IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Manual de Cumparare Masini SH din Germania

This topic is about Manual de Cumparare Masini SH din Germania, the author, George74465, wrote about: Informatii Generale: Acest manual se doreste a fi un document electronic "print and GO" pentru cei care vor sa-si achizitioneze o masina SH din German ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Manual de Cumparare Masini SH din Germania
George74465
post Apr 29 2006, 11:56 PM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 74.458



Informatii Generale:

Acest manual se doreste a fi un document electronic "print and GO" pentru cei care vor sa-si achizitioneze o masina SH din Germania.
Am pus aici toate informatiile pe care le-am strans eu in documentarea mea pentru achizitionarea unui Golf IV. Munca nu este numai a mea ci a tuturor celor care au scris pe forumuri ceea ce stiau. Astept pe cei care au ceva de spus sa ne impartaseasca din cunostiintele lor pentru a completa diferite capitole ale acestui mini manual.

Nu as vrea ca acest topic sa se transforme intr-un topic de discutii, ci mai degraba intr-un topic informativ si practic. Mentionez ca acest mini manual e abia in faza beta. Haideti sa lucram impreuna la el. Cer in avans scuze pentru eventualele greseli ce se vor fi strecurat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George74465
post Apr 29 2006, 11:58 PM
Post #2


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 74.458



Puneti-va ceturile de siguranta si hai sa purcedem la drum.

Achizitionarea unei masini SH trebuie sa debuteze cu o informare cat mai amanuntita despre tipul de autovehicul (caracteristici tehnice) pe care vrei sa il achizitionezi. E bine sa incepi prin a te documenta pe net pe site-urile producatorilor dar si pe forumuri. In acest sens ai mai jos o serie de site-uri cu care poti incepe, dar mai sunt si altele. Astept noi idei pentru a imbunatatii lista. In plus nu strica si dicutiile cu cunoscutii pentru a afla tot felul de "trucuri" dar pe care ulterior sa le verificati in mai multe locuri (unii mai vorbesc si doar din auzite).

E bine sa-ti pui toate calculele pe o hartie pentru a-ti face o imagine de ansamblu asupra situatiei in care esti. Fa-ti un calcul cat mai realist daca poti sa sustii costurile totale generate de aducerea unei masini SH. Pe deasupra e bine sa pleci cu 300-500 EUR in plus la tine (chiar daca ii imprumuti) ca dupa cum stii "Socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ".

Dupa ce te-ai documentat din toate sursele la care ai avut acees si ai ajuns la o concluzie, e cazul sa pleci la drum.

Recomandarile sunt ca masina e bine sa fie luata mai din nord (zona Hamburg) pentru ca este un pic mai ieftina, sunt nemti mai seriosi si "maneresc" mai putin masinile. Prin zona sunt mai putini Arabi si Italieni care de obicei sunt ca si romanii, umbla in masini. In acest caz drumul e mai lung si daca diferenta e mica => un pret mai mare. Daca mergi intr-o zona cu mai multe autohouse-uri, apropiate unul de altul ca distanta, vei reusi sa minimizezi costurile.

Cel mai bine e sa pleci deja de aici cu cateva masini 2-3 rezervate de pe siturile de specialitate, le cauti de purici cat poti de mult pentru a merge la (aproape) sigur. Dupa ce verifici valabilitatea masinii poti sa le ceri sa ti-o rezerve o zi. De obicei o rezerva, dar frumos ar fi sa ii suni daca te-ai razgandit => FairPlay.

E bine ca masina sa aiba carte de service sa ii poti verifica intervalele interventiilor de service la ei "acasa". E mare lucru sa afli trecutul masinii.
Daca ai posibilitatea (timp si bani) e bine sa bagi masina in service in Germania , sa iti zica ce si cum. Un diagnostic la ei e cam 30 E. http://www.adac.de => Asta e un fel de ACR la ei, care se ocupa si cu dignosticari, service, etc.

