IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Epurator gaze

This topic is about Epurator gaze, the author, getodac, wrote about: La o verificare de rutina am constatat ca pierd ulei, m-am dus fuga la service la control si dupa investigatii diagnosticul e limpede, pierd ulei pe l ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Epurator gaze
getodac
post Mar 29 2011, 02:49 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



La o verificare de rutina am constatat ca pierd ulei, m-am dus fuga la service la control si dupa investigatii diagnosticul e limpede, pierd ulei pe la epuratorul de gaze confused.gif

Ce naiba este epuratorul asta de gaze si ce rol are?
Cum se poate pierde ulei de motor pe la epuratorul de gaze?... o cauza posibila?

Poate intrebarile mele nu au sens dar nu am inteles prea multe de la mecanic decat epurator gaze... garnituri.... si gaze de cartel.. confused.gif


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Mar 29 2011, 04:35 PM
Post #2


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Gazele de carter sunt gaze de esapament care trec pe langa piston si ajung in baia de ulei. Acestea trebuie evacuate pentru a reduce presiunea in carter. Undeva in partea de sus a motorului ai un furtun care iese din chiuloasa si intra in furtunul gros de admisie dupa filtrul de aer. Acela este un sistem de evacuare al gazelor de carter.

Uleiul cand se incinge se evapora. Acesti vapori au tendinta sa iasa pe sistemul de evacuare al gazelor de carter si sa se condenseze in admisie, producand mazga pe furtune si clapeta de acceleratie (eventual si intercooler sau turbo). Epuratorul de gaze trebuie sa impiedice acest lucru, condensand vaporii de ulei inainte sa iasa din motor, iar astfel se scurg inapoi in baie.

Din cate am inteles acest epurator este destul de simplu, este o cutie cu o serpentina in interior.

Este posibil ca motorul sa fie uzat. La 250.000 km ar fi normal. Cel mai bine este sa-i masori compresia inainte sa schimbi ceva.

This post has been edited by Seri: Mar 29 2011, 04:37 PM


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Mar 29 2011, 05:53 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



Seri multumesc mult de lamuriri thumbsup.gif cred ca am inteles despre ce e vorba, din discutia mea cu mecanicul m-a asigurat ca motorul nu are nimic si mi-a spus ca odata cu inlocuirea epuratorului, garniturilor, filtrului si uleiului problema se va rezolva in totalitate.
Ce nu inteleg eu este cum se poate buli epuratorul asta, initial am crezut ca este o urmare a lovituri despre care am povestit pe topicul despre masina mea, dar mecanicul m-a asigurat ca nu are nici o legatura ci este o uzura "normala" el considerandul un consumabil.
Partea proasta este ca dureaza cateva zile pana vine epuratorul de la furnizor si imi pot lua masina abia luni, bucuria taximetristilor din cartier care de ieri s-au bucurat sa ma revada.


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 30 2011, 10:38 AM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Dracia respectiva se mai numeste si PCV, daca vrei sa googlezi si sa mai vezi ce mai zic si altii. "Positive carter/crankcase ventilation".
Pe vremuri asta era o metoda ochiometrica de a verifica starea unui motor. Scoteai furtunul ala si vedeai cat fum scoate. Daca scotea mult inseamna ca motorul era dus, daca scotea putin (si fara sa "pulseze" in ritmul exploziilor) inseamna ca motorul era bun. Acum nu prea mai merge ca au o valva care nu dau drumul gazelor decat cand depasesc o anumita presiune.

This post has been edited by James Kilowatt: Mar 30 2011, 10:39 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Mar 30 2011, 04:36 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



Astazi am trecut pe la service si am vazut epuratorul vechi, plasticul din care este fabricat sa casat, se rupea foarte usor, mecanicul inca o data m-a asigurat ca motorul nu are absolut nimic si uzura epuratorului este normala la 250k km. 39110506.gif
Din pacate e cam scump la vorba si foarte ocupat, nu are timp sau chef sa imi explice detaliat cauzele/efectele. Ma cam persifleaza... verymad.gif


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Apr 5 2011, 08:46 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



Problema rezolvata, masina e din nou pe strazi. thumbsup.gif


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 7th May 2024 - 12:15 AM