IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Unde va faceti (v-ati facut) concediul anul asta?

This topic is about Unde va faceti (v-ati facut) concediul anul asta?, the author, iHondafan, wrote about: preturile ( notele de plata) sunt indecente din 2 mari motive: 1) nu sunt transparente ( aceeasi procedura, test, consult poate varia pana la 2-3 ori) ... To read more just scroll down

36 Pages V  « < 33 34 35 36 >  
Reply to this topicStart new topic
> Unde va faceti (v-ati facut) concediul anul asta?
iHondafan
post Jan 19 2013, 04:14 PM
Post #681


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



preturile ( notele de plata) sunt indecente din 2 mari motive:

1) nu sunt transparente ( aceeasi procedura, test, consult poate varia pana la 2-3 ori); daca demcratii ar fi vrut ar fi putut baga ceva in acest scop in lege; dar nu s-a vrut pt a nu supara spitalele care au sprijinit legea pt ca li s-a promis ca vor avea mai multi platitori ( acum rata serviciilor nerambursate e de 10% in medie dar varizaza larg de la aparopae cateva procente la peste 30% in anumite zone falite);

2) pentru ca exista cost-shifting - aia care platesc acopera costurile spitalelor si pt cei care nu platesc; asta ar trebui sa fie eliminat de Obamacare dar in mare costul va fi transferat la bugetul public.

3) in general spitalele te jecmanesc mai mult decat micile practici private - o vizita pt ceva banal ( raceala, trauma minora) te va costa de pana la 3-4 ori mai putin in cabinete sau urgicare centers ( "doc in box") decat la ED. dar cum majoritatea wmeicanilor nu platesc din buzunar ( ci asigurarea sau bugetele platesc) nu prea ii intereseaza unde se duc. idem chirurgii elective, endoscopii, somnografii, ultrasonografii, alte teste radiologice, etc. la somnografii ( ceva ce practic si eu part-time) diferentele sunt - centru privat 800$ ( negociat cu profit de 10-20$ am fi facut si cu 580-600$ - costul era 550-580 in functie de gradul de ocupare al paturilor); spitalele cereau 1500$ cash si primeau 1200-1300 de la asigurari; cele universitare cereau 3000$ ( si primeau 1500-2000 de la asigurari). cam la fel mergeau preturile pt o ecografie cardiaca de ex. 250-300 la privat cu negociere; 600$ spital prina sigurare; 800-1000$ daca te duceai la spital fara sa verifici...


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Jan 19 2013, 06:42 PM
Post #682


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



inca un pic de medical economics in America:

veniturile medicilor in America nu sunt chiar foarte mari ( desi sunt in top 3) raportat la alte tari occidentale mai ales daca faci corectia cu salariul mediu ( care in USA e printre cele mai mari din lume):

http://www.practicelink.com/magazine/vital...tion-worldwide/

acuma trebuie luat in calcul ca pt veniturile respective ( care brut) un medic privat trebuie sa genereze cu 50-100% mai mult pt a-si acoperi overhead-ul - chiria, echipament, secretare, asistente, contabil/medical biller si nu in ultimul rand malpractice insurance ( nu mai asta e intre 8-10k in statele cele mai putin prietenoase avocatilor si pt specialitati generale pana la 80-100k in statele cele mai prietenoase cu avocatii si pt specialitati de mare risc - neurochirurgie, chirurgie toracica). ex un ginecolog in Minnesota ( care e unul din statele cu costurile medicale cele mai mici) plateste 15k/an in timp ce in California plateste 50k. normal ca daca te duci la ginecolog in California nota de plata o sa reflecte asta ( in medie un ginecolog urmareste 5-700 gravide/an deci numai daca ai deschis usa te uiti la cateva sute nota de plata). la un moment dat in florida un ginecolog trebuia sa plateasca 200k/an premiu de malpractice ( s-a remediat prin 2007 prin legislatie trecuta de republicani)

mai sunt niste fumigene aruncate prin presa de stanga ca medicare/medicaid au costuri administrative mai reduse dar fara a include toata hartzogaraia si regulile impuse practicilor care colecteaza de la ei (in mare volumul de munca administrativa e dublu la -caid si -care pt colectarea unui dolar). de aceea e foarte putin rentabil sa ai grija de pacienti Medicare/Medicaid si mult mai rentabil sa ai pacienti cu asigurare privata sau cash only. in cam toate orasele mari ai deja top 10-15% din practici care nu mai accepta Medicare; la Medicaid e si mai mult 30-60% din practici nu accepta (functie de stat).