Daca o cumperi de la autohus, in general, se ocupa aia de toate contra unei sume de bani. Trebuie copie de pe pasaportul tau, o inputernicire ca sa poata sa o inscrie in numele tau si gata treaba. Daca nu stiti germana si handler-ul nu te poate ajuta cu actele (chiar si contracost) mai bine renuntati si cautati alt handler.

Dupa ce cumperi masina, un aspect important este sa insisti sa faca partenerul actele + numerele masinii. Numerele mai costa cam 100 euro, dar de obicei ar trebui sa le plateasca handlerul, e ca un fel de tragere de pret din partea ta.

Varianta cu excursia in Germania iti da si un confot psihic prin faptul ca tu o alegi, si nu ai inima indoita ca cineva (vre-un romanas) ti-ar fi ascuns cate ceva.


Questions and Answers:

Q: Se merita efortul sau mai bine se apelez la samsarii specializati ?
A: Asta numai tu o decizi. Dar gandeste-te cat sunt romanii de corecti in general. Se mai gasesc si oameni onesti dar nu cred ca in domeniu asta "Banu' e ochiu dracului".

Q: Se merita sa mergi sa-ti aduci masina singur?
A: DA se merita. Cel putin esti impacat sufleteste ca ai ales-o singur si ca nu e manevra vreunui samsar.

Q: In legatura cu mobile.de si alte si site-uri de agest gen pot exista si anunturi care de fapt sunt tepe?
A: Primele anunturi (daca le sortezi dupa pret ) sunt teapa, nu va uitati decat la cele care sunt mai multe cam la acelasi pret. La primele, daca vreti sa va distrati, trimite-ti un mail cu intrebari (eventual la mai multe masini). O sa primiti un reply automat cu o poveste despre nevoia urgenta de bani, de aici pretul foarte mic, dupa care va cer plata prin banca si o sa va trimita ei masina. Sfat: sortatile dupa data inscrierii pe site si o sa vedeti ca de obicei cele cu pretul ala mic ajung in coada listei. Smecherii nu dau anunt in fiecare zi (deoarece costa ... ).

Q: Poti negocia la nemti?
A: Depinde de masina. Daca este o masina ceruta, mai ales diesel E3, putine sanse sa poti negocia.

Q: Exista o varianta ca sa nu ma mai chinui cu atatea acte prin Germania?
A: DA. O aduci pe platforma pana in Romania. Nu e si mai ieftin.

Q: Pot plati pe cineva sa-mi faca actele?
A: DA. Te costa un Handler 150-250 EUR si nu te doare capu'. Plus, nu mai ai ocazia sa faci vreo prostie p-acolo cu actele...

Q: Pot obtine garantie pentru masina SH adusa din Germania.
A: Unele autohaus-uri dau garantie pentru masina, dar e valabila doar in UE (si de-obicei costa ceva in plus).

Q: Care e diferenta daca iau masina pe persoana fizica sau pe persoana juridica.
A: Pentru a lua masina pe firma trebuie sa ai stampila firmei la tine in Germania la Handler, iar la frontiera romana mai trebuie certificatul de inmatriculare, si statutul firmei.

Q: Daca o iei pe firma, nu mai platesti sau recuperezi TVA-ul?
A: DA. La firme, se recupereza TVA-ul, in sistem leasing vama se aplica la valoarea reziduala (20% din valoarea masinii).

Q: Cum fac cu actele daca iau masina de la particular?
A: Daca el nu stie atunci intreabal de cartea de vizita a unui comisionar specializat de prin apropiere.

Q: Cum fac cu banii de garantie pe care trebuie sa ii las pentru TVA-ul german?
A: Obligatoriu trebuie sa iei chitanta pe banii lasati garantie. Poti sa negociezi si la banii lasati garantie, sa lasi cat mai putin.

Q: Cum verific cartea de service sa vad ca nu este "manarita"?
A: La serviceul unde s-au facut reviziile ca sa descoperi ca nu au fost falsificate datele din carte.

