IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Hai sa facem o liniutza...

This topic is about Hai sa facem o liniutza..., the author, HalbaSus, wrote about: final gear ratio la tine e cam mare... 4.0 e mult... mai aproape de adevar ar putea fi ori calculul recomandat de MR ori folosirea final gear ratio de ... To read more just scroll down

4 Pages V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Hai sa facem o liniutza...
HalbaSus
post Dec 26 2005, 02:10 PM
Post #21


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



final gear ratio la tine e cam mare... 4.0 e mult... mai aproape de adevar ar putea fi ori calculul recomandat de MR ori folosirea final gear ratio de la DSN/SLZ (care se zvoneste ca are aceasi cutie cu logan 1.6) care este 3.73 chiar si asa ai un timp mai bun decat mine (17.8 secunde pana la sfertul de mila... in schimb "lansarea" trebuie sa o faci de la 5600 rpm)


1/4 mile:
f1anatic - subaru legacy gt - 13.6
DragosS - Vectra 150 cp - 15.3
DragosV - Astra - 15.7
MR - Nubira - 17.1 s
Tudor - Logan 1.6 - 17.6 sau 17.8
Halba - A3 - 18 s
Halba - Sharan - 18.7

tot ultimul sunt blush.gif

P.S: eu inca am dubii referitoare la corectitudinea masuratorilor dar oricum ar trebui sa fie reprezentative... un exemplu ar fi ca in viata reala un audi A3 (varianta cu 2 usi care e substantial mai usoara decat sportbackul) cu motorul 2.0 TDI de 140 cp face sfertul de mila in 18.13 secunde dupa cum se vede aici


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 26 2005, 02:27 PM
Post #22


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Halba
Faptul ca la Logan a supraestimat raportul ala final, i-a imbunatatit demarajul, nu l-a inrautatit. Poate cu valoarea reala a raportului Loganul e mai lent decat autobuzul tau de Sharan biggrin.gif

La mine 0-60mph dat de program e mai mare decat cel dat de manual. Poate fi fie datorita curbei de cuplu-putere, fie datorita distributiei de mase pe care am ales-o la plesneala...
Iar la 80-120km/h am testat cu filmatul bordului si a iesit mai bun in realitate decat in carte... am postat la "reprize dinamice".

O sa fac diseara calculul si la Seat, daca mai gasesc datele pe undeva. Te bagi si tu cu Vectra, sa vedem pe bune care-i ultimul? biggrin.gif


PS. De unde ati facut rost de coeficientii aerodinamici? Eu am bagat la plesneala unul mediocru, 0.32. Poate de aici a iesit mai pacalit demarajul 0-60mph decat cel din carte. La seat de exeplu, e 0.31.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Dec 26 2005, 02:30 PM
Post #23


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



De acord cu tine, Halba. Nu ca nu mi-ar placea ca harbul meu sa intreaca un A3, dar nu prea se poate asta in real life. E adevarat ca cei 15 cai in plus ai Audi-ului sunt compensati de diferenta de masa intre cele doua masini, dar totusi.... Parca nu-mi vine sa cred ca in realitate e la fel. smile.gif

De vina ar fi in principal etajarea prea lunga a ultimelor trepte de viteza ale Loganului, in opinia mea. S-a mai discutat ca daca motorul de 1.6 al Loganului ar avea putin ajutor din partea cutiei, masina ar avea un comportament dinamic mai bun.
Pe de alta parte, 80 mph inseamna aprox. 125 km/h, viteza posibil de atins in treapa a 3-a, cred. sincer nu am incercat, dar cred ca pe acolo ar fi, sau eventual dupa schimbarea in a 4-a, la mica diferenta. Si atunci etajarea nu mai incurca atat de mult.

Poate astea ar fi niste explicatii cat de cat plauzibile, dar sincer nu cred ca in realitate ar fi la fel. Teoria este una...biggrin.gif...practica ne omoara.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DragosV
post Dec 26 2005, 02:30 PM
Post #24


specialist
******

Group: Membri
Posts: 720
Joined: 5-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 39.904



Am vazut linkul dat de tine si mi se pare ciudata testarea lor. 11.18s pana la suta si oficial are 9.5s sau ceva de genul asta. Daca pana la suta e diferenta de 1.6s atunci pana la 145 km/h (aprox. pentru 400m) se mareste. Nu stiu cum au testat ei de le-a iesit asa prost.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Dec 26 2005, 02:43 PM
Post #25


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



MR, am refacut testul cu 3.00 final drive ratio, am plecat de la 6000 rpm dump si am obtinut timpul de 18,7 sec.