http://www.nationalreview.com/articles/331...y-robert-moffit


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 19 2013, 11:03 PM
Post #683


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Iuliane, totusi nivelul de stres si de oboseala pe care le mentionezi nu mi se par OK, din punctul de vedere al pacientului, asa ca ii dau dreptate lui Ozz si partidului comunist, trebuie mai multi doctori. Asta daca nu cumva un doctor zombie e mai bun decat unul odihnit, ca doctorii astia sunt o specie ciudata si diferita de restul uamenilor biggrin.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Jan 20 2013, 03:23 AM
Post #684


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



problema e ca nu sunt destul medici pentru nivelul de cerere de servicii si nivelul de complexitate... intre "trebuie sa fie" si "este" e cale lunga... si daca sistemul incurajeaza pretentiile mari la munca putina distanta cred ca mai degraba va creste decat va scade...


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Jan 20 2013, 03:39 AM
Post #685


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



si alegerea este de multe ori in viata reala intre un doctor zombie sau nici unul ( ori unul care nu e calificat/experimentat)... ca pe hartie Ro avea medici destui la numar dar nu destui ca numar si calitate ( asta insemnand ca erau si destui calificati dar mare parte era doar parafa si halatul de ei)...

ce l putin in USA burnout-ul si overworked afecteaza 45% din medici, in unele specialitati si mai mult:

http://archinte.jamanetwork.com/article.as...1351#qundefined

This post has been edited by iHondafan: Jan 20 2013, 03:43 AM


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Jan 20 2013, 03:53 AM
Post #686


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



aici mai pe larg (la JAMA trebuie sa ai abonament):

http://www.ama-assn.org/amednews/2012/09/03/prl20903.htm



--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ConnectedPR
post Jan 24 2013, 05:40 PM
Post #687


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 24-January 13
Member No.: 140.684



Cat m-ar costa 3 zile la paris ?
doar confortul necesar fara fitze si mancare la restaurant.
Stiu ca este mai simplu sa intreb la o agentie dar poate primesc si aici un raspuns pertinent.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Jan 24 2013, 08:55 PM
Post #688


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



In ce sezon? ce fel de hotel? ce fel de restaurant? Parisul se poate face si cu 50E/zi si cu 500 si cu 5000.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_r5
post Jan 25 2013, 09:28 AM
Post #689


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 407
Joined: 28-October 07
From: Timisoara
Member No.: 115.270



QUOTE (ConnectedPR @ Jan 24 2013, 05:40 PM) *
Cat m-ar costa 3 zile la paris ?

3 ... cite una in fiecare zi wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
calatorii
post Mar 5 2013, 10:55 AM
Post #690


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 18-January 13
Member No.: 140.625



De obicei nu ne facem planuri pe unde plecam sau cand, (eu cu prietenii) lasam de multe ori pe ultima suta de metri sau depinde unde plecam facem rezervari la bilet si cazare dar in rest palnui cu 1-2 zi inainte sau 1 saptamana, dar anul asta posibil vara sa merg in Grecia, nu am fost niciodata si trebuie sa ma duc biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
carsdeal
post Mar 22 2013, 04:54 PM
Post #691


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 13-March 13
Member No.: 141.130



Ma gandeam vara sa trec pe la bulgari si pe urma si la greci, e foarte frumos acolo si se merita sa mergi macar odata la cativa ani, ieftin si ai tot ce vrei la indemana, dar sa vina vara mai repede ca m-am saturat de atata zapada si ploi si vreme urata..biggrin.gif


--------------------
Vand ieftin Samsung S3 display-ul zgariat, pe alb, detalii PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 28 2013, 07:06 PM
Post #692


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ni, sa va fac pofta teehee.gif Nu de facut poze, ci de condus. Pozele sunt facute pe ploaie, nori desi (si deasupra si dedesubt) si cu sapuniera.... am ajuns p-aici desi intentia cand am plecat de acasa era sa merg la shopping intr-o zona franca din Elvetia, si cand am vazut ca sunt la o ora distanta, n-am mai rezistat.