Q: Se poate cumpara o masina in weekend?
A: La unele firme sambata mai gasesti deschis, de regula pana la 13-14. Duminica este inchis peste tot. Autoritatile nu lucreaza in weekend in Germania. Nu cred ca fac exceptii... Poti sa afli programul usor de pe net, daca sti exact orasul unde mergi. De regula il afiseaza mai toti...primaria si vama sunt inchise in weekend. De asemenea vinerea si lunea au program mai scurt. Ai grija ca au si o gramada de sarbatori in care nu se lucreaza.

Q: Euro 2 poate fi importat la noi?
A: EURO 3 si EURO 4 sunt singurele masini care mai pot fi aduse la noi in tara. Pentru detalii suplimentare verifica la http://www.rarom.ro.

Q: Cum verific daca o masina poate fi omologata => inmatriculata in Romania?
A: http://www.rarom.ro/Liste_euro3.pdf

Q: De de masinile din RO uneori sunt mai ieftine?
A: Exista "profesionistii" ... - ori iau de la handler en-gross/flote, deci la preturi sensibil mai mici - ori au acces direct la licitatii, de unde iau tot flote + cunosc traseul actelor si taxelor f. bine si minimizeaza costurile dar fii sigur ca au un profit minim de 1000E/masina. Multi iau masini lovite si le repara in tara, ceea ce nu e neaparat rau, nu e grav o aripa, o bara, un far sau chiar un radiator; dar o astfel de masian e mult mai ieftina si reparata aduce profit mai mare.




ATENTIE: NU uita sa iti cumperi viniete la intrare in Austria si in Ungaria (in prima benzinarie care iti iese in cale).[/b]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George74465
post Apr 30 2006, 12:01 AM
Post #3


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 74.458



Site-uri folositoare & Orase de destinatie:

[A] Germania

http://www.mobile.de
http://www.autoscout24.de
http://www.mahag.de => Munchen (daca stii germana)
http://www.autohus.de
http://www.ge-cars.de => Masini luate pe leasing de la GE.

[ B ] Belgia

http://www.autoscout24.be
http://www.automatch.be
http://www.2dehands.be

[C] Harti de orientare ONLINE.

http://www.map24.com

[D] Pentru testare masina in Germania.

http://www.adac.de => Asta e un fel de ACR la ei, care se ocupa si cu dignosticari, service, etc.

[E] Taxe import & Taxe de inmatriculare.

http://www.gpi.ro/inc/taxevama.php
http://www.gpi.ro/inc/taxeauto.php

[F] Pentru Omologare & incadrarea in normele de poluare EURO 3

http://www.rarom.ro/Liste_euro3.pdf



[F] Soft de Car Fishing

http://www.rentacoder.com/RentACoder/misc/...ngSortOrderId=1

Daca mai gasiti ceva dati un PM si-i fac eu append.




Orase:

Munchen de la Mahag
Bremen la 50 de km la Bockel un autohaus maricel (vezi www.autohus.de)
Hamburg

...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George74465
post Apr 30 2006, 12:02 AM
Post #4


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 74.458



Cheltuieli

[A] Germania

Actele in Germania ~ 180 - 250 EUR
Vigneta Austria ~ 8 EUR
Vigneta Ungaria ~ 8 EUR
Motorina drum intors ~ 1.1 EUR/l aprox 150 EUR

[B] Romania

Costurile drumului ~ 150 EUR pana acolo + vreo 100-150 EUR pana o gasesti daca nu mergi la sigur.
Tradus actele ~ 30 EUR
Dosar inmatriculare (RAR, VAMA, Administratia Financiara, Politie) ~ 150 EUR
Taxa de omologare RAR ( constatare, inreg. DB, omologare, ITP) ~ 90 EUR. (parte a dosarului de inmatriculare)

Questions and Answers:

Q: Taxe de drum, unde si cand?
A: Taxe de drum sunt doar in Austria si Ungaria (imediat cum intri cauti vignette/matrica, sunt aprox cate 8 EUR cele mai mici valabile 4 si 10 zile deci 15 EUR in total)

Q: Unde trebuie sa alimentez daca merg cu propria masina?
A: Indiferent de tara benzina este mai scumpa cu cativa centi (10 aprox) pe autostrada decat in afara ei. Cea mai ieftina este pe langa centrele comerciale.

