QUOTE(Mariustom @ Dec 21 2007, 07:03 PM)
sk1000mb, în staționare, se încălzește ca și în mers, până la aproape 90gr (teoretic).
Practic, ciclul e cam așa, indiferent dacă stai sau mergi:
- la început, dacă ai termostat și-ți funcționează, apa trece prin circuitul mic (termostatul e închis), adică nu trece prin radiator, doar prin motor și radiatorul mic de încălzire a bordului;
- după încălzirea apei se deschide termostatul, și apa trece și prin radiator, asigurând o răcire mai pronunțată a apei, mai ales în mers, datorită curenților de aer;
- dacă apa ajunge pe la 87-90 gr (funcție de termocuplă), termocupla cuplează ventilatorul (ventilatoarele) ce asigură ventilația radiatorului (mai ales vara, când aerul e cald și nu se răcește radiatorul fără ventilator).
Așadar, DACĂ termocupla funcționează bine, apa NU ARE VOIE să atingă temperaturi peste 95 gr C.
PS: poți verifica dacă funcționează termocupla punând în scurt, cu o șurubelniță de ex, bornele termocuplei, cu contactul pus. Ventilatorul ar trebui să pornească. Sau, termocupla funcționează, dar pe circuit (unde ai și un releu) îți întrerupe undeva.
Baftă !!!
Marius ai dreptate cunosc circuitul-de asta si prima masura a fost sa scot termostatul, termocupla la care te referi (acea termocupla fixata pe radiator nu exista la bmw, elicea sau ventilatorul e ca la dacie antrenata de curea, doar ca are un mecanism care o face sa se roteasca cu turatii diferite) nu exista. am schimbat pompa de apa si radiatorul (pierdeau apa) se pare ca radiatorul era problema -pierzind apa intra si aer in instalatia de racire, sint in "probe" acum.