Exact nu stiu cat este, dar astept sa-mi spuna cineva daca stie. Atunci voi reface testul cu datele exacte si vom vedea cat da.

Oricum, este intre 3 si 4, nu am vazut masini sa aiba mai putin prin baza aia de date a programului. Peste am mai vazut, dar erau putine si de regula masini puternice.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 26 2005, 02:56 PM
Post #26


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Aha... am gasit eroarea... unul dintre noi nu a pus ce trebuie la wheel diameter... eu am pus diametrul ROTII care in opinia mea este talonul x 2 + diametrul jantei... deci in cazul unei roti de 195/50/R15 diametrul e 195x0.50x2+ 15 inci...
tu ai trecut la wheel diameter doar diametrul jantei (15 inci)... presupunand ca ai roata de 185/65/R15 am calculat ca diametrul jantei este de 24.4 inci... in aceste conditii lansarea trebuie facuta de la 6000 rpm iar sfertul de mila il faci in 18.8 secunde... deci autobuzul de sharan este cu 0.1 secunde mai rapid pe sfert de mila... biggrin.gif

P.S: nu sunt sigur ca asa se calculeaza diametrul rotii dar mie asa mi se pare normal


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Dec 26 2005, 03:02 PM
Post #27


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



smile.gif

Pai asa calculasem si eu de prima data. Apoi am verificat ce era bagat la celelate masini din database si asa am vazut ca era diametrul jantei. Ca tot 24,x imi daduse si mie... biggrin.gif

Si asa ajungem la ce e corect sa fie. Ca era cam ciudat...

oricum, ma asteptam sa fie pe langa Sharan, am mars cu unul tot TDI de 115 cai si mergea cam la fel ca si masina mea dpdv al acceleratiilor.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 26 2005, 03:07 PM
Post #28


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu am o curiozitate morbida.... Ce coeficienti aerodinamici ati luat in calcul?
Io am bagat 0.32 dar nu stiu daca e real


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 26 2005, 03:20 PM
Post #29


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Ce ar trebui sa facem este ca fiecare dintre noi sa puna valorile folosite aici si pe o baza de voluntariat, sa reintroducem datele si sa le salvam in baza de date (stergind masinile vechi) dupa care sa il postam (prin ajutorul moderatorilor) in topicul despre masina personala.

1) Afisat pe net parametrii masinii asa cum ai calculat
2) sters baza de date veche (daca se poate)
3) introdus noile date pentru noile masini
4) postat in aria despre "masina mea"

Diametrul rotzii eu l-am caluclat asa

215/45/R17

tire width mm = 215
wheel diameter inch = 17
tire profile = 21%

45/215 = 0.209




Eu am bagat Coef. of Drag = 0.31 ca asa scrie in brosura. Cu toate acestea am mai citit si de 0.28

EDIT: am utilizat 0.28 D'AIA Este intr-adevar 0.28, din citeva surse tot Subaru...deci sa intzeleg ca au tiparit gresit prbosura. A fost 0.31 pentru modelul sedan precedent. Timpii nu s-au schimbat 5.1 sec 0-60 mph, 13.6 sec sfertul de mila, top speed + 2mph = 142 mph.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 26 2005, 03:42 PM
Post #30


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Opelul vectra a scos un timp rusinos de 19.8 secunde...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 26 2005, 03:50 PM
Post #31


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(MR28673)
Eu am o curiozitate morbida.... Ce coeficienti aerodinamici ati luat in calcul?
Io am bagat 0.32 dar nu stiu daca e real


Hmmm.
curiozitate morbida satisfacuta

Daewoo Matiz 2003
Drag coefficient: 0.399
Frontal area: 1.75
Cx: 0.7

Daewoo Nubira 2003
Drag coefficient: 0.338
Frontal area: 2.16
Cx: 0.73

Site-ul asta e bun si pentru date gen cuplu, putere maxima @ turatzie si alte chestii interesante. De curiozitate...ce atzi folosit in Google Search (eu am folosit Coefficient of Drag + numele masinii)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 26 2005, 03:52 PM
Post #32