Q: Unde se poarta sa dai spaga pentru a nu-ti bate capu'?
A: La vama la Bors si la Nadlac se poarta 20 EUR pentru a trece mai repede cu actele. Se zice ca e asa de incetatenita ca "ar putea fi publicata in monitorul oficial" smile.gif.



OBS: Toate calculele sunt aproximative si sunt calculate pentru anul 2006
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George74465
post Apr 30 2006, 12:03 AM
Post #5


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 74.458



Taxe de import, Taxe Vamale, TVA & Accize


[A]Taxele import = Taxe vamale + Comision vamal + Accize(1-27%) + TVA (19%)

Aceste taxe de import se stabilesc in functiie de: valoarea de catalog a masinii ~ valoarea vamuita, provenienta masinii(UE sau extra UE), taxele vamale si comisionul vamal.

Valoarea vamuita depinde de:

a) Persoana Fizica sau Juridica pe care se cumpara masina,
cool.gif Tip cumparare : Integral sau Leasing,
c) An cumparare,
d) Tip combustibil: Benzina sau Motorina,
e) Capacitate cilindrica (cmc).

EXEMPLU:

Cumparator: Persoana Fizica
Valoare cumparare: 6000 EURO (NU se ia in calcul, e doar orientativa)

Tip cumparare: Integral
An fabricatie: 2002 => 4 ani
Combustibil: Motorina
Capacitate cilindrica (cmc): 1900
Tip: Euro 2 Euro 3
Produs CE: Certificat EUR1

Din datele de mai sus rezulta urmatoarele:

Valoare de catalog: 6556
Valoare vamuita: 6556
Taxe vamale (0%): 0
Comision vamal (0%): 0
Accize: (4.5%): 295
TVA (19%): 1301

Total: 1596

Taxele de import nu depind de valoarea de cumparare a masinii din Germania, ci numai de caracteristicile a) - e) enumerate mai sus.
Iata un link sa va calculati singuri taxele ce trebuie sa le achitati statului Roman. http://www.gpi.ro/inc/taxevama.php

Daca ai certificat EUR 1 Taxele vamale sunt ZERO.
Certificat EUR 1 pot avea numai masinile produse in statele UE => nu exista Taxe vamale pentru masinile fabricate in UE. In schimb exista taxe de import.

Taxe Vamale au numai masinile ce sunt produse in afare UE (pana la 30%), vezi TOYOTA care e produsa in Japonia.

Questions & Answers:

Q: In cat timp trebuie platite taxele vamale, la o masina second hand adusa in Ro?
A: Limita de plata a taxelor vamale este inscrisa pe documentul vamal pe care-l primesti de la comisionarul vamal cand ajungi cu masina la vama / granatia din .ro.
De obicei este de 7-8 zile dar daca te intelegi cu comisionarul (adica comision mai mare -> perioada mai lunga).

Q: Ce se intampla daca nu platesti vama in 7 zile?
A: Fara chitanta stampilata de vama nu poti inscrie masina in circulatie. NU depasi acest termen, e bai de amenda (25mil. min. scrie in lege!) si ajungi sa te coste cat nu face!

Q: Perioada necesara obtinerii inapoi a TVA-ului din Germania, poate fi mai mare decat perioada in care cumparatorul trebuie sa plateasca taxele vamale?
A: ....







[B] TVA-ul ce trebuie achitat catre statul German:

1. Masina achizitionata de la privat din Germania => Nu platesti TVA catre statul German => Nu te mai complici cu operatiune de recuperare a TVA-ului German.

2. Masina achizitionata de la un Autohus => Factura =>

2.a. TVA-ul aferent sumei de achizitie de la dealer ce trebuie platit statului German.
2.b. Autohus-urile ofera garantie (de obicei un an) dar e valabila numai pe teritoriul UE. ( In 2007 o sa fie valabila si la noi? Vom vedea. )
2.c. Poate fi si factura in care TVA = 0% si pe care sa scrie ceva de genul ... "bun pentru export" (nu sunt sigur).

