Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Epurator gaze
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Volkswagen
getodac
La o verificare de rutina am constatat ca pierd ulei, m-am dus fuga la service la control si dupa investigatii diagnosticul e limpede, pierd ulei pe la epuratorul de gaze confused.gif

Ce naiba este epuratorul asta de gaze si ce rol are?
Cum se poate pierde ulei de motor pe la epuratorul de gaze?... o cauza posibila?

Poate intrebarile mele nu au sens dar nu am inteles prea multe de la mecanic decat epurator gaze... garnituri.... si gaze de cartel.. confused.gif
Seri
Gazele de carter sunt gaze de esapament care trec pe langa piston si ajung in baia de ulei. Acestea trebuie evacuate pentru a reduce presiunea in carter. Undeva in partea de sus a motorului ai un furtun care iese din chiuloasa si intra in furtunul gros de admisie dupa filtrul de aer. Acela este un sistem de evacuare al gazelor de carter.

Uleiul cand se incinge se evapora. Acesti vapori au tendinta sa iasa pe sistemul de evacuare al gazelor de carter si sa se condenseze in admisie, producand mazga pe furtune si clapeta de acceleratie (eventual si intercooler sau turbo). Epuratorul de gaze trebuie sa impiedice acest lucru, condensand vaporii de ulei inainte sa iasa din motor, iar astfel se scurg inapoi in baie.

Din cate am inteles acest epurator este destul de simplu, este o cutie cu o serpentina in interior.

Este posibil ca motorul sa fie uzat. La 250.000 km ar fi normal. Cel mai bine este sa-i masori compresia inainte sa schimbi ceva.
getodac
Seri multumesc mult de lamuriri thumbsup.gif cred ca am inteles despre ce e vorba, din discutia mea cu mecanicul m-a asigurat ca motorul nu are nimic si mi-a spus ca odata cu inlocuirea epuratorului, garniturilor, filtrului si uleiului problema se va rezolva in totalitate.
Ce nu inteleg eu este cum se poate buli epuratorul asta, initial am crezut ca este o urmare a lovituri despre care am povestit pe topicul despre masina mea, dar mecanicul m-a asigurat ca nu are nici o legatura ci este o uzura "normala" el considerandul un consumabil.
Partea proasta este ca dureaza cateva zile pana vine epuratorul de la furnizor si imi pot lua masina abia luni, bucuria taximetristilor din cartier care de ieri s-au bucurat sa ma revada.
James Kilowatt
Dracia respectiva se mai numeste si PCV, daca vrei sa googlezi si sa mai vezi ce mai zic si altii. "Positive carter/crankcase ventilation".
Pe vremuri asta era o metoda ochiometrica de a verifica starea unui motor. Scoteai furtunul ala si vedeai cat fum scoate. Daca scotea mult inseamna ca motorul era dus, daca scotea putin (si fara sa "pulseze" in ritmul exploziilor) inseamna ca motorul era bun. Acum nu prea mai merge ca au o valva care nu dau drumul gazelor decat cand depasesc o anumita presiune.
getodac
Astazi am trecut pe la service si am vazut epuratorul vechi, plasticul din care este fabricat sa casat, se rupea foarte usor, mecanicul inca o data m-a asigurat ca motorul nu are absolut nimic si uzura epuratorului este normala la 250k km. 39110506.gif
Din pacate e cam scump la vorba si foarte ocupat, nu are timp sau chef sa imi explice detaliat cauzele/efectele. Ma cam persifleaza... verymad.gif
getodac
Problema rezolvata, masina e din nou pe strazi. thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.