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Website cu Info Technice


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 26 2005, 04:14 PM
Post #33


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu am incercat. Insa am dat doar peste date de la modelul nou, nu la cel vechi. E diferenta intre modelul 97-2002 si 2002-2005. Al meu e hatchback iar modelul nou e doar berlina sau break.
Valabil si pentru curba de cuplu-putere. La motorul meu pur si simplu nu e de gasit sad.gif
De exemplu valoarea cuplului de pe siteul ala iar nu corespunde. La mine scrie 180Nm@2400rpm si acolo 184Nm@4400rpm.
Am gasit diagrama asta care nu seamana cu nimic altceva sad.gif E luata de aici
http://nubira.autokacik.pl/nubiraii.html
insa curbele de cuplu si de putere nu corespund una cu cealalta si nici valorile desenate cu cele declarate
Valoarea de 0.32 am luat-o de pe un forum, insa nu stiu cat e de fiabila.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 26 2005, 04:24 PM
Post #34


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(MR28673)
De exemplu valoarea cuplului de pe siteul ala iar nu corespunde. La mine scrie 180Nm@2400rpm si acolo 184Nm@4400rpm.


Pai cred ca180 Nm @ 2400 rpm e greseala...doar daca ai turbo diesel. Dar aveam impresia ca ai benzinar...deci acei (180+184)/2 = 182 Nm@ 4400 rpm este cifra reala.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 26 2005, 04:30 PM
Post #35


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Da, dar uita-te la curba polonezilor aia pe care am dat-o mai sus.... in plus, si in manualul romanesc si in cel belgian scrie acelasi lucru. Insa curba polonezilor (sau cehilor) e gresita, valoarea maxima e la 2600 nu 2400 iar puterea e aiurita complet, nu are nici o legatura cu aia de cuplu. De exemplu la 2400rpm puterea si 180 NM (desenati pe diagrama) puterea este 45kW, nu 27 cati sunt desenati pe diagrama aia.
Chestia cu cuplul la 4400 rpm e valabila la leganza, care are acelasi motor, insa care are un raport final diferit la cutie, se pare tocmai din cauza asta... O fi alt ECM.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 26 2005, 05:10 PM
Post #36


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



@MR: Ceva e "seriously wrong" cu graficul ala... chiar ca nu seamana cu nimic... cel putin curba cuplului e extrem de ciudata...

@f1anatic: e buna ideea cu baza de date...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Dec 26 2005, 05:22 PM
Post #37


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



E buna ideea doar daca nu cumva programul face greseli. In cazul in care greseste, inducem in eroare oamenii, nu?

Drag coefficient pentru logan l-am gasit pe net cu search pe google intr-un pliant pentru piata vestica. Era pdf.
0.36 e o valoare la care ma asteptam, tinand cont de asemanarea cu un sifonier cu 4 usi... biggrin.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 26 2005, 05:28 PM
Post #38


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
tire width mm = 215
wheel diameter inch = 17
tire profile = 21%

45/215 = 0.209


Nu prea inteleg chestia cu tire profile (modul de calcul) dar eu sunt mult prea varza la matematica deci te cred pe cuvant biggrin.gif... eu pusesem 45 dar s-ar putea sa ai tu dreptate.

Oricum pentru inceput ar fi dragut sa avem (macar de la masinile care au facut deja testul) mai multe date (100ft, 500ft, 0-60 mph), respectiv confirmarea metodei de inserare a datelor rotii (exista 3 variante pana acum si ar fi bine sa ne punem deacord asupra uneia)...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 26 2005, 05:41 PM
Post #39


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



A doua cifra e raportul intre latine si inaltimea balonului

http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

De ex 185/65/R15, diametrul este 15 inch + 2*185*0.65 mm


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 26 2005, 08:11 PM
Post #40


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(MR28673)
A doua cifra e raportul intre latine si inaltimea balonului

http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

De ex 185/65/R15, diametrul este 15 inch + 2*185*0.65 mm


Pai...uite cum e treaba. Tu ai dreptate. Eu introdusesem datele gresite (Vezi ce desteptzi sintem impreuna ?) Cum am introdus datele...am schimbat detaliile. Cu o lansare la 3500 rpm ating 0-60 mph in 5.2 sec si sfertul de mila in 13.4 (alt timp perfect resonabil din punct de vedere al realitatzii). Viteza maxima acum nu mai este 140 ci 156 (dupa cum am spus, s-a raportat 153 pe GPS) iar ceva adevarat. Sint din ce in ce mai impresionat de software insa...cred ca de-abia acum am pus datele corespunzatoare.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 13th May 2024 - 11:13 AM