Cert este ca daca masina e cumparata de la o pers juridica apar complicatiile cu TVA-ul.
Pentru evitarea dublei impuneri (stipulata prin acorduri internationale ) TVA-ul German se recupereaza de catre cumparatorul masinii dupa cum urmeaza:


[][]Varianta de recuperare TVA sigura dar mai scumpa[][]

Ii platesti dealerului si TVA-ul aferent facturii de acizitie a autovehiculului.
Te intorci in Germania dupa bani (TVA) => cost suplimentar generat de drumul pana acolo si inapoi.
TVA-ul il recuperezi pe baza declaratiei vamale de export (Europeische Gemeinschaft), stampilata la iesirea din HU.
Aici nici mie nu-mi este clar de la ce autoritate iti recuperezi banii.


[][]Varianta de recuperare TVA practicata de mai toti(mai ieftina)[][]

Daca la cumpararea masinii te-ai inteles cu neamtu', in baza unei garantii pe care o achiti, el recupereaza TVA-ul de la statul German pentru tine pe baza declaratiei vamale de export - trimisa de tine prin UPS de obicei - stampilata la vama Ungara de catre cumparator, ce atesta faptul ca masina a fost scoasa din UE.
Neamtu' iti vireaza el banii (Garantia TVA) intr-un cont bancar (de ex. cont BRD) in 5-8 zile de la data la care tu i-ai trimis declaratia vamala de export stampilata la vama Ungara.

EXEMPLU: TVA-ul care l-ai fi platit statului german este de 1700 ... ii lasi 500 - 1000 garantie neamtului .. si dupa ce ajungi cu masina in RO ii trimiti declaratia vamala de export(Europeische Gemeinschaft) - stampilata la iesirea din HU - prin UPS (costa 1 mil si ceva .. si ajunge in 24 ore maxim).
Cand a primit acest document el iti vireaza banii in cont.
Lucrul asta se intampla de obicei numai atunci cand emit factura din acees cu TVA = 0 %.
Astept si eu mai multe lamuriri de la cei ce au facut ei lucrul asta.

ATENTIE: Sa-ti dea chitanta pentru banii (Garantia TVA) pe care ii lasi acolo ... ca apoi cand recuperezi banii sa il ai cu ceva la mana, in caz ca e neserios.


Daca mai sunt lucruri de completat va rog respectati ideea manualului.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George74465
post Apr 30 2006, 12:04 AM
Post #6


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 74.458



Acte intocmite in Germania la momentul cumpararii:


1. Cartea de identitate a vehiculului din tara de origine (CIV = Fahrzeugbrief), cu stampila autoritatilor ce atesta exportul si radierea din circulatie,

2. Brieful (certificat de inmatriculare provizorie ~ talon provizoriu),

3. Contractul de vanzare cumparare ( daca iei masina de la o persoana fizica),
3. Factura ( daca iei de la un autohaus ),

4. Asigurarea interantionala ~ carte verde,

5. Numerele de zoll (nr. provizorii nemtesti) rosii pe minim 15 zile,

6. Decalaratie vamala de export - Europaische Gemeinschaft,

7. Certificat EUR1,

8. Chitanta pe banii lasati garantie ... in cazul in care masina e cumparata de la un autohaus.




Questions & Answers:

Q: Trebuie sa ma ocup eu de toate actele astea?
A: Daca o iei de la un autohus nu e nevoie. Contra unui comision (180-250 EURO) iti face toate actele un Handler ce apartine de Autohaus.
Daca o iei de la un particular poti apela tot la o astfel de persoana tot in schimbul unui comision.

Q: Ce contine certificatul EUR1?
A: Pe certificatul de EUR1 scrie doar seria masinii si tara de provenienta.

Q: Ce trebuie facut cu Declaratia vamala de export?
A: Trebuie stampilata la vama din orasul de provenienta, si mai apoi la vama ungureasca deoarece pe baza ei se recupereaza garantia de la vanzatorul german.

