IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

incalzirea motorului pe loc

This topic is about incalzirea motorului pe loc, the author, sk1000mb, wrote about: la un bmw 316 din 88 (benzina) se incalzeste motorul cind stau pe loc, odata ce incep sa merg -normal- temperatura isi revine. i-am scos termostatul s ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> incalzirea motorului pe loc
sk1000mb
post Dec 14 2007, 02:26 PM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 43
Joined: 12-December 07
From: bruxelles
Member No.: 115.781



la un bmw 316 din '88 (benzina) se incalzeste motorul cind stau pe loc, odata ce incep sa merg -normal- temperatura isi revine. i-am scos termostatul si e la fel. radiatorul pare sa functioneze-l-am atins si e fierbinte. ma poate cineva ajuta?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
booneK9
post Dec 16 2007, 07:01 PM
Post #2


Boier
******

Group: Membri
Posts: 580
Joined: 12-January 06
From: Buc
Member No.: 65.131



Pai daca mergi iti intra vantul in radiator, daca stai nu...
E perfect normal.


--------------------
Astra Caravan 1.8i 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sk1000mb
post Dec 17 2007, 11:06 AM
Post #3


novice
**

Group: Membri
Posts: 43
Joined: 12-December 07
From: bruxelles
Member No.: 115.781



QUOTE(booneK9 @ Dec 16 2007, 06:01 PM) *
Pai daca mergi iti intra vantul in radiator, daca stai nu...
E perfect normal.

boonek,
e perfect normal atunci cind temperatura nu ajunge pe rosu, la mine diferenta e mare-in mers motorul se mentine rece (normal fara termostat), cum opresc incepe sa creasca pina la rosu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
booneK9
post Dec 21 2007, 03:34 PM
Post #4


Boier
******

Group: Membri
Posts: 580
Joined: 12-January 06
From: Buc
Member No.: 65.131



Teoretic, la statul pe loc, temperatura poate creste pana la temperatura la care deschide termostatul. Si tot teoretic, temperatura aia nu prea poate fi atinsa in mers. Daca urca la rosu, ai in mod cert o problema, dar din pacate mai departe numai un doctor te ajuta.


--------------------
Astra Caravan 1.8i 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Dec 21 2007, 08:03 PM
Post #5


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



sk1000mb, în staționare, se încălzește ca și în mers, până la aproape 90gr (teoretic).
Practic, ciclul e cam așa, indiferent dacă stai sau mergi:
- la început, dacă ai termostat și-ți funcționează, apa trece prin circuitul mic (termostatul e închis), adică nu trece prin radiator, doar prin motor și radiatorul mic de încălzire a bordului;
- după încălzirea apei se deschide termostatul, și apa trece și prin radiator, asigurând o răcire mai pronunțată a apei, mai ales în mers, datorită curenților de aer;
- dacă apa ajunge pe la 87-90 gr (funcție de termocuplă), termocupla cuplează ventilatorul (ventilatoarele) ce asigură ventilația radiatorului (mai ales vara, când aerul e cald și nu se răcește radiatorul fără ventilator).

Așadar, DACĂ termocupla funcționează bine, apa NU ARE VOIE să atingă temperaturi peste 95 gr C.

PS: poți verifica dacă funcționează termocupla punând în scurt, cu o șurubelniță de ex, bornele termocuplei, cu contactul pus. Ventilatorul ar trebui să pornească. Sau, termocupla funcționează, dar pe circuit (unde ai și un releu) îți întrerupe undeva.

Baftă !!!

This post has been edited by Mariustom: Dec 21 2007, 08:07 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sk1000mb
post Dec 27 2007, 10:16 AM
Post #6


novice
**

Group: Membri
Posts: 43
Joined: 12-December 07
From: bruxelles
Member No.: 115.781



QUOTE(Mariustom @ Dec 21 2007, 07:03 PM) *
sk1000mb, în staționare, se încălzește ca și în mers, până la aproape 90gr (teoretic).
Practic, ciclul e cam așa, indiferent dacă stai sau mergi:
- la început, dacă ai termostat și-ți funcționează, apa trece prin circuitul mic (termostatul e închis), adică nu trece prin radiator, doar prin motor și radiatorul mic de încălzire a bordului;
- după încălzirea apei se deschide termostatul, și apa trece și prin radiator, asigurând o răcire mai pronunțată a apei, mai ales în mers, datorită curenților de aer;
- dacă apa ajunge pe la 87-90 gr (funcție de termocuplă), termocupla cuplează ventilatorul (ventilatoarele) ce asigură ventilația radiatorului (mai ales vara, când aerul e cald și nu se răcește radiatorul fără ventilator).

Așadar, DACĂ termocupla funcționează bine, apa NU ARE VOIE să atingă temperaturi peste 95 gr C.

PS: poți verifica dacă funcționează termocupla punând în scurt, cu o șurubelniță de ex, bornele termocuplei, cu contactul pus. Ventilatorul ar trebui să pornească. Sau, termocupla funcționează, dar pe circuit (unde ai și un releu) îți întrerupe undeva.

Baftă !!!


Marius ai dreptate cunosc circuitul-de asta si prima masura a fost sa scot termostatul, termocupla la care te referi (acea termocupla fixata pe radiator nu exista la bmw, elicea sau ventilatorul e ca la dacie antrenata de curea, doar ca are un mecanism care o face sa se roteasca cu turatii diferite) nu exista. am schimbat pompa de apa si radiatorul (pierdeau apa) se pare ca radiatorul era problema -pierzind apa intra si aer in instalatia de racire, sint in "probe" acum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
remus c.
post Jun 11 2009, 08:53 PM
Post #7


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 11-June 09
Member No.: 120.188



cred ca ai radiatorul infundat pt. ca si eu am avut aceeasi problema si a fost de la radiator sau daca nu e de la paletii nu au viteza normala schimbi termocupla. bafta
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 4th May 2024 - 02:18 AM