detrimentul celei pasive, adica intotdeauna voi prefera o masina mai joasa, cu suspensii mai tari, frane mai bune si motor mai puternic, in ideea ca ma pot baza pe instincte si pot evita un procent mai mare de accidente. -------------------- Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
|
|
|
May 15 2009, 02:34 PM
Post
#38
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
Ca o gluma,
Accidentul meu se incadreaza perfect la topicul asta Toyota Avensis - masina mica Autogunoiera Iveco - masina mare Masina mare a avut doar sistemul de ridicare a tomberoanelor stricat, iar masina mica... dauta totala -------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
May 15 2009, 03:18 PM
Post
#39
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
Pe de alta parte, ma consider un sofer destul de bun (sau ma rog, viitor sofer ) astfel incat sa aleg o masina cu siguranta activa mai buna, poate in detrimentul celei pasive, adica intotdeauna voi prefera o masina mai joasa, cu suspensii mai tari, frane mai bune si motor mai puternic, in ideea ca ma pot baza pe instincte si pot evita un procent mai mare de accidente. pai daca n-ai carnet, de unde stii cum se conduce o masina sau alta astfel incit sa poti spune ca vei aelge exact tipul ala de masina? masina joasa, motor puternic, suspensii tari, "instintele mele sint cele mai bune si reflexul meu nici schumacher nu-l are" = moarte sigura pentru un sofer neexperimentat (cu noroc chior scapi doar cu dauna totala la masina). am avut suficiente exemple in jur incit sa pot afirma asta. inclusiv masini pe care am mers si eu si pe care altii le-au dat de gard. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
May 15 2009, 03:27 PM
Post
#40
|
|
PGM-FI Group: Membri Posts: 2.877 Joined: 2-March 07 From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova) Member No.: 100.675 |
Cred ca e a zecea oara cand scriu. Am condus, nu pe drumuri publice(sau ma rog, au fost si zone de drum public, insa pustii, locuri unde vezi 3 masini pe zi), dar am mers. In plus am fost de cateva ori la karting si zic eu ca m-am descurcat onorabil (m-am tinu cu cele ~95 de kile ale mele dupa persoane care au permis, conduc "sportiv" si mai au si vreo 15 kile in minus )
Acum, recitind ce am scris, imi dau seama ca a sunat a replica de genul: "eu sunt cel mai tare, shumacher e mic copil" si ca "experienta" mea la volan a fost supraevaluata in fraza aia. Nu asta am vrut sa spun ci doar ca prefer oricand o masina in care sa pot evita accidentele decat una care sa ma apere in timpul producerii lor. Sper ca ai inteles acum nu sunt o persoana teribilista de felul meu, de obicei imi calculez bine pasii, in orice fac. Ca orice om, mai fac si greseli...insa fac tot posibilul sa le previn. PS: Mi-am dat seama ca nu trebuie sa mai fac deloc afirmatii de genul asta...cel putin pentru o vreme. Suna aiurea din partea unuia care n-are permis si iti inteleg reactia This post has been edited by DRAGOS: May 15 2009, 03:31 PM -------------------- Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 2nd May 2024 - 12:20 PM |