Q: Cum trimiti Declaratia vamala de export (deja stampilata la vama HU) inapoi la vanzator?
A: Prin UPS (costa 1 - 1,5 mil ... si ajunge in 24 ore maxim).

Q: Poti trimite declaratia si prin metode de genul fax, e-mail...?
A: ...



ATENTIE: Mare grija sa nu uiti de unu din actele astea ca vii degeaba cu masina in Romania.
ATENTIE: Nu uita sa iei o stampila pe Decalaratie vamala de export - Europaische Gemeinschaft la Unguri la intrarea in tara.



Astept completarile voastre pentru ca sigur trebuie sa mai fie cate ceva in plus.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George74465
post Apr 30 2006, 12:05 AM
Post #7


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 74.458



Acte intocmite in Romania (pas cu pas) incomplet...


Daca nu faci vama la intrarea in tara trebuie sa obtii un certificat de tranzit sa poti ajunge in orasul unde platesti Taxele de import (la vama din orasul tau).
Daca nu prea te pricepi la hartogaraie vorbesti cu un comisionar vamal ce se ocupa de toate actele contra unei sume de 20-50 EUR inclusiv la intrarea in tara.

La punctul vamal de frontiera va trebui sa prezentati urmatoarele acte:

1. Cartea de identitate din tara de origine (CIV), (ex. Targa - Franta sau Italia, Fahrzeugbrief - Germania, etc.), cu stampila autoritatilor respective ce atesta exportul si radierea din circulatie,
2. Factura de cumparare originala (sau copie simpla contract leasing, in care sa fie specificate datele de identificare ale vehiculului in cazul sistemului de leasing. sau act de vinzare cumparare notarial din tara de origine ex. Kaufertrag - Germania ).
3. Certificatul EUR 1,
4. Certificatul de calitate si noxe Euro II sau Euro III cel putin pentru motorul vehiculului,
5. Certificatul de inmatriculare provizorie internationala, eliberat de autoritatile tarii din care se face importul (Brieful).
6. Asigurarea internationala valida pentru perioada de valabilitate a certificatului de la punctul precedent.
7. Decalaratie vamala de export - Europaische Gemeinschaft,

- taxa omologare (NU stiu daca trebuie)?





Cum se obtine inmatricularea provizorie?


1. Traduci actele: Factura / Contract vanzare-cumparare si Cartea de identitate a vehiculului (CIV)

2. Te duci la RAR sa-ti faci constatare vamala ( sfatul este sa te duci pe Grivita ca e mai liber)

3. Te duci la vama in maxim 10 zile (prima si ultima zi nu se pun). Atentie ca sunt spagari. Poti rezolva si fara spaga daca ai timp mai mult sa astepti. Inainte sa te duci la vama fa copii xerox dupa toate actele si dupa buletin ca sa nu stai la coada la xeroxu' de la vama dupa toti camionagii.

4. Daca vrei sa mai circuli cu masina trebuie sa-ti iei numere rosii (optional).Aici trebuie sa platesti mai intai o taxa la cec de 130.000 ROL (taxa numere provizorii) si o alta taxa de 70.000 ROL la Administratia Financiara. Trebuie sa-ti faci in prealabil asigurare RCA pt masina fara sa treci nr de inmatriculare (pe seria masinii si pe numele proprietarului). Cu cele 2 chitante si asigurarea RCA te duci, completezi o cerere la Udriste si apoi cu alte copii xerox dupa actele masinii stai la coada sa-ti iei numerele rosii. La ghiseu mai platesti o taxa de 320.000 ROL si cu asta basta masina este inmatriculata temporar. Mai multe detalii de pret http://www.gpi.ro/inc/taxeauto.php

5. Dupa ce ai luat numere rosii dai telefon la RAR sa te programeze, faci RAR-ul, identificare serii si de aici totul decurge ca pentru o inmatriculare normala.






[A] VAMA

Pentru a plati vama iti trebuie:

1. Traduceri legalizare dupa: Factura / Contract vanzare-cumparare si Cartea de identitate a vehiculului (CIV)

Dupa ce ai platit vama si ai omologat masina => CIV noua in Romaneste.




