Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, HalbaSus, wrote about: raspuns scurt: benzinarul de 1.6. Raspuns ceva mai lung: Diferentele dintre cele 2 motoare, mai ales diferenta la demaraj de 3 (TREI) secunde este eno ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Sep 27 2007, 08:44 PM
Post
#201
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Raspuns ceva mai lung: Diferentele dintre cele 2 motoare, mai ales diferenta la demaraj de 3 (TREI) secunde este enorma... practic motorul diesel putem spune ca sta pe loc in comparatie cu benzinarul (atat comparativ cu benzinarul de 1.6 cat si cu masina ta actuala de 1.4), chiar daca in anumite momente cuplul la turatii mici mai poate compensa diferenta de putere dinte cele doua, la diferente atat de mari nu se pot face comparatii. BTW... specificatii atat de proaste ca la 1.7 CDTI nu am vazut decat la dacie 1310 sau alte antichitati. 14 secunde pana la suta e lent pana si pentru un pensionar. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Oct 2 2007, 09:12 AM
Post
#202
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
Sau diesel-ul de 2l Y20DTH care nu se mai fabrica. Indiferent de matematica asta eu consider ca o masina de @1300kg sa aibe minim 120cp iar la cele de 1500kg, minim 140cp.
Depasirile se fac cu retrogradare si demaraj puternic. Am patit de N ori cand ala din fata se baga aiurea in depasire din scurt si se bazeaza pe faptul ca ala din contrasens va frana. Io-s de principiu; ai motor te bagi nu ai nu te bagi. |
|
|
Oct 6 2007, 09:00 PM
Post
#203
|
|
specialist Group: Membri Posts: 539 Joined: 18-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.270 |
Ion,
Cu toate ca raspunsul vine cu intarziere, tie nu ti-au iesit calculele alea datorita faptului ca tu ai folosit raza de rulare (statica) in log de raza de rulare dinamica. Astea doua sunt un pic diferite intre ele. Daniel, O mare intrebare: de ce cand urci dealul in spatele tirului nu retrogradezi inaite in 3, urci pana la 5500-5800 si dupa aia sa urci din nou in 4 si abia apoi, dupa ce ajungi in 5500-5800 sa treci in 5, asta daca vrei demaraj? Vreti demaraje: stati sa vedeti ce poate face un motor electric de 150 kw (204CP): http://www.acpropulsion.com/videos/tzero%20vs%20corvette.mov http://www.acpropulsion.com/videos/tzero%20vs%20ferrari.mov http://www.acpropulsion.com/videos/Impact%20drag%20race1.mov Si asta pe baterii domnilor. Ce sa ne mai complicam cu diesele, benzinare, turbo, etc. Apropo, haideti sa vedem si in ce stadiu se mai afla tehnologgiile alternative de propulsie... |
|
|
Oct 10 2007, 09:35 PM
Post
#204
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Iar in cazurile mai putin fericita, in stadiul de gargara fie politica (gen biocarburant), fie de marketing (gen BMW-ul pe hidrogen sau volvo-ul electric). Din pacate legile pietii inca favorizeaza zeama de dinozauri.... Masina full-electrica are un handicap major.... nu producem si nu putem distribui suficienta energie ca sa le alimenteze. Europa are 225.000.000 masini care merg in medie 20.000km/an. Adica, in fiecare secunda se fac 124.000km! Daca pentru fiecare 124km se consuma un modest 20kwh (adica masina merge cu 124km/h timp de o ora dezvoltand 20kw (27CP), scenariu super-optimist) atunci avem nevoie de o putere ca sa incarce bateriile de 20000kwh/s. Adica 72000000kw. Adica 72GW....., adica, o idee mai putin decat productia TOTALA de energie electrica a Frantei (aprox 90GW), tara care exporta curent la toti vecinii.... Si asta fara sa luam in calcul camioanele, autobuzele, drujbele, masinile de tuns iarba si alte chestii care ard petrol... Deocamdata singura solutie fezabila la "tehnologiile" de transport nu tin de motoare si combustibili, ci de transport in comun, noi proiecte urbanistice care sa reduca numarul de km/cap locuitor (de exemplu zone rezidentiale, birouri si comerciale foarte apropiate intre ele), tele-munca (adica stai si pierzi vremea la calculatorul de acasa in loc sa stai 4 ore blocat in trafic sa ca pierzi vremea la ala de la servici) etc. This post has been edited by James Kilowatt: Oct 10 2007, 09:37 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 6 2008, 05:13 PM
Post
#205
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 7 Joined: 6-May 08 From: Timisoara Member No.: 117.036 |
Scuzati ca reinvii acest thread dupa atata vreme dar abia acum l-am gasit si s-ar putea sa am si eu o mica contributie utila. L-am citit pe tot, sper ca n-am ratat nimic, mi-a placut cum au decurs discutiile. Cum spunea cineva mai sus, daca ai calculat bine, atunci prin orice alte metode trebuie sa ajungi la acelasi rezultat, prin urmare am sa va prezint si eu o metoda: Un corp de masa m care se deplaseaza cu viteza v are o energie cinetica data de forumula: QUOTE E = (m * v^2) / 2 Deci ca sa-l accelerez de la o viteza v1 la o viteza v2, trebuie sa-i dau un surplus de energie: QUOTE dE = E2 - E1 = m * (v2^2 - v1^2) / 2 Evident, cu cat ii dau mai repede aceasta energie, cu atat va ajunge mai repede la viteza finala. In fizica, puterea este definita ca si cantitatea de energie transferata in unitatea de timp (http://en.wikipedia.org/wiki/Power_%28physics%29). QUOTE P = dE / dt Cu alte cuvinte, puterea este viteza de "curgere" a energiei, viteza de transfer a energiei. Deci cu cat ai la dispozitie o putere mai mare, cu atat vei suplimenta energia cinetica mai repede, vei ajunge mai repede la viteza v2. Punct. Ce ziceti, merge ? This post has been edited by DanielArdelian: May 6 2008, 05:16 PM -------------------- Ford Fiesta 2007, 1.6i 100 CP