Attached File(s)
Attached File  IMG_2470.JPG ( 652.53K ) Number of downloads: 4
Attached File  IMG_2470.JPG ( 652.53K ) Number of downloads: 4
Attached File  IMG_2466.JPG ( 406.75K ) Number of downloads: 6
Attached File  DSCN0135.JPG ( 1.53MB ) Number of downloads: 3
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Aug 28 2013, 08:02 PM
Post #693


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



Pai cu monstrul ala d emasina al tau si cu copil + nevasta in masina... nu multumesc smile.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 28 2013, 08:17 PM
Post #694


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Am pus din greseala de doua ori aceeasi poza.
Intr-adevar, asta e traseu pt rwd, si benzinara aspirata. Fie ea si la SH, cam ca a astuia din spatele meu...

This post has been edited by James Kilowatt: Aug 28 2013, 08:35 PM
Attached File(s)
Attached File  IMG_2527.JPG ( 617.84K ) Number of downloads: 13
Attached File  IMG_2473.JPG ( 650.23K ) Number of downloads: 6
Attached File  IMG_2477.JPG ( 585.56K ) Number of downloads: 9
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 29 2013, 02:34 PM
Post #695


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (James Kilowatt @ Aug 28 2013, 12:17 PM) *
Am pus din greseala de doua ori aceeasi poza.
Intr-adevar, asta e traseu pt rwd, si benzinara aspirata. Fie ea si la SH, cam ca a astuia din spatele meu...


Stelvio Pass?
Asta e traseu pt. AWD turbo. I'm sorry dar asta e adevarul.

This post has been edited by f1anatic: Aug 29 2013, 02:35 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 29 2013, 05:09 PM
Post #696


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



De acord, cu doua mici corectii: in loc de turbo scriem aspirat, si in loc de awd scriem rwd biggrin.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AlexTM
post Aug 30 2013, 09:58 AM
Post #697


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.071
Joined: 23-August 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 53.969



Io cred ca merge si cu o Dacie smile.gif
Am trecut acum cativa ani pe Grossglockner Alpenstrasse (cred ca am scris corect) cu fwd + diesel de 68 CP + 5 persoane. E adevarat ca a trebuit sa pun si treapta I de cateva ori, dar am ajuns dincolo.... cu greu.


--------------------
Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mircanu
post Aug 30 2013, 12:08 PM
Post #698


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609




Merge cu mai toate masinile insa cu unele e chinuiala. cu corsa de 1,2 ma chinui mereu cand urc la munte. treapta a doua destul de des si ajunge sa consume ca un v6 turbo.
concedii frumoase vad. felicitari ptr poze.


--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 30 2013, 01:37 PM
Post #699


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (James Kilowatt @ Aug 29 2013, 10:09 AM) *
De acord, cu doua mici corectii: in loc de turbo scriem aspirat, si in loc de awd scriem rwd biggrin.gif



Acum citiva ani (2008) am fost in muntii patriei (Smoky Mountains) care sint inalti cam si ceilalti munti ai celeilalte patrii cu Subarul meu turbonizat. Pe la vremea respectiva nu era in acelasi stadiu de fitness ca acum. Imi aduc aminte clar cum l-am facut de ris pe unul cu un Corvette cu tot V8-ul lui de 6 Litri. Ma rog, cu toata seriozitatea, a fost o intrecere prieteneasca in care nu m-a facut el pe mine de ris, m-am tinut de curul lui fara probleme, in ciuda numarului disproprotionat de cilindri (2 x) si de centimetri cubi (2.5 x) in favoarea sa. Eu stiu ca sint un sofer fenomenal, acolo, 2 cm. sub Michael Schumacher, dar zic ca sa dau si masinii credit. Iar cind zic asta, zic AWD si turbo - unde la altitudine turbo este fara egal.