[B] RAR

Omologare:

.....

[C] Administratia Financiara

......


[D] Politie

Inmatriculare:

......




ATENTIE:

Cei care au ceva de spus pe aceasta tema sunt rugati sa trateze un subiect de la cap la coada.
Aici nu as vrea sa ne dam cu parerea.
De exemplu ce trebuie facut la [B] RAR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George74465
post Apr 30 2006, 12:06 AM
Post #8


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 74.458



Dictionar de termeni.

Brief = certificat de inmatriculare provizorie ~ talon provizoriu. Arata cam ca cel de la noi numai ca e pe verde. cand faci actele acolo masina se radiaza de acolo. Vezi ca e scrisa chiar la inceput norma de poluare.

Certificatul EUR 1 = act care atesta ca masina a fost produsa intr-o fabrica din UE. Daca ai certificat EUR 1 Taele vamale sunt ZERO in Romania ( a nu se confunda cu Taxele totale de import). De obicei handlerii se ocupa de aceasta problema si in cele mai multe cazuri deja au certificatul de EUR1. Pe certificatul de EUR1 scrie doar seria masinii si tara de provenienta.

DVI = Declaratia Vamala de Import o emit cei care iti fac tranzitul vamal la trecerea in Romania, in acest caz nu mai este cazul sa platesti iar ASICUDA...

Mwst = TVA German.

Numere de zoll = numere provizorii rosii valabile pe minim 15 zile.

Ratsamt = Primarie.

Verkauf nur in Export = Sales only in export (Asta ar insemna o masina lovita si reparata, sau o masina cu defecte mai ciudate, care apar aleatoriu, oricum, o masina pentru care cel care o vinde nu poate da garantia)

Zollamt = Vama.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George74465
post Apr 30 2006, 12:10 AM
Post #9


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 74.458



Va multumesc pentru atentie si sper sa putem colabora in conditii cat mai bune pentru a usura viata unora care ca si noi si-au spart capul in birocratia asta ce ne mananca zilele.

Tot ce-mi doresc eu e ca acest mini manual sa va ajute sa va luati masina visata.

Multa bafta la cautat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ediz33425
post Apr 30 2006, 08:51 AM
Post #10


sofer
***

Group: Membri
Posts: 91
Joined: 28-September 04
From: Buc,Cta
Member No.: 33.418



Clar si concis!In august vreau o masina si eram indecis:sa iau de afara sau din tara?Multumesc,George!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ADI55381
post May 7 2006, 10:08 AM
Post #11


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 10-September 05
From: Bacau
Member No.: 55.374



dupa aderarea in UE crezi ca se mai simplifica ceva din ce ai insirat tu aici? Daca da, ce si cum? O sa platesc TVA-ul acolo, iar in tara doar taxa aia de mediu sau ce o sa mai bage astia?[list]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robert
post May 11 2006, 03:45 PM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 377
Joined: 30-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 36.557



Buna treaba, felicitari pentru munca depusa.Cred ca sunt informatii destul de folositoare pentru majoritatea, care nu stiu cu ce se mananca importul unei masini si nu isi dau seama cat de complicat este.
Sunt cateva chestii inexacte, cum ar fi:
"Numere de zoll = numere provizorii rosii valabile pe minim 15 zile"
Sunt de fapt numere de tranzit,de export mai exact, cu care esti obligat sa iesi din tara in perioada de X zile.Si nu sunt rosii, atentie.Alea sunt numere de handler,care sunt alta poveste.Minim sunt 7 zile de fapt, maxim 3 luni.Costurile sunt pe masura.Includ automat si asigurarea internationala.
"Verkauf nur in Export = Sales only in export (Asta ar insemna o masina lovita si reparata, sau o masina cu defecte mai ciudate, care apar aleatoriu, oricum, o masina pentru care cel care o vinde nu poate da garantia)"
Nu e asa.Asta inseamna ca masina are acest pret doar pentru handler sau pentru export, nu ca are defecte majore.Nu stiu de unde ai scos-o p-asta cu defectele majore.Logica cu pierederea garantiei e buna, dar nu se bazeaza pe informatii.
Felicitari pentru munca depusa.Cred ca ai putea face si un site cu toate aceste informatii, plus multe altele, mai detaliate, chiar de la cei care fac treaba asta cu masinile.Succes!