|
|
|
May 6 2008, 09:44 PM
Post
#206
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Merge, frumos explicat
O mica completare.... in felul in care sunt scrise ecuatiile, se face ipoteza ca puterea e constanta functie de viteza sau timp. In realitate, e variabila, crescand cu viteza/turatia Merita o bere generalizarea ecuatiilor.... ....si o lada de bere pentru a explica ecuatiile generalizate astfel incat sa fie intelese de toata lumea, inclusiv cei care nu stapanesc o integrala sau se uita crucis la o diagrama. Eu ma simt incapabil sa le explic fara mate, si oricum mi s-a mai reprosat ca unele mesaje sunt prea tehnice... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 6 2008, 10:37 PM
Post
#207
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 7 Joined: 6-May 08 From: Timisoara Member No.: 117.036 |
Merge, frumos explicat O mica completare.... in felul in care sunt scrise ecuatiile, se face ipoteza ca puterea e constanta functie de viteza sau timp. In realitate, e variabila, crescand cu viteza/turatia Merita o bere generalizarea ecuatiilor.... ....si o lada de bere pentru a explica ecuatiile generalizate astfel incat sa fie intelese de toata lumea, inclusiv cei care nu stapanesc o integrala sau se uita crucis la o diagrama. Eu ma simt incapabil sa le explic fara mate, si oricum mi s-a mai reprosat ca unele mesaje sunt prea tehnice... Evident ca puterea variaza cu turatia si timpul (In general, in utilizarea normala, creste). Eu nu am incercat sa fac o estimare cantitativa, ci doar una calitativa, sa arat de ce este nevoie de o putere cat mai mare. Poate sa fie si variabila, dar sa fie cat mai mare. Nu am facut nici o ipoteza cum ca puterea ar fi constanta. Partea cu integrarea in functie de timp si turatie se aplica daca vrei sa si calculezi cat timp dureaza accelerarea, dar aici nu ma bag nici eu Forma P = dE / dt este, prin definitie, valabila in orice moment de timp. Eu tin cont doar de starea initiala si finala, fara a intra in detalii despre traiectoria starii masinii de la v1 la v2. This post has been edited by DanielArdelian: May 6 2008, 10:37 PM -------------------- Ford Fiesta 2007, 1.6i 100 CP
|
|
|
Jan 23 2009, 12:24 PM
Post
#208
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
intrebare.
exista un motor pe lumea asta care are 320Nm constant intre 1500 si 4200 ture si in acelasi timp 180 cp constanti intre 4000 si 6000 ture. motorul este un turbo benzinar. cineva spunea ca aceste date sunt gresite si ca plaja de turatie 4000-42000 ture in care motorul are in acelasi timp si cuplu la nivelul maxim si CP la nivelul maxim sunt fizic si tehnic imposibil de realizat. el sugera ca fie cuplu maxim se termina la 3900 ture iar de la 4000 in sus se ajunge la maximul de cp, fie se termina cuplu maxim la 4200 ture si de la 4300 ture in sus motorul are nr de cp maximi. spunea ca acolo sigur este o greseala si ca niste cifre sunt eronate. voi cum credeti? este posibil sa se intersecteze pe o plaja mica de turatii atat maximul de cuplu cat si maximul de CP This post has been edited by AZAZEL: Jan 23 2009, 12:26 PM -------------------- |
|
|
Jan 23 2009, 01:19 PM
Post
#209
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
intrebare... cineva spunea ca aceste date sunt gresite si ca plaja de turatie 4000-42000 ture in care motorul are in acelasi timp si cuplu la nivelul maxim si CP la nivelul maxim sunt fizic si tehnic imposibil de realizat. Hm, nu stiu ce sa zic... -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 23 2009, 08:46 PM
Post
#210
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu stiu
320Nm@4000rpm inseamna 182CP 320Nm@4200rpm inseamna 191CP sau 180CP@4000rpm inseamna 316Nm 180CP@4200rpm inseamna 301Nm Restul e marketing. This post has been edited by James Kilowatt: Jan 23 2009, 09:04 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 24 2009, 03:28 AM
Post
#211
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
180CP@4000rpm inseamna 316Nm 180CP@4200rpm inseamna 301Nm ce stiu sigur este ca la 4000 ture cat si la 4200 , 5000, 6000 sunt 180 cp. singura necunoscuta este turatia la care este obtinut cuplul maxim de 320NM. james, poti calcula si ce cuplu este la 3900 ture tinand cont de referinta celor 180 cp intre 4000 si 6000? poti calcula de ex si cati cp sunt la 3000 ture tinand cont ca sunt 320 NM intre 1500 si cel ma probabil 3900 ture. sau, invata-ma cum sa calculez ca o fac eu. multumesc. -------------------- |
|
|
Jan 24 2009, 11:01 AM
Post
#212
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Numeric vorbind, puterea [W] = cuplu [Nm] x viteza unghiulara [rad/s]. Zic numeric pentru ca in realitate unitatea de masura nu corespunde, lipseste un 1/rad, insa nu are rost sa complicam, ramanem la varianta simpla si pur scalara, in care cei doi vectori au aceeasi directie.