Puterea motorului normal aspirat scade cu cca 3%/ 1000 ft altitudine (330 m). La un motor turbo, pierderile sint mult mai mici si in general se prezinta ca turbo lag si nu ca o pierdere mare de putere. Cu o densitate / presiune scazuta a aerului, un motor turbo trebuie sa "suga" mult mai mult aer pina cind se obtine aceeasi presiune la care a fost reglat motorul. Daca Subarul meu trebuie sa aiba max boost de 18.5 psi, ii va obtine indiferent de altitudine, dar in timp diferiti. Motoarele turbo au valori reglate pentu "Manifold Relative Pressure" nu "Manifold Absolute Pressure".

Cu alte cuvinte:
gauge pressure = absolute pressure - atmospheric pressure
Manifold Relative Pressure = Manifold Absolute Pressure - atmospheric pressure.

Nu cred ca ai vazut in ultimele decenii vreo masina non-turbo participind in cursa de viteza de pe Pikes Peak ? Si nici de motoare de avion normal aspirate (fie si cele cu elice) - si alea sint turbo-prop.


QUOTE
The data is published by Trailer Life , towing supplement."Atmospheric pressure drops as altitude increases, reducing the performance of naturally aspirated engines. 3% loss pr 1,000 feet." 3,000 feet =9% loss, 5,000 feet =15% loss,7,000 feet=21% loss,10,000 feet=30% loss"


O alta sursa
http://www.dieselpowermag.com/news/0705dp_..._diesel_trucks/



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Aug 30 2013, 03:29 PM
Post #700


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Acum citiva ani (2008) am fost in muntii patriei (Smoky Mountains) care sint inalti cam si ceilalti munti ai celeilalte patrii cu Subarul meu turbonizat. Pe la vremea respectiva nu era in acelasi stadiu de fitness ca acum. Imi aduc aminte clar cum l-am facut de ris pe unul cu un Corvette cu tot V8-ul lui de 6 Litri. Ma rog, cu toata seriozitatea, a fost o intrecere prieteneasca in care nu m-a facut el pe mine de ris, m-am tinut de curul lui fara probleme, in ciuda numarului disproprotionat de cilindri (2 x) si de centimetri cubi (2.5 x) in favoarea sa. Eu stiu ca sint un sofer fenomenal, acolo, 2 cm. sub Michael Schumacher, dar zic ca sa dau si masinii credit. Iar cind zic asta, zic AWD si turbo - unde la altitudine turbo este fara egal.

Nu asta era ideea... Si eu am masina turbo AWD cu multe torque-uri, si pe un drum virajat pot lua orice curba cu ce viteza vreau eu. Nu exagerez, vitezele cu care AM CURAJUL sa abordez virajele pe drumuri publice sunt digerate lejer de masina, fara stres... doar ii arati curba, rotesti volanul si mergi mai departe, fara scartait de roti, fara dramatism, fara nimic... SI ASTA E O PROBLEMA ! NU E BINE ASA ! Ca nu e distractiv, m-am distrat o singura data pe serpentine cu mertzul si asta a fost pe niste serpentine aproape necirculate si cu vizibilitate foarte buna primavara, imediat dupa topirea zapezilor (drumul inca era usor umed si alunecos... intram in derapaj la viteze relativ mici (drum alunecos si viraje foarte stranse) si aveam loc de manevra (drumul era foarte liber si cu vizibilitate buna).
Daca vreau sa o ard mai distractiv si pe uscat atunci trebuie sa abordez virajele cu niste viteze cu care NU AM CURAJUL sa merg pe drumuri publice.... Si acum o sa explic de ce RWD si normal aspirat e mai fun:
1. RWD = 2 roti motrice, nu 4, sanse de derapaj mai mari, daca derapeaza ceva deobicei e spatele = supravirare = better.
2. Normal aspirat = putere livrata in mod linear, ceea ce inseamna ca nu te vei trezi cu supravirare exagerata brusc mergand cu spatele in directia de mers (snap oversteer)

Iar in ceea ce priveste experienta ta cu legacy gt vs corvette, eu sunt sigur ca il puteai depasi si lasa in urma bine de tot, dar tot el se distra mai mult smile.gif


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post

36 Pages V  « < 33 34 35 36 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 04:25 PM