--------------------
Passat 1.9 TDI 130CP 2005
Passat 2.0 TDI 140CP 2006
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ovi62994
post May 11 2006, 08:41 PM
Post #13


sofer
***

Group: Membri
Posts: 55
Joined: 8-December 05
From: Satu Mare (Satu Mare, ROMANIA)
Member No.: 62.987



si mie mi se pare ca www.autohus.de e un site de referinta pentru preturi, desi toate masinile care sunt sub 90.000 km au preturi un pic "umflate".
Daca cineva a cumparat de acolo masina sa ne scrie si noua parerea ca sa stim... mai multe...

Multumiri in fata frontului...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dragos65846
post May 12 2006, 09:37 AM
Post #14


sofer
***

Group: Membri
Posts: 84
Joined: 22-January 06
From: rm valcea
Member No.: 65.839



banii ii iau cu mine sau intr-un cont la vreo banca? sunt cam valoros cu 10 000 euro la mine...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robert
post May 12 2006, 02:19 PM
Post #15


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 377
Joined: 30-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 36.557



Banii ii iei cu tine, cu grija evident.Mai ales cu cine pleci.


--------------------
Passat 1.9 TDI 130CP 2005
Passat 2.0 TDI 140CP 2006
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius77053
post May 20 2006, 08:10 AM
Post #16


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 19-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 77.046



Am o ruda care trebuie sa intoarca din Germania. Imi aduce un VW Passat Variant2002. Pe ce nume trebuie sa fie facuta factura acolo?? pe numele meu sau numele lui? Daca trebuie procura, aceasta banuiesc ca trebuie tradusa, legalizata, etc, ca doar neamtul nu stie limba romana, nu?? Va trebui sa fac ulterior contract de vanzare-cumparare in Romania. Poate sa-mi spuna cineva cum trebuie procedat ca sa nu am probleme la inmatriculare?? Multumesc anticipat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cristi2
post May 20 2006, 08:55 AM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 522
Joined: 4-March 03
From: Bistrita (Bistrita)
Member No.: 9.856



evident ca pe numele tau, pentru a nu complica inutil lucrurile. e nevoie doar de o imputernicire tradusa si legalizata, cum spuneai.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUE
post May 20 2006, 03:16 PM
Post #18


mashinutza
******

Group: Membri
Posts: 2.219
Joined: 30-April 05
From: Internet
Member No.: 45.702



QUOTE(dragos65846)
banii ii iau cu mine sau intr-un cont la vreo banca? sunt cam valoros cu 10 000 euro la mine...


daca ai doar 10 k la tine esti doar ok, valoroasa e geanta lui becali!
10 k e limita peste care treb sa declari la vama suma pe care o ai la tine.


--------------------
Laureate 1.4 aproape PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robert
post May 22 2006, 01:12 PM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 377
Joined: 30-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 36.557



QUOTE(Cristi2)
evident ca pe numele tau, pentru a nu complica inutil lucrurile. e nevoie doar de o imputernicire tradusa si legalizata, cum spuneai.


Poate face factura pe orice nume.Mi se pare mai complicat cu imputernicire.Odata adusa masina aici, doar faci un contract de vanzarare-cumparare si masina e a ta.


--------------------
Passat 1.9 TDI 130CP 2005
Passat 2.0 TDI 140CP 2006
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cristi2
post May 22 2006, 10:37 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 522
Joined: 4-March 03
From: Bistrita (Bistrita)
Member No.: 9.856



tot ce-i posibil, dar poti ca cetatean german sa faci un import din Germania in Romania ??


--------------------
VW GOLF VI 1.6 102 CP TORNADO RED
SUPERB COMBI 2.0TDI 170cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th October 2014 - 07:28 PM