Ca sa faci puterea in CP si sa folosesti direct ce ai, trebuie sa iei in calcul constantele care vin de la schimbarea unitatilor de masura: Adica viteza unghiulara [rad/s] = Turatia [rpm] / 60 x 2 xPI Puterea [CP] = Puterea [W] / 736 (aproximativ, exista mai multe definitii ale calului putere insa diferentele sunt mici. Eu am considerat-o pe cea definind 1CP=75Kgf m/s) Deci Puterea [CP] = Turatia [rpm] x Cuplu [Nm] / 7028 (adim) (rotunjit) -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 26 2009, 10:30 AM
Post
#213
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Am inteles cam asa: bla bla bla bla/s X PI .
Poti sa ne traduci JK? Adica se poate sau nu? -------------------- |
|
|
Jan 26 2009, 03:10 PM
Post
#214
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
eu nu ii cer lui james sa-mi explice mai in detaliu pt ca sigur nu pot pricepe.
am inteles cum trebuie facut calculul si il fac babeste, ca un robot fara sa ma intreb cum naiba de este asa. de ex: daca stii ca o masina are 180cp la 4000 ture si vrei sa afli ce cuplu are la acea turatie atunci faci asa: 180*7028/4000=316Nm daca stii ca o masina are 320Nm la 3000 de ture dar vrei sa afli si ce putere ai la 3000 ture faci asa: 320*3000/7028=136CP James, ca sa afli ce viteza are o masina la 3000 ture in tr a 6-a, ce date iti trebuiesc? banuiesc ca raportul de demultiplicare a cutiei, puterea max , cuplu samd. spune-mi ce date trebuiesc si o succinta explicatie a metodei de calcul cat si formula finala. multumesc. -------------------- |
|
|
Jan 26 2009, 06:47 PM
Post
#215
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
ai nevoie doar de raportul treptei respective si al diferentialului, daca e cazul
puterea si cuplul influenteaza doar intervalul de timp in care ajungi la starea respectiva -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Jan 26 2009, 08:05 PM
Post
#216
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Am inteles cam asa: bla bla bla bla/s X PI . Poti sa ne traduci JK? Adica se poate sau nu? Aia e matematica de clasa a 5-a -------------------- |
|
|
Jan 26 2009, 09:00 PM
Post
#217
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Azazel
Pai iti trebuie circumferita pneului si raportul total de demultiplicare (luand in calcul si finalul) Apoi V[km/h] = (turatia [rpm] / raport demultiplicare ) x circumferinta pneului [m] x 0.06 -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 27 2009, 10:47 AM
Post
#218
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Aia e matematica de clasa a 5-a Daca imi dai o integrala tripla cred ca reusesc s-o rezolv si astazi in 1/2 zi - 1 zi (dupa 5-6 ani de lipsa de practica) insa cand apare o unitate de masura fizica ma pierd si la 1+1 asa ca as face bine sa ma retrag cu gratie din dicutie... dar macar se poate sau nu ca la o anumita turatie sa ai si cuplu si putere maxima? This post has been edited by klm: Jan 27 2009, 10:49 AM -------------------- |
|
|
Jan 27 2009, 01:04 PM
Post
#219
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
@klm
asta am intrebat eu cu 2-3 posturi mai sus si se pare ca e imposibil. utaria de cuplu maxim este mai mica decat cea de putere maxima fie si cu 50 de ture. -------------------- |
|
|
Jan 27 2009, 01:06 PM
Post
#220
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
klm, stai sa vezi cand se incurca profii in unitati de masura ce misto e Si dupa aia se bat cu pumnu-n piept ca sunt sefi lucrari, doctori, ingineri (toate 3 la un loc si in acelasi timp )
-------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 05:48 AM |